Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

önde neden daha ince lastik????

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    arka tekerle ilgili aşağı yukarı hemfikiriz,

    de ön neden daha ince konusu hala açıkta.... önün arka ile aynı kalınlıkta olmasının ne zararı var? tamam arka kalın olsun gücü aktarsın vs., ön de aynı ebatta olsa ne olur?
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Arkanın amacı gücü aktarmak. ön de aynı ebatta olursa sorun olmaz (örnek çoğu commuter) ancak gereksiz sürtünme yaratıp yakıt tüketimini arttırır.

  3. #23
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    arkadaşlar bu konuda hemfikir olanı görmedim.uzar bu konu..arkadaş başka forumlardada yazmış,,bilmem kaç sayfa olmuş. önemli olan ön teker nereye giderse arkanında oraya gitmesidir..boşverin gerisini.

  4. #24
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence önemli olan ön teker nereye giderse arkasıda oraya gider..boşverin gerisini.
    Bu güzel bir yaklaşım. İyi espri de...

    arkadaşlar bu konuda hemfikir olanı görmedim.uzar bu konu..arkadaş başka forumlardada yazmış,,bilmem kaç sayfa olmuş..
    Diğer yandan bu bir mühendislik meselesi. Tek bir doğru var yani. Arkadaşların hemfikir olmaları gerekmiyor. Yanlış bilenler doğruyu öğrenecek mesele bu

    Ama maalesef öyle olmuyor, iğneleme sataşma falan oluyor.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  5. #25

    Üyelik
    11 Haziran 2008
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    JAWA
    bence.
    on tekerin ınce olmasının sebebi on teker belırler nereye gıdılcegını yoldakı manevra kabılıyetı ıyı olsun diye yani.
    ıkıncı neden ise.motorun on tekerine fazla bı agırlık gelmedıgı ıcın yatma anında yere daha fazla agırlık uygulayabılmektir ve bu sayede onden kaymaları engellemektir.
    benimde kanıma girdiler:)
    NİNJA tu fifti aR:queen:

  6. #26
    selcuk543 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2008
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    ARORA KS150-23 GREEN DRAGON
    bence ön tekerin ince olmasının sebebi yakıt tüketimi ve maximum süratle alakalı kalın olsaydı sürtünme arttığı için yakıtta artacaktı doğal olarak hızdanda düşecekti motor arka teker hareketi sağladığı için kalın olması gerekir ön tekerde böyle bi işlev olmadığı için gerek yoktur kanımca ve bu yüzden incedir
    No Manita No DIRDIR ONLY MAKARA ONLY GIRGIR

  7. #27
    karayılan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2008
    Şehir
    GAZİANTEP
    benim mondial 150 hs motorumun ön ve arka lastik ebatları aynı
    gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY

  8. #28
    Miximum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2007
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Suzuki dr650
    şunu eklemek istiyorum ki;

    lastik ebatlarının farklı olması motorun cinsiyle,nerede kullanıldığıyla doğru oranılıdır.güç arttıkça yere temas gereksinimide artar.(örn:bi ark. konuya değinmiş biraz:cbr125 in ön-arka lastik orantısıyla cbr 600 ün ön-arka lastik orantısı hemen hemen aynıdır.)
    ön lastik yolda bağımsız şekilde döner.arka lastik ise bi yandan motoru hareket ettirirken aynı anda da yolu tutar.çok uzun düşünmeye ve tartışmaya gerek duyulmaması gereken bir konu.biraz mantık yeterli.;)

    Alıntı karayılan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim mondial 150 hs motorumun ön ve arka lastik ebatları aynı
    yeni bir tartışma konusu

    ahanda bunun motorunun lastiqlerinin ikiside eşitmiş bunun açıklaması nedir

  9. #29
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Valla benım onde arkada aynı
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  10. #30
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Konunun özünden çok beni ilgilendiren mevzu bir arkadaşımızın bu konuyu merak etmesi.
    Böyle şeyler beni çok neşelendiriyor.
    Ülkemin geleceği konusundaki endişelerime bir virgül koyup, şöyle diyor;
    "Dur bak böyle gençler var senin ülkende.Henüz herşey bitmedi."

    Kütük ve BBR konuyu açıklamış.
    Muhalefet olan renk adı taşıyan nikli bir arkadaş ve diğerleri de kendilerini daha fazla komik duruma düşürmeden forumumuzun
    "Hayabusayla 360 yaptım."
    sanatsal içerikli bölümlerine kaymaları motosiklet kültürünün geleceği açısından büyük önem taşıyor.
    Forumlar da uzun süredir yazan ve okuyan insanlar,
    belli bir zaman sonra kimin salak kimin bilgili olduğunu anlayabilecek bir kapasiteye ulaşıyorlar.
    Yani kendi kimliğinizi göstermek için buraya;
    "Hah ha hah, gördünmü bak, porche'nin ön tekerlekleri ince"
    gibi yazılar yazmanıza gerek yok.
    Bu forumdaki bir çok aklı başında insan, daha ilk mesajda kapasitenizi anladı.


    Yani ben çok zekiyim, çok bilgiliyim.
    Adamı ezerim muhabbetlerinin geçerli olmadığı bir yerde olduğunuzu idrak edip sonra post sahibi olun.

    Hayır ben bu işi gerçekten biliyorum beni yanlış anladınız diyorsanız şu soruma aklı başında bir cevap verin.


    "Ben 78 kw ve 60 nm lik bir motora biniyorum.
    İdeal ön ve arka lastik ölçülerimi söylermisiniz?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #31
    alonewolf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2005
    slm arkadaşlar çankırıdan bende katılayım bari dedim 535 virago-250 virago junlin150 vespa px 200 -cosa kulandım lastiklerin ön ince olması direksiyon kullanımını rahatlatır hakimiyet iyi olur fakat yollarda iz takip eder ona dikkat etmek gerekir ön kalın olması iz takip etmez motora güç az olanlarda agırlık yapar yakıt artar sarsıntı yapar direksiyonda arka teker katılıyom sizlere gücü aktarır ama hızı azaltır.arkadaşımız bisikletten örnek vermişti asfalt lastgiyle toprak lastigi farklıdır asfalt lastigi toprak yolda gezer kaza yaptırır.

  12. #32
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    Alıntı nitrious81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla benım onde arkada aynı
    haydi buyrun..... bu motorların viraj kabiliyeti yok mu?

    hatta bazı tip motorlarda ön lastiğin çapı da arkaya göre daha büyük, çoğu cruiser, maxi scooterların büyük bir kısmı (mp3 hariç onun arka 14" ön 13", ne mantıksa?), endurolar, vs.

    bunun mantığı açık, ön teker daha rahat yuvarlansın, engelleri-çukurları daha rahat geçsin, arka da daha rahat devirlensin.


    hadi bakalım motorcular, "hayabusa ile 360" yapmak güzel de az bişey de fizik bilmek gerekir, konuşalım-tartışalım ama bunu bilgiyle yapalım. ön nereye giderse arka da oraya gider gibi vecizleri sohbet bölümünde konuşuruz.
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!

  13. #33

    Üyelik
    04 Haziran 2008
    Alıntı bordo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz doğru biraz anlış bilgiler gördüm.

    Doğrusu şudur.

    Ön tekerlek incedir. Çünkü tutunma tüzeyi frenleme ile dorğru orantılı olarak çalışır. Frene basıldığında asfaltla temas eden yüzey nekadar küçük olursa mm2 ye de o kadar fazla ağırlık düşer bu da kızaklamanın minimum oranda olmasını sağlar. Eğerki yüzey geniş olmuş olaydı ağırlık daha geniş bir yüzeye yayılacağından frenleme anında kızaklama daha erken meyda gelecekti.

    Aynı olay arka tekerlekte tersine işler.Asfalta tutunma yüzeyi nekadar fazla olursa yola tutunma da o kadar fazla olur. Çünkü tekerlek durmak değil dönmek ister. Güç yoldan değil tekerlekten gelmektedir.

    Kısaca ön tekerleği yol döndürür.

    Arka tekerleği motor.
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konunun özünden çok beni ilgilendiren mevzu bir arkadaşımızın bu konuyu merak etmesi.
    Böyle şeyler beni çok neşelendiriyor.
    Ülkemin geleceği konusundaki endişelerime bir virgül koyup, şöyle diyor;
    "Dur bak böyle gençler var senin ülkende.Henüz herşey bitmedi."

    Kütük ve BBR konuyu açıklamış.
    Muhalefet olan renk adı taşıyan nikli bir arkadaş ve diğerleri de kendilerini daha fazla komik duruma düşürmeden forumumuzun
    "Hayabusayla 360 yaptım."
    sanatsal içerikli bölümlerine kaymaları motosiklet kültürünün geleceği açısından büyük önem taşıyor.
    Forumlar da uzun süredir yazan ve okuyan insanlar,
    belli bir zaman sonra kimin salak kimin bilgili olduğunu anlayabilecek bir kapasiteye ulaşıyorlar.
    Yani kendi kimliğinizi göstermek için buraya;
    "Hah ha hah, gördünmü bak, porche'nin ön tekerlekleri ince"
    gibi yazılar yazmanıza gerek yok.
    Bu forumdaki bir çok aklı başında insan, daha ilk mesajda kapasitenizi anladı.


    Yani ben çok zekiyim, çok bilgiliyim.
    Adamı ezerim muhabbetlerinin geçerli olmadığı bir yerde olduğunuzu idrak edip sonra post sahibi olun.

    Hayır ben bu işi gerçekten biliyorum beni yanlış anladınız diyorsanız şu soruma aklı başında bir cevap verin.


    "Ben 78 kw ve 60 nm lik bir motora biniyorum.
    İdeal ön ve arka lastik ölçülerimi söylermisiniz?



    Kendi kendimden alıntı yapıyorum.

    Topici polemiğe sürüklemeye çalışarak popülaritesini artırmaya çalışan kişilere kapılarımız kapalıdır.

    Maksat bilgi paylaşmaksa burası tam yeri doğru yanlış ayıklanır bişekilde.

    Seni tarif etmek için hayvanın biri yada hayvan ismini taşıyan üye gibi bir tarifde bulunmuyorum direk üye ismini yazıyorum.

    Coq Hoşgörü ve saygı sınırlarını zorlamanın anlamı yok.

  14. #34
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    birileri nekadar aksini iddia ediyor olsa da lastiğin yere değen yüzeyi ne kadar çoksa tutunma okadar fazladır. takribi 170 + 80 kg ağırlığın yarısını paylaşıyorsa bu teker, çok fazla baskıya ihtyacı kalmamıştır yere iyi tutunmak için
    aslında motorda ön teker ince değil, arka tekerler gücü doğrultusunda kalın yapılır, barış abinin de dediği gibi. temas yüzeyinin, dolayısıyla tutunmanın artması ve motorun patiye düşmemesi için gereklidir bu. diğer taraftan kalın bir ön teker direksiyon kontrolünü de güçleştirir sanırım.

  15. #35
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Bazı mesajlar çok hoş. sanki olay blimsel olarak açıklanamıyo da burada bunu biz keşfedecez gibi yazılmış.

    Konu ile ilgili fikrinizin olmayışı bu konuda bilgisiz olduğunuzu gösterir. Konunun bir açıklaması olmadığını göstermez.

    Her konuda bilgi sahibi olacağız diye bir zorunluluk yok.

    Konu hakkında bilgimiz yok ve eğer konuyu merak ediyorsak bilgili birileri gelir konuyu açıklığa kavuşturur.

    Bu konu hala hep tartışılır
    gibi komik bir yaklaşım olabilirmi.. sanki ilk mesajı atan arkadaş tavukmu yumurtadan çıkar yoksa yumurtamı tavuktan diye sordu

    Arka lastik kalıdır:motorun gücünü satıha en iyi aktarabilme yolu budur. Kros motorlarda lastik dişlidir, çünki gidilmesi düşünülen yol yumuşak bir zemindir. Diş bu yumuşak zemine tutunur ve aynı mantıkla max yo tutuş sağlanır. buz üzerinde giden motorlar vardır. onların lastikleri ise çivilidir. amaç aynı max yol tutuş ve gücü yola aktarabilmeyi sağlamak.

    Mantık daha iyi anlaşılsın bir ilkokul talebesinin anlayacağı seviyede anlatalım.

    görünüyoki bir dünya anlamayan var .

    buz motosikletinde arka lastiği kalılaştırmaya gerek yok . neden ?

    çünki satıh buz, lastik ne kadar kalınlaşırsa kalınlaşsın yol tutuş değişmez ee sorunu nasıl çözecez ve tekeri nasıl max tutuş sağlayacak şekilde düzenleyecez buzun içine girecek ve tekeri yolda tutacak bir çözüm bulacağız
    .. Buduuuum çivi evet çivi lastği çivileyeceğiz



    kros motorda arka lastik nasıl olmalı..

    Yol gevşek yani lastik kalınlaşırsa gevşek zemine batma riski azalsada bu sefer gücün çok büyük bir kısmı kaybedilecek .. hem lastiği ince tutup hemde max yol tutuşu sağlamak lazım ama nasıl.

    onuda buldum tabiki lastikleri dişli yapalım .. hem zemine bir panter gibi yapışsın hemde güç kaybı olmasın




    geldik en önemli noktaya zemin asvalt veya beton yani diş geçirmek kolay değil ama max yol tutuş istiyoruz ne yapmalıyız. lastikleri biraz kalınlaştıralımmı .. her iki lastiğide kalınlaştırdık ..aman o ne motoru yerinden kaldırmak bile çok zor bir hal aldı hatta ön lastiği kalınlaştırdığımız için hareet kabiliyetide azaldı ne yapmamız gerek .. hemen ön lastiği eski boyutuna çekelim yol tutuşta getirisinden çok götürüsü var ..(ilk mesajımda bu yüzden deimki doğru soru arka lastik neden kalın olmalıydı).. arka lastik kalın kalsınki zemine max oranda tutunma sağlasın.





    Gelelim ön lastikte neden çift disk var meselesine . bunuda anlattım ama açarak anlatmakta fayda var.

    lise yılarında kinetik enerji, potansiyel enerji, ivmelenme , merkezkaç gibi konular anlatılırken ülen bunları neden koyarlar ders proğramına derdim . Bu günler içinmiş demek

    fren yaptığınız an motorda öne doğru bir yığılma olur. İşte bu yüzden arka lastik istenen fren performansını gösteremez. çünki ağırlık öne doğru yığılma yüzünden ön tekere binmiştir. ön tekeri mümkün olduğu kadar iyi kontrol ederek motoru durdurmamız lazım hem frene asılacaz hemde kitlenmeden kaçınacaz. işte iki disk bu işe yarar yani en asgari kuvvetle diski sıkmayı sağlar el hassasiyetimiz hala freni kızaklama yapmayacak kadar hassas hisseder. bazı motorlarda ise arka kampana ön disktir .. mantık yine aynıdır . kampana frenin en büyük hendikapı kızaklama yapmaya çok yatkın olmasıdır.

    ön teker neden daha büyüktür. bu her motorda böle değildir. özellikle enduro tarzı motorlarda bu şekildedir. amaç direksiyon hakimietini arttırmak daha stabil bir yol çizgisi tutturabilmek ve yoldaki engebeleri mümkün olduğunca kolay aşmaktır
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  16. #36
    darkeagle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    Ev maltepe İstanbul yaşadığı yer: Şimdilik Dünyanın her yeri
    Motosikleti
    Goldwing
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı mesajlar çok hoş. sanki olay blimsel olarak açıklanamıyo da burada bunu biz keşfedecez gibi yazılmış.

    Konu ile ilgili fikrinizin olmayışı bu konuda bilgisiz olduğunuzu gösterir. Konunun bir açıklaması olmadığını göstermez.

    Her konuda bilgi sahibi olacağız diye bir zorunluluk yok.

    Konu hakkında bilgimiz yok ve eğer konuyu merak ediyorsak bilgili birileri gelir konuyu açıklığa kavuşturur.

    Bu konu hala hep tartışılır
    gibi komik bir yaklaşım olabilirmi.. sanki ilk mesajı atan arkadaş tavukmu yumurtadan çıkar yoksa yumurtamı tavuktan diye sordu

    Arka lastik kalıdır:motorun gücünü satıha en iyi aktarabilme yolu budur. Kros motorlarda lastik dişlidir, çünki gidilmesi düşünülen yol yumuşak bir zemindir. Diş bu yumuşak zemine tutunur ve aynı mantıkla max yo tutuş sağlanır. buz üzerinde giden motorlar vardır. onların lastikleri ise çivilidir. amaç aynı max yol tutuş ve gücü yola aktarabilmeyi sağlamak.

    Mantık daha iyi anlaşılsın bir ilkokul talebesinin anlayacağı seviyede anlatalım.

    görünüyoki bir dünya anlamayan var .

    buz motosikletinde arka lastiği kalılaştırmaya gerek yok . neden ?

    çünki satıh buz, lastik ne kadar kalınlaşırsa kalınlaşsın yol tutuş değişmez ee sorunu nasıl çözecez ve tekeri nasıl max tutuş sağlayacak şekilde düzenleyecez buzun içine girecek ve tekeri yolda tutacak bir çözüm bulacağız
    .. Buduuuum çivi evet çivi lastği çivileyeceğiz



    kros motorda arka lastik nasıl olmalı..

    Yol gevşek yani lastik kalınlaşırsa gevşek zemine batma riski azalsada bu sefer gücün çok büyük bir kısmı kaybedilecek .. hem lastiği ince tutup hemde max yol tutuşu sağlamak lazım ama nasıl.

    onuda buldum tabiki lastikleri dişli yapalım .. hem zemine bir panter gibi yapışsın hemde güç kaybı olmasın




    geldik en önemli noktaya zemin asvalt veya beton yani diş geçirmek kolay değil ama max yol tutuş istiyoruz ne yapmalıyız. lastikleri biraz kalınlaştıralımmı .. her iki lastiğide kalınlaştırdık ..aman o ne motoru yerinden kaldırmak bile çok zor bir hal aldı hatta ön lastiği kalınlaştırdığımız için hareet kabiliyetide azaldı ne yapmamız gerek .. hemen ön lastiği eski boyutuna çekelim yol tutuşta getirisinden çok götürüsü var ..(ilk mesajımda bu yüzden deimki doğru soru arka lastik neden kalın olmalıydı).. arka lastik kalın kalsınki zemine max oranda tutunma sağlasın.





    Gelelim ön lastikte neden çift disk var meselesine . bunuda anlattım ama açarak anlatmakta fayda var.

    lise yılarında kinetik enerji, potansiyel enerji, ivmelenme , merkezkaç gibi konular anlatılırken ülen bunları neden koyarlar ders proğramına derdim . Bu günler içinmiş demek

    fren yaptığınız an motorda öne doğru bir yığılma olur. İşte bu yüzden arka lastik istenen fren performansını gösteremez. çünki ağırlık öne doğru yığılma yüzünden ön tekere binmiştir. ön tekeri mümkün olduğu kadar iyi kontrol ederek motoru durdurmamız lazım hem frene asılacaz hemde kitlenmeden kaçınacaz. işte iki disk bu işe yarar yani en asgari kuvvetle diski sıkmayı sağlar el hassasiyetimiz hala freni kızaklama yapmayacak kadar hassas hisseder. bazı motorlarda ise arka kampana ön disktir .. mantık yine aynıdır . kampana frenin en büyük hendikapı kızaklama yapmaya çok yatkın olmasıdır.

    ön teker neden daha büyüktür. bu her motorda böle değildir. özellikle enduro tarzı motorlarda bu şekildedir. amaç direksiyon hakimietini arttırmak daha stabil bir yol çizgisi tutturabilmek ve yoldaki engebeleri mümkün olduğunca kolay aşmaktır
    BU işareti koyup başka bir şey yazmıyacaktım ama sistemde ki minumum karakter engelinden dolayı lafı uzattım
    Dilin söylediği veya kalemin yazdığı bütün üzücü kelimelerin içinde en üzücüsü şudur,KEŞKE"

  17. #37
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    BBRR,

    budur işte arkadaşım!

    teşekkür ederim. ben cevabımı aldım.
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!

  18. #38

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    tavukmu yumurtadan çıkar yumurtamı tavuktan,horozda derki polemiğe girmem basar geçerim...
    Barışım kankam seni seviyorum,

  19. #39

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    peki konuyu diriltmek adını bir soruda ben sorayım 883 harleyde bıle arka lastık 130'ken nasıl oluyorda 250cc'lik motorlardada aynı lastıgı kullanıyorlar?
    tinerci bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)