Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet devirlendiğinde maksimum kaç Volt'a çıkar..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Arkadaşlar sorum başlıktaki gibi..Şuan ölçemiyorum ve gene şuan öğrenmem gerek

    Motora gaz verdiğimizde maksimum kaç volta ulaşır üretilen elektrik?
    Derdim, arka stoba led montajlamak..Oraya gelen akım mesela 13V a ulaşır mı?
    Ona göre direnç kullanacağım..

    Markadan markaya cc den cc ye veya aküden aküye değişir mi bu durum?

    Sabit ve sürekli 12V gelmediği ortada..

    İvedi cevap rica ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    13.4 volt normal devirde şarz etmesi gerekir......

    Marka cins farketmez....

    Sen letlerini kullan...Gene stoptan alırsın elektriği.... Şarz la işin olmaz..... Motorun zaten voltaj regulatörü var...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  3. #3
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    Motorun devri ve üretilen elektrik ne olursa olsun,konjektör çıkış gerilimi 12-14 volt arasıdır.2 Voltluk farkı da akü emer ve sabit 12Volt elde edilir.Eski 6V veya manyetolu motorlar dışında ekserisi bu şekilde çalışır.Yani 12V gerilim sabittir.

  4. #4
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı airhead adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun devri ve üretilen elektrik ne olursa olsun,konjektör çıkış gerilimi 12-14 volt arasıdır.2 Voltluk farkı da akü emer ve sabit 12Volt elde edilir.Eski 6V veya manyetolu motorlar dışında ekserisi bu şekilde çalışır.Yani 12V gerilim sabittir.
    Gayet güzel anlatışmış.Durum bundan ibaret

  5. #5
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Aküden gelen akımın sabit 12V olduğunu yani stoba gelen akımın sabit 12V olduğunu anladım bu yazılanlardan..

    Peki bazı araba ve motorlarda gaz verildiğinde ışıkların kuvvetlenmesi neden kaynaklanıyor?Kullanacağım direnci etkilemeyen bambaşka bir şey mi bu yoksa?
    Ben buna isinaden sormuştum aslında volt sabitmidir diye..

  6. #6
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aküden gelen akımın sabit 12V olduğunu yani stoba gelen akımın sabit 12V olduğunu anladım bu yazılanlardan..

    Peki bazı araba ve motorlarda gaz verildiğinde ışıkların kuvvetlenmesi neden kaynaklanıyor?Kullanacağım direnci etkilemeyen bambaşka bir şey mi bu yoksa?
    Ben buna isinaden sormuştum aslında volt sabitmidir diye..
    o bahsetiğin durum o araçların akülerinin tam dolu olmadığını ve o sırada başka elektirkli cihazlarında yük çekerek akım paylaştıkları anlamına geliyor..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  7. #7
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o bahsetiğin durum o araçların akülerinin tam dolu olmadığını ve o sırada başka elektirkli cihazlarında yük çekerek akım paylaştıkları anlamına geliyor..
    O zaman şu mantığa ulaşıyorum, gaz verince ışıkların güçlü yanması 12V u geçtiği anlamına gelmiyor..

    Yani maksimum gene 12V geliyor arka stoba..

    Bu arada bu kadar takılmamın nedeni power led kullanacak olmam..Herbiri 2.2V çekiyor ve akım oynamalarına gelemiyorlar fazla..Hassaslar yani..Dirençlerini 12V mu 13V a göre mi bağlayacağıma karar veremedim..
    13V a göre takarsam ışıklarda zayıflama olsun istemiyorum zira..

  8. #8
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman şu mantığa ulaşıyorum, gaz verince ışıkların güçlü yanması 12V u geçtiği anlamına gelmiyor..

    Yani maksimum gene 12V geliyor arka stoba..

    Bu arada bu kadar takılmamın nedeni power led kullanacak olmam..Herbiri 2.2V çekiyor ve akım oynamalarına gelemiyorlar fazla..Hassaslar yani..Dirençlerini 12V mu 13V a göre mi bağlayacağıma karar veremedim..
    13V a göre takarsam ışıklarda zayıflama olsun istemiyorum zira..
    aynen öyle ..12 nin biraz altına düştüğünü düşünebilirsin.bir de volt haricinde akım değeri vardır.amper..o da düştüğünde verim azalır.akün 12 volt 9 amper diyelim.ve bitiğe yakın...çok akım çekmeyen parkler sinyaller gibi lambaların canavar gibi yandığını görürsün ama marşa bastığın anda tüm büyü bozulur ya..işte o şekilde akım çeken ne kadar elektrikli alet varsa alternatörde o kadar zorlanacağı elektiriği yetişmeye çalışacağı için biraz zayıflama normal sayılabilir.ama sadece rolentide geçerlidir.
    bu arada takacağın ledler toplamda 1-2 voltluk gerilim farkından hemen etkileniyorlarmıymış??
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  9. #9
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen öyle ..12 nin biraz altına düştüğünü düşünebilirsin.bir de volt haricinde akım değeri vardır.amper..o da düştüğünde verim azalır.akün 12 volt 9 amper diyelim.ve bitiğe yakın...çok akım çekmeyen parkler sinyaller gibi lambaların canavar gibi yandığını görürsün ama marşa bastığın anda tüm büyü bozulur ya..işte o şekilde akım çeken ne kadar elektrikli alet varsa alternatörde o kadar zorlanacağı elektiriği yetişmeye çalışacağı için biraz zayıflama normal sayılabilir.ama sadece rolentide geçerlidir.
    bu arada takacağın ledler toplamda 1-2 voltluk gerilim farkından hemen etkileniyorlarmıymış??
    Tamam..tamamen anladım olayı artık.Yardımcı olan herkese teşekkürler

    Ledler için ise cevap evet..
    Normal halleriyle bile çılgıncasına ısınıyorlar..smd ler gibi değiller..Bildiğin normal lamba gibi (ona yakın) ısınıyorlar..
    Takmayı düşündüklerim 1W lık hemde..1W olanda zaten var bir de 3W ve 5W olanları da var ki onlar için ayrıca arkaya daha kalın alüminyum pedler koymak gerekliymiş..Aşırı ısınmaları absorbe için..

    Malzeme bu..


  10. #10
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    5w taş direnç kullan ben öle yaptım direk taktım 1 saat sonra bir led gitti şu anda hiç bi sorun yok akünün artıdan gelen kablosuyla anahtar arasına takıcaksın abi.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  11. #11
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5w taş direnç kullan ben öle yaptım direk taktım 1 saat sonra bir led gitti şu anda hiç bi sorun yok akünün artıdan gelen kablosuyla anahtar arasına takıcaksın abi.
    power led kullandın sende değil mi?

  12. #12
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    evet abicim resim göstercektim ama bnm resimler silinmiş neden acaba
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  13. #13

    Üyelik
    08 Ağustos 2010
    o kadar dert ediyosan bir tanede zener diyot alip ledlere paralel bagla

  14. #14
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    @ozbourne

    birincsi hemen belirtmeliyimki yanlış yoldasın.
    power ledler basit bir direnç ile sürülmez,
    yani normal led gibi düşünerek projene devam edersen ledlerin çok kısa bir sürede bozulduğunu veya verdiğ işık güçlerinin dramatik bir şekilde azaldığını görürsün.

    power ledler sabit akım kaynağı ile sürülmek zorundadır,
    satın aldığın power ledin çektiği akımını öğren ,
    atıyorum 300mA
    ona uygun bir akım devresi kullanmak zorundasın .
    yoksa dediğim gibi ledlerin bozulacaktır .

    gelelim voltaj olayına ,
    en ideal voltajımız 13.8 volttur,
    konjektor veya regülatör dediğim dalgametre o değeri sabitlemek için uğraşır ama ip dibi 13.8 volt göremezsin ,
    kontağı çevirirsin 12 volt gibi bir değer görürsün,
    motoru çalıştırırsın rölantide 13 volt gibi bir değer görürsün ,
    gazlamış giderken 13.5 volt hatta 14 e yakın değerler görürsün,
    o sırada farları yakarsın birde frene basarsın voltajı 12.8 lere kadar düşebilir, normaldir bunlar .

    o yüzden zaten power ledlerin dediğim gibi voltaj değilde "akım" mantığıyla çalıştıklarından senin işin akımla olacak .

    *
    *

    hee yok vazgeçtin diyelim, normal ledlere döndün,
    o zaman gene voltaj regülatörü kullanacak ve onun çıkışına ledlerini "direnç" üzeriden bağlayacaksın ki ışık şiddetleri hep aynı olsun.

    mesela voltaj regülatörün hep 8 volta sabit çıkış verir, sen ona göre ledlerini bağlar ve direnç değerlerini ona göre belirlersen hiç sorun yaşamazsın . tabi tekrar ediyorum bu seçenek power led için değil ..

  15. #15
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı whitetrash adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kadar dert ediyosan bir tanede zener diyot alip ledlere paralel bagla
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ozbourne

    birincsi hemen belirtmeliyimki yanlış yoldasın.
    power ledler basit bir direnç ile sürülmez,
    yani normal led gibi düşünerek projene devam edersen ledlerin çok kısa bir sürede bozulduğunu veya verdiğ işık güçlerinin dramatik bir şekilde azaldığını görürsün.

    power ledler sabit akım kaynağı ile sürülmek zorundadır,
    satın aldığın power ledin çektiği akımını öğren ,
    atıyorum 300mA
    ona uygun bir akım devresi kullanmak zorundasın .
    yoksa dediğim gibi ledlerin bozulacaktır .

    gelelim voltaj olayına ,
    en ideal voltajımız 13.8 volttur,
    konjektor veya regülatör dediğim dalgametre o değeri sabitlemek için uğraşır ama ip dibi 13.8 volt göremezsin ,
    kontağı çevirirsin 12 volt gibi bir değer görürsün,
    motoru çalıştırırsın rölantide 13 volt gibi bir değer görürsün ,
    gazlamış giderken 13.5 volt hatta 14 e yakın değerler görürsün,
    o sırada farları yakarsın birde frene basarsın voltajı 12.8 lere kadar düşebilir, normaldir bunlar .

    o yüzden zaten power ledlerin dediğim gibi voltaj değilde "akım" mantığıyla çalıştıklarından senin işin akımla olacak .

    *
    *

    hee yok vazgeçtin diyelim, normal ledlere döndün,
    o zaman gene voltaj regülatörü kullanacak ve onun çıkışına ledlerini "direnç" üzeriden bağlayacaksın ki ışık şiddetleri hep aynı olsun.

    mesela voltaj regülatörün hep 8 volta sabit çıkış verir, sen ona göre ledlerini bağlar ve direnç değerlerini ona göre belirlersen hiç sorun yaşamazsın . tabi tekrar ediyorum bu seçenek power led için değil ..
    Konu bu noktadan sonra beni aşıyor..
    Bir arkadaşımdan yardım alarak birlikte halledeceğiz bu işi..
    Ayrıntıları paylaşırım..

    Gene ekstra tecrübe & bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim..

  16. #16
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    Elektro Motor Kuvveti (E.M.K):Bir üreteç üzerinde herhangi bir alıcı bağlı olmadan + ve - uçlar arasındaki potansiyel farka elektro motor kuvveti denir.
    Elektro motor kuvveti, her zaman üretecin gerçek çalışma geriliminin üzerinde bir değer gösterir.
    Örneğin; arac üzerinde hiçbir alıcı çalışmadığında 13 V gösteren akü, farları yaktığımızda 12 V gösterir. 13 V akünün E.M.K sidir, 12 V ise akünün çalışma gerilimidir yani çalışma voltajıdır.
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  17. #17
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı roadmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektro Motor Kuvveti (E.M.K):Bir üreteç üzerinde herhangi bir alıcı bağlı olmadan + ve - uçlar arasındaki potansiyel farka elektro motor kuvveti denir.
    Elektro motor kuvveti, her zaman üretecin gerçek çalışma geriliminin üzerinde bir değer gösterir.
    Örneğin; arac üzerinde hiçbir alıcı çalışmadığında 13 V gösteren akü, farları yaktığımızda 12 V gösterir. 13 V akünün E.M.K sidir, 12 V ise akünün çalışma gerilimidir yani çalışma voltajıdır.
    Anlamadım

    Şaka şaka anladım..Yani her halukarda motora bağlanan bir cihaz 12V voltaja maruz kalacak..Değil mi?

  18. #18
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlamadım

    Şaka şaka anladım..Yani her halukarda motora bağlanan bir cihaz 12V voltaja maruz kalacak..Değil mi?
    aynen öyle aracındaki üreteç devri yükselttiğin zamanlarda 17 volta kadar görebilir ama reguletör (kojektör)gelen enerjiyi için 14 volt civarlarında tutar bu değerler farlar yanınca fan çalısınca kısacası akü harcama yapınca ve motor devrin yükselince oynama yapar bu normaldir kolay gelsin
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  19. #19
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Tam gazda 14.4 volta kadar çıkar.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  20. #20

    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    Ankara-Çayyolu
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Arkadaşlar bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz. Kazalarda, insanları araçların içinden bilinçsizce çıkaralım derken insanların öldürüldüğü bir ülkede yaşıyoruz.

    Amaç: Yardımcı olmak
    Sonuç: Durumu daha da kötüye götürmek.

    Yardımcı olmak için gerçekten bildiğimiz konularda yardımcı olmamız gerekmez mi?

    Mesajlarda yazılanlar bu işi bilmeyen arkadaşlarımın yazdıklarını da kapsıyor. MaxiBoost arkadaşım gerekli ve en doğru açıklamayı yapmış. Konu hakkında teknik bilgisi olduğu belli ve bu bilgiyi çok güzel paylaşmış. Kendisine teşekkür ediyorum.

    Diğer arkadaşlara da teşekkür ediyorum ama sadece yardımcı olmak istedikleri için teşekkür ediyorum.
    Mesut KORKMAZ
    05324625892
    www.mesutkorkmaz.com


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)