kaç bin devir çevirdiği de önemli hyo 13bin çeviriyo gayet iyi hızlanması daha kolay olacaktır...
kaç bin devir çevirdiği de önemli hyo 13bin çeviriyo gayet iyi hızlanması daha kolay olacaktır...
motorun fazla yaktığı kesinlikle yalan gt650 comet kullandım gayet zevkli bi motor uzun yolda yormaz son sürat olayı racing motor gibi öne kapanamadığnız için rüzgar engelliyor kullanıcıyı. orta devirlerde 160 200 krs arası sarfiyatı var.
arkadaşlar gt250r kullandım st olanlardandı memnundum ama daha sonra suzuki hayabusa aldım. açıkçası yakıt yüzünden kısa bi zaman sonra tekrar sattım 4 silindir japon adamı bozuyor şu sıralar gt 650r aklıma yatmaya başladı ama yakıt 100 km de kaç litre sarfiyatı var acaba? krş ya da tl olarak değilde 100 km de kaç lt sarfiyat var acaba?
ortalama devirlerde 100 km de 4 - 5 litre civarı. yüksek devirlerde 6 - 7 litre civarı.
çok hımbılım 6. viteste 90'la giderim dersen 100 km de 3.5 litrenin altında da yaktırmayı başarabilirsin ....
yakıt bakımından 600 cc üstü motosikletler arasında sağladığı güce ve torka göre en ekonomik motosikletlerden.
şöle diim. benzinin 4.1 - 4.2 lira olduğu zamanlar istanbul - izmir istikametne 528 km trip metre saydı. 120 tl toplam yakıt masrafı. ortalama sürat ( biiip ) ... bir çok motosikletin ekonomik süratinden baya bi yüksek.
dönüşte izmir - istanbul istikametini biraz güzergah değiştirdim. 610 km saydı trip metre. 180 tl toplam yakıt masrafı. ortalama sürat ( bayaa bayaa biiip ) ... bir çok motosikletin ekonomik süratini sanırım ikiye katlar. hatta yer yer 2.5'a katladığı da oldu ... naked olmasına rağmen.
şehir içinde günlük ev - iş - ev istikametim yaklaşık 50km. hiç oturup şehir içinde ne yakıyor diye merak edip hesaplamadım. hesaplamayı da düşünmüyorum. şimdi baya ekonomik çıkar, çok yakarsa evhamlanırım bişey mi oldu diye çok yüksek çıkar napıyorum ben olurum :D gerek yok demi?
ama bakımlar önemli. bakımları ihmal edersen yakıt sarfiyatı anlamsız derecede artabilir. bu yüzden 100 km de normal kullanımda 6 - 7 litre yakanlar var. kimisi de bakımını yapıp uslu uslu 100 km de 4 litre yakıyo...
!?
Bir de konjektor sorunu olmasa, alinacaklar listesinde 1. sirada olurdu
Sadece bir konjektör motor almamaya engel olmamalı. Neticede atla deve değil. Şimdilik bu sorunu yaşamadığım için halden anlamıyorum galiba
Şehir dışı akıcı kullanımda (yasal sınırların üzerinde haliyle ) 5 lt/100 km bizzat yaptım. Şehir içerisinde 6-6.5 çok sıkışık trafikte 7-7.5 lt/100km gibi değerler görünebilir. Aynı hacimdeki 4 silindirlilere göre bayağı ekonomik. Üstelik benimki karbüratörlü versiyon. En büyük sebep de tork fazla düşük devirde ortaya çıkıyor haliyle çok vites değiştirme ve deviri yükseltme gerekmiyor. 8000 devirden sonra çıldırdığı için o devirden sonra fazla tüketebilir.
arkadaşlar aydınlattığınız için teşekkürler sanırım bu motordan bende alacağım
olay doğrudan başına gelmiş birisi olarak şöyle söyleyebilirim. bu arıza normal bir arıza değil :D...
izmire gitmeden önce başıma gelmişti. izmire cometle gitme işini ertelemek istemediğimden arızayı tespit ettim. arıza stator'deydi.
söktüm, imkanlarım dahilinde acele ile idare edecek kadar bobinleri yeniden sarıp yola çıktım. sanırım yüksek devirlerde yalıtımı iyi yapamadığım için stator gene yandı izmir yolunda. ama idare eder miktarda ürettiği elektrik ile pek sıkıntı yaşamadan izmir - aydın - istanbul arasında gezdim.
arızalı stator ile toplam iki kere akü şarj ettirmekle beraber 1670 km yaptım...
izmirden dönünce stator'u tekrar söküp kitabına uygun şekilde güzelce yeniden sardım. titreşimden zarar görebilecek her yerini tek tek sabitleyip iki üç kat yalıtım uyguladım.
3000 km'dir sorun yoktu. iki gün önce gene marş basmadı.
ama eskiden elektrik sorunu varken olduğu gibi aşırı titreşim, performans kaybı ve elektriksel saçmalamalar yok.
şu anki problemin en son stator tamir işlemlerini yaparken bazı kısımları gelişigüzel bantlayıp geçtiğim kablolardan ve son günlerdeki tozlu çamurlu yağmurlu ve bol nemli pis istanbul havasının bu kablolarla olan ilişkisindendir diye tahmin ediyorum.
statoru tamir ederken son 3000 km sonra komple bir bakım planlamıştım. zira sanırım motosiklet bana bakımı hatırlatıyor.
iki gündür iş yoğunluğum dolayısı ile ofiste kalıyorum. henüz ilgilenemedim. fırsatım olunca sorunun ne olduğunu anlatacağım.
konjektör sorunu aslında konjektör sorunu değil. bir çok kaliteli motosikletin bile aksine, gt650'nin konjektörü gayet hava alabileceği bir yerde duruyor ve ısınıp yanmak gibi derdi pek yok
asıl problem stator. eğer stator yanar ve bobinlerin içinde bi kısa devre oluşursa, statordeki bu dengesiz voltaj değişimleri konjektörü yakıyor diye düşünüyorum.
yani çoğu konjektör problemi olan gt650'nin aslında aynı zamanda stator problemi de oluyor.
bence, 200 - 300 liralık bir masrafla çözülebilen bir arıza için bu motosikletten vaz geçmek saçma olur.
ben elektrik probleminin sıkıntı olacağını bile bile aldım bu motoru...
yalnız böyle bir sıkıntısı var diye bu motosikletten uzak durmak isteyecek arkadaşlara geçen başımdan geçen basit bir olayı anlatim.
bir müşterimizin bmw K1200S 'i var. toplantıya geç kalınca ben merak ettik. aradık. kavacıkta kalmış. motor birden stop etmiş ve marş basmıyomuş. cırcır sesi zayıfmış marşın. bizimkiler takviye kablosu ile beraber gittiler. motoru çalıştırıp servise götürmüşler. servis bütün uğraşlarına rağmen olayın sebebini tespit edemiyor.
aşırı şarj mı? voltaj mı eksik? herşey normal görünüyor. aynı durum birkaç kez tekrar etti aynı motorda. motorun yarısını değiştirdi servis düzeldi... napcaz şimdi bmw de mi almıcaz :D
!?
Yok BMW alabilsek alalim tabi. GT 650 yi kotulemiyorum, alinabilecek en iyi motor bence fiyat performans olarak. Ama alacak olan arkadaslarinda bilmesi lazim boyle bir sorunu oldugunu. Ben imkanlar el verse hic dusunmez alirdim, ugrasir problemini duzeltirdim, hatta kendim yapardim. Yolda kalsam kufretmem, macera yasiyorum diye keyiflenebilirim bile belki. Ama benim gibi dusunmeyen cok kisi oldugundan yazdim sadece
arkadaşlar daha önce gt 250r sahibiydim ancak st kanuni modeliydi elektirik aksamı baya uğraştırdı beni acaba 2006- 2007 karbiratörlü model gt 650r ler nasıl?problem yapıyormu?
arkadaşlar yakıt olayını anladım. peki yedek parçalar kolay bulunabiliyormu?
Ben de R1'imi sattım. Düşünüyorum Bi GTR su sıralar...
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Cako al la, al da biz de bi test sürüşü yaparız Yalova'ya gelince. Bende 2 senedir alıcam hala alamadım
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Vallaha su an 3 motor arasında gidip geliyorum...
Hayabusa var bitane ; 2005 Model; 30 bin km;
Suzuki GSX750F var; fakat grenajları yok Yana yatma sonucu Nakede cevrilmiş 2005 Model; 23000 kmde
Bir de 10ooo kmde bir HYO 650 var
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)