motorsiklet mororları kaç devirde çalışır ve çalışma sıcakları nedir.Bilen varsa yardımcı olursa sevinirim
motorsiklet mororları kaç devirde çalışır ve çalışma sıcakları nedir.Bilen varsa yardımcı olursa sevinirim
ne demek istediğini anlamadım kusura bakma ama calışma sıcaklığı aklıma rolanti devrini getirdi oda 1000 devir diye biliyorum benimki öyle
kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:
bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
motosikletin devir saatindeki rakamları 1000 ile çarpın o anki devrinizi hesaplarsınız
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Motosiklet veya araç motorlarında kullanılan malzeme ile birlikte kullanılan yağın özelliğinin yitirilmediği sıcaklık çok önemlidir. Hava soğutmalı motorlarda yağ hararetinin 120 Derece olması idela sınır sıcaklığı belirler. Su soğutmalı motorlarda ise antirifiz oranına bağlı olarak (tabiki marka ve modeller de farklıdır) 110 derece sınır değerdir.
Silindir sayısına bağlı olarak rölanti değeri 750-1200 arası değişir.
hocam ben anlamadım pek bi bilgim yok ama bir kere bi arkadaşın ssine binmiştim(artcı olarak) 600rr'ı çalıştırdıktan sonra motorun 41 derece olmasını bekledik ne alaka bilmiyorum ama vardır bi bildiği diye sormamıştım eğer deiğin buysa heralde 41 derece
:bestmt:
Motorun ideal çalışma sıcaklığı belirli derece aralıklarındadır. Sizelere söylediğim dereceler hep maksimum derecelerdir. Tüm motorların çalışmaya başlama sıcaklıkları ortalama belirttiğiniz değerlerdir (30-40derece) Motorunuz bu ısıya geldiğinde ancak ideal güç üretebilir, malzemesi gelen kuvvetlere dayanabilir. Aksi durumlarda, yani örneğin arkadaşınızın motorunda daha çalıştırır çalıştırmaz gaz verirseniz, ideal ısının 41 dereceden az olmasından dolayı motoru maksimum güç üretemez, bazı parçaları soğukta kırılganlık gösterdiğinden aşınması çabuk olur.
Arkadaşım motor devri ve çalışma sıcaklığı ayrı şeylerdir.
motor devrini üç şekilde açıklarız.
1-rölanti devri yani motoru ilk çalıştırdığında vites boşta veya debriyaj basılı olduğunda gaz vermeden motorun kendi kendine çalıştığı devirdir. buda genelde gördüğüm motosikletlerde 900 ila 2000 devir arasında olur
2-Jikle konumu çalıştırma buda soğuk havalarda çalıştırılan motorda motor devrinin rölanti devrinden biraz daha yüksek olmasıdır.
3- seyir devri buda gaz verdiğinde gaz kelebek konumu ve yüğke göre motorun çıkacağı devirlerdir. bu devirde dikkat edilmesi gereken seyir esnasında çok düşük devirlkerde gidilmemesi (örneğin cbr 125 te 3500 devir altı) ve red line denen yani devir saatinde kırmızıyla belirtilen yere gelmemesi gerekir.
devir saatide nasıl okunur?
örneğin bu devir saatinde rpm x1000 yazar bu sana gördüğün sayıların 1000 le çarpılması gerektiğini söyler. basitçe anlatırsam gördüğün 3 rakamı motorun 3000 devirde döndüğünü gösterir.
gelelim hararet açıklamasına. motorların normal çalışma sıcaklıkları 80 ila 90 derece arasındadır. fakat yanma odası dediğimiz yerde bu ısı 600 dereceleri bulmaktadır motora sıkıştırma oranına doldurma şekline ve yakıt türüne bağlı olarak. ama seni ilgilendiren 80 ila 90 derecedir. çoğu araçta ve motorda bu değerler derece cinsinden verilmez bunun yerine en verimli bölge hararet göstergesinde işaretlenir yada tehlike arz edecek sıcaklıklar kırmızıyla işaretlenir.
40 derece olayına gelince teknik hocam gereken açıklamayı yapmış. sebebide şudur.
basitçe örneklersem çok soğuk bir ortamda durdun hareketsiz olarak bir anda hareket edebilirmisin? hayır. aynı mantık. metaller ısındıkça genleşlir boyutları büyür soğukkende küçülür ve tüğm motor parçaları soğukken özellikle değişik metallerden yapılan yatak krank mili ve eksantrik mili piston gibi parçaların boşluk oranı fazladır ısındıkça bu boşluk azalır.ç bu sebeple motor ilk çalıştığında duyulan ve ısınınca kesilen metal seslerinin nedeni budur. ayrıca motorların bir çalışma sıcaklıkları olur. bir insan nasıl çok soğukta veya çok sıcakta randımanlı çalışamazsa motorlar içinde bu geçerlidir. kışın bir aracın fazla yakması da termodinamik dengesinin bozulmasından olur. şöyle düşün yakıtın ve havanın yanma odasına atıyorum oda sıcaklığında yani 20 derecelik bir havada motor normal çalışma sıcaklığındayken havanın manifolt içinde alacağı yoldan ve filtrede sürtünmeden oluşacak ısıdan dolayı 90 derece girmesi gerekirken -10 derecede bu sıcaklık 60 dereceye düşer buda şuna benzer. Bir eti donmuş haldeykenmi ateşe koysan daha çabuk pişer yoksa don olmadan oda sıcaklığındaki haldeykenmi? buda aynı mantıktır.
kusura bakmayın biraz karışık oldu ama en basit şekjilde böyle anlatabildim.
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
Arkadaşlar çok güzel açıklamışsınız ama çalışma sıcaklığı her motosiklet veya araba için ayrı değilmidir?Ayrıysa motorumun çalışma sıcaklığını yazarmısınız.Değilse hava soğutmalı motorların genel çalışma sıcaklığını yazarmısınız.Zahmet olmazsa.
arkadaşım şimdi öyle birt soru sormuşsunki. motosikletin hava soğutmalıysa büyük ihtimal onda hararet saati yok bu sebeple senişn harareti görmeyle pek ilgin yok hararet yükselirse motorda düzensiz çalışma başlar buradan anlarsın ama gösterge taksan dahi bu öyle bir şeydirki hava soğutmalı motorlarda su soğutmalılar gibi sabite en yakın değer tutturulamaz uzun yolda çok soğur şehir içi trafikte fazla ısınır.
kısacası sen fabrikasyon ayarı neyse onu bozmadan binmeye devam et.
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
Sağolasın.Ben stop edince motordan tık tık diye sesler geliyo.Bu normal biliyorum ama diğer hava soğutmalılardan daha fazla ses var benim ybr'de sanki.Ondan sordum.Tahmin ettiğin gibi ybrde hararet göstergesi yok bu arada.
valla ne demek istediğini anlamadım ama yinede cevap verim havada kalmasın soru, oda sıcaklığında çalıştır
Kardeş yardımcı olmayı çok isterdim ama motosiklet konusunda teknik bilgim az dört teker üstüne çalıştığımdan. bu sebeple sesin sebebini bilemem ancak kafanı çok kurcalıyosa istersen bir motosiklet tamircisinde kontrol ettir. çünki dediğin gibi bir sorunu şimdiye kadar hiç görmedim.
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
kardeş benim sorumu cevaplamaya çalışmıssın bende seninkini cevaplayım bari,ödeşiriz böyleliklemotorların ortalama çalışma sıcaklıkları78-69 gibidir.tabiki bu bahsettiğim değerler sadece su soğutmalılar içindir.hava soğutmalılarda ne olur bilemem ama yine o verdiğim değerlerden fazla olacağını sanmıyorum.motor devirleride silindir sayısı ve hacime bağlı olarak değişir.yani tek silindirli ve seri olan motor rölanti devri düşük olur.2-4-6 silindirler de ise devir 800 e kadar düşer,yani otomobil devirlerinden farksız değildir.umarım açıklamalarım yeterli olmuştur.
pardon yaaa 69 yazmışım.78 ile 96 yazacaktım.her halde geçliğimizden olsa gerek..hehehe.bu değerlerde termostata bağlı olarak değişir.ok
ikinci bir düzeltme daha yapmam gerekiyor çünkü yanlış yazmışım.tek silindirli ve seri motorun rölanti devri yüksek olur
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)