Bazı Göstergeleri Olmayan Motosikletler
-
Selamlar. Önümüzdeki yaza bir Kawasaki Er-6f almayı düşünüyorum. Motorun beygir ve tork dağılımı, yakıt sarfiyatı, ağırlığı, oturuş pozisyonu tam istediğim gibi. Kafama takılan nokta motorda hararet göstergesinin ve en önemlisi benzin göstergesinin(!) olmayışı. Sizce bu göstergelerin olmamasının sebebi nedir? Ucuza mal etmek için değildir heralde. Sebebini çok merak ediyorum.
Bir de benzin göstergesi olmayan her türlü marka ve model motor kullanan arkadaşlardan yorum bekliyorum. Bu durum pratikte sorun yaratan bir durum mudur?
Hava soğutmalı motorlarda veya çoğu scooterda da hararet göstergesi yok ama böylesine yeni teknolojiyle donatılmış bir motorda niçin olmaz? Belki Kawasaki, soğutma sistemine çok güvendiği için koymamıştır. Ama benzin göstergesi???
Reklamlar
-
250 mct var bende, sebebleri konusunda bişey diyemiycem vardır bi bildikleri ama benzin göstergesinin olmaması beni çok etkilemiyor. ışık yandıktan sonra 80-100 km daha gideceğini bildiğimden ona göre alıyorum, tabii ki olması güzel bişey ama çokta aramıyorum ben...
[B]I finally found my way, say goodbye to yesterday... Hit the gas there ain't no brakes on this lost highway[/B]
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Benzin ışığı yandıktan sonra otobanda 100km şehir içi 50km civarı yol gidebiliyorum, bu da benzin almak için fazlasıyla yeterli bir mesafe.
Doluluk cinsinden benzin göstergesinin yokluğu benim için sorun çıkartmıyor.
Ancak boş hariç vitesleri de göremiyorum, tamam alışınca devir hız mantığıyla beyin vitesi tahmin ediyor, ama ani bir duruş yaptığımda(ör: bir anda yanan kırmızı ışık) vites küçültmek son yaptığım iş olduğu için kalkarken hangi viteste olduğumu hatırlamıyorum.
Bu benim için sorun derecesinde rahatsızlık verici.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
-
Benzin göstergesi çok önemli değil rezerve aldığında enaz 50 km yol yapar buda yeterli oluyor.Zaten deponun kaç km gitiğini biliyorsun.Kolay gelsin.
TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR
-
kawasaki demekki motoruna güveniyo ki hararet göstergesi yok benzine gelince yedek deposu zanedersem 4,5lt.dir buda 70km.gitmek için yeter heralde yani benzin musluğunu yedee çevirince ilk benzinlikten yakıt alman icab eder ve musluğu tekrar normale alman gerekiyo yoksam yolda kalırsın.
ani duruşlar ve vites küçültmeye gelince ani fren yaptığınız zaman durmayı beklemeyinde sol eliniz ve sol ayağanızıda çalıştırıp vitesleri küçültün yoksa beşle giderken ani buruşu yaptıktan sonra motor durunca vitesleri düşürmek çok daha zor oluyo.
iyi bir motorcuya hararet benzin ve vites göstergesi gerekmez tek gereken motosikletle birleşmek yani ona araç olarak deilde sizin bi parçanız olarak kulanın hiç bi sorun çıkmaz.
farınız ve yolunuz hep açık olsun.
-
teşekkür ederim =) bu motorla (Er-6f) ilgili kafama takılan tek konu buydu aslında. bunlar dışında da olumlu olumsuz yorumları beklerim. herkese teşekkürler
-
yakıt göstergesine gerek yok bence.Diğer abileriminde dediği gibi benzin ışığı vardır o da yoksa benim MZ'de ki gibi benzin musluğu vardır.O musluk iki kademelidir.
Birinci kademe normal olarak kullandığın yakıtın kademesidir.
İkinci kademe ise halk dilinde yedek kademesidir.Normalde benzin bittiğinde;musluğu yedek kademesine geçirirsin motorun yakışına göre gideceği km. değişir tabi ama benim bildiğim depoda max:1 lt benzin kalmıştır anlamına gelir.Ben şahsen yedekle en fazla 25 km gidebiliyorum
Faydamız olduysa ne mutlu.merak ettiğin başka bişi varsa seve seve yardımcı olmaya çalışırım.Er-6f güzel seçim şimdiden hayırlı olsun
..:: Nerde O Eski Günler? ::..
-
bence ışık hiçbirşeydir..göstergelerin olması gerekir.
hem görüntü olarak , hemde öğle vakti o az yanan gözüken ışığınızı fark edemeyebilirsiniz. 2. side 600 cc motora biniyosun küçük bir scooter değil
araret neysede , benzin olması lazım bence...
Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.:bounce:
-
mct250'm var sadece hız göstergesi ve benzin uyarı ışığı var. benzini km takibi yapıyorum 8500 kmdir şaşmadım şükür. devir ve akü österesini daha sonradan deneme amaçlı taktım çalışıyor. çok da gerekli değil bana gösterge km sayacı olsun yeter.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
o motorda benzin lambasıvardır zaten arkadaşlarında dediği gibi 50-70 km ye kadar gidebilirsin ışık yandıktan sonra aYe vitesleri problem etmiş 1000RR kullana bir arkadaş üstelik o motor aYe için ne kadar sağlıklı olur bilmem ama hiç bişey bilmiyorsan vitesi en aşağıya kadar indir sonuna geldiğinde zaten daha vites kolunun aşşa gitmediğini anlarsın ozaman vites 1 e geçmiş demektir bi kere yukarı çekersende boşa geçer.....
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
tmm benzin lambası malumda
benim anlamadığım hararet göstergesi yokmu er6 da yoksa dijital ekranda olduğu için arkadaşmı görmedi
-
Merhaba. Honda Shadow 600 Vlx kullanıyorum. Benim motosikletiminde benzin göstergesi veya benzin ışığı yok. Her benzin alışımda kilometre sayacını sıfırlıyorum. 170 km civarında depo bitiyor, hafif teklemeler başlayında rezerv musluğunu açıyorum, 3 litre daha benzin kalıyor böylece.. Bence pek sorun değil benzin göstergesi. olsa iyi olurdu belki ama bana hiç sıkıntı çıkarmadı şimdiye kadar.
Eating tar and gasoline
Every light I see is green
Open pipes, my machine's triple-plated chrome
-
ilk başlarda bende çok yadırgadım.kawasaki gibi bir markaya bir benzin göstergesi koyuyomu diye?ama artık alıştım.pek sorun olmuyor.benzin ışığı yanınca anlıyorum ki 3.9 lt benzinim kalmış.kendimi ona göre ayarlıyorum.evt bence bir eksi ama artılarının yanında unutuyorsun.
-
3500 ytl verip çin malı bir scooter alıyorsunuz benzin göstergesi yok,10,000 ytl den fazla para verıp yılların markası japon motoru alıyorsunuz onunda benzın gostergesı yok heee lazımmı ıllakı benzınb gostergesı elbette deıl ama bence kawasakı gibi bir markada olmaması cok sacma hararet gostergesıne gelınce zaten hava sogutmalı motorların cogunda yok hararet gostergesı.ama er 6 sogutma sekli ney bılmıyorum eger su sogutmalı ıse oda buyuk eksıklık bence cunku ne kadar guvenırse guvensın motoruna bır motoru hararet yaptırmak oldukca kolay.
-
Çok enteresan hararet ve benzin göstergesi nasıl olurda 2006 model motorda olmaz üstelik bu makina su soğutmalı nasıl anlıcak kullananlar hararet yaptığını motor yanıncamı hayret kawasaki'ye şaşırtıcı bi durum.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
THE_LANCET adlı üyeden alıntı
aYe vitesleri problem etmiş 1000RR kullana bir arkadaş üstelik o motor aYe için ne kadar sağlıklı olur bilmem ama hiç bişey bilmiyorsan vitesi en aşağıya kadar indir sonuna geldiğinde zaten daha vites kolunun aşşa gitmediğini anlarsın ozaman vites 1 e geçmiş demektir
bi kere yukarı çekersende boşa geçer.....
Yok ben böyle bir durum olunca motordan inip arkadaşı arıyorum, o gelip 1'e takıyo.
Nadirende olsa uyarı olmadığı için 1'e almayı unutuyorum ve 3-4 gibi vitesle kalkıyorum. Ki 1000RR zaten 6'la bile kalkar. Ama ne gereği var. Unuttum mu diye de sürekli 1'i yoklamak için vites'e basmak rahatsız edici. Karşımda bir göstergede vitesin durumunu görebilmek isterdim. Bahsettiğim buydu.
-
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Yok estafurullah hocam öyle düşünmedim zaten, ilk mesajımda yeterli derecede açıklayıcı olmadığım için hata benim.
Şimdi söyle detaylı anlatayım;
İnsan bir süre sonra kullandığı araç, cihaz, protez vs. neyse onunla bütünleşiyor zaten.
Bacaklarında hissettiğin ısıdan 3-5 derece hata ile ısıyı, yolun görünüşünden 5-10 kmh hata ile hızı, motorun sesinden de deviri tahmin edebiliyorsun.
Ama sonuçta "e öyleyse hiç bir gösterge koymayalım" demek olmuyor, para veriyorsun, bir mal alıyorsun, heleki bu teknolojik bir ürünse karşılığını sonuna kadar bekliyorsun.
Beynini tüm bu algılama işleriyle yormak yerine, sürüş keyfini çıkarmak için, gerektiğinde tüm verilere ulaşabileceğin bir panel beklentilerin arasında yer alıyor.
Hani ekranda asfalt sıcaklığını gösterse ona bile hayır demem, kim der ki?
Haksızmıyım üstadım?
-
-
benim çinlide vitesleri düşürmeye başladığında 2 den 1 e alırken çok kısa süreli boş vites ışığı yanıyor. ordan 1 e geçtiğini anlıyorum. ışığı gündüzde gözükmesini sağlamak için 7 renkli yanıp sönen ledle değiştirdim.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler