Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ustalar acil yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Eylül 2006
    Şehir
    Karbüratör
    Motosikleti
    As 150 T
    ben 1 senedir asya 150-T kullanıyorum bakımlarım günü geçmeden yapılıyor ve motorum şuanda 11.000 km de.şu aralar çok yakmaya,sıksık kerkinmeye 9.000 kmya kadar 140 km\s hıt yapmasına rağmen artık 90 km yi geçmiyor.Ayrıca bugün sabah bir ses duydum ve durup baktığımda soğutucu fanımın param parça olduğunu gördüm.Sizce sorun nedir neden böyle bir durumla karşı karşıyayım.Ayrıca servisimin motor tamirinden anladığını sanmıyorum değil öyle zaten.Rica ediyorum konya lı arkadaşların tavsiye edebileceği iyi bir motor tamircisi var mı yok motorumu balyozla parçalayacam.şimdiden teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    exile - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne / İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    arkdaşım motorun arızası belli.. yuksek devir ve hararet sonucu bu hale gelmiş..

    bence yagını bir kontrol et..

    yagı eksikse contalar yanmış yag kaçırmış olabilir..

    umarım motoru yememişsindir..

  3. #3
    canavar_hk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2006
    Şehir
    TEKİRDAĞ/Merkez
    Motosikleti
    Çok YaKıNDa GeliYooo !!!
    benzinin fazla yakması hava filtresinin temizlenmemesindende kaynaklanabilir...arkadasın dediği gibi yüksek devirde kullanmaktanda kaynaklanabilir..motosikletin performansı ve soğutulması yönündende yağ çk önemli..
    bu arada motosikletin schooter galiba...cogu zaman dip gaz gidiyomusun...o motorlarda dip gaz ditmenın sakıncalı oldugunu duymustum
    (fazla hararet kayış koparma gibi)
    benım bi arkadasımda harput vardı bikere dip gaz gidiyoduk..benzin çubuğunun resmen aşagıya doğru dustugunu gordum yani

  4. #4
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Esprituel bir cevap olacak ama, o motor 140 Km/s hizina ulasamayacagindan Km gostergen kesinlikle bozuk.. Belkide km gosteregen normal haline dondu ve sen onceden de en fazla 90'la gidiyodun $aka bi yana 11.000 Km ciddi bir rakam, motorunu balyozla falan parcalamana gerek yok.. sogotucu fanın sıcaktan erimis olabilir.. Yolda tas mıcır herhangi sert bir cisim parcalamis olabilir vs.vs. Yagini deistir, hava filtreni temizlet, bujini deistir sorun yine devam ediyorsa baska servise git..
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  5. #5

    Üyelik
    03 Eylül 2006
    Şehir
    Karbüratör
    Motosikleti
    As 150 T
    yardımcı olduğunuz hepine teker teker teşekkür ederim.

  6. #6
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı hacker87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yardımcı olduğunuz hepine teker teker teşekkür ederim.
    Gerçekten yardımları oldumu?......

    Neyse ben yazmayayım bari....Sorunun çözülmüş....Güle güle bin......
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #7

    Üyelik
    11 Şubat 2007
    Şehir
    Istanbul Erenköy
    Motosikleti
    Honda CG 125 2006.
    en adi plastikten yapıyorlar herbişeyini, paranıza yazık emek veriyorsunuz, iki kere düşünün, adamların demir madeni bile adi, olduğu gibimi işliyorlar yoksa bu demir madenini bunlar, çinlilerin ağır sanayisi buraya kadar, bunların ağır sanayi ve ticaretten anladığı, yap-sat-kaç = komunist ağır sanayi ve kalkınma

  8. #8

    Üyelik
    03 Eylül 2006
    Şehir
    Karbüratör
    Motosikleti
    As 150 T
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçekten yardımları oldumu?......

    Neyse ben yazmayayım bari....Sorunun çözülmüş....Güle güle bin......

    motorum şuanda serviste (asyanın değil KAWASAKI) acelemiz yok ustayla beraber yapıyoruz baya bişey öğrendim muhtemelen yarın öğleden sonra çıkar.Senin fikrini alsaydık iyi olurdu diye düşünüyorum...

  9. #9
    gundi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2005
    Motosikleti
    suzuki AN 400 Burgman
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçekten yardımları oldumu?......

    Neyse ben yazmayayım bari....Sorunun çözülmüş....Güle güle bin......
    süpersin ya kelimeye bak
    GENÇLER YAŞLILARI APTAL SANIR AMA YAŞLILAR GENÇLERİN APTAL OLDUĞUNU BİLİR

  10. #10
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    Alıntı hacker87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ..ı yok motorumu balyozla parçalayacam.şimdiden ...
    motor benden bu kadar demeye başlamış.daha dikiş tutmaz bence o.

  11. #11
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    sorunu olan arkadaşın işi belki çözülmüştür ama;
    bazı arkadaşlar devirli kullanımın hatalı olabileceği yönünde yorumlarda bulunmuşlar.

    tam aksine zaman zaman motora yüksek devirde kullanmak ona iyilik etmek anlamına gelir. şöyleki;
    pistonlar ile silindir duvarları arasında segman adı verilen çemberler bulunur.
    bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
    piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
    bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değilde ,
    ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.

    sürekli düşük devirlerde kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
    tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
    üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
    bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
    yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.
    arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı
    daha faydalıdır..

    araçları olan arkadaşlar bilecektir.bazı servislerde kurum temizliği yapılır..silindir kapak sökülür.bu kurumlar manuel olarak temizlenir
    işte olay budur.

  12. #12

    Üyelik
    03 Eylül 2006
    Şehir
    Karbüratör
    Motosikleti
    As 150 T
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor benden bu kadar demeye başlamış.daha dikiş tutmaz bence o.
    ona öyle birdikiş atıyoruz ki savarona ipiyle gemici düğümüyle bağlıyoruz en kötü ihtimalle bana 11.000 km daha gider...Fakat sana sonuna kadar katılıyorum... ama şu bir gerçek ki japonlar bir harika honda cbr eşsiz bir motor bence ( tadına bakabileceğim en son motor)

  13. #13
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    Alıntı hacker87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ona öyle birdikiş atıyoruz ki savarona ipiyle gemici düğümüyle bağlıyoruz en kötü ihtimalle bana 11.000 km daha gider...Fakat sana sonuna kadar katılıyorum... ama şu bir gerçek ki japonlar bir harika honda cbr eşsiz bir motor bence ( tadına bakabileceğim en son motor)
    toplamda 22000 km ömür biçiyorsun yani?valla yazık.
    ben ikinci el ybr mi 45.000 de aldım.100000 bekliyorum.fiyat 5 kat değil ama kalite demekki 5 kat.bu da ne anlama gelir çinliyi ucuz zannetmeyin olması gerekenden bile pahalıdır.

  14. #14

    Üyelik
    03 Eylül 2006
    Şehir
    Karbüratör
    Motosikleti
    As 150 T
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    toplamda 22000 km ömür biçiyorsun yani?valla yazık.
    ben ikinci el ybr mi 45.000 de aldım.100000 bekliyorum.fiyat 5 kat değil ama kalite demekki 5 kat.bu da ne anlama gelir çinliyi ucuz zannetmeyin olması gerekenden bile pahalıdır.

    yerden göğe doğudan batıya kadar haklısın kardeş...Bunlar bizim cahilliğimize geldi çok araştırdım ama biraz daha araştırmam gerekliymiş düşünüyorum şimdi...cbr 125R ye niyetlendim biliyorum bu bir ayran her halinden belli ama bir kere sütten ağzım yanmış...sonumuz hayırlı olsun


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)