BMW F650 GS marş problemi, yardım lütfen...
-
02 Ağustos 2007, 15:35
#1
Arkadaşlar, daha motorumu dün aldım ve şöyle bir problemle karşı karşıyayım. Marşa bastığımda (tabiki hiç gaz vermeden) kazara biraz marştan elimi erken çekersem doğal olarak motor çalışmıyor. Ancak bu durumda 2. denemeyi yapıyorum ve motor iyice boğuluyor. 2 defa bu başıma geldi ve motorun kendine gelmesi için yaklaşık 10dk. kadar beklemem gerekti. Normalde marş almazsa bi daha basrın ve alır, öyle değil midir? Çok mu hassastır bu aletler böyle, anlamadım.
F650 GS'i olanların özellikle bu konuda bir problem yaşayıp yaşamadığını merak ediyorum. Yoksa ben mi beceremiyorum bu marşa basma olayını. Destek ve bilgi veren tüm arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Selamlar.
Reklamlar
-
02 Ağustos 2007, 15:40
#2
Bende GN125 var sızınkı ıle alakası yok ama aynı sorun bendede var benım sorunum bujiden onu biliyorum degiştirmeye fırsatım olmadı eger bjiyi degiştirecekseniz 4 tırnaklı buji tavsıye ederim uzerinde su anda ne buji var bilmiyorum ama mutlaka aynısının 4 tırnaklısı vardır! daha guzel ateşleme yapar
-
02 Ağustos 2007, 15:48
#3
Süper, bilgi için çok teşekkürler, servisle görüşeceğim.
-
02 Ağustos 2007, 15:54
#4
Batpod>>>>>> Hava filtresi ile ilgili olabilir hava filtresi dolu ise marş yememe gibi bir problem ortaya çıkıyor.Tabi bu sadece bi seçenek denemekte fayda var.
-
02 Ağustos 2007, 15:58
#5
krtl41 adlı üyeden alıntı
Batpod>>>>>> Hava filtresi ile ilgili olabilir hava filtresi dolu ise marş yememe gibi bir problem ortaya çıkıyor.Tabi bu sadece bi seçenek denemekte fayda var.
İyi ama motor daha 100km.'de. Hava filtresi nasıl dolu olabilir ki?
-
02 Ağustos 2007, 16:06
#6
hocam motorunuz anladığım kadarıyla rodajda halen , böyle bir problem olması doğaldır , gazı ayarlayamıyorsanız motorunuzu jikle ile çalıştırıp sonra jikleyi kapatabilirsiniz , çünkü ilk denemeden sonra motor boğulmaya başlıyor...
-
02 Ağustos 2007, 16:08
#7
100km olan bi motorun nasıl bi problemi olabilirkii üstelikte marşş!!!Sen yinede bi kontrol et hava filtresi yerinden çıkmış olabilir.Bir de karbiratörde bir pislik olabilir.Benzin aldığın yer güvenilir mii?
Batpod sen de şimdi bana güleceksinn :D bir sürü yorum yapıyor diye af buyur olur mu?
-
02 Ağustos 2007, 16:25
#8
krtl41 adlı üyeden alıntı
100km olan bi motorun nasıl bi problemi olabilirkii üstelikte marşş!!!Sen yinede bi kontrol et hava filtresi yerinden çıkmış olabilir.Bir de karbiratörde bir pislik olabilir.Benzin aldığın yer güvenilir mii?
Batpod sen de şimdi bana güleceksinn :D bir sürü yorum yapıyor diye af buyur olur mu?
Bilgiler için teşekkürler, ben de hayret ediyorum nasıl böyle problem olabilir diye.
Bir de hava filtresinin yerini bilsem bakacam ama, nerededir ki bu meret?
-
02 Ağustos 2007, 16:35
#9
sevgili batpod zannediyorum rodaj problemleriyle ilgili bir sorun yaşıyorsunuz..gerçi sorunda denmez alışma evrelerinden geçiyorsunuz..arkadaşlar sağolsunlar yazmışlar buji değiştirin daha iyi ateşleme yapar diye..motorunuz en son teknolojiyle üretilmiş bir alettir orijinal bujisinden kesinlikle şaşmayın zira motorunuz çift ateşlemelidir..arkadaşın biride jikleden bahsetmiş..jikle karbürötörlü makinalarda olur sizin makinanız emme manifoldlu elektirik enjeksiyonlu bir alettir..emme manifoldundan dolayı enjeksiyonlu aletlerde jikle olmaz..elektirik kontrollüdür..teknoloji müdahalenize izin vermez...benim acizane tavsiyem motoru çalıştırırken çok ama çok hafif gazı açın marşa öyle basın..göreceksiniz sorun kalmayacak..zaten sorun yokta oda kaybolacak..ayrıca aldığınız motor rodajda ve garantide biraz dikkat etmenizi gerektiriyor..sorun geçmezse hemen servise başvurun bmw imajını bozacak bir olaya razı olmayacağından sorununuzla hemen ilgileneceklerdir..kazasız belasız sürüşler dileğiyle hoşca kalın
2014 YAMAHA XVS 1300A MİDNİGT
-
02 Ağustos 2007, 16:44
#10
cemal yortanlı adlı üyeden alıntı
sevgili batpod zannediyorum rodaj problemleriyle ilgili bir sorun yaşıyorsunuz..gerçi sorunda denmez alışma evrelerinden geçiyorsunuz..arkadaşlar sağolsunlar yazmışlar buji değiştirin daha iyi ateşleme yapar diye..motorunuz en son teknolojiyle üretilmiş bir alettir orijinal bujisinden kesinlikle şaşmayın zira motorunuz çift ateşlemelidir..arkadaşın biride jikleden bahsetmiş..jikle karbürötörlü makinalarda olur sizin makinanız emme manifoldlu elektirik enjeksiyonlu bir alettir..emme manifoldundan dolayı enjeksiyonlu aletlerde jikle olmaz..elektirik kontrollüdür..teknoloji müdahalenize izin vermez...benim acizane tavsiyem motoru çalıştırırken çok ama çok hafif gazı açın marşa öyle basın..göreceksiniz sorun kalmayacak..zaten sorun yokta oda kaybolacak..ayrıca aldığınız motor rodajda ve garantide biraz dikkat etmenizi gerektiriyor..sorun geçmezse hemen servise başvurun bmw imajını bozacak bir olaya razı olmayacağından sorununuzla hemen ilgileneceklerdir..kazasız belasız sürüşler dileğiyle hoşca kalın
Harikasınız, verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.
Selamlar.
-
02 Ağustos 2007, 17:49
#11
Yukarıda söylenenlerin hiçbirisine katılmıyorum! Eğer motorunuzda bir sorun varsa hemen servise götürün ve hiçbir kulaktan dolma bilgiye güvenmeyin!
Bunun dışında size "belki" söylenmemiş olabilir diye söylemek isterim..
Kontak anahtarını çevirdikten sonra motorunuzun bir "self test" süresi var önce yağ ışığı ve ABS ışığı birlikte yanar bir süre yandıktan sonra önce yağ sonra ABS ışığı söner.. Eğer bu test süresini beklemez hemen marşa basarsanız motorunuz marş almayabilir alsa bile çok kısa bir süre sonra stop edecektir..
Bu arada marş düğmesine basarken çekinmeyin ve motorunuz marş alana kadar basın çünkü diğer motorların aksine F650 motor marş aldıktan sonra bile marş düğmesine basabilirsiniz..
Elektronik beyinli motorlarda marş almama ciddi bir sorun göstergesi olabilir..
Kazasız belasız sürüşler dilerim...
Herşey yeniden yollarda olabilmek için...
-
02 Ağustos 2007, 18:03
#12
Batpod merhabalar,
Bende 2006 GS kullanıyorum. Tahmin yapmaktan çok söyleyeceğim tek şey var. Motorunuz henüz yeni ve garanti kapsamında olduğuna göre hiç tereddüt etmeden zaman ayırıp İstinye ye servise bi götürün. Gerekli kontrolleri yapsınlar ve hatayı bulsunlar.
Keyifli sürüşler.
Sertaç
SERTAC OZTURK
BMW F 650 GS/2006 *B Rh (+)*
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)