Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

motor yagı kirleniyor yardımcı olurmusunuz..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Haziran 2007
    Şehir
    Şanlı urfa
    Motosikleti
    YamahaRx115
    Kardeş Hava soğutmalı motorlar için tawsiye edilen 15w/40 ölcülerinde yağ al ben kalın yağ koydum motor yatak sardı birinci viteste devir 3te hareket ediyor düşün 15w/40 yada 20ye40


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    13 Nisan 2006
    motor yağı motorun içerisinde özellikle yanma sonrsaında oluşan yüksek ısıyı alarak motorun soğumasını aynı zamanda motorun içinde bulunan hareketli parçaların üzerlerinde bir film tabakası oluşturarak motorun korunmasına uzun süre motorun sağlıklı çalışmasına yardım eder, yağın siyahlaşması yağın kirlendiği anlamaına gelmemelidir,bu çok normal olan bir şeydir yanma odasında 4 zamanlı bir motor için emme-sıkıştırma-iş-egsoz, iş sonrası silindir yüzeyinde biriken carbon ve atıklar yüzünden rengi değişiri normaldir siz el kitabında önerilen yağı kullanarak zamanı geldiğinde değiştirdiğiniz sürece içiniz rahat olsun, kaç numara yağ diye sorarsanız sentetik yağlar motoru daha iyi korur bu yüzden pahalıdırlar castrol POWER 1 RACING 4T 10W-50 mükemmel bir motorsiklet yağı,

  3. #23

    Üyelik
    10 Eylül 2007

    motor içi temzilenmelidir!

    Tüm dört zamalı motorların blok içleri zamanla kirlenir. Bunun en önemli sebebi egzoz gazlarının (HC, CO2, CO gibi karbon değerleri yüksek olan gazlar) bir kısmının segman aralarından kartere ulaşması, dolayısı ile yağla temas etmesidir. Diğer bir neden de segman çevrelerinde bulunan yağ filmlerinin çok yüksek ısılara (750/1200 derece) maruz kalmasıdır. Tüm bu şartlar motorumuzun içindeki yağın kararması ile gözlemlenebilir. Bu şartarın oluşması , yağ/motor üreticilerinin ve bazı ustaların dediği gibi iyi bir şey değildir. Çünkü yağ içinde bulunan her fazladan madde aşındırmayı arttıracak, yağın kalitesini düşürecektir. Blok içindeki reçineleşme ise (bence çok önem gösterilmelidir) motorun soğumasına/sağlıklı bir şekilde yağlanmasına ciddi engel olcaktır. Bu tip sorunlar uzun süreler çalışmayan motorlar ve düşük devirli kullanımlarda daha sık rastlanır bir durumdur.
    Benim size ve bu sorunu yaşayan arkadaşlara önerim; Motor yağı değişiminde mutlaka motorunuzun içini Motor İç Temizleme (aşağıdaki link faydalı olabilir) sıvısı ile temizlenmesidir. Temiz motora temiz yağ koyulmalıdır.
    http://www.pro-tec-turkey.com/default.aspx?pid=47980

    O.K.

  4. #24

    Üyelik
    10 Eylül 2007

    motor iç temizliğinde mazot kullanılmamalıdır.

    Daha önceki mesajlarda bir arkadaşımız motor iç temizliği için mazot ile temizlenmesi önermiş. ( sanıyorum motor yağı yerine mazot/yağ+mazot karışımı kullanılarak bir süre motorun çalıştırılmasını önermiş)

    Mazot içeriğinde mutlak surette H2SO4 (sülfirik asit) bulunur, bu ithal yakıtlarda büyük oranda aşağı çekilmiş olasına rağmen sıfıra indirilememiştir.(benzin yada mazotun içine elinizi daldırdığınızda yada plastik satıhlardaki deformasyon ve kahverengi lekelenme asitleşmenin nedenidir. Uzun süre beklemiş ve hava ile teması fazla olan yakıtlarda bu oran yükselir/yüksektir.)Bu nedenle mazot ile çalışma esnasında keçelerde, oringlerde v.s. sertleşme/deformasyon söz konusu olacaktır. Ayrıca mazotun yağlayıcı özelliği çok zayıf olup(çalışma esnasında motorunuzda aşınma fazla olacaktır), yanık yağı(reçine) temizlemeyip, sadece kirli üst yüzey yağ kalıntılarını temizleyebilir.
    O.K.

  5. #25
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    OmerK arkadasimiza tessekurler bende bekliyordum kim cikacak tecrubeli Flush onerecek diye. Motorunun icinde kurum kaliyor ve yagin hemen kirleniyor ise. Pis yagini dokmeden evel motorun icine Flush kat. Sonra yuksek devirde hatta son devire dayamaya yakin bir sekilde 15 dk motoru agresif bir sekilde gaz vererek calistir. Bunu yaparken sakin korkma yuksek devirde flush tum motor yatagina yayilir ve kurumlari temizler. Bu islem bittikten sonra motor yagi sicak ve akici iken elini yakmadan yagini bosalt.10 dk kadar bekle kirin akmasi zaman alacaktir.Sonra Yeni yagini kat. Ikinci islem ise karburator spreyi al. Hava filtresinin karburatore baglandigi yerden ac ve sprey i odacigin icine dairesel bir sekilde spreyle. Motor kapali iken bunu yap ve sonra calistir ve gaza asil. O anda siyah duman cikar korkma siyah duman kesilene kadar devam et. Bir kac kez bu islemi tekrarla. Odacikta ki birikmis kurumlarida oylece atarsin. Sonra her seyi geri tak ve kullanmaya devam. Bu islemi kendin rahatlikla yapabilirsin. Basarilar
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  6. #26
    Bam Bam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 Honda 1000RR
    Arkadaşım kullanacağın yağın 20W50 mi yoksa10W40 mı olması gerektiğini sormuşsun, yağların visikositesinin aynı olması yani her satın aldığın yağ ambalajının üzerinde 20W50 veya 10W40 veya 5W40 yazması hepsinin aynı olduğu anlamına gelmez. Çünkü motor yağları; baz yağlara katık eklenmesiyle üretilirler. Baz yağlara eklenen bu katıklar çok önemlidir,şimdi örneğin; 10W40 (zaten 20W50 yağ mineral bazlıdır kimse kullanmasın) bu visikositedeki yani 10W40 aralığındaki yağ her motor için üretilmemiştir, otomobiller için farklı katıklarla, tır otobüs için farklı,motosikletler için ise çok daha farklı katıklarla üretilirler. Motosikletler için üretilen yağların çok daha farklı olmasının nedeni;
    motosikletlerin motorları diğer motorlardan farklıdır, yani bir otomobilin motoru,şanzımanı ayrı olarak yağlanır ayrıca debriyajına yağ konulmaz kuru debriyajdır. Motosikletlerde ise motor,şanzıman ve debriyaj beraberdir yani motoruna konulan yağ ile hem motorun hem şanzımanın (bazı motorlarda ayrı olabiliyor) hemde debriyajın yağlanıyor.Bu yüzden motosiklet için üretilen yağın içindeki katıklar ona göredir. Motorunun içindeki kullanılmış yağın renginin koyu kestane renginde olması gerekir.

    Ve mutlaka motosiklet yağı kullan. yani 4T olmalı. Servislere fazla güvenme çünkü ustalar para kazanmak için açık yağ veya otomobil yağı kullanabilirler. Yağını sen kendin satın al ve servise götür.Motorunun başında bekle.
    Bunları nereden biliyorsun dersen, ben Vespa Piaggio nun orjinal yağı olan Selenia motor yağlarında çalışıyorum ve Pist Yarışlarında Süpersport ta yarışçıyım. Motor Yağlarıyla ilgili tüm sorularınızı sorabilirsiniz Özel Mesaj atabilirsiniz.

  7. #27
    Incredible - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Üzgünüm ama yok!
    Alıntı kaya34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım kullanacağın yağın 20W50 mi yoksa10W40 mı olması gerektiğini sormuşsun, yağların visikositesinin aynı olması yani her satın aldığın yağ ambalajının üzerinde 20W50 veya 10W40 veya 5W40 yazması hepsinin aynı olduğu anlamına gelmez. Çünkü motor yağları; baz yağlara katık eklenmesiyle üretilirler. Baz yağlara eklenen bu katıklar çok önemlidir,şimdi örneğin; 10W40 (zaten 20W50 yağ mineral bazlıdır kimse kullanmasın) bu visikositedeki yani 10W40 aralığındaki yağ her motor için üretilmemiştir, otomobiller için farklı katıklarla, tır otobüs için farklı,motosikletler için ise çok daha farklı katıklarla üretilirler. Motosikletler için üretilen yağların çok daha farklı olmasının nedeni;
    motosikletlerin motorları diğer motorlardan farklıdır, yani bir otomobilin motoru,şanzımanı ayrı olarak yağlanır ayrıca debriyajına yağ konulmaz kuru debriyajdır. Motosikletlerde ise motor,şanzıman ve debriyaj beraberdir yani motoruna konulan yağ ile hem motorun hem şanzımanın (bazı motorlarda ayrı olabiliyor) hemde debriyajın yağlanıyor.Bu yüzden motosiklet için üretilen yağın içindeki katıklar ona göredir. Motorunun içindeki kullanılmış yağın renginin koyu kestane renginde olması gerekir.

    Ve mutlaka motosiklet yağı kullan. yani 4T olmalı. Servislere fazla güvenme çünkü ustalar para kazanmak için açık yağ veya otomobil yağı kullanabilirler. Yağını sen kendin satın al ve servise götür.Motorunun başında bekle.
    Bunları nereden biliyorsun dersen, ben Vespa Piaggio nun orjinal yağı olan Selenia motor yağlarında çalışıyorum ve Pist Yarışlarında Süpersport ta yarışçıyım. Motor Yağlarıyla ilgili tüm sorularınızı sorabilirsiniz Özel Mesaj atabilirsiniz.
    Vay! Ne açıklama yapmışsın be abi. Çok teşekkür ederim...
    [b]Yaşasın motosiklet kardeşliği. Sevelim, sevilelim, bu dünya kimseye kalmaz. Anneciğim, kardeşim ve gt250R sizleri ölene dek seveceğim... __No Women, Yes Vodka...:wiinkk:[/b]
    [COLOR="Red"][B]Hayallerinizin peşinden gidin. Gitmiyorsanız, gidenlere mâni olmayın.[/B][/COLOR]

  8. #28

    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Şehir
    Gölcük/Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati
    Selam,
    teknikhoca hocamizin yazdigi gibi kurum blow-by ile birlikte kaltere gecmesi, 125ccm makinalarin tasarim geregi yag hacimlerinin kücük olmasidanda tahminim 1ltr. altinda kisabir zamanda yag eskimesi meydana gelmekte. Tavsiyem diesel motor yagi kullamak; icindeki dispersant katkilar kurumu daha iyi peptisler (kurumu yag cözeltisinde hapseder) ve yag degistirme intervalerinide siklastirman.
    kolaygelsin

  9. #29
    Bam Bam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 Honda 1000RR
    İncredible'ye ithafen,

    önemli değil kardeşim herzaman yardımcı olurum, yağlar ve yarışlarla ilgili olarak.
    Ayrıca motosikletinize sadece;uygun visikositedeki motosiklet yağını kullanın.
    Öyle dizel yağıymış,otomobil yağıymış v.b. kullanmayın.Yağ üreten büyük şirketlerin milyonlarca dolarlık AR-GE departmanları ve mühendisleri var,herkesin tavsiyesine itibar etmeyin.

  10. #30

    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Şehir
    Gölcük/Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati
    selam,
    burada arkadasimiz Cin mali bir mopede binmekte! 20 yada 30 sene öncesi bir teknolojinin ürünü! Bilindigi üzere günümüzün mineral ve yari sentetik yaglari bu makinanin standartlarinin hayli üzerinde!
    Benim sahsi görüsüm ve 6 senelik ar-ge tecrübem, burada pahali ve gereksiz fullsentetik yagi arkadasima tavsiye etmeme engel olmakta.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)