Motorsikletlerde Avans Ayari Nasil Yapiliyor
Bilenler Varsa Söylesin Lütfen
Motorsikletlerde Avans Ayari Nasil Yapiliyor
Bilenler Varsa Söylesin Lütfen
bir cihazda iki tane devir saatine benzeyen gostergeler var onu motora bagliyip bi vida ile ayar yapiyorlar, en azindan transalp bu sekilde
[COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]
Avans ayarı diye bişey kalmadı artık..Motorlar avanslarını kendileri otomatik ayarlıyorlar.....
Senkron ayarı plmasın dediğin?....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
ok ama alrtık avans ayarı yapılmıyo bile olsa benim motor 1997 model bir 535 sanırım artık yapmasalar bile bu motor için yapılması gerekli herhalde
Merhaba;
Avans ayarı hakkında kısa bir bilgi vermek isterim öncelikle (gelenektir)
Motorlarda benzin, pistonun üst ölü noktasına gelmeden birkaç derece önce yanmasıyla elde edilen güçle çalışır. Yani piston en tepe noktaya gelmeden ateşleme yapılır ki, benzin + hava karışımının yanma hızı, piston ü.ö.n ya geldiğinde bitsin ve güç elde edilsin. Buna ateşleme zamanı denir. Ancak motorda birim yakıtın yanma hızı değişmez. Ancak motor devri arttıkça yanma piston ü.ö.n yı geçtikten sonra bitmeye başlayacaktır. bu nedenle devre bağlı olarak ateşleme zamanının geriye çekilmesi gerekir. bu işlem motorda manifold basıncına bağlı bir düzenek veya distribütör içerisindeki merkezkaç kuvveti ile çalışan bir düzenek yardımı ile gerçekleştirilir.
Yeni jenerasyon araçlarda avans ayarı otomatik olarak yapılır.
Eski nesil araçlarda avans tabancası ile aracın katalog değeri dahilinde istenilen motor devrinde distribütör ile oynama yapılarak (sağa veya sola çevrilerek) yapılır. Avans tabancası ilgili aracın değerine göre yanıp sönen flaş tertibatına benzer. Bu arada volan muhafazası üzerinde bulunan bir göz yardımı ile, volanın üzerindeki iki çizginin aynı anda görülmesini sağlamakla gerçekleşir. bunun için avans tabancası gerekir ki galiba sende yok.
Aracında distribütör yoksa avans kolay kolay bozulmaz. bozulduğu ise, yokuşlarda motora tam gaz verildiğinde duyulan titreme ve şakırdamalar ile belli olur. bu motorun avansının düşük olduğunu, yakıtın yanma sonunda pistonun hala ü.ö.n ya gelmediğini gösterir. Ancak CDI ateşlemelerde avans ayarı bildiğim kadarı ile yapılamıyor. Sadece motor montajlarında egzantirik milinin konumunu belirlemek amacıyla kontrol ediliyor. Avans ayarı ile ilgili ne gibi bir sorunun var?
hocam yine ağzınıdan bal damlamış.güzel paylaşım emeğinize sağlık
Hüzünbaz Acılarımın Canbazıyım Şimdi...
arkadaşlar teknik hocama katılıyorum artık avas ayarıdıye bır şey kalmadı ortalama son 10 senedır motorlar kamalı cıkıyor yanı krankla volantın arasına yarım hılal seklınde kama cakılıyor bu ayarıda usta yapar
kasvet,
virago 535 için soruyorsan,
bu motorda avans, elektronik ateşleme devresi tarafından otomatik olarak
ayarlanmaktadır.
tegin.
arkadaşlar hepinizin ilgisine teşekkür ederim sormaktaki maksadım virago 535 motorom var geçtiğimiz günlerde eksantrik zincirlerini değiştirtim sonra motorda aşırı bir vibrasyon ve performans kaybı olduğunu farkettim ustanın dediği biraz böyle kullan ondan sonra ayar yapılacak vibrasyon düzelecek ve çekişte normale gelecek dedi valla bilmiyorum ayarlandıktan sonra umarım düzelir bir yerdede bu tür vibrasyonların avans ayarının bozuk olmasından meydana geldiğini okumuştum o bağlamda motorda distirbitor göremediğim için avan ayarının nerden yapıldığını merak ettim ama sanırım avansı tegin arkadasın dedeği gibi kendi ayarlıyo ilginize tekrar teşekkür ediyorum arkadaşlar hepinize keyifli sürüşler
Eksantrik zinciri değişince fabrikasyon sabitlenmiş olan avans ayarı bozuluyor. Bunu düzeltmek mümkün anacak biraz tecrübe gerektirir. Aşağıda verdiğim linkte motorunun tamir elkitabını bulacaksın. Bu kitapta ateşleme zamanın ayarı ve eksantrik zincirinin ayarı anlatılmış (tabi ingilizce olarak) İstersen buraya bakarak avans ayarını yapabilirisin. 34. sayfadan itibaren bu konu işleniyor 24. sayfada da ateşleme zamanı ile ilgili bilgiler var. Verdiğim linkteki kitapçıktaki resimler pek net değil. Yamahanın kendi sitesinde servis el kiatbını satıyorlar istersen alabilirsin.
http://www.k1400.cz/manual/yama/535/dilensky_AJ.zip
Elektronik ateşlemeli motorlardada avans ayarı oluyor ancak fabrikasyon ayar eski platinli ve mekanik avanslı motosikletlerdeki gibi bozulmuyor. Tabi eksantrik zinciri sökülmesi hariç
dostum verdiğin bilgiler ve ilgin için çok teşekkur ederim
ama nerde o tecrube bütün ustalar birbirinden usta bu motorsiklet konusunda :( valla ben ustalar yüzünden bu işten soğumaya başladım bu gün gittim avans ayarı bu sorunu yaratabilirmiş dedim adamlar avans ayarı diye bir şey olmadığından bahsettiler eğitim şart bence
Kasvet iyi bir usta bulmak şart ama çok zor. Kötüsüne düştüğün zaman seni motordandan soğuturlar motoruna da zarar verirler haklısın. Aslında yapılan ayar tam olarak avns ayarı değil orası doğru ancak yinede bir takım ayarlar yapılması lazım.
Şimdi sanırım senin motorunda eksantirik zinciri değişirken sübapların zaman ayarı bozulmuş. Eksantrik zincirinin bir ucu şaft dişlisine diğer ucuda eksantrik dişlisine bağlıdır. Yani motorun dönüşüne göre sübapların açılıp kapanmasını kontrol eder. Bu dişlilerin birbirine uyumu bozulmuş. Verdiğim linkteki servis kitapçığında bu olay çok detaylı anlatılmış. Hem ateşleme zaman ayarı hemde sübap zamanlamasının ayarı anlatılmış. Senin yapman zor kabul ediyorum ama dosyayı bastır yamaha servisine götür bakalım o zaman ne diyecekler. Eksantrik zinciri otomobillerdeki triger kayışının görevini yapar. Krankmilinin iki dönüşüne karşılık eksantrik dişlisi bir tur atar. Bu yüzden krank üzerindeki dişlinin 2 katı büyüklüğünde bir dişli vardır. Bu dişlilerin ayarıda çok önemlidir. İnşallah kısa zamanda bunları düzelttirisin.
dediğiniz gibi doyayı bastırdım servise götürdüm ama bir halt anlamadılar neyseki eskilerden bir usta duruma çözüm buldu saolsun adam büjülere bakarak motorun bobin bağlantılarına baktı ve korozyon sahibi girişleri gödü uzunun kısası sorun bobin uçlarındaki korozyon ve temessızlıkmış sorun bu gün fırça pas sökücü uğraştık şu ana makina normala döndü ama bunlardan önce tabi yine sentesine ayarlarını baştan göz geçirdik türkiyedemi sadece bu kadar zor bu motorsiklet olayı bilmiyorum ama dilerim kimsenin mooruyla sorunu almasın çünkü a bu adamlar insanı gerçekten zor durumda bırakıyolar ilginize tekrar teşekkürler arkadaşlar
Kasvet bu işler Türkiyede maalesef böyle işte. Usta diye götürdüğün adamın bu konudaki eğitimi kendi ustasından öğrendiğiyle sınırlı. Karadüzen çıraklıktan öğrendiklerini uyguluyorlar. Servis kitapçığını ancak makina mühendisi okuyup anlayabiliyor. İşin daha kötü yanı yaşadığımız evlerin kalıbını yapan demirini döşeyen betonunu döken insanlarında hiçbir eğitimi yok. Yani tam anlamıyla Allah a emanet yaşıyoruz.
******VIRAGO 535 de KARBÜRATÖR DENGE AYARI*******
kasvet,
yucika nın linkini verdiği manual in 34 üncü sayfasındaki 69. resimde,
her iki karburatörde de bulunan,
ucu lastik tapa ile kapatılmış 2-3 cm uzunluğunda vakum ölçme baruları var;
her iki silindirin de eşit güç vermesi ve sağlıklı çalışma için,
burada ki vakumların eşit olması gerekir.
70 ve 71. resimlerde gösterilen,
kelebek açıklığı ayar vidası ile karburatör dengeye getirilmelidir.
Bu denge ayarı nasıl yapılacak ?
servise yada tamirciye gitmek gerekmiyor...hatta tamirci belkide bunu bilmez !
2 metre uzunluğunda, şeffaf benzin hortumu al,
içine biraz ( 20 cm lik uzunluk kaplayacak kadar ) 20 numara motor yağı dök.
sonra
hortumun iki ucunu bir elinde tut ve,
başının üzerinde hızla çevir...bu, hortuma koyduğun yağın,
merkezkaç kuvveti ile,
hortumun ortasında toplanmasını sağlayacaktır.
sonra,
karburatördeki vakum borunun lastik tapalarını çıkar,
hortumun bir ucunu bir boruya, diğer ucunu diğer boruya tak.
motoru çalıştır,
denge bozuk ise,
hortum içindeki yağ, bir yöne doğru hareket edecektir.
ayar vidası ile, hortum içindeki yağı hareket etmeyecek şekilde ayarla.
Virago535 deki Karburatör denge ayarı bu kadar basit.
şimdiden kolay gelsin.
tegin
dostum o ayarıda kendi makinası ile yaptık 20-20 veriyo ilgin sayılacak kadar iyi çalışıyo sanırım motorun yürümesi düzeldi dediğim gibi bobin elektrik fişleri elektrik geçirmiyomuş temizledikten sonra her şey düzeldi ama ver diğin ayar tarifini kayıt ediyorum neden dersen bu ayar için adamlar bi ton para istiyolar yapmakta 1 dakika sürmüyo
kasvet; eksantrik zincirini hangi sorun sebebi ile değiştirdin ve bu değiştirmede ek olarak hangi parçaları yenilediniz?
geçtiğimiz yazdan beri bir viragom var ve onunla uğraşıyorum.. 90 km den itibaren bir titreme var. ustam eksantirik zincirine yordu ... sizin deneyimkinizi merak ediyorum..
yucel_ozyazgan@hotmail.com
motor tamircisi ingilice bilmiyor ise o usta degildir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)