Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

motosikletin hp'sine tork'una dikkat ettigimiz kadar freniyle ilgileniyormuyuz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    bboy_iced - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki zx6r
    arkadaşlar çelik fren hortumu diye bi olay var yanlış bilmiyosam yada ona benzer bi çeşit aksesuar bunun ne gibi bir yararı var genelde frenlerdeki performansı arttırmak için kullanılıyo ne gibi faydaları var yada zararı varmı bilgi paylaşımı için şimdiden teşekkürler.
    Albert EİNSTEİN derki;
    Biri sana çok kötüsün derse boşver takma. Banada GERİZEKALI sın dediler, ATOMU PARÇALAYIP ELLERİNE VERDİM


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Benim motosikletimin önde arkada kampana. Üstelik hidrolikte değil karadüzen. Yani elinin ayağının basma kuvvetine kalıyor iş. Üstelik hafif bir motorda değil 160 kg. civarında. Anlayacağınız frenle ilgili ciddi sorun yaşama ihtimali herzaman var. Napalım 50 sene önce otomobillere bile bunları takıyolarmış. İleride yapabilirsem öne disk fren takmayı düşünüyorum ama epey uğraştırır heralde.
    Peki frenlerin durumu böyleyken trafikte napıyorum?
    İlk önce yavaş gidiyorum ki durmam gerktiğinde fazla zorlanmayım.
    Sonra uzaktaki tehlikeleri öncede algılamaya çalışıp ki bunlar çok uzak bile olsalar tedbir alıyorum.
    Kavşaklarda herkesten önce yavaşlamaya başlıyorum. Işık yeşil bile yanıyo olsa belki kırmızıya döner diye hızımı düşürüyorum. Böylece aniden durmaya çalışmak zorunda kalmıyorum.
    Ön ve arka freni her zaman birlikte kullanıyorum. Motorun öne doğru yığılma miktarına bakarak fren oranlarını elimle ve ayağımla ayarlıyorum. Bazı arkadaşlar % 60-40 %80-20 diye oran yazmışlar ama ben bunun bir ölçüsü olduğunu düşünmüyorum. Yani bunlar afaki oranlar. Kuru zeminde ön frene fazla basıp motorun arka tekeri havaya kalkarsa arka teker yaptığınız frenlemenin hiç yararı olmaz aksine arka teker tekrar yere temas ettiğinde dönmesi durduğu için savrulmanıza yol açabilir. Panik fren durumu bunun dışında tabiki ama onuda yapabilmek tecrübe gerektirir. Bu konuda tecrübesi olmayan arkadaşlar motorun dengesini sağlayamayıp ciddi sorunlar yaşayabilirler.
    Son olarak söylemek istediğim bir şey daha var; motokros yada süperkrosla uğraşanların kazalarda yaralanma oranı istatistiksel olarak en düşük düzeyde bulunmuş. Bunun sebebi bence motosikletle beraber vücutlarınıda kullanmayı çok iyi öğrenmeleri. Motosikleti vucudunuzun bir uzantısı gibi görmeye alışın. Böylece vücudunuzla ona yön verebilir hareketlerini düzenliyebilirsiniz. Virajlarda ağarlık merkezini dengelemek fren esnasında gidonu ne yöne kıracağınızı ve nasıl tepki alacağınızı bilmek önemlidir. Teorik olarak bilmek demiyorum bunlar için pratik çalışma yapılmalı gerekirse eğitim alınmalı. Çünkü tehlike anında freni şöyle yapayım gidonu böyle kırayım diye düşünücek vakit bulamıyabilirsiniz. Bunlar refleks olarak çıkması gereken hareketlerdir.
    Herkese kazasız sürüşler dilerim.

  3. #23
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Er-5 halen piyasada satilan bir motor olmasina ragmen naked govdede olan arka kampana fren sistemi ciddi olumsuzluklar yaratmaktadir. Benim bundan evelki motorum on disk ve arka kampana idi. Surekli bakim ve yagisli gunlerde zorluk cekiyordum.Hava sartlarina gore motor freni durma mesafesinde degisiklikler gosteriyordu.Bu yuzden Er-5 kimseye tavsiye etmem.
    Simdiki motorum olan Suzuki gs500 de hic oyle bir sorun kalmadi.On ve arka frenlerinde TOKICO teknolojisi kullanildigindan gercekten frenlerde buyuk guven saglamakta.Yanliz on veya arka freni tek sikarak ani duruslarda performans beklemek yanlis olur. 120 gibi ciddi bir hizda kisa mesafeli bir durus istiyorsaniz iki freni ayni asnda koordineli bir sekilde sikmaniz sarttir.Hizli gitmek cok kolaydir zor olan o motoru durdurmaktir.

    Cift disk oldugunda gercekten yollardaki guven hissi cok artmakta


    Celik hortumun fren de herhangi bir performans saglamamakta sadece hava veya yol sartlarina karsi daha direncli olan fren hidrolik borusu delinme veya yirtilma olaylarina karsi daha dayanikli olur.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  4. #24
    bboy_iced - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki zx6r
    paylaşımın için teşekkür ederim zeda 3000
    Albert EİNSTEİN derki;
    Biri sana çok kötüsün derse boşver takma. Banada GERİZEKALI sın dediler, ATOMU PARÇALAYIP ELLERİNE VERDİM

  5. #25
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı kontgerilla adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka fren yavaslatmassa ön freninde pek fazla yapacağı kalmıyor hele dik bir yokus dan inerken uzun ve sert bir viraja girmek istediğinde...
    ön ve arka freninde iyi durumda olması ve senkronize calışması en iyi frenlemeyi sağlar ve güvenli sürüşe katkısı olur...
    Demek istediğim o zaten. Arka fren yavaşlatır sadece ancak durduracak olan ön frendir.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  6. #26
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    Valla Türkiyede öle Dikkat Etttirecek Bi Servis Yok Adam Motoru Yapiyor Ama Freni Fazla Takmiyor Sanki Kalkinca Duracağinin Hesabini Yapmiyor Ondan Sonra Sorun çikinca Sonu Meçhul................???soru Işaretleri Bahane Suç Araniyor Birilerinden

  7. #27
    delsol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2005
    durma isinde % 80 gorev on frenlerdedir ama on freni kilitlemekde cok tehlikeli. yeterince calisilarak on ve arka freni kilitlemeden en kisa mesafede durma calismalari yapmak lazim. herzaman on ve arka freni birarada kullanmak lazim ki aliskanlik olsun acil durumlarda karambole gelmiyelim. bu taktik tabi cadde icin off road biraz farkli olabilir. celik fren hortumlarinin ozellikle on fren icin oldukca faydali oldugunu duydum. fren kolunu siktigimizda basinc altindaki hidrolik yagi plastik hortumlarda az miktarda esnemeye sebep oluyo buda fren pabuclarina iletilen gucu azaltiyor. cok onemli degil bence biraz yavas gideriz olur biter.

  8. #28
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Motosikletinizle viraj içinde ani fren yapmak zorunda kalırsanız, ne yapacağınızı biliyor musunuz?..


    Motosiklet yarışçısıysanız, viraja frenleri kullanarak, motoru kaydırarak girme teknikleri de vardır. Ancak gerçek yol şartlarında, bu tip manevralar asla tavsiye edilmez! Çünkü virajda karşınıza bir yağ veya mazot birikintisi mi, yoksa çukur veya toprak mı çıkacağını bilemezsiniz! Bu yüzden, frenleri viraja girmeden, motosiklet dik vaziyetteyken kullanın. Frenajı, virajın içine yatmaya başlamadan önce bitirmeyi hedefleyin...
    Eğer viraja alışık olduğunuzdan daha yüksek süratle girdiyseniz, panik yapıp frene asılmayın, motosikleti daha yatırın! Bu, hızınızı azaltacaktır... Modern motosikletlerin çoğu, ciddi yatma açılarının üstesinden gelebilirler. Mutlaka fren gerektiğini hissediyorsanız, arka freni hafifçe kullanın. Bu, motosikleti biraz yavaşlatıp, motosikletin viraj apeksine (teğetine) daha iyi girmesini sağlayacaktır. Aslında viraj içinde ön veya arka tekerleklerin fren nedeniyle kayması sonucunda düşmeyi, şu şekilde önleyebilirsiniz:
    Ön freni sıktınız ve ön tarafın kaydığını hissediyorsunuz... Ön freni hemen bırakın! Ön tekerlek tekrar dönmeye başlayıp, yolu kavrayacaktır. Arka tekerlek kaymaya başladığındaysa, gazı sabit tutup, arka fren pedalına yaptığınız baskıyı azalttıkça motosiklet düzelecektir.

    (alıntı:http://otomobil.milliyet.com.tr/detay.asp?id=2926)

  9. #29
    taylo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2006
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    CBF 150 Honda
    herkese merhaba bu yüzde oranlarını neye göre verdiğinizi bilemiyorum ama bildiğim her motorun ağırlık merkezinin farklı olduğu bu da frenin ön ve arka dağılımını etkileyen faktördür tarzdan tarza hatta markadan markaya bu oranlar değişir.sonradan ABS takmak çok zor .çünki abs li makinalarda ön ve arka freni kombine eden bir sistem var.ön frene çok yüklendiğinizde arka frenide devreye sokuyor.herkese kazasız belasız sürüşler.

  10. #30
    ice300 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2004
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    XT660R
    ön-arka beraber kullanırım, ilk motosikletiminden şuanki motosikletime kadar hep dikkat ettim, edicem. XT nin frenleri brembo. memnunum.
    sürebiliyorum, öyleyse varım :)
    [URL="www.bikepics.com/members/ice300"]www.bikepics.com/members/ice300[/URL]

  11. #31
    mkmemory - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2006
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    Honda SES Dylan 150
    Bende kombine fren var yavaşlıycaksam arka freni kullanıyorum o zaman bilgiğim kadarıyla %60arka-%40 ön çalışıyor, ani duruş gerekirse ön+arka birlikte kullanıyorum.

    fren konusunun açılması iyi olmuş, ön frende progresif teknik çok faydalı öğrenmek için boş yolda bol bol deneme yapmalı, ben çok denedim hala mükemmel değilim.
    Sabah olsa da motora binsek.
    Honda Dylan Kullanıcıları Sohbet Köşesi :http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?p=371100

  12. #32
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı mkmemory adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende kombine fren var yavaşlıycaksam arka freni kullanıyorum o zaman bilgiğim kadarıyla %60arka-%40 ön çalışıyor, ani duruş gerekirse ön+arka birlikte kullanıyorum.

    fren konusunun açılması iyi olmuş, ön frende progresif teknik çok faydalı öğrenmek için boş yolda bol bol deneme yapmalı, ben çok denedim hala mükemmel değilim.
    VFR 800 mü var sende? Combined Break System sadece VFR'de var zannediyorum ben.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  13. #33

    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Honda nın Güvenli sürüş 1 ve 2 sinde frenaj ile ilgili uygulamalı çalışmalar var. Bunlardan biri şöyle: Yaklaşık 40 km hızla sadece arka fren kilitlenecek kadar basılıyor. Ve durma mesafesi işaretleniyor. Sonra sadece ön fren güçlü bir biçimde sıkılıyor ve durma mesafesi yine işaretleniyor. En son ön ve arka kombine fren yapılıp yer işaretleniyor. Denemede kullanılan motor Hornet 900.
    Sonuçlara gelince Sadece arka frenle yaklaşık 16-17 metrede duruldu. Sadece ön frenle 10-11 metrede duruldu. Hem arka hem ön fren birlikte kullanıldığında 7 metrede duruldu. Bu pratikten çıkan sonuç ön fren yaklaşık olarak frenlemenin 70 % inden, Arka fren ise 30 % undan sorumlu.
    Sonuç en iyi frenleme motor dik pozisyonda iken her iki fren birlikte giderek artan basınçta kullanılmalı.
    Çalışma bilgisini önemli gördüğüm için aktardım. Umarım Honda daki hocalarım bilgi paylaşımı için memnundurlar.
    Lütfen paylaşımlarımızı bilgiye ve tecrübeye dayalı yapalım. Kanaatlerimiz birilerinin başını derde sokabilir. Saygılarımla.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler