Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

AKARYAKIT

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Motorun yağ eksiltmesinin nedenleri nelerdir?
    Halk arasında sıkça telaffuz edilen "motor yine yağı bitirdi" tabiri aslında tamamen teknolojik bir konudur. Özellikle eski teknoloji motorlarda, silindir ve piston gibi materyallerin birbirinden uzak tasarlanması sonucunda, yağ eksiltme sorunlarıyla karşılaşılır. Motor içindeki aktarma organlarının zamanla deforme olmasının da yağ eksiltme problemindeki rolü büyüktür. Yağ eksiltme artıkça motorun ömrü de sona yaklaşır. Son teknoloji motorlarda ise bu tip problemlerle daha az sıklıkta karşılaşılıyor. Çünkü teknolojik motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla aktarma organları birbirine daha yakın tasarlanıyor. Bu nedenle teknolojik motorlar daha az yağ eksiltiyorlar.[/ quote]

    Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır?

    Mineral yağ, petrolün işlenmesiyle elde edilen baz yağa, gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağ ise, baz yağın birçok kimyasal işlemden geçmesinden sonra, laboratuvar koşullarında insan eliyle üretilir. Laboratuvarda ayrı bir teknolojiyle elde edilen sentetik ürünler, minerallere oranla, daha yüksek veya daha düşük sıcaklıklara ve yüksek basınca dayanıklıdır. Sentetik yağın hammaddesi, yani sentetik baz yağ, ileri teknolojiyle, çok karmaşık işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkiler.
    Dikkat edilecek en önemli unsursa, sentetik yağ ile mineral yağın karıştırılmamasıdır. Çünkü bu iki yağ karıştırıldığı takdirde mineral yağ, sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır.
    Yağ neden bozulur?
    Motor yağlarının bozulmasının en önemli sebebi, yanma işleminden kaynaklanan atık maddelerin yağı kirletmesidir. Bu maddelerin başlıcaları su, kurum ve yakıttır. Su, yanma tepkimesinin doğal bir ürünüdür ve normalde buhar olarak atılır. Motorun soğumasıyla biriken su karterde toplanarak yağa karışır. Kurum ise yanmanın tam olarak gerçekleşmemesinin bir sonucudur. Bu kurumun bir kısmı silindirlerdeki yağlara karışarak kartere iner. Yağ filtreleri bu kurumu süzer, ancak belli bir süre sonra sistemde tıkanıklıklar doğabilir. Yağı kirleten bir diğer madde de yakıttır. Silindirlere alınan yakıtın tamamı yanma tepkimesine girmez. Yanmayan kısım da diğerleri gibi kartere sızar. Fazla miktarda birikmesi viskoziteyi önemli oranda azaltabilir.
    Kaliteli akaryakıt, performansı ne kadar etkiler?

    Akaryakıt ne kadar kaliteli olursa olsun, ayarları yanlış yapılmış veya aşınmış bir motora yapabileceği birşey yoktur. Fakat motordaki birikintilerden ya da yanma kalitesinden kaynaklanan problemler varsa, modern akaryakıtlar performansı önemli ölçüde artırabilir. Yeni nesil katkı maddelerine sahip akaryakıt ürünleri karbon birikintilerine eritici etki yapıyor. Bu da yakıt ekonomisini, zararlı atıkların azaltılmasını, motor özelliklerini olumlu yönde etkiliyor. Bu aynı zamanda, yağ ve hava filtrelerin de daha uzun süre dayanmasını sağlıyor.

    Oktan ne ifade eder?

    4 zamanlı motorlarda yakıt, belli bir sıkıştırma nedeniyle buji ateşlemesi olmadan, kendiliğinden yanabilir. Bu durum vuruntuya neden olur. Yakıtın oktan değeri onun, tutuşmadan ne kadar sıkıştırabileceğini gösterir. Düşük oktanlı yakıtlar ancak en az sıkıştırma oranına kadar dayanabilirler. Güçlü otomobillerde daha yüksek sıkıştırma oranları mevcuttur, bu da daha yüksek oktanlı yakıt gerektirir. Türkiye'de halen 91 ve 95 oktanlı akaryakıt ürünleri satılmaktadır.
    API Değerlendirmesi

    API, Amerikan Petrol Enstitüsü'nün kısaltmasıdır. Bu enstitü, motor yağlarının erişmesi gereken standartlarını belirler. API değerlendirmesi, motor yağlarının üzerinde, iki harfli bir işaretle belirtilir. İlk harf, yağın kullanılacağı motorun yakıt tipini belli eder. "S" harfi benzinli, "C" harfi dizel motor tipleri içindir. İkinci harf ise yağın kalite seviyesini belirler. Harf sırasına göre yağın kalitesi ve motor için sağladığı koruma artar. Örneğin, SJ derecesindeki bir yağ, SB, SG veya SH derecesinde yağ gerektiren bir motorda kullanılabilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    ramzey 125 cc scooter
    çok güzel ve yaralı bilgiler için teşekkürler küçük bir bilgi yardımı alabilirmiyim 98 oktan 150 cc lik 4 zamanlı scoterlerde yaralı olurmu bazı yerlerden duyduğumuza göre harareti biraz arttırıyor dediler ama ne kadar doğru bende bilmiyorum .

  3. #3
    camur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki gs500
    arkadaşım sağolasın yararlı bilgilerin için işte böyle bilgi alışverişii yapılsa nekadar iyi olur demi ama tekrar sağol
    MoToR VaZgEçİLMeZ TuTkU Bu...:)

  4. #4
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    98 oktan 95 oktana göre daha kalitelidir ve aracın performansını etkiler. Ancak bu farkı motoru zorladığınız zaman anlarsınız. Ben 98 oktan çıktığından beri kullanıyorum. Ufak da olsa fark var. Formula1 ler de 98 oktan benzin kullanıyorlar.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  5. #5
    alplion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    kütahya/merkez
    Motosikleti
    buell 1125R
    hımm önemli bi konu...............

  6. #6
    Infaustus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 1200
    forumda bir arkadas 98 oktan benzin kullanarak motorunda olusan vibrasyonu onemli olcude azalttıgını soylemisti. Aklınızda olsun

  7. #7

    Üyelik
    09 Temmuz 2005
    bildiğim kadarıyla kurşunsuz benzin enjeksiyonlu motorlarda kullanılıyor. karbüratörlü motorlarda ha kurşunsuz ha kurşunlu fark etmiyormuş. hatta eski süper benzinde yağ katkısı varmış, karbüratörlü motorlara daha iyidir diye kulaktan dolma bi şeyler öğrendim. siz ne dersiniz?

    ben şu anda shellden 95 kurşunsuz kullanıyorum. bir ara PO nun bio benzinini deneyeceğim. bunun hakkında birşeyler söyleyecek varmı? (buğday vs haricinde)

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı zuhtupasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2005
    Şehir
    Ist-Kadıkoy
    Motosikleti
    Burgman 400 K7
    Arkadaslar bu konuyu daha önce yazmıstım..
    Karbüratörlü motorlarda eski tip benzin kullanmak; motor içi yağlama kanallarının enjeksiyonlulara göre daha ince olması nedeniyle daha faydalı oldugu kesindir.
    Ama eski tip süper benzin sahsen ben istanbulda sadece Türkpetrol ve opet lerde bulabiliyorum.

    bilginize
    S&S

  9. #9
    fener1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul / G.O.Paşa
    Motosikleti
    Keeway KW250-H SUPERSHADOW
    arkadaşlar
    Bildigim ve aldıgım eğitmlerde öğrendiğim kadarıyla size söyliyebileceğim.
    Motor cc düşük ve sıkıştırma oranları düşük motorlarda ( 1,2,3 ve 4 silndirli araçlar için) yüksek oktanlı yakıt kullanılması araçın perfarmansına tahmin edildiği kadar çoğu zaman hiç bir fayda sağlamaz. 98 oktan yakıt ( türkiye'de nekad 98 oktan onuda bilmiyorum) sadece yüksek performanslı motorlarda ( 1700 cc ve üzeri motorlarda ) faydası görülebilir.Çünkü sıkıştırma oranları artıkça patlama daha şiddetli ve kısa aralıklarla olur.Buda cevirme momentini arttırı.Kısa bir örnekle modifiye araçlarında piston kolu kısaltılır.piston gömleği büyütülerek sıkıştırma oranı arttırılır.buda motora güç katar.

  10. #10
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    boy senin motorun maşallahı var, sıkıştırma oranı 12/1 yani zaten 98 kullanmalısın 95 sana yaramaz.
    Kısacası şu ; sıkıştırma oranı 11/1 den az olan motorlarda 98 kullanılmaz
    Dahada kısası şu ; Race haricinde 98 kullanmayın (bazı enduro ve touringler istisna olabilir)
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  11. #11

    Üyelik
    09 Temmuz 2005
    Eyong, peki kurşunlu veya kurşunsuz olayına ne dersin? zuhtupasa, güzel bir açıklama yapmış.

  12. #12
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Lütfen kurşunsuz, çevremiz motorumuzdan daha değerli...
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  13. #13
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    yag ı iyi süzersek tekrar kullanılabilir o zaman temizleyince eski özelliğini koruyabilir mi?
    yağı süzmek sadece içindeki tortuyu temizler oysa yağda önemli olan yağın viskozitesidir yani yağın kıvamı 10-40 . 20-50 . 15-40 gibi rakamlarla gösterilende budur yağı belli sürelerde veya km de deiştirme nedenimiz vizkozitenin düşmesidir
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  14. #14
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    yağ ve benzinle ilgili faydalı bilgiler
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  15. #15

    Üyelik
    21 Aralık 2006
    Şehir
    İzmir - Altınoluk
    Motosikleti
    şehir efsanesi
    Bilgiler çok iyi teşekkürler...
    [I][/I][I][COLOR="Red"]Muhtaç Olduğun Kudret Damarlarındaki Asil Kanda Mevcuttur. M.K.ATATÜRK[B][COLOR="Red"][/COLOR][/B][/COLOR][/I] [COLOR="Red"]www.limitustu.org[/COLOR] (B+/en son 19.03.2008 de verdi)

  16. #16

    Üyelik
    08 Eylül 2007
    Bu bilgileri paylaştığın için sağol.Ve tabi yapılan diğer açıklamalar içinde sağolun.

  17. #17
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    bilgiler için teşekkürler arkadaşlar
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA

  18. #18
    headhunter251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    FZ6 Fazer
    Evet bu oktan meselelerinde kafam karışmıştı bi zaman ama şimdi anlıorum Paylaşım için teşekkürler
    ..:: Nerde O Eski Günler? ::..

  19. #19
    Bicak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    teşekkürler...
    SİLEMİYORSAN KARALAYACAKSIN!!!

  20. #20
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    skull, Abi çok teşekkürler. Yeni ve yararlı bilgiler edindirdin tekrar saol
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler