Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

ABS Fren Gerçeği

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    userneym - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2005
    Selam herkese,

    Ne zaman ABS fren sistemleri ile ilgili bir konuşma olsa herkes tecrübelerini ve duyduklarını -iyi niyetli olarak tabii- paylaşıyor.
    Ancak bu konuda tam olarak gerçeği sadece gerçeği tek seferde tam olarak açıklayan birinin yazısını okumadım.

    Ya ben göremedim yada bu iş şimdi bana kaldı:

    ABS Almancadaki Anti-Blockier System'in kısaltmasından oluşur.
    Tekerleklerin aşırı frenleme sırasında kilitlenmesini önler.
    Bu sistemde her bir tekerlekteki algılayıcılar yoluyla sürekli olarak ABS'nin beynine tekerleklerin durumu hakkında bilgi gönderilir.
    Bilgisayara Tekerleğin durduğu iletildiğinde sistem devreye girerek freni kısa bir süre için serbest bırakır. Frene basmaya devam ettiğimiz için yeniden tekerlek kilitlenir ve sistem yeniden freni serbest bırakır. Bütün bunlar aslında frenleme sırasında bazı sürücüler tarafından uygulanan "pompalama" işleminin bilgisayar tarafından yapılan biçimidir.

    Doğal olarak, bu sistem çok daha çabuk ve etkili bir şekilde çalışır.

    ABS ile ilgili insanların kafasını karıştıran konu ise fren mesafesinin kısalıp kısalmayacağıdır, hatta uzayacağı endişesidir.
    Aslında bu endişe veya ümit yanlış bilgiden kaynaklanmaktadır, çünkü ABS fren sisteminin amacı motosikletin fren mesafesini kısaltmak veya uzatmak ile ilgili değildir.
    ABS 'nin tek amacı sürücü panik fren yaptığında tekerleklerin kilitlenmesi önleyerek düşmesine mani olmaktır.


    Yani frenleri sonuna kadar sıkarsak ve tekerlekler kaymaya başlarsa ABS devreye girer

    Yoksa ABS devreye girmez ve ABS sistemi olmayan motosikletle aynı fren karaktersitiğini gösterir.




    ÖRNEK: Şimdi Türkiye'de Fazer Satılıyor, Bunları örnek verelim.
    FZ6 Fazer 16.750,00 YTL
    FZ6 Fazer ABS 18.600,00 YTL

    Diyelim ki iki arkadaş gitti iki Fazer Aldı: Osman ABS 'li, Ali ABS'siz.
    ve fren testine başlıyorlar.

    Kuru yolda test:

    Ali bastı frene ve 30 mt.'de durdu.
    Osman da frene bastı ve o da 30 mt.'de durdu.
    Osman tekrar denemek için hızlandı, bu sefer Osman Frenleri aniden o kadar sert sıktı ki ön tekerlek hemen kilitlendi ve ABS çok çok hızlı bir şekilde devreye girerek, Osman'ın Fazer 'ının sola yatmasını engelledi, Osman freni sıkmayı bırakmadığı için, bir iki kere daha ABS sistemi ile tekerleklerin kilitlenmesi engellendi ve Osman 35 mt.'de durdu.
    Ali ön freni tekerleklerin kilitlenmsine sebep olacak kadar sıkmaya cesaret edemedi, çünkü biliyordu netice hiç de hoş olmazdı.
    - Osman tekerlekleri kilitleyecek kadar frene basmazsa Ali ile aynı mesafede durabilir.
    - Ali frenleri kilitleyecek kadar frene basarsa düşer.
    - yaşanan bir olay : http://www.cbfturkiye.org/viewtopic....hlight=abs#276



    Islak Yolda Test:

    Ali bastı frene ve 70 mt.'de durdu.
    Osman da frene bastı ve o da 70 mt.'de durdu.
    Osman tekrar denemek için hızlandı, bu sefer Osman Freni sert sıktı ve ön tekerlek hemen kilitlendi ve ABS çok çok hızlı bir şekilde devreye girerek, Osman'ın Fazer 'ının sağa yatmasını engelledi, Osman freni sıkmayı bırakmadığı için, motosiklet nerdeyse durana kadar ABS sistemi ile tekerleklerin kilitlenmesi engellendi ve Osman 50 mt.'de durdu.
    Ali aslında o yolda 45 mt. 'de de durabilirdi ama en ufak bir hatada yere yapışacağı için ön freni tekerleklerin kilitlenmsine sebep olacak kadar sıkmaya cesaret edemedi.

    Bu yüzden Ali Osman'ı motorundan indirerek kendisi bindi ve fren testine başladı.

    Freni hızla sıkınca gördü ki ABS sayesinde motor yan yatmıyor ve ali bir kaç deneme ardından motorun o yoldaki yol tutuş kapasitesini iyice anlamış ve Frenleri öyle ayarlıyordu ki hem tekerleklere o yol için verilebilecek en fazla fren basıncını veriyor hem de tekerlekler kilitlenmediği için ABS yi devreye sokmuyordu, böylece o yolda yapılabilecek en kısa duruş mesafesini yapmıştı: 44 mt.

    Bu çalışmadan sonra kendi motoruna binerek 44 mt.'de durdu ama çalışmadan önce yolu bilmediği için buna cesaret edememişti bu da fren mesafesini uzatmıştı.

    - Örnek video : http://www.clubcbf.com/video/ABS.mpg



    Sonuç :
    - Tekerlekler kilitlenmediği sürece ABS var yok Farketmez.
    - Tekerlekler kilitlenince ABS olan Dimdik, ABS olmayan yerde.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ferring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul/Fındıkzade
    Motosikleti
    Yamaha X-max 250
    Paylaşım için çok teşekkürler eline koluna sağlık
    FERRİNG ZOR GELİYORSA BANA KISACA [B]FATİH [/B]DEYİN :P

  3. #3
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer

    Çok güzel bir konuya değinilmiş. Olabilecek en mükemmel yol/sürücü koşullarında deneme yapıyorlar ondan sonra ABS mesafeyi uzatıyor diyorlar. Gerçek dünya koşullarında ABS'nin çok daha üstün olduğu ortada. Test yapan bir dergiye sorulmuş "neden zorlu yol koşullarında deneme yapmadınız" diye, cevap "ABSsiz motosikletin sürücüsü için tehlikeli olurdu" olmuş!
    Bu arada Çin motorlarındaki sahte ABS ile karıştırmamak lazım.

  4. #4
    aydınlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2006
    Şehir
    Nazilli
    Motosikleti
    Super 51
    onlarda frenin markası abs galiba
    [FONT="Arial Black"]Acı çekmeyenler,başkalarının acı çekebileceğini akıllarına bile getiremezler[/FONT]

  5. #5
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    kesinlikle arkadaşım sadece marka!

  6. #6
    reDragon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    125 zn
    çok dogru ilk başta ben abs'm var sanmıştım ama yokmuş
    125 ZN
    06 ZN 181

  7. #7
    hakanyildirim28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul avrupa
    Motosikleti
    Honda CBR 1100 xx
    Bende ABS var ama hiç araba gibi hissetmedim açıkcası

  8. #8
    Kartal23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul/Esenyurt
    Motosikleti
    Motorumu Sattım
    gerçekten çok güzel... bilgi için teşk...
    Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
    ( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
    Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize

  9. #9
    Mad Bike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Wildstar 1600
    bilgi paylaşımı için teşekkürler çok güzel izah etmişsin...abs spor modellerde gerekli olabiliyor..o 2 milyarlık fiyat farkı bazen hayatta olmanıza bazende maddi zarar görmemenize neden oluyor, çok önemli...acaba neden race makinalarda yok bilen varsa anlatabilirmi?
    MOTOR GÜÇLÜ ADAM İŞİDİR

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Video bile yeterince açıklayıcı olmuş.

    Teşekkürler.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  11. #11
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı Mad Bike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    acaba neden race makinalarda yok bilen varsa anlatabilirmi?
    Çünkü ABS sistemi oldukça ağırlık teşkil ediyor. 1000lik motoru bile 160-170 kilocuk yapıyorlar. ABSli yaparlarsa, ABS'siz rakip markaların motorlarından ağır/yavaş oluyor. Bu sebeple yapmıyorlar. Ama olsa çok iyi olur tabiki.

    Alıntı hakanyildirim28 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende ABS var ama hiç araba gibi hissetmedim açıkcası
    CBR1100XX'te ABS yok diye biliyorum. ABS değilde LBS var sanırım. Linked Braking System. Yani ön ve arka fren birbirine bağlı.
    Eğer başka bir ABSli motorun varsa, elciği kaygan asfaltta 30-40'la giderken bütün kuvvetinle sık o zaman hissedersin ABSnin arabadaki gibi çalıştığını.

  12. #12
    blueman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    DL 650 V-STROM
    Bu sezon v strom bi ara ötv den dolayı 18900 lere kadar çıkmıştı. Şimdi Korlastaki fiyat 15900. Bütün makaniların fiyatları artarken v strom niye böyle diyordum ki sonunda öğrendim. önümüzdeki sene yeni gelen v stromların hepsi ABS li olacakmış. Ve fiyat yine 19000 civarlarında başlıyacakmış. ABS tabiki güzel ama motosiklette çok sık aradığımı söyliyemem. Yalnız bu güzel abs açıklaması için teşekkür ederim.

  13. #13
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    Bence her motorda abs olması lazım, şahsen ben çok yararını görüyorum...bir defa fren yapmaktan korkmuyorum, bu da daha etkin motor kullanmamı sağlıyor.
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  14. #14
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Benim birader Bridgestonun verdiği "defansif sürücülük teknikleri" kursuna gitmişti. Kurs otomobil kullanımıyla ilgiliydi ancak ABS ile ilgili nlatılanlar farklıydı. Kursta kuru asfaltta abs ni duruş mesafesni arttırabileceğini söylemişler ancak kaygan zeminde ortaya büyük bir farklılık çıktığını abs olmayan araçta direksiyon hakimiyeti diye bişey kalmayacağını bu nedenle etkili fren yapıp aracı durdurmanın çok zorkaşacağını söylemişler. Hatta otomobiller için en kısa mesafede durmak istiyosanız frene basabildiğiniz kadar sert basın demişler. Fren yaptığımız zaman durmamızı sağlayan nedir? Tabiki sürtünme kuvveti. Bu kuvvet ne kadar fazla olursa durmamızda o kadar çabuk olur. Yukarıdaki videoda neden abs li motosiklet abs sizden daha önce duruyor o zaman? Motosiklet yan döndüğü zaman artık sürtünme diye bişey kalmıyor. Neredeyse denge için konmuş küçük tekerleğin üstünde gider hale geliyor(o tekerde fren yok) Sonuç olarak söyleyeceğim şey abs kötüdür durma mesafesini uzatır falan değil tabiki. ABS çok yararlı ve yüksek teknoloji ürünü bir alettir. Arabanızda motorunuzda olması hayatınız kurtarabilir. Ancak şunu unutmayınki ABS de durmak için belli bir mesafeye ihtiyaç duyar. Normal frenden farkı bu sırada kontrol sizin elinizdedir ve hala manevra yapabilirsiniz. Yada motosiklet örneğinde olduğu gibi (yukarıdaki video) Abs ile savrulmadan sağa sola yatmadan istikrarlı bir fren yapabilirsiniz. Öteki motosiklet abs si olmadığı için değil frene basınca kontrolden çıktığı için duramıyor. Herkese kazasız sürüşler dilerim.

  15. #15
    obkavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Çekmeköy/İstanbul
    Motosikleti
    google arama motoru :)
    abs sisteminin dünyada bir standardı var o yüzden çinli amerikalı, japonu olmaz abs abs dir amaç b..k atmak olunca çinlilere bu farketmiyor gerçi neyse boşver dostum eline sağlık bu bilgiler için
    LAZKOPAT /'Asla bir Türk'ü kılıcını çekecek noktaya değin kızdırmayın' Napolyon

    "Az kaşardan Tost, Çok Kaşardan Dost olmaz"

  16. #16
    araltı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2006
    Şehir
    TAXİM
    öle fazladan iki milyar vermeye ne gerek var iki tekerle iş bitiyo niye kasıyoruz ki

  17. #17

    Üyelik
    15 Nisan 2006
    Yeğenimin mondial 151 rs i var abs, altında da anti block brake system yazıyor çin malı scooterda gerçek abs ise bravo walla

  18. #18
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    Eft bencede motorda abs tekerlerin kitlenmemesi için çok önemli, Eğer kitlenme noktasını bilmiyorsan veya hesaplayamazsan.

    Ama şunu söylemek istiyorum sanıyorum herkes araba kullanıyordur. Arabalarda ABS tamamen gereksiz ve zararlı birşey, Çok kısa başımdan geçen olayı anlatmak istiyorum;

    Yolda ilerlerken çok dibine girdigim arabanın önüne birden minibus atlıyor ve abs siz oldugu için şak diye duruyor (hız 30km küsür) Ben dibinde oldugum için (Minibus benım önüme atlamasın diye dibinden seyrediyorum) O frene bastıgında bende basıyorum ve onde şak diye duruyor ama ben malesef abs yüzünden duramıyor ve arkadan adama çarpıyorum (sadece tanpon biras eğiliyor o kadar buyuk birşey değil yani) Nedeni ise cok basit abs tekerleri birden kitlemiyor ve buda biras cm ile aşılıyor, birkaç cm de tampon bukuyor. Zaten son teknoloji kullanıyoruz, disklerin ısınma gibi bir durumu olmuyor veya benım gibi arabada tecrubeli insanlar tekerlerın kitlenme noktasını biliyor veya araba kaymaya başlayınca ne tarafa manevra yapacağını biliyor, Fakat gel görki abs olunca bu tecrubeler hiçbir işe yaramıyor. Ben orda el frenini çekecektim fakat çok dibinde oldugum için daha elim el freni kolunun üstüne yeni gelmiştiki ben ondeki arabaya vurdum, el freni çekmek istememin amacı ise en azından lastıklerın kitlenmesini sağlamaktı.

    Bu söylediklerimin kesinlikle arkasındayım. Yuksek hız veya düşük hız farketmez abs li araba duruş mesafesinde sorun çıkarıyor.
    Soda Ayran Cool

  19. #19
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    SuSpect, bence sen bu konuda SuS!...pect Bilmem kaç üniversite bitirmiş, bilmem kaç tane şirketin, bilmem kaç tane mühendisinden daha iyisini düşünebilmen mucizevi birşey olur çünkü Ve ben mucizelere inanmam...
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  20. #20
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    Shamyl o senın kendi düşüncen. Ben yaşadığım olayı anlattım.

    Bence sen Res..pect Sonra "Say SuSpect"
    Soda Ayran Cool


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler