Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

ABS Fren Gerçeği

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    22 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul-Avcılar
    Motosikleti
    honda cbr125 repsol
    Alıntı st_erdogan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüzde 60 ön fren, yüzde 40 arka derler. Fren anında yük öne bindiği için ön fren daha etkilidir, fakat çok sıkıp da kitlersen Highside (yeni öğrendim ne olduğunu) yani öz Türkçeyle motorun üzerinden uçma gibi riskler vardır. O yüzden en doğrusu, motorunun sınırlarını trafiğe kapalı alanda deneyip motorunu tanımak olmalıdır. Bilmeden trafiğe tekrar çıkmayı aklına bile geçirme. Bir dost tavsiyesi


    tessekkur ederim erdogan dostum motoru tanımak için trafie kapalı alanda sadece 40 km yaptım.bi cesaret geldi trafie cıktım demekki yeterli değilmiş.yuzde 60 ön fren demişsin bende oyle biliyordum (%70 e %30 biliyordum neyse) kazadan sonra arka tekerleği kaldırıp dondurup bi deneme yapayım dedim.freni sıktım durmadı tekerlek.honda cbr 125 var bende.acaba arka frenimde sorunmu var.?zaten servise bi gidip sorucam frenimde bi sorun var gibime geliyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 & Honda CBF 150
    Alıntı spawnem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tessekkur ederim erdogan dostum motoru tanımak için trafie kapalı alanda sadece 40 km yaptım.bi cesaret geldi trafie cıktım demekki yeterli değilmiş.yuzde 60 ön fren demişsin bende oyle biliyordum (%70 e %30 biliyordum neyse) kazadan sonra arka tekerleği kaldırıp dondurup bi deneme yapayım dedim.freni sıktım durmadı tekerlek.honda cbr 125 var bende.acaba arka frenimde sorunmu var.?zaten servise bi gidip sorucam frenimde bi sorun var gibime geliyor.
    İlk motorunsa 40 km hiçbişeye yetmez haberin ola (kendimden biliyorum )
    Boşta dönen tekeri tutmuyorsa fren, illaki bir sorun vardır, derhal servise alalım.
    [CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]

  3. #63
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Alıntı spawnem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugun kücük bir kaza gecirdim.düz yolumda giderken bir bisiklet aniden önüme cıkıverdi bende refleks frene asıldım motor anında kendini sola attı.cok korktum artık frene dokunmaya korkar oldum.cunku elcik frenim cokmu sert bilmiyorum ama anında tepki veriyor.(motor kullanmayıda yeni öğreniyorum.)benim sormak istediğim normal yolda giderken ayak frenimi kullanılır yoksa elcik frenimi.motoru aldığım kişi en son care ayak frenini kullan diyordu ama orta şiddede dahi frene bassam tekerlekler anında kendini kitliyor.ön frene basmaya korkar oldum
    İKİ FREN BİRDEN kullanılması lazım. Önce ön fren hafifçe sıkılır, 1 saniye sonra motorun dengesi öne yatınca "allah ne verdiyse" iki fren birden sıkılır. Tekerleğin düz ise, motor zınk diye durur. Zaten viraj dönerken mümkün olduğunca fren yapılmaz, düşülür onun yerine
    Bu konuda "donald duck" ın çok güzel yazıları var, onları okumanızı tavsiye ederim. http://donald.hypermart.net

    Bir de, çoğu kazaları aslında önceden tahmin edebiliyoruz, yani mesela yolun kenarında bisikletiyle laylaylom zigzaglar çizen bir çocugun 10 saniye sonra önümüze çıkacağını yada şeridinde sag-sol yapan yada aniden yavaşlayan bir aracın bizim şeride sapacağını tahmin edebilmek lazım. Hep 12 saniye ileriye bakıp tahmin etmemiz lazım. Maalesef motorda korunmamız az, o yüzden gözümüzü dört açmamız lazım. -t


    -turgut
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  4. #64

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Alıntı tkalfaoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İKİ FREN BİRDEN kullanılması lazım. Önce ön fren hafifçe sıkılır, 1 saniye sonra motorun dengesi öne yatınca "allah ne verdiyse" iki fren birden sıkılır. Tekerleğin düz ise, motor zınk diye durur. Zaten viraj dönerken mümkün olduğunca fren yapılmaz, düşülür onun yerine
    Önce arka demek istedin sanırım. Önce arka fren sıkılır, motorun ağırlığı öne kaydığında ön fren artan bir güçle sıkılır.

    Haftasonu bende ABS'nin ne kadar yararlı birsey olduğunu anlama fırsatı buldum. Her ne kadar teoride ne nasıl yapılır bilsenizde, saniyelerde bunları düşünmek mümkün olmuyor, gereğinden fazla sıkılımış ön fren sizi yere yapıştırıyor. Herkese ABS'li bir motor tavsiye ederim.

  5. #65
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS


  6. #66
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    ABS iyi bişeydir
    Motosikletin arkasını kaldırıp gösteri amaçlı kullanmak isteyen için çok iyi değildir.
    Refleks fren basma ile yere çakılmışlar için faydalıdır.
    Bir arkadaş Profesyoneller ABS kullanmazlar yazmıştı. Profesyonellerin kullandığı tüm şeyler, aldıkları eğitim, uğruna harcanan paralar bizde de olursa biz de ABS istemeyiz
    Bir de Boş Alanda Fren denemeleri yapıp Sınırın ne olduğunu öğrenenler başarılı fren yaparlar denmiş Yani, boş alanda, sadece kendimize zarar vererek yapılan denemeler sonucu, ne zaman yere yapışırız öğrenebiliriz Tabi canım, önce tek sürücü, sonrada arkamızdaki eşimizle bu tecrübeyi elde edebiliriz. Böylelikle, bazı kemiklerimiz kırık da olsa, ABS si olmayan bir motor kullanmayı, o mükemmel tecrübeye, o muhteşem bilgiye erişmeyi başarmış oluruz.
    Bu ne yaaaa
    ABS iyidir.
    Poturdak

  7. #67

    Üyelik
    08 Nisan 2007
    Şehir
    Balıkesir_Akçay_İsTanBuL
    Motosikleti
    mondial 151RS
    cok güzel bir anlatım olmuş eline sağlık..
    [B][I]Ölsemde dik durmaz sarhoştur mezar taşım!![/I][/B]

  8. #68
    ogulcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    istanbullllll
    Motosikleti
    honda cbx 250 twister HONDA hayat ONDA
    cok guzel bır konuya degınılmıs bnce paylasım ıcın tesekkurler
    [i][u][b]''''GERCEKCI OL İMKANSIZ OLANI İSTE'''' 34 AZ 3637 TEK ASKIMM MOTORUM HERSEYIMMM.
    AMA MALESEF SATIYORUM.....[/b][/u][/i]
    [b]Denize ve Özgürlüğe[/b]

  9. #69
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Arkadaşlar ABS direksiyon hakimiyeti ve savrulmayı önlemesi bakımından çok yararlı ve faydalı bir araçtır. Ancak bende ABS var normalden kısa mesafede zırt diye durabilirim diye bir fikre kapılmayın. Öndeki aracı her zaman güvenli bir mesafeden seyredin. ABS sadece tekerleklerin kitlenmesini engelleyerek sürüş güvenliği sağlar. Daha iyi frenaj yapmakla ilgisi yoktur.

  10. #70

    Üyelik
    20 Kasım 2006
    Şehir
    Balıkesir havran
    Motosikleti
    kırmızı ramzey 250
    güvenli duruş için çok gerekli Paylaşım için çok teşekkürler eline koluna sağlık

  11. #71
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    topic hortlamıs ama gercekten faydalı bi başlık... Güncel kalması dilegiyle...

    Abs işe yarıyo gerçekten yukarıdakı link de hersey ap açık belli zaten...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  12. #72
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    lütfen abs li motor kullanıp deneyenler,ya da bunu yaşamış olanlardan duyanlar tecrübelerini bizle paylaşsınlar:
    1.gerçek hayatta acil duruma düştünüz mü(tali yoldan araç çıkması,yola hayvan ya da çocuk çıkması).panik freni bu anda kullanıp iyi ki abs varmış dediniz mi?yoksa abs olmasaydı ben daha iyi dururdum mu dediniz?
    burda sorumun amacı şu abs yüzünden cidden başı ağrımış sürücü var mı onu öğrenmek istiyorum.
    2.fren anındaki titreme problem oluyor mu?(motor dengesini bozup tehlikeye neden olur mu?)her şeye gıcık kapan biri iseniz illaki rahatsız eder de ben öle her şeyden rahatsız olmam o bakımdan.
    3.abs yi devreden çıkartıp aynı motoru limitlerde deneme şansınız oldu mu?abs fren mesafesini cidden problem edecek kadar uzattı mı?(dikkat edin aynı marka ve model de olsa biri abs li diğeri abs siz model mukayesesini değil aynı motordaki durumu aynı sürücü denemiş mi onu soruyorum.)
    4.virajda panik fren hiçbir şartta iyi değildir.ancak virajda fren artısını hissediyormusunuz.

    -----------
    not:
    konu 4 sayfa boyunca
    -abs-otomobil-teorideki düşünceler etrafında gidip gelmiş ve bir arkadaşın tampon tampona gittiği bir arabaya arabasıyla çarpıp abs olmasaydı teziyle uğraşmış iki sayfa boyunca.bu yüzden lütfen abs nedir ne işe yarar anladık:
    abs varsa ve çalışıyorsa tekerlek kilitlenmiyor.gerisi sürücüye kalmış.bunu tekrarlayan cevaplar yazmayıp yukardaki 4 soruya cevap getirelim.

  13. #73

    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    fethıye
    Motosikleti
    CBR 600 F
    ılk defa faydalı bır hort gordum,,bu karlı yagmurlu gunlerde faydalı bır topıc
    carpe diem

  14. #74
    karamurat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2005
    Motosikleti
    fazer 600
    Abs her zaman daha güvenli hissettiriyor selamlar..

  15. #75
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Bart,
    sorularının hepsine cevap vermeyeceğim.
    Ama ne demek istediğini anladım.
    Sanırım tek bir cevap tüm sorularının cevabı olacaktır.

    ABS sisteminin normal frenlere göre daha uzun mesafede duruş sağladığı bilinen bir konudur.

    Fakat konu motosiklet olunca, ilgilenilmesi gereken detay başka aslında.

    Birincisi şu.
    Panik fren diye bir şey yoktur. İnsan panik halindeyse, frene de basabilir, gaza da asılabilir. Adı üstünde zaten, Paniğe Kapılmıştır.

    Acil frenleme diye devam edelim. Çünkü bir tanım bulamadım.
    Yarış pilotları gibi frenleme yapabiliyorsanız ABS sistemi olmayan bir motosiklet sizin için daha güvenli olabilir.
    Fakat yarış pistinde bir pilot nerede nasıl fren yapacağını bilmektedir.
    Önüne aniden bir engel çıkma ihtimali hemen hemen hiç yoktur.
    Yani frene hazırlıklıdır.

    Fakat siz frene hazırlıklı değilsiniz.
    Yani frenin nerede gerekebileceği tamamen trafiğin senaryosuna kalmış bir şeydir.

    Bu nedenle, ABS'nin avantajı çok çok hayati derece de önemlidir.
    Bunun dışında ABS sistemi düşük hızlarda ve az basınçla devreye giren bir sistem de değildir.

    Şimdi motosikletinizle 100 km/h hızla seyir halindesiniz.

    Önünüze aniden bir engel çıktı.

    Kaçınız frenlere olanca gücüyle asılabilecek tecrübe ve cesarete sahip?
    Ama ABS varsa, korkmadan asılabilirsiniz.

    Demek istediğim şey şudur.
    Bir yarış motosikleti alıp, pistlerde gazlamayacaksanız,
    motosikletinizi ABS li bir model seçmeniz, güvenlik kaygınızı büyük oranda düşürecektir.

    Bunun tartışılması saçmadır.
    Ben de dahil burada işin teknik detayını konuşmuştuk.
    Yani kağıt üzerindeki karşılaştırmalardan bahsettik.(Ben kendi adıma konuşuyorum)
    Ama realite yukarıda yazdığım gibidir.

  16. #76
    uguratac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2006
    Şehir
    İST / BAHCELİEVLER
    Motosikleti
    HONDA CBF 600S ABS
    istanbul trafiginde araç kullanan insanların bir çoğu dikkatsiz sağını solunu önünü arkasını kontrol etmeden yola fırlayan ve ani şerit değiştiren sürücüler en çok motosiklet kullanıcılarını tehdit eder ve bu yüzden sık sık ani fren yapmak zorunda kalırız ve abs sayesinde kaza yapmaktan kurtuluruz.

    ABS fren mesafesini uzatır veya uzatmaz beni ilgilendiren konu o değil 3 m önce durmuş 5m sonra durmuş bunlar sadece test verisi olarak lazım olur tehlike anında işe yaramaz. önemli olan ani fren yapıldıgı zaman lastiklerin kilitlenmemesi ve manevra şansınızın olması,
    tekerleği kilitlenmiş bir motorla ya yana yatarsınız yada önünüze çıkan nesne neyse ona çarparsınız motordan umudu kesip kendini kurtarmaya bakmak lazım o durumda ama ABS li motorda eger motor kullanmayı biliyosanız frenleme yüzünden kolay kolay kaza yapmazsınız

  17. #77

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    Öncelikle abs fren mesafesini uzatır diyen arkadaşlar işin teknik boyutunu bilmedikleri için çok yanılıyor. Zaten belli bir sınıfın üstündeki bütün araçlarda(kafes) bu sistemin olması ve aynı model iki motosikletin abs ve abs siz modelleri arasında hatrı sayılır bir fiyat farkı olması bu sistemin aslında çok önemli olduğunu bizi kanıtlıyor.
    İşin teknik yönünü gelirsekde aşağıdaki grafiğe göz atın




    bu ne diyenler için öncelikle tekerleklerin çevresel hızıyla aracın hızı birbirine eşitse tekerleklerle yol arasında bir kayma dolayısıyla sürtünme yok demektir.
    Fren tatbik edildiğinde, tekerlek çevresel hızı, araç hızına göre daha düşük olur. Aradaki fark ise yol yüzeyi ile lastik arasındaki kayma sebebiyle ortaya çıkar. Bu kayma aracın hızına ters yönde fren kuvveti oluşturur. Tekerlek hareket etmediği halde araç hareket ediyorsa, tekerlek kilitlenmiştir. Yani tekerlek kayması %100 e ulaşmıştır. Grafiği takip ederseniz alt eksen tekerlek ile yol arasındaki kaymayı göstermektedir.
    * %0 tekerlekle araç aynı hızda
    * %50 de tekerler aracın hızının yarısı kadar bir hızla dönmekte
    * %100 de ise tekerler sabit araç tamamen kaymaktadır.
    Y ekseninde ise kayma değerine karşılık gelen frenleme kuvveti vardır. Max. frenleme kuvvetine %5-%30 gibi kayma aralığında ulaşılır absde ara ara (saniyede yüzlerce kez) tekerleğin çok az dönmesine izin vererek kaymayı sürekli maximum frenleme sağlıyacak aralıkta tutar.Böylelikle siz mümkün olan en iyi frenlemeye sahip olursunuz.
    Alttaki eğride bize virajlarda oryaya çıkan yan yüklere karşı hassaiyeti göstermektedir. Asıl önemli olan da zaten budur. Görüyoruz ki absnin çalışma aralığında lastikler mümkün olan max. yan yükü alır ve virajlarda fren yapmamıza rağmen savrulmadan dönebiliriz.
    Ayrıca hiçbir mükemmel sürücü frene hassasiyetini saniyede 100lerce kez yapamaz doğal olarak hiç kimse abs sini söküp daha hızlı dururum yada daha iyi frenle viraj alırım diyemez.
    ABS neden racinglerde yok dersenizde bu tamamen racinglerin sürüş tekniğiyle ilgilidir. Moto GP yi de yakından takip eden arkadaşlar bilirler ordaki pilotların viraja max. hız taşıyabilmek için çoğukez arka lastiklerini kitleyip savurarak viraja girdiklerini görmüşlerdir.
    Umarım çok sıkıcı olmamıştır bişeyler anlatabilmişimdir.

  18. #78
    maGma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    Kartal-Istanbul
    Alıntı Mad Bike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilgi paylaşımı için teşekkürler çok güzel izah etmişsin...abs spor modellerde gerekli olabiliyor..o 2 milyarlık fiyat farkı bazen hayatta olmanıza bazende maddi zarar görmemenize neden oluyor, çok önemli...acaba neden race makinalarda yok bilen varsa anlatabilirmi?
    Maalesef günümüz teknolojisi ABS fren sistemlerinin hiçbirisi SS motosikletler için yeterince hızlı tepki sürelerine sahip değiller. SS motosikletler için özellikle bu konuda bir Araştırma Geliştirme yapıldığı ancak 2010 dan önce eğer bir süpriz yaşanmaz ise herhangi bir SS motosikletde bunun uygulamasının olmayacağı bilgisini en yetkili kişiden geçen sene bir seminerde tanıştığım YAMAHA dan Dr.Eng.Rikiya NINO adında Japonya motosiklet üretim teknolojisi depatman süpervizör' ü olan kişiden öğrenmiştim. Umarım tahmin edilenden daha kısa sürede çalışmalar tamamlanır ve özellikle yağışlı havalarda daha güvenli bir sürüş adına SS motosikletler içinde ABS hayata geçer.

  19. #79
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    arkadaşlar bazı sorularımı yinelemek istiyorum:
    1.şu fren abs e geçtiği andaki titreme olayı hiç cevap almamış.onu aydınlatırmısınız.bu bir problem mi?
    2.abs yi devreden çıkartıp fren mesafesi testinden kastım @kolpa arkadaşın anladığı anlamda sistemi sökmek değil.yani bazı modellerde isteğe bağlı abs yi çalıtıran ya da kapatan anahtar.acaba abs li motor sahiplerinden motorunu iki türlü test eden oldu mu?
    ---------
    konuyla çok alakalı olmasa da merak ettiğim bir soru geldi aklıma.
    "stopie tekniğini okuyordum,ön tekeri kilitlemeden gövdeyi öne kaydırarak arka tekerleği yerden kesme olayı".
    stopie istenerek özellikle yapılan bir hareket yolda abs frene güvenerek kazara stopie yapma riski olabilir mi?

  20. #80
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı kolpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle abs fren mesafesini uzatır diyen arkadaşlar işin teknik boyutunu bilmedikleri için çok yanılıyor. Zaten belli bir sınıfın üstündeki bütün araçlarda(kafes) bu sistemin olması ve aynı model iki motosikletin abs ve abs siz modelleri arasında hatrı sayılır bir fiyat farkı olması bu sistemin aslında çok önemli olduğunu bizi kanıtlıyor.
    İşin teknik yönünü gelirsekde aşağıdaki grafiğe göz atın




    bu ne diyenler için öncelikle tekerleklerin çevresel hızıyla aracın hızı birbirine eşitse tekerleklerle yol arasında bir kayma dolayısıyla sürtünme yok demektir.
    Fren tatbik edildiğinde, tekerlek çevresel hızı, araç hızına göre daha düşük olur. Aradaki fark ise yol yüzeyi ile lastik arasındaki kayma sebebiyle ortaya çıkar. Bu kayma aracın hızına ters yönde fren kuvveti oluşturur. Tekerlek hareket etmediği halde araç hareket ediyorsa, tekerlek kilitlenmiştir. Yani tekerlek kayması %100 e ulaşmıştır. Grafiği takip ederseniz alt eksen tekerlek ile yol arasındaki kaymayı göstermektedir.
    * %0 tekerlekle araç aynı hızda
    * %50 de tekerler aracın hızının yarısı kadar bir hızla dönmekte
    * %100 de ise tekerler sabit araç tamamen kaymaktadır.
    Y ekseninde ise kayma değerine karşılık gelen frenleme kuvveti vardır. Max. frenleme kuvvetine %5-%30 gibi kayma aralığında ulaşılır absde ara ara (saniyede yüzlerce kez) tekerleğin çok az dönmesine izin vererek kaymayı sürekli maximum frenleme sağlıyacak aralıkta tutar.Böylelikle siz mümkün olan en iyi frenlemeye sahip olursunuz.
    Alttaki eğride bize virajlarda oryaya çıkan yan yüklere karşı hassaiyeti göstermektedir. Asıl önemli olan da zaten budur. Görüyoruz ki absnin çalışma aralığında lastikler mümkün olan max. yan yükü alır ve virajlarda fren yapmamıza rağmen savrulmadan dönebiliriz.
    Ayrıca hiçbir mükemmel sürücü frene hassasiyetini saniyede 100lerce kez yapamaz doğal olarak hiç kimse abs sini söküp daha hızlı dururum yada daha iyi frenle viraj alırım diyemez.
    ABS neden racinglerde yok dersenizde bu tamamen racinglerin sürüş tekniğiyle ilgilidir. Moto GP yi de yakından takip eden arkadaşlar bilirler ordaki pilotların viraja max. hız taşıyabilmek için çoğukez arka lastiklerini kitleyip savurarak viraja girdiklerini görmüşlerdir.
    Umarım çok sıkıcı olmamıştır bişeyler anlatabilmişimdir.
    Teknik olarak bilginin yeterli olduğuna emin misin?

    Saniyede yüzlerce kes fren her bir teker için var yok şeklinde kontrol edilir doğrudur.

    Ancak periyotun saniyede 100 kere olduğunu kabul edersek bu 100'ün kaçı yok, kaçı var şeklinde değer alıcaksa bu sensörlerden gelen bilgilerin işlenmesiyle belirlenir.

    Bu değerler yol hız v.s. gibi bir çok etken tarafından belirlenir, önceden kestirilemez ve her teker için ayrı değerler alır.

    Bunu bilmediğin için fren mesafesini gerçekten uzattığına vakıf değilsin.

    Abs duruş mesafesini kısaltmaya yaramaz, kontrollü duruş mesafesini kısaltır ve bu mesafe daima kontrolsüz duruş mesafesinden uzundur.

    Ayrıca SS motosikletler söz konusu olduğunda frenlerin kullanım amacı sadece durmak değildir, profesyonel sürücülerce başka amaçlarla da kullanılması söz konusu olduğundan ABS donanımı uygunsuzdur.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler