Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

debriyaj balatası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    motor tamirciliği konusunda günden güne ilerliyen ve kendi motorunu söküp dağıtıp bozarak günlerini geçiren birisi olarak bu seferki sorum şu:debriyaj balatası dişli yağı içerisinde yüzüyor(evet kendim söktüm dağıttım).bu kadar yağ normalmidir?hatta burda yağ olması gerekiyor muydu yahu?yarış motorlarında kuru debriyaj kullanıldığını okuduğumu hayal meyal hatırlıyorum.demek ki yağ olması mı lazım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    muRRat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR1000RR
    Yağ içinde çalışıyor
    Motor yağı debriyaj içinde. Doğru olan bu. Kuru debriyaj farklı ama.
    DBTYSG

  3. #3
    muRRat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR1000RR
    Benim motoru bir çocuk devirdi. Alternatör kapağı çatladı. Onun içinde dahi yağ var=)
    sen düşün artık ne cıvık bişi motor eheheh =)
    DBTYSG

  4. #4

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    evet bende öyle tahmin etmiştim, zira o kadar yağın tesadüfen debriyaj balata tamburuna dolması mümkün değil.ama emin değildim tabiki.

    bugünde silindiri söktüm komple ve pistonun çatlak olduğunu gördüm?! buna rağmen motor gidiyordu.tabi ses vardı.

  5. #5

    Üyelik
    04 Ocak 2004
    ehuehue valla bende kendı motorumu söküp söküp parçalayıp toplayan bir elemanım ben debriyaj balatalarına hiç acıp bakmadım ama silindiri geçenlerde acmıstım , silindirin içini kalın çizikli vede pistonun çizikli oldugunu farkettim tabiki performansıda düşürüyor bu yüzden yeni silindir veya rektefiye olması gerek

  6. #6

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    silindirde kalın çizik varsa kesin bir gözden geçirt derim.bu arada başlıktan fazla sapmayalımda bu konu hakkında bilgi almak maksadı ile giren olursa birşeyler öğrensin.ne de olsa bu bölüm sohbet bölümü değil.
    burdan hareketle debriyaj balatası konusunda söyleyeceğim bir iki şey var.

    debriyaj balata takımı kendi kutusu(tamburu içerisinde) kocaman ağır bir parça.bunu kendisi söküp bakmak isteyen olursa tavsiyem şu:yaylı bir sistem olduğu için somunları sökerken dikkat edin.son somunu çıkardığınızda dört bir yana parçaları dağılmış bir karmaşa ile karşılaşabilirsiniz.hem neyin nerden çıktığı hem de parça kaybolmaması açısından önemli.dijital bir makinam olsaydı sökme aşamalarını görüntüleyecektim ama maalesef...

  7. #7

    Üyelik
    04 Ocak 2004
    jawa valla bı baktırırım, ama belkıde bana oyle fazla cızık gelmıs olabılır

    sen gıne kendı konuna dvm et bab

  8. #8

    Üyelik
    13 Nisan 2004
    Şehir
    BURSA-Nilfer
    Motosikleti
    makinaLar
    jawa..!! senin motorun keçeLeri patLamıştır..benim motorda aynısı oLdu..keçe conta işi bitirir....yere yağ akıtıyormu?
    GSX-R 1100 aFFetmEz....

  9. #9

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    yok be yav!keçe değilmiş disas.yağ akıtmıyordu zaten.

    neticeyi konuyu takip eden arkadaşlara bildirmeyi görev sayıyorum:
    efendim, motoru tarumar ettikten sonra işin içinden çıkamayacağımı anlayıp 60 km mesafedeki tamirciye götürdüm.şehir içinde debriyaj ayırmadığı için hiç durmadan gitme çalışmalarım ise takdirle karşılanmalıdır(kırmızıdan kaçan adam! )

    bu debriyaj ayarı zor bir işmiş meğersem.daha önce yapmamış birisinin yapması biraz zor.fakat benim sorunu çözememe sebebim debriyaj koniği olarak adlandırılan parçanında arızalı olmasıymış.ben bunun farkına varamadım.

    sonuçta tamirciye bi kucak para bırakıp motorumu çalışır vaziyette aldım.süper oldu cebimde rahatladı, hafifledim!

  10. #10
    invent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600RR 05
    Bayagı bir bilgin olmuş

  11. #11
    Misafir
    benim motordada ıslak(yağlı) tip debriyaj var ve 90 numara yağ kullanıyorum.jawa kardeş sen kaç numara yağ koyuyorsun şanzımana?bide benzine litre başına kaç gram yağ koyuyosun?ben nolur nolmaz motor uzun ömürlü olsun diye 40 gram yağ koyuyorum litre başına ezelden beri

  12. #12
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor tamirciliği konusunda günden güne ilerliyen ve kendi motorunu söküp dağıtıp bozarak günlerini geçiren birisi olarak bu seferki sorum şu:debriyaj balatası dişli yağı içerisinde yüzüyor(evet kendim söktüm dağıttım).bu kadar yağ normalmidir?hatta burda yağ olması gerekiyor muydu yahu?yarış motorlarında kuru debriyaj kullanıldığını okuduğumu hayal meyal hatırlıyorum.demek ki yağ olması mı lazım?
    Evet genelde motorlarda ıslak debriyaj diye adlandırılan kavrama kullanılıyor.

    Alıntı ;4906 adlı üyeden alıntı
    benim motordada ıslak(yağlı) tip debriyaj var ve 90 numara yağ kullanıyorum.jawa kardeş sen kaç numara yağ koyuyorsun şanzımana?
    Kavramada 90 numara gibi kalın bir yağ kullanırsanız debriyaj ayırmaz hatta soğuk havalarda boşta bile olsa motorunuz marşa basar basmaz yürümek ister.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler