Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

15hp den 109 hp geciş tereddütü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ekim 2011
    Merhaba arkadaşlar forumda çok yeniyim kendimi tanışma başllıklı konuda anlattım.
    sizlerden özellikle büyük motor kullanıcılarından almam gereken bir kaç nasihat var.

    öncelikle ben yamaha ybr 2011 kullandım daha sonra yamaha r125 modeline gectim.şuan kullanmaktayım ve motordan çok memnunum motora bindigim zman dünyanın diger ucuna kadar sorunsuz gitmeyi hissettiriyor ancak ses sorunum var büyük motorlarıdaki cıkan tüyler ürpertici şahane sesi bilirsiniz. bu yüzden motorumu değiştiriyorum.
    alacagım motor -honda600f tam süpersport olmamamsı benim için avantaj özellikle arkadakiinin tutacagı yerin olması. tipide cok hoşuma gidiyor bazılarınız 600rr daha iyi olur diye düşüne bilirsiniz ama renk zevk meselesi motor konusunda çok fazla bir bilgim yok bazı abilerim kontrolünde motoru alacagım.

    asıl meseleye gelelim yzfr125 15hp---honda 600f 109hp ilk defa 600cc kullanacgım ve bukadar güç farkı olması beni korkutuyor. sizce kullanırken nelere dikkat etmeliyim.
    yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    yaş kaç diye sorsak en başta?

    Buna benzer çok konu var okudunmu bunla ilgili konuları

  3. #3
    .Mhmt. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Yeterince tecrübe kazandığınıza inanıyorsanız neden olmasın. Ama hala fren , kontra cart curt tekniklerini tam yerine oturtmadıysanız . Sadece motorla bi yerden bi yere gidebiliyorum diyosanız biraz daha pişmenizi tavsiye ederim. Çünkü insan kendine güvenmeye başladığında bütün aksilikler başlıyor. 600F deli hızlara ulaşabiliyor. Cok seri hızlanabiliyor bu yüzden bir defa daha gözden geçirin . Eğer durumunuz müsaitse bi hyo gt250r veya kawa ninja250r a geçiş yapın en azından bir sene kullanın ki o güce alışmak kontrol altında tutmak kolay olsun. 125lik bir aletten sonra 250 cc bile vay canına dedirtebiliyor çünkü . Bu arada parça fiyatları yakıt ekonomisi konusunda da iyi bir araştırma yapın bahsettiğiniz makina 600cc az yakmaz . Bir kazadan düşürmeden sonra cıkaracağı masrafların altından kalkıp kalkamayacağınızı düşünün. Bakım fiyatlarını değişen parçaları iyi araştırın. Eğer bu dediklerimi yapmazsanız aldıktan sonra cok yakıyor bu hafta sürmeyeyim. Abi motoru düşürdüm grenajlar cok pahalı toplamam 3 ayımı alır gibi durumlar yaşamayın
    Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    Yaş kaç?Niye soruyorum delikanlıysan çabuk gaza gelebilirsin bizim gibiysen düzgün kullanır uzun yaşarsın.
    Ama cidden tavsiye etmemi istiyorsan aç youtubeyi dinle r1lerin sesini gazın geçsin.15 beygirlik motor Bisikletse 600cc ss bir ferraridir.Bisikletten inip ferariye bindiğinde nasıl kontrol ediceksin o gücü?ölürsün yavaş yavaş büyü.Ses içinde motor alınmaz

  5. #5

    Üyelik
    31 Ekim 2011
    yaşım 23 16 yaşından beri motor kullanmaktayım. motor tecrübem iyi motora kesinlikle kask olmadan binmem ister 100cc istersede başka cc yarın motoru hataydan getirecegim yaklaşık 320km yol kattecegim. bu 320km sorunsuz bir şekilde gelmeyi nasıp ediyorum işi garantiye almak içinde sizlerin tecrübesinden faydalanmak istiyorum. bu arada cılgın biri değilim olup olmadık yerlerde basmam gaza 600cc gecmek isteyişim. bulundugum yerden şehir merkezine 70km yol gidiyorum her hafta sonu. Bu yol mesafesini darltmak için.. tabi bide ses

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:30 ----------

    Alıntı .Mhmt. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeterince tecrübe kazandığınıza inanıyorsanız neden olmasın. Ama hala fren , kontra cart curt tekniklerini tam yerine oturtmadıysanız . Sadece motorla bi yerden bi yere gidebiliyorum diyosanız biraz daha pişmenizi tavsiye ederim. Çünkü insan kendine güvenmeye başladığında bütün aksilikler başlıyor. 600F deli hızlara ulaşabiliyor. Cok seri hızlanabiliyor bu yüzden bir defa daha gözden geçirin . Eğer durumunuz müsaitse bi hyo gt250r veya kawa ninja250r a geçiş yapın en azından bir sene kullanın ki o güce alışmak kontrol altında tutmak kolay olsun. 125lik bir aletten sonra 250 cc bile vay canına dedirtebiliyor çünkü . Bu arada parça fiyatları yakıt ekonomisi konusunda da iyi bir araştırma yapın bahsettiğiniz makina 600cc az yakmaz . Bir kazadan düşürmeden sonra cıkaracağı masrafların altından kalkıp kalkamayacağınızı düşünün. Bakım fiyatlarını değişen parçaları iyi araştırın. Eğer bu dediklerimi yapmazsanız aldıktan sonra cok yakıyor bu hafta sürmeyeyim. Abi motoru düşürdüm grenajlar cok pahalı toplamam 3 ayımı alır gibi durumlar yaşamayın
    TAVSİYEN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. BEKARIM AYLIK 2000TL GELİRİM VAR SANIRIM MOTORDA DOGABİLECEK SORUNLARI KARŞILAYABİLİRİM. TEKRAR TEŞEKÜR..

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    iyi düşün dediğin gibiysen sorun olmaz ama gaza gelirsen yazık olur.600cc cidden güçlü motor

  7. #7
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Kaç yıl motor kullandığınız pek önemli değil aslında.

    Bence asıl sorulması gereken ; Toplam kaç kilometre tecrübeniz var?
    Ben bu sorunun cevabını aldıktan sonra iki kelam ederim.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  8. #8

    Üyelik
    31 Ekim 2011
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaç yıl motor kullandığınız pek önemli değil aslında.

    Bence asıl sorulması gereken ; Toplam kaç kilometre tecrübeniz var?
    Ben bu sorunun cevabını aldıktan sonra iki kelam ederim.
    bundan önceki motorum ybr2011 abartısız kesin olarak 6 ayda 18.000 onsekizbin kilometre yaptım yamaha bayisi şoktaydı. )ve halen şokta.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:31 ----------

    bu yapmış oldugum 18.000 km boyunca hiç kaza yapmadım çok şükür. sadece bir defa radar cezası yedim.

  9. #9
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı burhan_498 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bundan önceki motorum ybr2011 abartısız kesin olarak 6 ayda 18.000 onsekizbin kilometre yaptım yamaha bayisi şoktaydı. )ve halen şokta.

    bu yapmış oldugum 18.000 km boyunca hiç kaza yapmadım çok şükür. sadece bir defa radar cezası yedim.
    Kimsenin gazına gelmeden uslu uslu ve dikkatli kullandığın sürece sorun olacağını zannetmiyorum.
    Fakat araya orta sınıf bi segment sıkıştırmanda senin için çok daha faydalı olur
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  10. #10
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    İradene güveniyorsan al! Ben bir türlü güvenemiyorum, irade derken basmama iradesinden bahsediyorum. Elinde güç olacak ama gereksiz veya sürekli kullanmayacaksın. İşte bu çelik gibi irade istiyor bana göre. Fakat bu irade uzun yıllar demir atın tepesinde edinildiği gibi bazılarında doğuştan da olabiliyor. Mesela bende yok, kuzenim yeni aldığı fazer ı "abi al kullan, dene bir şunu" diye ısrar ettiğinde üstüne çıkıp yardırdım. Bir arkadaşım bu motor tam senlik al şu africa twini bir dolaş dediğinde koptum. O yüzden kesinlikle 250 cc üzerine çıkmamayı düşünüyorum. Yalnız dediğim gibi bazısında doğuştan var bu irade, örneğin bahsettiğim kuzenim 2 yıldır fazer ı yağ gibi kullanıyor. Ayvalığa gittiğimde gönül rahatlığıyla artçısı da oluyorum. Kendine güveniyorsan basmak için değil, sesi-görüntüsü-gücü için alıyorsan bence hiçbir sorun yok, al ve güle güle bin..
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  11. #11
    arifziyaar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2010
    Şehir
    arnavutköy
    Motosikleti
    XV950 BOLT
    adam ayda 3000 km devirmiş istediğini alsın bırakın.. Lakin artık ayda 3000 km yapmaya bütçen yetmeyecek haberin olsun :D
    JAWA = ilk aşk , Monster696 = hala kalbimde , hypermotard 1100 = unutulmaz , MT07 = Mantık evliliği , XV950 = güzel ama kesmiyor

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    6 ayda 18 bin km iyi ama hala az.daha çok tecrübe edinmen lazım bu motor 10 beygirliklere benzemez çok çabuk hızlanır ama bir o kadar kolay duramaz

  13. #13

    Üyelik
    31 Ekim 2011
    Alıntı BIYIKLI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İradene güveniyorsan al! Ben bir türlü güvenemiyorum, irade derken basmama iradesinden bahsediyorum. Elinde güç olacak ama gereksiz veya sürekli kullanmayacaksın. İşte bu çelik gibi irade istiyor bana göre. Fakat bu irade uzun yıllar demir atın tepesinde edinildiği gibi bazılarında doğuştan da olabiliyor. Mesela bende yok, kuzenim yeni aldığı fazer ı "abi al kullan, dene bir şunu" diye ısrar ettiğinde üstüne çıkıp yardırdım. Bir arkadaşım bu motor tam senlik al şu africa twini bir dolaş dediğinde koptum. O yüzden kesinlikle 250 cc üzerine çıkmamayı düşünüyorum. Yalnız dediğim gibi bazısında doğuştan var bu irade, örneğin bahsettiğim kuzenim 2 yıldır fazer ı yağ gibi kullanıyor. Ayvalığa gittiğimde gönül rahatlığıyla artçısı da oluyorum. Kendine güveniyorsan basmak için değil, sesi-görüntüsü-gücü için alıyorsan bence hiçbir sorun yok, al ve güle güle bin..
    bende basma hevesi vardı abim motorla kaza gecirdi ve beyin kanaması gecirdi neyseki allaha çok şükür bize tekrar bagışladı öte yandan cin malına binmiş bir yıgın gerizekalı mallede dar sokaklarda son gaz gidiyolar bir cogunun feci kazalarına tanık oldum ve nasibimi aldım. aman dikkat basılacak yer var yavaş gidilecek yer degilmi..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------

    Alıntı harleytamir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 ayda 18 bin km iyi ama hala az.daha çok tecrübe edinmen lazım bu motor 10 beygirliklere benzemez çok çabuk hızlanır ama bir o kadar kolay duramaz
    haklısın herşeyden önce can güvenligi.. dikkat.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------

    Alıntı arifziyaar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adam ayda 3000 km devirmiş istediğini alsın bırakın.. Lakin artık ayda 3000 km yapmaya bütçen yetmeyecek haberin olsun :D
    haklısın 600cc ayda 3000 cokkkk

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------

    arkadaşlar bi sorum daha olacak 2005 model 600f haralet sorunu varmı ben her zmanki güzergahım üzerinde 15km kadar yavaş gitmem gerekecek yol cok virajlı artı bozuk :( bu motoru çok ısıtırmı..

  14. #14

    Üyelik
    31 Ekim 2011
    soğutucu sıvı kontrolü ve yola devam cbr 600f ef sport tring olarak sağlamlığını kanıtlamıştır haretgibi bir problemide yoktur bendede 2006 kasasıvar yoğun trafikte 80 km yol gittim.benden sana tavsiye taktığın prformence egzozuna dikkat et subapları eritrissin.

  15. #15

    Üyelik
    10 Haziran 2011
    Şehir
    florya
    Motosikleti
    cygnus rs
    1000 lik olmaz ama 600 lük olur

  16. #16
    gorefest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT09 Tracer
    epey tecrübe yapmışsın sorun olmaz senin için ama zamana ihtiyacın var, bende hyo'dan 600f 'e geçmiştim ve dediğim şuydu bu alet çok güçlü ama zamanla alışıyorsun ve bisüre sonra oda yetmemeye başlıyor, gaza gelmedikten sonra, gaz tepkilerine alıştıktan ve bol fren antremanı yaptıktan sonra problem olmaz.

  17. #17
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı burhan_498 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15hp den 109 hp geciş tereddütü
    Alıntı burhan_498 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    asıl meseleye gelelim yzfr125 15hp---honda 600f 109hp ilk defa 600cc kullanacgım ve bukadar güç farkı olması beni korkutuyor.

    Bence
    bunu yapıp yapamayacağın konusunda kendi cevabını kendin vermişsin.

    Zamanın henüz gelmemiş diye düşünüyorum.

    Alıntı burhan_498 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honda600f tam süpersport olmamamsı benim için avantaj özellikle arkadakiinin tutacagı yerin olması.
    Bu çok sık rastlanan bir yanılgı. CBR 600f safkan yarış motorudur. 600RR gelmeden önce 2002 senesinde Dünya Supersport Şampiyonasını kazanan motor budur. Sonraki senelerde çıkan 600RR,R6 vs. motorlar çok daha fazla yarış odaklılar evet, ancak bu, 600f'in de bir yarış motoru olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Hele hele tur motoru falan diyenler var 600f için gülüp geçin.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  18. #18
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili kardeşim,

    Almayı düşündüğün makina kendi sınıfının en akıllı uslu modeli olmasına rağmen daha önceki motorlarına göre yönlendirmesi kat kat zor ve sınırlı bir makinadır. Sadece gazı açmamak yetmez eski makinanla 50 km ile girdiğin viraja bu makina ile aynı hızda girmek çok farklıdır bu nedenle motora alışma devresini elinden geldiğince uzun tut ve günlük kullanıma mümkün olduğu kadar geç başla. Unutma ne kadar tecrübeli olursan ol tamamen farklı bir tarza geçiş yapıyorsun.

    Sevgiler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  19. #19

    Üyelik
    31 Ekim 2011
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim,

    Almayı düşündüğün makina kendi sınıfının en akıllı uslu modeli olmasına rağmen daha önceki motorlarına göre yönlendirmesi kat kat zor ve sınırlı bir makinadır. Sadece gazı açmamak yetmez eski makinanla 50 km ile girdiğin viraja bu makina ile aynı hızda girmek çok farklıdır bu nedenle motora alışma devresini elinden geldiğince uzun tut ve günlük kullanıma mümkün olduğu kadar geç başla. Unutma ne kadar tecrübeli olursan ol tamamen farklı bir tarza geçiş yapıyorsun.

    Sevgiler
    teşekkür ederim bunu kesinlikle dikkate alacagım sakin yavaş ve alışma süresini uzun tutmak akıllıca..

  20. #20
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    şimdi sana bu modellerı unut şunu al dıyecek değilim .Ben bu kadar sene motosıklet üstündeyım hala kendime güvenemıyorum .Bir arkadaşımda ben basmam abı sakın kullanırım demışti sonrasında ise hiçte öyle olmadığını anladı ve cok şükür problem olmadan sattı motosıkletını bence görüntü ve ses için motosıklet alınmaz amaç için alınır ancak motosıklet için profosyenel düşüncelerınız varsa yanı bu yarışmak anlamında değil tabii yanı ben bunu adam gıbı öğreeneceğim bu işi yapacağım gıbı cümlelerın kafanızda oluşması gerekıyor ama ben sizde başından bır tereddüt içinde olduğunuzu okudum .Daha acıklayıcı olmak gerekırse croos motosıklet lerı seven tipi hoşuna gıden bırı olsaydınız ama hiçte arazıye gırme ıhtıyacınız olmasa ne gerek var o zaman o motosıkletı almanıza değilmi .
    günde 70 km gıtmek gelmek bence mazıret değil bu km relerı pekala daha düşük bır cc ilede yapabılırsınız gayette hayatınızdan zevk alırsınız fakat sızınde dedığınız gıbı ses ve görüntü sizi cezbedıyor yaniii amacınıza hızmet asla etmıyor


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)