15hp den 109 hp geciş tereddütü
-
Merhaba arkadaşlar forumda çok yeniyim kendimi tanışma başllıklı konuda anlattım.
sizlerden özellikle büyük motor kullanıcılarından almam gereken bir kaç nasihat var.
öncelikle ben yamaha ybr 2011 kullandım daha sonra yamaha r125 modeline gectim.şuan kullanmaktayım ve motordan çok memnunum motora bindigim zman dünyanın diger ucuna kadar sorunsuz gitmeyi hissettiriyor ancak ses sorunum var büyük motorlarıdaki cıkan tüyler ürpertici şahane sesi bilirsiniz. bu yüzden motorumu değiştiriyorum.
alacagım motor -honda600f tam süpersport olmamamsı benim için avantaj özellikle arkadakiinin tutacagı yerin olması. tipide cok hoşuma gidiyor bazılarınız 600rr daha iyi olur diye düşüne bilirsiniz ama renk zevk meselesi motor konusunda çok fazla bir bilgim yok bazı abilerim kontrolünde motoru alacagım.
asıl meseleye gelelim yzfr125 15hp---honda 600f 109hp ilk defa 600cc kullanacgım ve bukadar güç farkı olması beni korkutuyor. sizce kullanırken nelere dikkat etmeliyim.
yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler..
Reklamlar
-
yaş kaç diye sorsak en başta?
Buna benzer çok konu var okudunmu bunla ilgili konuları
-
-
Yaş kaç?Niye soruyorum delikanlıysan çabuk gaza gelebilirsin bizim gibiysen düzgün kullanır uzun yaşarsın.
Ama cidden tavsiye etmemi istiyorsan aç youtubeyi dinle r1lerin sesini gazın geçsin.15 beygirlik motor Bisikletse 600cc ss bir ferraridir.Bisikletten inip ferariye bindiğinde nasıl kontrol ediceksin o gücü?ölürsün yavaş yavaş büyü.Ses içinde motor alınmaz
-
-
iyi düşün dediğin gibiysen sorun olmaz ama gaza gelirsen yazık olur.600cc cidden güçlü motor
-
Kaç yıl motor kullandığınız pek önemli değil aslında.
Bence asıl sorulması gereken ; Toplam kaç kilometre tecrübeniz var?
Ben bu sorunun cevabını aldıktan sonra iki kelam ederim.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
SinanAksu adlı üyeden alıntı
Kaç yıl motor kullandığınız pek önemli değil aslında.
Bence asıl sorulması gereken ; Toplam kaç kilometre tecrübeniz var?
Ben bu sorunun cevabını aldıktan sonra iki kelam ederim.
bundan önceki motorum ybr2011 abartısız kesin olarak 6 ayda 18.000 onsekizbin kilometre yaptım yamaha bayisi şoktaydı. )ve halen şokta.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:31 ----------
bu yapmış oldugum 18.000 km boyunca hiç kaza yapmadım çok şükür. sadece bir defa radar cezası yedim.
-
burhan_498 adlı üyeden alıntı
bundan önceki motorum ybr2011 abartısız kesin olarak 6 ayda 18.000 onsekizbin kilometre yaptım yamaha bayisi şoktaydı.
)ve halen şokta.
bu yapmış oldugum 18.000 km boyunca hiç kaza yapmadım çok şükür. sadece bir defa radar cezası yedim.
Kimsenin gazına gelmeden uslu uslu ve dikkatli kullandığın sürece sorun olacağını zannetmiyorum.
Fakat araya orta sınıf bi segment sıkıştırmanda senin için çok daha faydalı olur
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
İradene güveniyorsan al! Ben bir türlü güvenemiyorum, irade derken basmama iradesinden bahsediyorum. Elinde güç olacak ama gereksiz veya sürekli kullanmayacaksın. İşte bu çelik gibi irade istiyor bana göre. Fakat bu irade uzun yıllar demir atın tepesinde edinildiği gibi bazılarında doğuştan da olabiliyor. Mesela bende yok, kuzenim yeni aldığı fazer ı "abi al kullan, dene bir şunu" diye ısrar ettiğinde üstüne çıkıp yardırdım. Bir arkadaşım bu motor tam senlik al şu africa twini bir dolaş dediğinde koptum. O yüzden kesinlikle 250 cc üzerine çıkmamayı düşünüyorum. Yalnız dediğim gibi bazısında doğuştan var bu irade, örneğin bahsettiğim kuzenim 2 yıldır fazer ı yağ gibi kullanıyor. Ayvalığa gittiğimde gönül rahatlığıyla artçısı da oluyorum. Kendine güveniyorsan basmak için değil, sesi-görüntüsü-gücü için alıyorsan bence hiçbir sorun yok, al ve güle güle bin..
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
-
adam ayda 3000 km devirmiş istediğini alsın bırakın.. Lakin artık ayda 3000 km yapmaya bütçen yetmeyecek haberin olsun :D
JAWA = ilk aşk , Monster696 = hala kalbimde , hypermotard 1100 = unutulmaz , MT07 = Mantık evliliği , XV950 = güzel ama kesmiyor
-
6 ayda 18 bin km iyi ama hala az.daha çok tecrübe edinmen lazım bu motor 10 beygirliklere benzemez çok çabuk hızlanır ama bir o kadar kolay duramaz
-
BIYIKLI adlı üyeden alıntı
İradene güveniyorsan al! Ben bir türlü güvenemiyorum, irade derken basmama iradesinden bahsediyorum. Elinde güç olacak ama gereksiz veya sürekli kullanmayacaksın. İşte bu çelik gibi irade istiyor bana göre. Fakat bu irade uzun yıllar demir atın tepesinde edinildiği gibi bazılarında doğuştan da olabiliyor. Mesela bende yok, kuzenim yeni aldığı fazer ı "abi al kullan, dene bir şunu" diye ısrar ettiğinde üstüne çıkıp yardırdım. Bir arkadaşım bu motor tam senlik al şu africa twini bir dolaş dediğinde koptum. O yüzden kesinlikle 250 cc üzerine çıkmamayı düşünüyorum. Yalnız dediğim gibi bazısında doğuştan var bu irade, örneğin bahsettiğim kuzenim 2 yıldır fazer ı yağ gibi kullanıyor. Ayvalığa gittiğimde gönül rahatlığıyla artçısı da oluyorum. Kendine güveniyorsan basmak için değil, sesi-görüntüsü-gücü için alıyorsan bence hiçbir sorun yok, al ve güle güle bin..
bende basma hevesi vardı abim motorla kaza gecirdi ve beyin kanaması gecirdi neyseki allaha çok şükür bize tekrar bagışladı öte yandan cin malına binmiş bir yıgın gerizekalı mallede dar sokaklarda son gaz gidiyolar bir cogunun feci kazalarına tanık oldum ve nasibimi aldım. aman dikkat basılacak yer var yavaş gidilecek yer degilmi..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------
harleytamir adlı üyeden alıntı
6 ayda 18 bin km iyi ama hala az.daha çok tecrübe edinmen lazım bu motor 10 beygirliklere benzemez çok çabuk hızlanır ama bir o kadar kolay duramaz
haklısın herşeyden önce can güvenligi.. dikkat.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------
arifziyaar adlı üyeden alıntı
adam ayda 3000 km devirmiş istediğini alsın bırakın.. Lakin artık ayda 3000 km yapmaya bütçen yetmeyecek haberin olsun :D
haklısın 600cc ayda 3000 cokkkk
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------
arkadaşlar bi sorum daha olacak 2005 model 600f haralet sorunu varmı ben her zmanki güzergahım üzerinde 15km kadar yavaş gitmem gerekecek yol cok virajlı artı bozuk :( bu motoru çok ısıtırmı..
-
soğutucu sıvı kontrolü ve yola devam cbr 600f ef sport tring olarak sağlamlığını kanıtlamıştır haretgibi bir problemide yoktur bendede 2006 kasasıvar yoğun trafikte 80 km yol gittim.benden sana tavsiye taktığın prformence egzozuna dikkat et subapları eritrissin.
-
1000 lik olmaz ama 600 lük olur
-
epey tecrübe yapmışsın sorun olmaz senin için ama zamana ihtiyacın var, bende hyo'dan 600f 'e geçmiştim ve dediğim şuydu bu alet çok güçlü ama zamanla alışıyorsun ve bisüre sonra oda yetmemeye başlıyor, gaza gelmedikten sonra, gaz tepkilerine alıştıktan ve bol fren antremanı yaptıktan sonra problem olmaz.
-
burhan_498 adlı üyeden alıntı
15hp den 109 hp geciş tereddütü
burhan_498 adlı üyeden alıntı
asıl meseleye gelelim yzfr125 15hp---honda 600f 109hp ilk defa 600cc kullanacgım ve bukadar güç farkı olması beni korkutuyor.
Bence bunu yapıp yapamayacağın konusunda kendi cevabını kendin vermişsin.
Zamanın henüz gelmemiş diye düşünüyorum.
burhan_498 adlı üyeden alıntı
honda600f tam süpersport olmamamsı benim için avantaj özellikle arkadakiinin tutacagı yerin olması.
Bu çok sık rastlanan bir yanılgı. CBR 600f safkan yarış motorudur. 600RR gelmeden önce 2002 senesinde Dünya Supersport Şampiyonasını kazanan motor budur. Sonraki senelerde çıkan 600RR,R6 vs. motorlar çok daha fazla yarış odaklılar evet, ancak bu, 600f'in de bir yarış motoru olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Hele hele tur motoru falan diyenler var 600f için gülüp geçin.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
Sevgili kardeşim,
Almayı düşündüğün makina kendi sınıfının en akıllı uslu modeli olmasına rağmen daha önceki motorlarına göre yönlendirmesi kat kat zor ve sınırlı bir makinadır. Sadece gazı açmamak yetmez eski makinanla 50 km ile girdiğin viraja bu makina ile aynı hızda girmek çok farklıdır bu nedenle motora alışma devresini elinden geldiğince uzun tut ve günlük kullanıma mümkün olduğu kadar geç başla. Unutma ne kadar tecrübeli olursan ol tamamen farklı bir tarza geçiş yapıyorsun.
Sevgiler
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
oocan adlı üyeden alıntı
Sevgili kardeşim,
Almayı düşündüğün makina kendi sınıfının en akıllı uslu modeli olmasına rağmen daha önceki motorlarına göre yönlendirmesi kat kat zor ve sınırlı bir makinadır. Sadece gazı açmamak yetmez eski makinanla 50 km ile girdiğin viraja bu makina ile aynı hızda girmek çok farklıdır bu nedenle motora alışma devresini elinden geldiğince uzun tut ve günlük kullanıma mümkün olduğu kadar geç başla. Unutma ne kadar tecrübeli olursan ol tamamen farklı bir tarza geçiş yapıyorsun.
Sevgiler
teşekkür ederim bunu kesinlikle dikkate alacagım sakin yavaş ve alışma süresini uzun tutmak akıllıca..
-
şimdi sana bu modellerı unut şunu al dıyecek değilim .Ben bu kadar sene motosıklet üstündeyım hala kendime güvenemıyorum .Bir arkadaşımda ben basmam abı sakın kullanırım demışti sonrasında ise hiçte öyle olmadığını anladı ve cok şükür problem olmadan sattı motosıkletını bence görüntü ve ses için motosıklet alınmaz amaç için alınır ancak motosıklet için profosyenel düşüncelerınız varsa yanı bu yarışmak anlamında değil tabii yanı ben bunu adam gıbı öğreeneceğim bu işi yapacağım gıbı cümlelerın kafanızda oluşması gerekıyor ama ben sizde başından bır tereddüt içinde olduğunuzu okudum .Daha acıklayıcı olmak gerekırse croos motosıklet lerı seven tipi hoşuna gıden bırı olsaydınız ama hiçte arazıye gırme ıhtıyacınız olmasa ne gerek var o zaman o motosıkletı almanıza değilmi .
günde 70 km gıtmek gelmek bence mazıret değil bu km relerı pekala daha düşük bır cc ilede yapabılırsınız gayette hayatınızdan zevk alırsınız fakat sızınde dedığınız gıbı ses ve görüntü sizi cezbedıyor yaniii amacınıza hızmet asla etmıyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)