Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
20 Nisan 2012, 23:14
#1141
sosa8888 adlı üyeden alıntı
motora yapılan modifiyeler lastikler değişti ön amortisörlere 18 mm parça konularak sertleştirildi amortisör yağı kalınlaştırıldı ön fren hortumu çelik yapıldı hidrolik sıvısı dot 4 konuldu fren pabuçları değiştildi katalizatör çıkarıldı ve buji değiştirildi
cb125in ikinci viteste 75 yapması bu modifiyeler ile mümkün olamaz ki.
Şimdi bu motorun 10.000 devir çevirdiğini varsayarsak 2. Viteste 10.000 devirde 45 yapıyor demektir.. 75 için 16.500 devir çevirmesi gerekiyor.. Her ne yaparsanız yapin bu motora 16.500 devir dedirtemezsiniz..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------
16.500 devir cevirtemezsiniz olacaktı.. Cepten yazdığım için yanlışlıklar oluyor
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
Reklamlar
-
20 Nisan 2012, 23:58
#1142
sosa8888 adlı üyeden alıntı
motora yapılan modifiyeler lastikler değişti ön amortisörlere 18 mm parça konularak sertleştirildi amortisör yağı kalınlaştırıldı ön fren hortumu çelik yapıldı hidrolik sıvısı dot 4 konuldu fren pabuçları değiştildi katalizatör çıkarıldı ve buji değiştirildi
bi resim görelim en kısa zamanda lütfen
-
21 Nisan 2012, 00:14
#1143
arkadaşlar...lütfen lütfen...
motorunuz var diye bizi sizlerin resimlerinden mahrum etmeyin ne olur...çekin resim yaa..bizler için,detay çekin..birsürü resim çekin.gözlemlerinizi yazmayın, fotoğraflayarak açıklayarak yazın..bu motoru almayı düşünen ancaak, bayiye uzaaak olan arkadaşları düşünerek çekin..açıklayın..paylaşin..motorun şurası iyi şurası kötü.detay yazın tıpkı okuldaki özetler projeler gibi.herkez bunu yapsa bu motorun konusu daha kaliteli hemde daha açıklayıcı olur herkez için..hemde motorun belirli başlı yerlerinde fikirler daha da gelişir..
mesela bi parça değiştirirken resimleyin..ustanız yağını değiştirirken resimleyin sürekli.ve paylaşin..
yokmu isteğime katılan ?
-
21 Nisan 2012, 08:41
#1144
honda CB125 E TEST
arkadaşlar dün itibariyle yeni motorumu almış bulunmaktayım otobüs derdinden kurtuldum anahtar teslim 3850sigorta dahil motorun maksimum hızı 100 ıvmelenmesı güzel ama ınsan nerde 2004 ybr leer demiyor degıl lakın o modellerede (temız bınılceklere)2500 gıbı rakam verıp alım satım sıgorta 2750 yenı motor almak daha mantıklı geldi herkesin merak ettiği konu vibrasyon varmı ? var arkadaşlar var koltukta sert kımse kendını kandırmasın bu motor ybr den ıyı degıl ama oda anahtar teslim 4650 yani fark var fıyatta saten yakıtı şuan 100km oldugu ıcın ölçemedım bu konuda honda dakıler çok ıddaa lı 500 km altına düşmessın dıyorlar görecegız bıde boyu uzun olanlar (benım gıbı 182)bu motorla uzun gezılere gıderım dıyenler çok şeyler beklemsinler bu motor sadece şehır ıcınde işe git gel motoru başka bişey değil
-
21 Nisan 2012, 09:19
#1145
paylaşımın için teşekkürler..birde motorda ufak tefek eksik hoş anormal birşeyleri resimleyip açıklasan daha iyi olurdu..
-
21 Nisan 2012, 10:38
#1146
@hasangurleyen
Motorunuz hayırlı olsun.. Lakin keşke bu başlığı başından sonuna kadar okusaydiniz bunları yazmadan önce..
O kadar tartışıldı yeni motor ile ilk km lerin nasıl gidileceği.. Daha alır almaz 100 yapmışsınız.. Motorunuzun en az 25.000 km lik omrunu yediniz.. Hayırlı olsun.. Bari bundan sonra biraz dikkatli olup bu başlığı başından sonuna okuyup ilk km lerinizi öyle yapin. Sonuçta siz belki seneye satacaksınız ama alacak kişinin gunahi nedir yazık değilmi..
Sele sertliğini hepimiz konuştuk zira bir süre yumuşuyor ve insan alışıyor. İlk bindiğimde oha bu ne ya taş gibi koltuk demiştim. Su an 600 km yaptım yarı yarıya farketti nerdeyse..
Bir depo ile 600 km zorlayanlar var.. 500 haydi haydi yapıyor zaten ama rodajdaki motorla 100 km hiza çıkarsanız tabiki yapmaz bir depo ile 500...
Bence motorunuza iyi bakın ki o da sızı uzmesin..
Kazasız belasız bol km ler dilerim..
-
21 Nisan 2012, 11:01
#1147
@hasangurleyen oncelıkle hayırlı olsn. Masallah motorlarla ılgılı pek cok sey bılıyorsunuz karsılastırıyorsunuz. Ama sıfır motorla 100km cıkmak cok enteresan. Ondan sonrada motor yag yakıyor dersınız ne dıyım mal sızın vurun kırbacı
-
21 Nisan 2012, 11:18
#1148
Mr.cihans adlı üyeden alıntı
@hasangurleyen oncelıkle hayırlı olsn. Masallah motorlarla ılgılı pek cok sey bılıyorsunuz karsılastırıyorsunuz. Ama sıfır motorla 100km cıkmak cok enteresan. Ondan sonrada motor yag yakıyor dersınız ne dıyım mal sızın vurun kırbacı
sorun o değil ki cihanim elbet bu motor bi gün satılacak o zaman belki sen belki ben belki bir yakinimiz alacak.. Yazık değil mi böyle kullanilir mi hiç.. Acisi yeni alandan çıkacak.. Günahtır.. Benim içim elvermez.. Başkasından ah isitmek istemem..
-
21 Nisan 2012, 11:26
#1149
eralpt adlı üyeden alıntı
sorun o değil ki cihanim elbet bu motor bi gün satılacak o zaman belki sen belki ben belki bir yakinimiz alacak.. Yazık değil mi böyle kullanilir mi hiç.. Acisi yeni alandan çıkacak.. Günahtır.. Benim içim elvermez.. Başkasından ah isitmek istemem..
abı tamamıyle haklısın ama genelde boyle olayları okudugum kadarıyla eskı sahıbıne degılde markaya suclama yapılıyor kotu motor uretıldı vs. Dıye ıste bu yuzden durumum el verdıkce sıfır alıcam bazen bakıyorum 350km satılık motor var km cok az ama bazı seyler ıcın yetıyor sanırım.
-
21 Nisan 2012, 12:44
#1150
Bende geçenlerde geniş bir boşlukta motor kullanmayı öğrenen CB125'li arkadaşları görüp yanlarına gitmiştim. Motor daha 100 km'de ve içine ediyorlardı. Dedim rodajda yazık değil mi motorunuza? "Ne rodajı yaa, 125'lik motorun rodajı mı olur, hem nasıl olsa yakında satarız onun için bizi bağlamaz" diye cevap verince şok olmuştum. Motora yazık olmasını bırak, bebek gibi azıcık yol yapmış motor aldım diye sevinen yeni sahibine yazık.
Bu arada sizlerde de var mı bilmiyorum, depo kapağının oynar anahtar kapağı belirli devirlerde ses yapıyor. Boşluk var sanırım.
Altından sıkılıyor mu diye bakmadım gerçi.
Ha unutmadan 1000 bakımında Güngör Motor'a gitmiştim. Sonra 400 km'lik bir yola çıkmıştım, malesef çok sonra farkettim ki zinciri çok gergin ayarlamışlar. Hemen olması gereken ayara geri getirdimde rahatladı. Zincirin zorlanması bir yana, motor aksamına bile zarar verebilir. (mil, dişli, şanzıman) Sırf garantiden çıkmasın diye servise götürüyorum, çoğu konuda benim kadar temiz ve titiz olamayacaklarını farkettim.
-
21 Nisan 2012, 12:52
#1151
inzell adlı üyeden alıntı
Bende geçenlerde geniş bir boşlukta motor kullanmayı öğrenen CB125'li arkadaşları görüp yanlarına gitmiştim. Motor daha 100 km'de ve içine ediyorlardı. Dedim rodajda yazık değil mi motorunuza? "Ne rodajı yaa, 125'lik motorun rodajı mı olur, hem nasıl olsa yakında satarız onun için bizi bağlamaz" diye cevap verince şok olmuştum. Motora yazık olmasını bırak, bebek gibi azıcık yol yapmış motor aldım diye sevinen yeni sahibine yazık.
Bu arada sizlerde de var mı bilmiyorum, depo kapağının oynar anahtar kapağı belirli devirlerde ses yapıyor. Boşluk var sanırım.
Altından sıkılıyor mu diye bakmadım gerçi.
Ha unutmadan 1000 bakımında Güngör Motor'a gitmiştim. Sonra 400 km'lik bir yola çıkmıştım, malesef çok sonra farkettim ki zinciri çok gergin ayarlamışlar. Hemen olması gereken ayara geri getirdimde rahatladı. Zincirin zorlanması bir yana, motor aksamına bile zarar verebilir. (mil, dişli, şanzıman) Sırf garantiden çıkmasın diye servise götürüyorum, çoğu konuda benim kadar temiz ve titiz olamayacaklarını farkettim.
Güngör motor klasiği ne diyeyim.İyi ki farketmişsiniz de hemen yapmışsınız ayarını.
-
21 Nisan 2012, 13:21
#1152
Hani Honda yetkili servisi olunca kontrol etmeye bile gerek duymadım başta. İsmine güvendim birden.
-
21 Nisan 2012, 13:29
#1153
inzell adlı üyeden alıntı
Ha unutmadan 1000 bakımında Güngör Motor'a gitmiştim. Sonra 400 km'lik bir yola çıkmıştım, malesef çok sonra farkettim ki zinciri çok gergin ayarlamışlar. Hemen olması gereken ayara geri getirdimde rahatladı. Zincirin zorlanması bir yana, motor aksamına bile zarar verebilir. (mil, dişli, şanzıman) Sırf garantiden çıkmasın diye servise götürüyorum, çoğu konuda benim kadar temiz ve titiz olamayacaklarını farkettim.
güngör motor hep böyle, hiç özen göstermiyorlar, anadolu yakasındaki en kötü servis diyebilirim.
-
21 Nisan 2012, 13:44
#1154
Benim servise ihtiyacım yok aslında, sırf garanti sebebiyle gidiyorum. Gitmesem mi ne...
-
21 Nisan 2012, 16:40
#1155
skystar adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar gerginlik yaratmanın ve birbirinizi kırmanın alemi yok lütfen...
Şimdi karşılaştırdığınız motorların biri 3.650 diğeri 4.550 illaki aralarında farklar olucaktır yapmayın etmeyin...
Buradan İzmir'de yaşayan arkadaşlara bir sorum olucak.Ben eğitim almaya karar verdim ancak izmirde kim eğitim verir bilmiyorum.Malum honda'nın eğitimleri istanbul'da yamahanın ise İzmir'de eğitimleri var diye biliyorum ancak bunlara alternatif bunlar kadar kaliteli başka eğitim veren yerler varmıdır ? Yardımcı olursanız sevinirim...
Rahmi Barutçuyu arayabilirsin kendisi iyi bir eğitmendir seni izmirdeki meslekdaşlarına yönlendirir
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:30 ----------
Yardımcı olabilecek olan cb125 kullancıları var mı lütfen yeniyim aranızda Cb125 ile Ybr 125 arasında kaldım aradaki büyük fiyat farkı beni cbye itiyor ilk motorum olacak cb için devir saati yok,selesi rahat değil,yağ yakar vb diyorlar rodajda devir saati çok önemli onsuz nasıl düzgün rodaj yaparım birde bakımları vergisi yedek parçası ne kadar depo kaça full oluyor bilgilendirirseniz sevinirim
-
21 Nisan 2012, 16:50
#1156
Selesi rahatsız değil, dikkatimi çekecek bir sıkıntısını göremedim.
Yalnız motosikletin titreşimi normalden fazla.Hala sürüş esnasında yav ne çok titreşiyorsun deyiverip vitesi yükseltiyorum.Titreşim devirle birlikte arttıkça ve bu titreşim fark edilecek kadar fazla olunca, motosiklet sanki zarar görecekmiş hissine kapılıp düşük devir çevirmesi için vitesi arttırıyorum.
Bunun dışında bir sıkıntısı yok 500km içinde gördüğüm.
Hem bu tip bir motosikletten ne beklediğin de önemli.
Uzun yol yapmak, sele üzerinden hiç inmeden 200-300km yol almak istiyorsan bu seçenek doğdur seçenek değil(maddiyatı yok saymak kaydıyla).
Şehir içerisinde ekonomik ulaşım için veya motosiklete yeni başlayan arkadaşların belli bir aşamaya ulaşıncaya kadar gerekli teknikleri-deneyimleri öğrenebileceği bir model.
Bu sebeple ybr' nin cb' den öyle aman aman bir farkının olacağını düşünmüyorum. Bu motosikletler Japon marka, kolay kolay sıkıntı çıkartmayacak ürünlerdir.
Bütçenize ve beğeninize uygun birisini alıp, keyifle kullanın
-
21 Nisan 2012, 18:27
#1157
tekrar tekrar söylüyorum.ybr de ybr.kullanmadığım bi motor olmasa meraklar içerisinde kalıcam hayran olucam ama işin aslı öyle deyil.ybr iyi bi motor ama hepsi okadar.uygun kullanılırsa çok hizmet eder fakat şu ayrıntıları bi paylaşalım.ybr nin ayak platformu motor bloğuna bağlı kıvrık boru üzerine geçirilmiş katlanma özelliği olmayan lastiklerden ibaret.yeni öğrenen birinin motoru yatırma ihtimali çok yüksek ve motor olduğu yere. dahi düşşe darbeyi ilk alan organlardan biride ayak pegleridir , motor bloğuna bağlı olduğu için bloğa zarar vermesi işten bile deyil.bunun yanısıra ön fren hala tek piston kaliper frenlemesi iyi olsada artık tek piston kaliper tarih olmak üzre.artçı ayak platform taşıyıcısı üzerine basarken aman yamulacakmı dedirten basit görünümlü saçtan üretilmiş.yüksek devir bandına sahip dolayısıyla normal seyir hızlarında dahi 8000 devir gibi yüksek devirlerde çırpınmak zorunda kalıyor.buda daha fazla ısı daha fazla yakıt daha fazla aşınma demek.bunlar sıcak havalarda uzun nefesli rampalarda halk arasında şişme denilen çekişten düşme olayına sebep olabiliyor.sürekli üst limitlerde kullanılırsa 30000 km lerde krank bilyalarının iflasıda çok yaşanan durumlardan biri.şimdi ben bu motora kötü diyemem ama göklerede çıkaramam.yeni başlayanlar için uygun büyüklükte uygun ağırlıkta olması.küçük yapısı ve hafifliyinin verdiyi manevra rahatlığı,bakım maliyetlerinin düşük olması bu motorun olumlu yanlarıdır.ısrarla yeni bi modelle kıyaslama yapmak çok yanlış.
-
21 Nisan 2012, 18:38
#1158
gklp45 adlı üyeden alıntı
Rahmi Barutçuyu arayabilirsin kendisi iyi bir eğitmendir seni izmirdeki meslekdaşlarına yönlendirir
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:30 ----------
Yardımcı olabilecek olan cb125 kullancıları var mı lütfen yeniyim aranızda Cb125 ile Ybr 125 arasında kaldım aradaki büyük fiyat farkı beni cbye itiyor ilk motorum olacak cb için devir saati yok,selesi rahat değil,yağ yakar vb diyorlar rodajda devir saati çok önemli onsuz nasıl düzgün rodaj yaparım birde bakımları vergisi yedek parçası ne kadar depo kaça full oluyor bilgilendirirseniz sevinirim
yag yakarda solenıyormusya daha gozlerım acık gıtmem vay anasına....
-
21 Nisan 2012, 19:40
#1159
gklp45 sana msj yhazdım özele bak
-
21 Nisan 2012, 19:40
#1160
Zaten bu memlekette sahibini şahsen tanıyıp titiz olduğundan emin olmadıktan sonra bu sınıfta ikinci el motor almayacaksın.
Şu deneme yapan arkadaşlar bir izah edebilirler mi acaba, motosikletin son vites harici viteslerde falanca sürati yapabilmiş olması ne ifade ediyor ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)