Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
04 Ağustos 2012, 10:09
#501
BRL43 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Bu Rodajı Tamamlayan Varmı.?
Ben motorun yağını 750 km iken değiştirmiştim. Ustam 1.000 km de değiştirelim demişti.
Bizim motorlarda devir saati yok. O yüzden kulağına güveneceksin. Önceden devir saatli kullananlar anlar. ilk kez binenler ya boğar ya canını alır. :(
ilk vites aralığı zaten çok kısa. Motor 2-3 mt ilerledikten sonra 2. vitese tak. diğer vitesleri de ihtiyacına göre 60-70 km hız arasında böl işte.
Her daim rodajlar 500 ile 1.000 arasında biter. Serviste yağ değişimi yapılırken yanlarında dur. Dandik yağ koymasınlar. istersen biraz para ver. Castrol yada iphone yağ koydur.
Birde ben 500 km den sonra abanmaya başladım. dağ dere tepe düz yol basa gaz 100km hıza kadar çıktım. Şuan : 2300 km deyim.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Reklamlar
-
06 Ağustos 2012, 09:50
#502
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Birde ben 500 km den sonra abanmaya başladım. dağ dere tepe düz yol basa gaz 100km hıza kadar çıktım. Şuan : 2300 km deyim.
Tolga benim cihazda şuan 385 km de bende 3-4 defa gaza yüklendim 90 km hıza ulaştım ama motor kendini paralıyor çok bağırıyordu bende ön dişliyi dün 17 yaptım orjinali 16 dişli arkadaşlar bilginize. en azından rodajı tamamlayana kadar motoru bağırtmayayım diye düşündüm fakat performansta hiç düşme olmadı ve motor bağırmıyor eskisi gibi buda çok hoşuma gitti bakalım dağdaki performans nasıl olacak bu hafta içi bir kaçamak yapacağım test için.
-
06 Ağustos 2012, 12:05
#503
Valla ben 500 km ye kadar fazla abanmadım. 50-60 km hızla sürdüm. Sonra ustaya gittim. ne zaman yağ su değişir diye.
oda 1.000 km gel dedi. ara ara abanda motor açılsın dedi. bende ara ara abandım. uzun yollarda tabii ara ara 100-110 km gördüm.
750 km de dayanamayıp yağ değişimine gittim. Ancak işim olduğundan motoru bırakıp gittim. ne yağı koydu bilmiyorum ama yakın zamanda castrol koyacağım.
yağ değiştikten sonra 90 km zor gördüm. Sonra anladım ki motor ağır gitmekten boğulmuş. Bi kaç dağlık abanda bağıttırdım. ondan sonra tekrar nefesi açıldı.
bağırıyor diye motoru boğmayın. biraz abanın arkadaşlar. şıkırtı biraz sinir bozucu ama motorun ciğeri açılıyor. ve yakıt aynı. 40 TL - 300 km.
Ben şimdi 3 çanta ile düz yolda 100 km çok rahat görüyorum. hızda kesmiyor. yakıt olarak çokda yakmıyor.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
06 Ağustos 2012, 14:59
#504
Tekrar okudumda. Dişli için yorum yapmayı unuttum
Hız olarak performans aynıdır. hatta uzun yolda biraz daha hızlı gidersin. Ama kalkışlarda tork gücün düşer diye düşünüyorum.
Dişliyi değiştirdikten sonra kalkışlarda bir değişiklik oldu mu ?
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
07 Ağustos 2012, 10:58
#505
-
07 Ağustos 2012, 11:16
#506
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Tekrar okudumda. Dişli için yorum yapmayı unuttum
Hız olarak performans aynıdır. hatta uzun yolda biraz daha hızlı gidersin. Ama kalkışlarda tork gücün düşer diye düşünüyorum.
Dişliyi değiştirdikten sonra kalkışlarda bir değişiklik oldu mu ?
İlk kalkışı önceki dişliye göre tabiki zorlanıyor ama ciddi boyutta değil. Cem arkadaşımızda dişliyi değiştirip test etmiş Adanada Dilberler Sekisi diye bir yer var dik bir rampa Cem orda denemiş çekişini 5 viteste bayılıyor dedi bana ben bu sahab deneme yaptım 80 km hızla çıkıyordum 5 viteste hızımı 60 kadar düşürdüm tekrar gaza yüklendim 80 km hıza ulaştım rampada buda demek oluyor motoru çok fazla zorlamıyor 17 dişli. benim kanaatim
-
07 Ağustos 2012, 12:39
#507
Uzun yol için ideal olabilir ancak rampa ve tepeler için gereksiz diye düşünüyorum.
Rodaj bittikten sonra eski haline döndür ve tozu dumana kat derim.
Bu arada çakmaklığım nasıl olmuş. insan bi yorum yapar.
Çok süper. öldüm bittim. bu nasıl işçiliktir. Dünyada eşi benzeri yoktur. çılgınsın. incredible gibi yorumlara açığım
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
07 Ağustos 2012, 13:31
#508
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Uzun yol için ideal olabilir ancak rampa ve tepeler için gereksiz diye düşünüyorum.
Rodaj bittikten sonra eski haline döndür ve tozu dumana kat derim.
ilk yazdığım yorumdada bahsettim 17 dişliyi rodajını tamamlayana kadar takmak istedim rodajdan sonrada performans durumuna göre değiştirmeye karar vereceğim
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Bu arada çakmaklığım nasıl olmuş. insan bi yorum yapar.
Çok süper. öldüm bittim. bu nasıl işçiliktir. Dünyada eşi benzeri yoktur. çılgınsın. incredible gibi yorumlara açığım
internetim sürekli kesiliyor türk telekomda sorun var yorumu yapacakken int. gitti
çalışman güzel olmuş yeride harika sırıtmıyor THE Orjinıl olmuş (: eline sağlık
-
07 Ağustos 2012, 14:06
#509
Çakmaklık tamam. şimdi uygun bir navigasyon bulmam lazım. Gidona bağlantılı olacak yada yine bağlantı kısmını ter dökerek kendim yapacağım.
şöyle 100-175 TL arası, gün ışığında görüntü verebilen, tozdan, yağmurdan mümkünse etkilenmeyecek kılıflı yada kılıfsız navigasyon bakmaktayım.
Aslında gerek yok ama sırf zengin gözüksün diye motor alıyorum , Zaten bi araba teyibi eksik kaldı. Motor full aksesuar oldu. kendimi ankaralı hissetmeye başladım.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
07 Ağustos 2012, 14:29
#510
Tolgacan cakaklık guzel olmuş. Bende düşünüyorum ama bu motor bana biraz yetersiz geldi onun için fazla referruata girmek istemiyorum. Sagolun arkadasar hergun fizik tedaviye gidip geliyoruz. Ocalh önden bir dişli arkadan uc dişliye bedeldir. Bence ön orjınal kalsın arka iki dişli küçügünü tak. Ben yapmayı düşünüyorum ama suan 48 lik dişli bulamadım. Akrka orjınal 50 lik. 48 dişli iyi olur sanırım.
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
07 Ağustos 2012, 15:02
#511
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Uzun yol için ideal olabilir ancak rampa ve tepeler için gereksiz diye düşünüyorum.
Rodaj bittikten sonra eski haline döndür ve tozu dumana kat derim.
ilk yazdığım yorumdada bahsettim 17 dişliyi rodajını tamamlayana kadar takmak istedim rodajdan sonrada performans durumuna göre değiştirmeye karar vereceğim
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Bu arada çakmaklığım nasıl olmuş. insan bi yorum yapar.
Çok süper. öldüm bittim. bu nasıl işçiliktir. Dünyada eşi benzeri yoktur. çılgınsın. incredible gibi yorumlara açığım
internetim sürekli kesiliyor türk telekomda sorun var yorumu yapacakken int. gitti
çalışman güzel olmuş yeride harika sırıtmıyor THE Orjinıl olmuş (: eline sağlık
-
07 Ağustos 2012, 15:24
#512
gezgin_33 adlı üyeden alıntı
Tolgacan cakaklık guzel olmuş. Bende düşünüyorum ama bu motor bana biraz yetersiz geldi onun için fazla referruata girmek istemiyorum. Sagolun arkadasar hergun fizik tedaviye gidip geliyoruz. Ocalh önden bir dişli arkadan uc dişliye bedeldir. Bence ön orjınal kalsın arka iki dişli küçügünü tak. Ben yapmayı düşünüyorum ama suan 48 lik dişli bulamadım. Akrka orjınal 50 lik. 48 dişli iyi olur sanırım.
Öncelikle tekrardan acil şifalar dilerim. En kısa zamanda iyi haberleri alırız inşallah.
Bu arada elime geçen her motora aksesuar yapmış ve o halde ucuza satmışımdır. Motorda aksesuar işini seviyorum.
Çakmaklık tamam. Korumalı ve gidona bağlamalı Navigasyon bulursam alacağım yoksa navigasyonu alıp koruma ve bağlantılarını kendim yapacağım.
Şuan sis farı yapıp aşamasındayız. güzel bir şeyler çıkacak gibi. Tamamlarsak yine burda paylaşırım.
ocalh adlı üyeden alıntı
ilk yazdığım yorumdada bahsettim 17 dişliyi rodajını tamamlayana kadar takmak istedim rodajdan sonrada performans durumuna göre değiştirmeye karar vereceğim
internetim sürekli kesiliyor türk telekomda sorun var yorumu yapacakken int. gitti
çalışman güzel olmuş yeride harika sırıtmıyor THE Orjinıl olmuş (: eline sağlık
Tamam kardeşim. Umarım kazasız belasız en kısa sürede rodajı bitirirsin.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
07 Ağustos 2012, 15:55
#513
gezgin_33 adlı üyeden alıntı
Tolgacan cakaklık guzel olmuş. Bende düşünüyorum ama bu motor bana biraz yetersiz geldi onun için fazla referruata girmek istemiyorum. Sagolun arkadasar hergun fizik tedaviye gidip geliyoruz. Ocalh önden bir dişli arkadan uc dişliye bedeldir. Bence ön orjınal kalsın arka iki dişli küçügünü tak. Ben yapmayı düşünüyorum ama suan 48 lik dişli bulamadım. Akrka orjınal 50 lik. 48 dişli iyi olur sanırım.
Geçmiş olsun Allah acil şifalar versin kardeş.
Ön dişli arka dişli oranını Cem arkadaşımda söledi saolsun sanada teşekkür ederim Mersinli kardeşim 1 e 3 oranını değerlendireceğim ama ön dişliyi değiştirmek hem masrafı az hemde değişmesi kolay diye bu yolu seçtim tabi motorumu bayarsa 17 dişli önü 16 yapıp arka dişli ile oynayacağım
tekrardan teşekkür ederim bilgilendirdiğin için..
-
07 Ağustos 2012, 15:56
#514
Tolga sizin bu Maxların orjinal aynaları köşelimi ? güzel görüyor kullanışı nasıl birde kaç metrik (8 mi 10 mu *)
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
-
07 Ağustos 2012, 16:55
#515
mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı
Tolga sizin bu Maxların orjinal aynaları köşelimi ? güzel görüyor kullanışı nasıl birde kaç metrik (8 mi 10 mu *)
Ölçülerini bilmiyorum :(
Evet orjinal köşeli, senin aynalarda benim hoşuma gitti. Araba aynası gibi geniş. kör nokta için uç kısımlara rahat ufak ayna aksesuar takılabilir.
Benim aynalar belli bir açıya kadar görüntü veriyor. Çarprazda kalanı hiç göremiyorum. Zaten çoğu kişide bu sorun vardır.
Mondial enduro aynaları da fena durmuyor. Benim arkadaşın rks de aynı aynalardan vardı. hem çok yanda kalıyordu. hemde arkamı çok rahat görüyordum.
Enduro aynası bulursam takarım. sen memnun değil misin ?
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
07 Ağustos 2012, 17:05
#516
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Ölçülerini bilmiyorum :(
Evet orjinal köşeli, senin aynalarda benim hoşuma gitti. Araba aynası gibi geniş. kör nokta için uç kısımlara rahat ufak ayna aksesuar takılabilir.
Benim aynalar belli bir açıya kadar görüntü veriyor. Çarprazda kalanı hiç göremiyorum. Zaten çoğu kişide bu sorun vardır.
Mondial enduro aynaları da fena durmuyor. Benim arkadaşın rks de aynı aynalardan vardı. hem çok yanda kalıyordu. hemde arkamı çok rahat görüyordum.
Enduro aynası bulursam takarım. sen memnun değil misin ?
AYNA bizimkilerin aynalarının görüşü iyi fakat kalite çok kötü, kazadan sonrada ayna kalmadı motorda , kaza yaptıkda , birde senin şu jant şeridi ile elcik korumalarını nerden temin ettin kaç lira ?
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
-
07 Ağustos 2012, 17:39
#517
Merhaba,
Motorumu bugün teslim aldım. Fakat plaka ruhsat işlemleri henüz tamamlanmadığı için, sadece bayiden alıp garaja götürdüm. Aşağı yukarı 30km yol yaptım. Herkesin muzdarip olduğu aynı dertleri ben de yaşadım. Far yüksek cidden. Kısası uzun gibi, uzunu Batman çağırma ışığı gibi gökyüzünü gösteriyor. Vitesli motora yeni başladığım için vitese alışamadım tam. Giderken ya da çalışır vaziyette N'ye alamıyor muyuz? Yoksa sıkıntılı mı? N lambasını tam yanık halde optimize edemiyorum.
Sağ taraftan sıcak hava geliyor, hatta öyle çok geliyor ki motordan indikten sonra kalf'ım kızarmıştı. Elcikler rahatsız edici, ya eldiven almalı, ya da yumuşak olanları takılmalı bence.
Bir kaç kişiye sordum, size de sorayım; mesela kırmızı ışıkta beklerken, debriyaj sıkılı bir şekilde gaz verdiğimde motor boğulur, stop eder gibi oluyor. Çok normal dediler, açılır, alışırmış.
Çalıştırırken problem yaşıyorum. Gazı tam yemiyor. Hah çalıştı derken stop edebiliyor. Aldığım yere geri mi götürsem?
17 liralık benzin aldım. 3 lirasını benzinci "Hayırlı ossung ağbii bi çorba parası atarsıng" dedi. 20 verdim üzeri kalsın dedim. Heralde deponun üzerindeki mavi etiketten anladı çakal. Ya da çok acemi duruyorum üzerinde bilemedim.
Motorun rodaj döneminde olduğunu biliyorum, bu yüzden maksimum hızım kaç olmalı 1000km doldurana kadar?
-
07 Ağustos 2012, 17:45
#518
madsky adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Motorumu bugün teslim aldım. Fakat plaka ruhsat işlemleri henüz tamamlanmadığı için, sadece bayiden alıp garaja götürdüm. Aşağı yukarı 30km yol yaptım. Herkesin muzdarip olduğu aynı dertleri ben de yaşadım. Far yüksek cidden. Kısası uzun gibi, uzunu Batman çağırma ışığı gibi gökyüzünü gösteriyor. Vitesli motora yeni başladığım için vitese alışamadım tam. Giderken ya da çalışır vaziyette N'ye alamıyor muyuz? Yoksa sıkıntılı mı? N lambasını tam yanık halde optimize edemiyorum.
Sağ taraftan sıcak hava geliyor, hatta öyle çok geliyor ki motordan indikten sonra kalf'ım kızarmıştı. Elcikler rahatsız edici, ya eldiven almalı, ya da yumuşak olanları takılmalı bence.
Bir kaç kişiye sordum, size de sorayım; mesela kırmızı ışıkta beklerken, debriyaj sıkılı bir şekilde gaz verdiğimde motor boğulur, stop eder gibi oluyor. Çok normal dediler, açılır, alışırmış.
Çalıştırırken problem yaşıyorum. Gazı tam yemiyor. Hah çalıştı derken stop edebiliyor. Aldığım yere geri mi götürsem?
17 liralık benzin aldım. 3 lirasını benzinci "Hayırlı ossung ağbii bi çorba parası atarsıng" dedi. 20 verdim üzeri kalsın dedim. Heralde deponun üzerindeki mavi etiketten anladı çakal. Ya da çok acemi duruyorum üzerinde bilemedim.
Motorun rodaj döneminde olduğunu biliyorum, bu yüzden maksimum hızım kaç olmalı 1000km doldurana kadar?
Vitesli motorlarda özellikle yeniyken vites küçültürken ve boşa alırken aragaz vermek gerekebiliyor, bu bence kötü bişey de değil. Motor açıldıkça daha iyi gaz yer, soğukken daha kolay çalışır. İlk 750km yarım gazdan fazla vermeyin, hız önemli değil verdiğiniz gaz önemli yani yokuşlarda zorlamayacaksınız özellikle ilk 300km'de yokuşlarda motora çok nazik olun.
-
07 Ağustos 2012, 18:36
#519
mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı
AYNA bizimkilerin aynalarının görüşü iyi fakat kalite çok kötü, kazadan sonrada ayna kalmadı motorda
, kaza yaptıkda , birde senin şu jant şeridi ile elcik korumalarını nerden temin ettin kaç lira ?
jant şeritlerini feyizoğlundan 20 TL ye aldım. adamotor.dan 50 tl ye aldım. elcikler 50 tl progrip silikon çok iyi tavsiye ederim.
madsky adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Sayfamızı baştan sona kadar okursan tüm sorunları nasıl çözdüğümüzü anlarsın. işin kolayına kaçma
Motorun hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela vermesin kardeşim. kısaca sana açıklama yapayım hadi motor yeni diye, max olmasa yazmam bile :D
- Batman far için sorun basit, ek demir yada alt deliği genişleteceksin.
- sıcaklık yandan vurur. bunla yaşamasını bileceksin. yada sağ ayağını biraz daha dışarda tutacaksın. zaman geçtikçe cambaz oluyorsun.
- N lambası stop edip kapatırsan rahat geçiyor. yada biraz ara gaz verip hafif yukarı çekersen N boşa geçiyor. bence iyi bi şey tepe bir yerde durup geri geri kayarken boşa geçmesi dha kötü olur. bence hep vitesde kalmalı. benim için hiç bir zaman sorun olmadı. Mondial bu konuda bir numara
- elcikler için silikon elcik alabilirsin.
- motor stop ediyorsa rolentisi düşük olabilir ayar çekerler.
- durduğun yerde aniden 2 kere gaz verirsen motor stop eder. bu mondialin karbüratörünün dandikliği, hafif giderken aniden gaz verirsen yardırır. ama durduğun yerde boğulup stop eder.
- benzinci seni fena yolmuş. neyse başının gözünün sadakası olsun.
Bu arada önemli not : 10 lt - 40 tl den fazla benzin alma. taşma yapar. 40 TL-10 LT : 300 km götürür.
Kal sağlıcakla.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
08 Ağustos 2012, 10:15
#520
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)