Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6921
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı okanius adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7 ye almam lazım sanırım. doğru mu?
    doğrudur, orjinal ayarı 3 dür, ben 75 kiloyum + demirleri ile birlikte 15 kilo tutan 50 lt topcase'im var. eder 100 kg, üstüne ekipmanlar 5 kilo kadar. eder 105 kg. bu da 4-5. ayara falan denk geliyor, ben hafiften sert sevdiğimden tek kişi boşta 5 tercih ediyorum. tek kişi full yüklü (depo çantası falan herşey ) 6 ya alıyorum, + artçı ile 7 ye alıyorum. doğru sertlik ayarı= iyi tutuş + güvenli fren ve viraj.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------

    Alıntı inspire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5000 mineral bazli yari sentetik. En azindan burdaki. Benden cikan 5000 yillanmis sentetikten temizdir kanimca ama hakli oldugunuz noktalarda var. Baskasina onermemeliydim belkide, herkes benm gbi takintili degil haliyle adam belkide yilda bir aciyo yag tapasini :D

    10 40 in avantji soguk motoru daha iyi yagliyo ince oldugu icin ki bunada en cok asinmanin oldugu an diyolar. Yukarisi 40 olmus 50 olmus bence cok zarari olmaz, en fazla daha fazla yakar motor viskoz yagda.

    Full sentetigin baska bir artisi daha var galiba: 600riders ta yazilmis, daha kaygan bi yapiya sahip oldugu icin galiba debriyaj daha iyi ayiriyo, sogukken motoru calstrip 1 e takarken o gelen 'tak' olayi minimize oluyor. daha az yuk demek buda disli kutusuna. Ama yine: daha kalin yag bu isin tersine isler.

    Buis baya kafama yatti, deniycem gibi, yazarim debryajla ilgili.

    easy81, hayırlı olsun. Kazasız belasız...
    katılıyorum, eski yağdan iyidir. ben tamamen mineral sanıyordum, sanırım motul 3000 tamamen mineraldi.
    ben yılda 10.000 civarında yapıyorum, yaz kış aynı yağı kullanıyorum ve marmara bölgesindeyim (sıcaklık yıl boyunca çook değişken) bu yüzden hep tam sentetik ve 10w40-10w50 kullanıyorum. bu da bana yılda sadece 2 kez yağ değişimi yapacağım anlamına geliyor. eğer yarı sentetik kullanırsam 3 defa olacak, ayrıca aynı paraya geliyor yeküne vurunca benim için. 3 defa demek benim için 2 filtre demek, 2 defa demek 1 filtre demek. bu da sentetik yağı kurtarıyor.

    7100 10w40 ile boştan bire atarken çok gürültülü değil, vitesler çok yumuşak değil ama güzel, eminim 10w50 ile çok daha iyi olur ama kısa mesafelerde kullandığımdan 10w40 tercih ettim bu seferlik. şu anda yağ 3150 km de ve fena değil durumu. sanırım 4500 civarında değiştiricem, vitesler onu gösteriyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------

    kilerci motorlu araçları aradım bugün. x-ring 118 bakla, 530 did zincir 410 liraya yakın tutuyor.

    fatih kılıçlı aynı zinciri 250 liraya satıyor.

    merkez yedek parça 320 liraya satıyor.

    ne iş anlamadım... kime güvenip hangisini almalı..?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6922
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    O paralara komple dişli zincir setleri var yahu

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-yamaha-fz6-fazer-d.i.d-gold-o-ring-zincir-made-in-japan-530-120l-142439105/detay/

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-fz6-fazer-50-35021-16-50-35013-46-esjot-disli-did-zincir-530-118-143118243/detay/

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-fz6-fazer-07-08-esjot-on-arka-disli-did-zincir-disli-seti-uyumlu-152464320/detay/

  3. #6923
    semih39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    Ben bugun Bahçelievlere fatih kılıçlı motora gittim set olarak degistirdim.did zincir esjot disliler takim olarak işcilik fahil 435 tl para verdim.ama esnaflik olarak sifirlar yani bi daha zor giderim fiyat uygun oldugu icin gittim ama 50 tl fazla veririm baska yerde yaptiririm...
    trlioner bunu beğendi.

  4. #6924
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Esnaflık önemli! Böyle muameleye oradan alışveriş yapmayarak cevap verilmeli ama mutlaka nedenini de söylenmeli ki kendine daha sonrası için çeki düzen versin!
    trlioner bunu beğendi.

  5. #6925
    stronglife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2013
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    R25
    abilerim merhaba, fz6 naked 2006 farın ampul tipi nedir?

  6. #6926
    semih39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    Alıntı 68charger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esnaflık önemli! Böyle muameleye oradan alışveriş yapmayarak cevap verilmeli ama mutlaka nedenini de söylenmeli ki kendine daha sonrası için çeki düzen versin!
    Sahibinden.com magazalari var herkes ayni seyleri soylemis ama takmiyor ucuza veriyorum herkes benden alicak mantigiyla gidiyorlar..

  7. #6927

    Üyelik
    29 Ağustos 2013
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    kle 650-versys
    Arkadaşlar selam. geçen cuma amortisör keçesini değiştirmek için Denizli'de iki yerle görüştüm. ikisinin de bu konudaki cevaplarını yazıyorum. kafam karıştı.

    Önce bir motosiklet tamircisine(Denizli'deki en popüleri) gösterdim. boruda bir çizik olmadığını yani çok önemsiz çizik olduğunu ve değiştirince yağ kaçağının kesilip sorun olmayacağını söyledi. parça+işçilik 200 TL.

    sonra Yamaha yetkili servisine gittim. oradaki usta ise boruda çizik olduğunu ve keçe değişse bile bir süre sonra yine yağ kaçırmaya başlayacağını o sebeple hiç boşuna masrafa girmememi ve bu şekilde kullanmamın bir mahsuru olmadığını belirtti.

    şimdi ben de kendi gözlemimi söyleyeyim. borulardaki çizik gözle görünüyor ama parmağınızla hissetmeniz imkansız. ancak tırnak ucuyla bastırınca sadece 2 cm uzunluğunda bir yerinde çiziği zorla fark ediyorsunuz. şimdi merak ettiğim şu; üzerindeki keçeyi değiştirmezsem bu çiziklerin daha da çoğalma ve ileride komple amortisör değişimi gibi bir masraf açma ihtimali nedir acaba? bu değişimi yaptıran arkadaşlar neden yaptırdıklarını ve yaptırdıktan sonra değişim olup olmadığını belirtebilirlerse çok memnun olurum.

  8. #6928
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Alıntı easy81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar selam. geçen cuma amortisör keçesini değiştirmek için Denizli'de iki yerle görüştüm. ikisinin de bu konudaki cevaplarını yazıyorum. kafam karıştı.

    Önce bir motosiklet tamircisine(Denizli'deki en popüleri) gösterdim. boruda bir çizik olmadığını yani çok önemsiz çizik olduğunu ve değiştirince yağ kaçağının kesilip sorun olmayacağını söyledi. parça+işçilik 200 TL.

    sonra Yamaha yetkili servisine gittim. oradaki usta ise boruda çizik olduğunu ve keçe değişse bile bir süre sonra yine yağ kaçırmaya başlayacağını o sebeple hiç boşuna masrafa girmememi ve bu şekilde kullanmamın bir mahsuru olmadığını belirtti.

    şimdi ben de kendi gözlemimi söyleyeyim. borulardaki çizik gözle görünüyor ama parmağınızla hissetmeniz imkansız. ancak tırnak ucuyla bastırınca sadece 2 cm uzunluğunda bir yerinde çiziği zorla fark ediyorsunuz. şimdi merak ettiğim şu; üzerindeki keçeyi değiştirmezsem bu çiziklerin daha da çoğalma ve ileride komple amortisör değişimi gibi bir masraf açma ihtimali nedir acaba? bu değişimi yaptıran arkadaşlar neden yaptırdıklarını ve yaptırdıktan sonra değişim olup olmadığını belirtebilirlerse çok memnun olurum.
    Selam easy81,

    eğer çiziği tırnağın ile hissediyorsan ve çizik, milin ana gövdeye battığı yani daldığı kısımda ise geçmiş olsun.Mil girip çıktıkça üzerine inceden yağ alacaktır.Keçeyi değişsen de zamanla yağ filmi milde kalır ve yağında eksilir.Uzun vadeli çözüm milli değiştirmen (tek olarak da satılıyor). Sanırım sert bir taş keçe ile mil arasına girdi ve çizdi. Yağmurlu havalarda maalesef bu durumda su da yağa karışabilir ve iyice özelliği bozulabilir...

    Yağ değiştiğinde eğer farklı viskozitede yağ kullanırsan amortisör de değişikliği hissedersin yumuşak batar ya da sert vs...

    Ancak aynı özelliklerde yağı kullandığında farkı kullanıcı çok hissedemez ama farkı mutlaka olur!Aynı şey fren hidroliği içinde geçerli.Zaten iki yılda bir değiştirmek şart koşuluyor. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli şeylerden biri amortisör yağ miktarı. Örneğin KTM 200 Duke toplamda 2x450ml yağ kullanmıştım.

    Not: Gözlemle çok aşırı yağ eksilmiyorsa böyle kullan artığında komple adam gibi yaparsın.

  9. #6929

    Üyelik
    29 Ağustos 2013
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    kle 650-versys
    Alıntı 68charger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam easy81,

    eğer çiziği tırnağın ile hissediyorsan ve çizik, milin ana gövdeye battığı yani daldığı kısımda ise geçmiş olsun.Mil girip çıktıkça üzerine inceden yağ alacaktır.Keçeyi değişsen de zamanla yağ filmi milde kalır ve yağında eksilir.Uzun vadeli çözüm milli değiştirmen (tek olarak da satılıyor). Sanırım sert bir taş keçe ile mil arasına girdi ve çizdi. Yağmurlu havalarda maalesef bu durumda su da yağa karışabilir ve iyice özelliği bozulabilir...

    Yağ değiştiğinde eğer farklı viskozitede yağ kullanırsan amortisör de değişikliği hissedersin yumuşak batar ya da sert vs...

    Ancak aynı özelliklerde yağı kullandığında farkı kullanıcı çok hissedemez ama farkı mutlaka olur!Aynı şey fren hidroliği içinde geçerli.Zaten iki yılda bir değiştirmek şart koşuluyor. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli şeylerden biri amortisör yağ miktarı. Örneğin KTM 200 Duke toplamda 2x450ml yağ kullanmıştım.

    Not: Gözlemle çok aşırı yağ eksilmiyorsa böyle kullan artığında komple adam gibi yaparsın.
    Teşekkürler. çizik borunun en üstünde, sanırım komple içine girerse anca dediğin etkiyi gösterecektir. benim merak ettiğim ise keçeyi değiştirmezsek bu çizikler daha da çoğalır yada daha da derinleşir mi? yani keçe değişimi ile bunun önüne geçebilirsek boru değişimi süresini uzatabilir belki de çok az yağ eksiltirse hiç değiştirmeyebilirim. bu arada boru dediğim şey sanırım furş. teknik ismi o ise düzeltmiş olayım.

  10. #6930
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Selam easy81, şu bir kesinleştirelim. Çizik borunun en üstün de ise ve içeri- aşağı yaylandığında çizik keçeden geçmiyorsa yağ kaçırmaz yani etkilemez mili değişmene gerek kalmaz. Aksi durumda ise keçeyi değişsen de yağ gelmeyeceğini garanti edemezsin çünkü keçenin ancak düz ve pürüzsüz yüzeyde %100 sızdırmazlık sağlar. Keçeyi değişmezsen çizik şöyle çoğalabilir, taş toz vs gibi şeyler o çiziğe denk gelirse yine çizer büyütebilir ve ya derinleştirebilir. O zaman kaçak doğal olarak çoğalır...Amortisör millerine furş vs denmez. Ya amortisör mili ya da dalma borusu diyebilirsin.İki tane parlatılmış yani taşlanmış mildir.

    Furş mili/borusu keçe ile alakası yoktur, orada iki tane mesnet rulmanı vardır oda gidonun sağ-sola dönüşü ile alakalı şeylerdir...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------

    Alıntı stronglife adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abilerim merhaba, fz6 naked 2006 farın ampul tipi nedir?
    Selam stronglife H4 ampul olması lazım...
    stronglife bunu beğendi.

  11. #6931
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Fazercan'ların ilgisini çekebilir belki. Gezi raporum BUYURUN
    "CaRPe DieM"

  12. #6932
    okanius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 850 Sport
    selamlar. dün maalesef kötü bir olay yaşadım.
    dar bir sokakta kasalı bir kamyonet geri geri gelerek bana çarptı. kaçacak zaman bulamadım.
    cam ve far çatladı. neyseki daha fazla bişey yok. durdu hemen.
    tutanağı tuttuk. güneş sigortadan sigortalı. işleyiş hakkında bilginiz var mı?

  13. #6933
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Geçmiş olsun iyi atlatmışsın.

    Motorunu evrakları ile birlikte servise bırak. Servis hasar için, proforma fatura hazırlıyor, ekspere bildiriyor, eksper geliyor evrakları ve faturayı inceliyor. Onay verirse, servis tamiratı yapıyor bitince sen servise ödemeyi yapıyorsun. Sonra sen Güneş sigortadan hasar kayıt numarası ile sana ödeme gününü alıyorsun ve tutar X günde hesabına yatıyor...

  14. #6934
    okanius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 850 Sport
    motoru bırakmam gerekiyor mu? fotoğrafla halledemiyorlar mı?

    bu hafta saroza gitmeyi planlıyordum :(

  15. #6935
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Geziden sonrada bırakabilirsin, hasar dosyası o zaman açılır ama çok vakit geçirme bence maksimum 7 gün olsun. Eksperin geleceği gün bırakırsın servise fazer'i eksper görür, onay verdiğinde tekrar bırakırsın servise, tamir edilir ve ödemeni yapar gidersin...

  16. #6936
    semih39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    arkadaşlar benım bı sıkıntım var motorla ilgili. 2 gündür karşılaşıyorum bu sorunla.. motor marş almıyor kontağı açıyorum enjektör sayıyor sonra basıyorum tık tık diye ses yapıyor basım yapmıyorum bunu motor sıcakken yapıyor yanlız.soğukken basıyorum hemen alıyor ama motor ısınıyor geziyorum falan sonra kapatıp 5 dk sonra tekrar açtığımda tık tık yapıyor basmıyor seste depo altından biyerden geliyor tık tık diye sureklı marşa bastığımda sıkıntı sizce nedir ?

  17. #6937
    ARCHANGEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    Avcılar/İSTANBUL
    Motosikleti
    2013 FAZER 8
    Akü dür muhtemelen.Bir ölçtür istersen.

  18. #6938
    semih39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    Alıntı ARCHANGEL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü dür muhtemelen.Bir ölçtür istersen.
    Aku olsa isiklar marsa bastiginda kisilma yapar hic guc kaybetmiyor.. bugun vurdurarak calistirdim sanirim mars dinomasindan yada komurleri bitti =/����

  19. #6939
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Archangel'in dediği gibi aküden kaynaklanıyor. Sen onu dinle, akünü ölçtür
    "CaRPe DieM"

  20. #6940
    semih39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    Alıntı cihan54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Archangel'in dediği gibi aküden kaynaklanıyor. Sen onu dinle, akünü ölçtür
    Umarim oyledir alirken adam aku daha yeni degistirdim demisti. Aksine bugunde yola cikcaktim depoyu falan fullemistim herseyi hazirladim yikayip parlattim bile sans bak yani simdi.bi video cekip ekliyim daha net bi bilgi verirsiniz umarim.tamircilere gitmeye korkuyorum yani ucuk rakamlar soyluyorlar calisan seyi bozuyorlar..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)

Bu Konudaki Etiketler