Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
26 Aralık 2016, 23:49
#25641
şehir dışı olarak söyledim ben 60 gidiş 60 geliş 120 km şehir dışı yapıyorum genelde. 130-140 km den aşağıda pek düşmüyorum malum duble yol olunca. şehir içindede sakin kullanımlarda 3.5 litreyi geçtiğini görmedim. Ramcix arkadaş bu konuda daha tecrübeli uzun yolda 1 depo ile 400 km yaptı. kendisi daha net bilgi verebilir.
servise bi gösterin isterseniz motoru. belkide benzin şamandırası ayarı yapılması gerekebilir. sizi yanıltmasın. 1 çizginin yanıp sönmesi 3lt benzin kaldığının %100 doğru olduğu söylenemez eğerki ayarı bozuksa.
Reklamlar
-
27 Aralık 2016, 01:36
#25642
Yanlış hatırlamıyorsam bir depo ile ortalama 320-350 km gidiyor olman lazım.
-
27 Aralık 2016, 03:16
#25643
arkadaşlar aklıma takılıyor bazen, şimdi bende 2000cc araba var ve şehir içinde 50 tl yakıt ile ortalama 190-220 km arası yapıyorum ve cbr 250r alacağım sonucunda arabayı bırakıp motora geçeceğim arada bir fark olmalı ama son zamanlarda bakıyorum da motor da neredeyse bu değerlerde gidiyor. ben aracımda çok yüksek devirde gitmeyen biriyim motorda da tercihim bu yönde olacak. şoförlüğü sakin bir kişiyim sizce motora geçince yakıt konusunda tasarruf etmiş olacak mıyım? yukarıda arkadaş 10lt yakıt ile 210 km gittiğini beyan etmiş bana çok fazla geldi...
-
27 Aralık 2016, 12:01
#25644
AHZ adlı üyeden alıntı
MoRFy bir konuda demişsin ki :
Kendi motorum diye demiyorum sıkıştırınca 3.5 yakıyor daha ötesi yakmaz.
Ben yakıt konusunda sıkıntı yaşıyorum. 210 km de 10 lt yakıyorum. 105 km de 5 lt. Çok yakıyor bu. Çözüm önerin var mıdır?
Ortalama herkes ne yakıyor? Sormamın sebebi benim cbr de mi sorun var acaba? (her ne kadar baktırdıysam pırıl pırıl dense de bu sorun değil mi?)
AHZ kardeşim;
Honda CBR250R motosikletlerin ortalama ideal yakacağı yakıt 3.0 3.2 3.4 hatta 2.8 bile düşebilirsin. Hesap et. km 14-15 krş. yakman gerekiyor. Değerler 16 17 20 krş'a kadar çıkıyorsa motosikletin 300 cc veya 75 bg 600 cc lik bir motosiklet kadar yakıyor demektir.
Motosiketin yakıtı;
1-Lastik havalarının her seferinde basınç kontrolü,
2-Zincirinin yeteri kadar gergin ve temiz olması,
3-Balataların değişiminde tutarlı ayarın yapılamaması, balataların lastiği sıkması,
4-Kaza veya yan yatma durumunda bilhassa ön diskin yamulması ve ön tekerin akıcı dönmemesi,
5-Motosiklet sürücüsü olarak cüssemize uygun motosiklet seçiminin yanlış yapılması (Boy'un uzun olması veya kilomuzun fazla olması)
6-MoRFy arkadaşımızın dediği gibi yakıt şamandırası,
gibi sebepler yakıtın tüketiminde önemli etkenlerdir.
Bunların hiçbiri etken değilse senin için son çare Honda Yetkili Servise giderek enjeksiyon ve yakıt yolları elden geçirtmen olacaktır.
Motosikletlerinde insanlar gibi kaderleri vardır. İyi sürücülere denk gelmişse temiz ve yakıtı uygun yakar. Ama hor kullanılmışsa her parçası çabuk aşınmış olup, sorunlara erken yol açacaktır.
NOT:Motora bakmak demek; Dışını mis gibi sabunlayıp parlatmak demek değildir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:49 ----------
selim53 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar aklıma takılıyor bazen, şimdi bende 2000cc araba var ve şehir içinde 50 tl yakıt ile ortalama 190-220 km arası yapıyorum ve cbr 250r alacağım sonucunda arabayı bırakıp motora geçeceğim arada bir fark olmalı ama son zamanlarda bakıyorum da motor da neredeyse bu değerlerde gidiyor. ben aracımda çok yüksek devirde gitmeyen biriyim motorda da tercihim bu yönde olacak. şoförlüğü sakin bir kişiyim sizce motora geçince yakıt konusunda tasarruf etmiş olacak mıyım? yukarıda arkadaş 10lt yakıt ile 210 km gittiğini beyan etmiş bana çok fazla geldi...
5 full depo ile İstanbul - Gürcistan Batum / Karadeniz turu yaparsın. Depoyu 60 Tl'ye fulle. Benzin Litre: 5TL
Hesap et bakalım Karlı mı Zararlı mı?
2000 cc nerde 250 cc nerde? Zorlasan yakamazsın zaten. Düşünmeyin alın binin görün yaşayın!
-
27 Aralık 2016, 13:35
#25645
Teşekkür ederim ramcixx verdiğin bilgiler için. motosikletin mekanik anlamda sıkıntısı yok manasında pırıl pırıl denilmişti. hem servis hem de güvendiğim buralarda az çok adı şanı bilinen bir usta. Ek olarak cihaza bağlanılıp tüm değerler ölçüldü vs. (çok Anlamam teknik bilgim yok o kadar) yorumlara bakarak çok yaktığını düşünüyordum zaten. Depoyu tam doldurup trip sıfırlayayarak ölçüm yapıyorum. 9,56 lt ile 212 km yaptım son çizgi yanıp sönemeye başlayınca tekrar depoyu fulledim 10 lt aldı. 210 km yaptım tekrar doldurdum. yine 10 lt aldı (9,93). Sonra 100 km de depoyu fulledim bide öyle ölçeyim dedim 4,86 lt aldı yani anlatmak istediğim ortalama 100 km ye 5 lt civarı çıkıyor. Hava filtresini değiştim. Kar yollardan çekildi ama buzlanma var diye sabah işe giderken binmez oldum. hava filtresinden sonra ölçüm yapma şansım olmadı daha. Sanırım dediğiniz gibi servisin gözden geçirmesi için servise gideyim.
Tekrardan verdiğin cevaplar için teşekkür ederim.
-
27 Aralık 2016, 13:45
#25646
AHZ adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim ramcixx verdiğin bilgiler için. motosikletin mekanik anlamda sıkıntısı yok manasında pırıl pırıl denilmişti. hem servis hem de güvendiğim buralarda az çok adı şanı bilinen bir usta. Ek olarak cihaza bağlanılıp tüm değerler ölçüldü vs. (çok Anlamam teknik bilgim yok o kadar) yorumlara bakarak çok yaktığını düşünüyordum zaten. Depoyu tam doldurup trip sıfırlayayarak ölçüm yapıyorum. 9,56 lt ile 212 km yaptım son çizgi yanıp sönemeye başlayınca tekrar depoyu fulledim 10 lt aldı. 210 km yaptım tekrar doldurdum. yine 10 lt aldı (9,93). Sonra 100 km de depoyu fulledim bide öyle ölçeyim dedim 4,86 lt aldı yani anlatmak istediğim ortalama 100 km ye 5 lt civarı çıkıyor. Hava filtresini değiştim. Kar yollardan çekildi ama buzlanma var diye sabah işe giderken binmez oldum. hava filtresinden sonra ölçüm yapma şansım olmadı daha. Sanırım dediğiniz gibi servisin gözden geçirmesi için servise gideyim.
Tekrardan verdiğin cevaplar için teşekkür ederim.
Model ve km'ni yazar mısın?
Rica ederim. Hava filtresi demişken; Hava filtresi yoluna baktın mı filtre hariç tünel gibi bir boşluk var. Oraya kağıt vb. maddeler tıkanmış olabilir.
Kolay gelsin.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
27 Aralık 2016, 15:13
#25647
selim53 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar aklıma takılıyor bazen, şimdi bende 2000cc araba var ve şehir içinde 50 tl yakıt ile ortalama 190-220 km arası yapıyorum ve cbr 250r alacağım sonucunda arabayı bırakıp motora geçeceğim arada bir fark olmalı ama son zamanlarda bakıyorum da motor da neredeyse bu değerlerde gidiyor. ben aracımda çok yüksek devirde gitmeyen biriyim motorda da tercihim bu yönde olacak. şoförlüğü sakin bir kişiyim sizce motora geçince yakıt konusunda tasarruf etmiş olacak mıyım? yukarıda arkadaş 10lt yakıt ile 210 km gittiğini beyan etmiş bana çok fazla geldi...
abi yukarıdaki arkadaşın motorunda bir sıkıntı var o yüzden 5 litre yakıyor. Ben 2,7 ile 3,3 arası yakıyorum mesela...
@AHZ abi ECM sıfırlama diye bişey var bu yazılım sıfırlanıyor, bildiğin format yani :D. Bi Honda bayisinde onu yaptırın bence. Bir de bujiyi bi kontrol edin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------
RedCBR125 adlı üyeden alıntı
abi jant şeritleri reflektörlü mü?
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
28 Aralık 2016, 11:19
#25648
ramcixx adlı üyeden alıntı
Model ve km'ni yazar mısın?
Rica ederim. Hava filtresi demişken; Hava filtresi yoluna baktın mı filtre hariç tünel gibi bir boşluk var. Oraya kağıt vb. maddeler tıkanmış olabilir.
Kolay gelsin.
2013 model 14500 km de şuan. Hava filtresi boşluğuna bakmadım. İnşallah bu hafta sonu bakarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
@AHZ abi ECM sıfırlama diye bişey var bu yazılım sıfırlanıyor, bildiğin format yani :D. Bi Honda bayisinde onu yaptırın bence. Bir de bujiyi bi kontrol edin.?
Cihaza bağlandı ve Sıfırlama da yapıldı.
-
03 Ocak 2017, 12:36
#25649
Havalar soğudu, Muhabbetler dondu. An itibarile -5
-
06 Ocak 2017, 09:25
#25650
Merhaba yeni model cbr250 ne zaman piyasaya cikar
-
07 Ocak 2017, 00:13
#25651
-
08 Ocak 2017, 02:11
#25652
15.800 TL . Hayırlı olsun.
-
08 Ocak 2017, 09:58
#25653
elimizdekinin değerini bilelim bu gidişle motor yükseltemeyeceğiz anlaşıldı. Bu arada 2017 model için mart ayında sanırım bir zam daha yapılacak. çok merak ediyorum bu zamlar nereye kadar_? gelecek 2018 cbr sanırım 20 den aşağı satılmıcak bundan ay lar öncesi söylediğim gibi...
-
08 Ocak 2017, 20:35
#25654
-
08 Ocak 2017, 21:20
#25655
Cbr 250 de orjinal fardan şaşmayin arkadaslar... ben cok memnundum. Bu tur led farlar önünüzü aydinlatmaz.
-
09 Ocak 2017, 12:25
#25656
ardacik adlı üyeden alıntı
Cbr 250 de orjinal fardan şaşmayin arkadaslar... ben cok memnundum. Bu tur led farlar önünüzü aydinlatmaz.
Aynı şeyi ben söyleyecektim. CBR ın kendi orjinal farı sellektörü fena çakıyor ve aydınlatma aralığı çok iyi.
Kafanıza göre far alıp motorun orjinalini bozmayın. Farın beyaz olmuş sarı olmuş farketmez. Kaş yaparken göz çıkartırsınız keydfiniz kaçar farı beğenmessiniz falan filan. Orjinal her zaman mühendislik harikasıdır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------
MoRFy adlı üyeden alıntı
elimizdekinin değerini bilelim bu gidişle motor yükseltemeyeceğiz anlaşıldı. Bu arada 2017 model için mart ayında sanırım bir zam daha yapılacak. çok merak ediyorum bu zamlar nereye kadar_? gelecek 2018 cbr sanırım 20 den aşağı satılmıcak bundan ay lar öncesi söylediğim gibi...
Hani klasik bir yaklaşım vardır ya" Ulan 18 20 buna verene kadar 600 lük alırım daha iyi" Bu felsefi düşünce çok yakında oluşacak ve 250 yi 20 bine alan adam biraz bindikten sonra " ben bu motorun neyine 20 bin verdim" demeye başlayacak.
Makul olan 7-8 veya 10-12 yaşlarında çok yıpranmamış bir 600 lük alıp usul usul binmek.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
09 Ocak 2017, 23:20
#25657
Eski kasa h4, yeni kasa h7 far ampulu. Ve ampul için kafalığı sökmeye gerek yokmuş gidonun oradan elinizi sokup yuvarlak lastikli yeri kurcalayınca sökebiliyorsunuz zor değil bilginiz olsun.
Beyaz far çok daha güzel görünüyor. Aydınlatması iyi olan led beyaz farlar da var hem led daha az enerji harcıyor diye biliyorum, aküden de az yer.
-
09 Ocak 2017, 23:40
#25658
ardacik adlı üyeden alıntı
Cbr 250 de orjinal fardan şaşmayin arkadaslar... ben cok memnundum. Bu tur led farlar önünüzü aydinlatmaz.
Ayrıca sarı ampul yakışıyor bu motora beyaz çok çakma duruyor.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
10 Ocak 2017, 00:06
#25659
Beyaz takan gördüm beğendim hocam takmayı düşünüyorum beğenmezsem sökerim
-
10 Ocak 2017, 00:51
#25660
elimde olsa hani daha puslu olmasını isterdim o sarı ampulün bayılıyorum şu tek gözde sarı fara. Zewk meselesi tabi herkes için farklı...
Hani klasik bir yaklaşım vardır ya" Ulan 18 20 buna verene kadar 600 lük alırım daha iyi" Bu felsefi düşünce çok yakında oluşacak ve 250 yi 20 bine alan adam biraz bindikten sonra " ben bu motorun neyine 20 bin verdim" demeye başlayacak.
Makul olan 7-8 veya 10-12 yaşlarında çok yıpranmamış bir 600 lük alıp usul usul binmek.
Ramcix tamam doğru diyorsunda 3-5 bin üste koyup 600 cc almak mesele değil. Hatta şundan örnek vereyim şuan cb 600 hornetlere iyiden iyiye tav oluyorum. ancak o motor bloğundan çıkan 4 krom boruyu ben doyuramam. En azından şuan için. Hali hazırda bir ewlilik programım var bu yaz için. Ne zaman motora tutkudan öte hobi olarak binecem haftada 1-2 gün o zaman 4 silindir alıcam... En azından umudum bu yönde..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler