valla ben 100 Tl yi feda etmeye hazırım,yatakları görelim hele.
Beni bilen bilir,sözümden dönmem.
tırnakla çizilsin,cash on the table
Lifan'ın arka silindirinin soğutma problemi olsaydı ilk önce( benim önceden kullandığım) şimdi Süleyman'daki motorun dağılması gerekirdi.
Geçen Temmuz'da 39 derece sıcakta 8 saat dağlarda dolaştık.o kadar çok rampa çıktık ve indik ki 8 saatte sadece 180 km yol yaptık.İki Bisan aynı yollardaydı.Ortalama sürat 20 km civarında idi hatta en az 20 km 1 ve 2.vitesleri kullanarak tırmanmak zorunda kaldık,2.vitese çıkabilmek bizi sevindirmişti.O gün kullandığımız iki motor da bugün taş gibi.Her iki motor da arkadaşlarımıza satıldı.Benim önceki motorum
şimdi Süleyman'da.ömerşirin'in motoru da komşum olan bir avukatta.ömerin motorunu da satarken ben aracı oldum,
1-Motorlar kötü olsa arkadaşlarımıza satmazdık,satışlarına aracı olmazdık.2-3 milyarlık motor için dostluklar ve itibar zedelenmez.
2-ben motorumu değiştirmeme rağmen hala roadstar topiğine uğruyorsam o motordan memnuyetimden ve motoru bir çok arkadaştan biraz daha
fazla tanıyor olmamdandır.İkinci bir motor alacak olsam tercihim roadstar olur,Şu an kullandığım motor 192 kg'lık bir enduro ve şehir içinde Roadstar'ı aratır.
3-Aynı şekilde Mersin'den bir arkadaşım da enduro aldı.Keeway SS ini halen günlük olarak kullanıyor.
Roadstar'ın kullanıcılarının genel beklentisi üç bin liralık motorla yüzbinlerce km yi sorunsuz gitmek yönünde de değil.
Roadstar da en belirgin tercih sebebi Yakışıklı,pratik,albenisi olan bir motor oluşudur.
Bunu dikkate almasak hepimiz aynı fiyata YBR 125 alırdık.
V motorun ustalığı zor değil aslında.Hatta basit bile sayılabilir.
Her birimiz daha yüksek cc hastalığına tutulduğumuz için ilk fırsatta motorumuzu daha büyük motorla değiştirmezsek tatminsizlikten öleceğimizi zannederken elbette motorumuzu tanımak için çaba sarfetmeyiz.
yine advrider.com da aynı motorla 20-30 yılda 250-300.000 km yapan bir çok motorcu var,adamlar motorlarını ezberlemişler.Uzun yıllarca kullanmalarına rağmen sıkılmamışlar,çünkü
motorcu ruhlarını daha yüksek cc hastalığı ile kirletmek yerine kendi kendilerine duydukları güveni bilgi ile destekleyip akıllıca arttırarak geliştirmişler.Motorla ne kadar uyumlu olduklarını gösterebilmek uğruna aynı motorla kaç yıl geçirdikleri ve kaç km yaptıklarıyla övünüyorlar.
Siz tork anahtarı olan kaç tane motosiklet ustası gördünüz?
Ben tamir çantasında tork anahtarı taşıyan motorcu gördüm.
Üstelik adamın kullandığı motor her ustanın el atmaktan çekineceği kadar yüksek teknolojili,pahalı bir motordu.
V motorlarda arka silindirin yeteri kadar soğumaması sorunu, sadece malzeme kalitesizliğinden kaynaklanan bir sorundur.
Hava soğutmalı motor rüzgardan çok kanatçıklı yapısı sayesinde silindirin ısısını yayarak soğur.
Yani asıl soğutan rüzgar değildir ve arka silindirin yeterince rüzgar alıp almamasının çok önemi yoktur.
Kaldı ki özellikle yoğun trafikte şehir içi kullanımında önden ciddi bir rüzgar bile alınmaz.
Dizayn hatası olsaydı tüm viragolarda,lifan türevlerinde aynı sorun yaşanır ve böyle bir olası soruna karşı su soğutmalı bir teknolojiye dönüş olabilirdi.
Metalurji mühendisi değilim ama bizim bulunduğumuz iklim kuşağında silindirde çabuk ısınan geç soğuyan bir alaşım kullanılırsa elbette sorun yaratacaktır.
Aynı alaşım belki Sibirya'da çok daha kullanışlı da olabilir.
Şimdi silindir neden ısınır sorusunun cevabını da servis manuelinde yazmışlar;
Kısıtlı ingilizcem ile açıklayayım.
1-kötü buji
2-Buji tırnak aralığının hatalı olması
3-CDİ arızası
4-Karbüratör ayarsızlığı
5-Kirli hava filtresi
6-kötü yakıt
7-hatalı yağ seviyesi
8-kalitesiz yağ
9-yanlış yağ vizkozitesi
10-sıkı frenler.
Koskoca "Yamaha rüzgar yetmiyor olabilir" dememiş nedense,bilmiyorlar bu işi
CDİ ünitesine gelince İzmir Bisan'ı ara onlar sana kargo ile gönderirler.Çok paragöz bir distribütor değil zaten.[COLOR="Silver"]
Ben Roadstar'da fabrikanın koyduğu muhtemelen çin malı yağ ile tek bir km bile yapmadan yağı değiştirip,karbüratör ayarı,sibob ayarı yaptırmıştım.
CDİ ünitesine gelince İzmir Bisan'ı ara onlar sana kargo ile gönderirler.Çok paragöz bir distribütor değil zaten.