Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5261
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    Dolu dolu 25bin
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5262

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    11.000 km'deyim

  3. #5263
    gfkfoto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2014
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    hero karizma r 223cc
    benimki daha 225 km cik henüz körpe abileri

  4. #5264
    badan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2005
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    arkadaşlar 16 ön dişli ile yaptığım denemeler bitti. Daha Önce rampa denemesi yapmadan tek kişi düz yolda sürüş ile 16 ön dişliyi beğendiğimi söylemiştim. Şimdi İki kişi sürüş zorunluluğum ve engebeli bir coğrafyada ikame edişim sebepleri ile bu 16 ön dişlinin kullanımıma uymadığını gördüm. Vites aralarım uzadı, motor sessizleşti, son hızım bir miktar arttı fakat torkum gitti. Orjinal 15 ön dişliye döndüm. Motor deli gibi gürültülü ve vuruntulu oldu özellikle yüksek hızlarda patlayacakmış gibi çalışıyor fakat rampalarda gücüm yerine geldi. 16 ön dişlide 4. vites 70km/s hız ile çıktığım rampayı şimdi 15 ön dişlide 5. vites 85km/s hız ile çıkıyorum.benim gibi İşe veya gezmeye giderken dağ inip dağ çıkılan bir coğrafyada yaşıyorsanız kesinlikle Orjinal 15 ön dişliyi tercih etmelisiniz.
    Motosikletin benden önceki sahibinin motoru sağıbıraktığını düşünüyorum. 5500kmdeki motorumu her vites aralığında yüksek devirde sürerek motosikleti bu saatten sonra açmaya çalışacağım. Önceki sahip rodaj dönemini çok başarılı geçirmiş motosikleti sıkıştırmak zararlı olmayacak.

    Motosiklet 100 km/s hızda 4 litre ile 4,2 litre arasında yakıt tüketiyor. Bundan sonra motosikleti bir hıza ve devire alıştırmadan sıkıştırmaya karar verdiğim için zaten 4,5 litrelerin altına uzunca bir süre düşmeyecek.

    İşin en acı tarafı önceki hyosung 650 cc çift silindir naked motosikletimle her türlü sürüş şartlarında 4 - 4,5 l yakıt tüketimim vardı.

    Herkese kazasız keyifli uzun soluklu sürüşler..

  5. #5265
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW


    Tek kişi, 3 çanta takılı.
    Shell 97 oktan - 30 TL benzin şehir içi, her vites devirli kullanım (8500-9000devir vites değişimi) - 206 kilometre - 0,145631067961165 kuruş
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  6. #5266
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Alıntı OnrMRT adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Tek kişi, 3 çanta takılı.
    Shell 97 oktan - 30 TL benzin şehir içi, her vites devirli kullanım (8500-9000devir vites değişimi) - 206 kilometre - 0,145631067961165 kuruş
    Aklımda uzun bir tur var 2-3 bin kilometrelik. Eğer çanakkaleye uğrayabilirsem seni tanımak motorunu da görmek isterim. Gerçekten iyi bakıyorsun motoruna.

  7. #5267
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    Alıntı oguzhanlal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklımda uzun bir tur var 2-3 bin kilometrelik. Eğer çanakkaleye uğrayabilirsem seni tanımak motorunu da görmek isterim. Gerçekten iyi bakıyorsun motoruna.
    Beklerim arkadaşım, buradan geçerken mesaj at, ağırlamak bi çay ısmarlamak isterim. Hem tanışmış oluruz hem motosikletine baktırırız, yağ, zincir gerginliği falan. Hemde benim motosikleti testte edebilirsin.
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  8. #5268
    gfkfoto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2014
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    hero karizma r 223cc
    merhaba arkadaşlar çok şükür bugün plaka ve ruhsat işlerini hallettim 230 tl tuttu plakam 75 AZ 245
    merak edenler için açıklıyorum
    20 tl dosya parası
    20 tl plaka parası
    70 tl trafik
    120 tl sigorta
    "Sorumluluğunu taşıyacağın fikrin adamı ol"

  9. #5269
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Bugün Egsoz subap tapasını (üstteki 24 numara anahtarla açılan büyük somun) kırdım. Bir sorun olmadan yerinden çıkarabildiğim için şanslıyım. İçine toz kaçmaması i
    çin geçici olarak yerine taktım. Yenisini almak gerek.
    Daha önce bir somunun o şekilde kırıldığını hiç görmemiştim ama yine de benim acemiliğim motora b.k atmaya gerek yok.
    Söküp takarken dikkat edin.

  10. #5270
    badan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2005
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Alıntı OnrMRT adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Tek kişi, 3 çanta takılı.
    Shell 97 oktan - 30 TL benzin şehir içi, her vites devirli kullanım (8500-9000devir vites değişimi) - 206 kilometre - 0,145631067961165 kuruş
    benim mcx 20-23 kuruş arası yakıyor. sizin rakamlar inanılmaz. o düşük sarfiyatları ancak inova benzeri enjeksiyonlu cub motosikletlerde görmek mümkün zannediyordum. Mondial yedek parça fiyatlarına baktığımda Karbiratörün 50-60 lira civarında bir rakama satıldığını hatırlıyorum. Karbiratör fiyatlarının kore ve japon motosikletlerde 400-1500 tl arası aralığında olduğunu biliyorum. Bu sebeple tamir takım diyerek karbiratörü komple değiştirmek yerine diyafram yay vs. gibi bazı iç parçaları değiştirilir. Bu kadar ucuz karbiratörün fabrikadan aynı kalitede yada aynı hassas ayarda çıkabileceğini düşünmüyorum. Sahibinden sitesinde başka bir mcx kullanıcısı da motosikletinin çok az yaktığından bahsetmişti. acaba bu anormal düşük ve anormal yüksek tüketimler bu ucuz, standardı olmayan, kullandıkça hasasslığıda değişebilecek karbiratörden mi kaynaklı?

  11. #5271
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Arkadaşlar 2012 model 150 MC için subap tapası bulamıyorum. ne internette ne de sirkeci de bulamadım. Nerden bulabilirim ? Tek tek tamirci mi gezmem gerek ?

  12. #5272
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    Alıntı badan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim mcx 20-23 kuruş arası yakıyor. sizin rakamlar inanılmaz. o düşük sarfiyatları ancak inova benzeri enjeksiyonlu cub motosikletlerde görmek mümkün zannediyordum. Mondial yedek parça fiyatlarına baktığımda Karbiratörün 50-60 lira civarında bir rakama satıldığını hatırlıyorum. Karbiratör fiyatlarının kore ve japon motosikletlerde 400-1500 tl arası aralığında olduğunu biliyorum. Bu sebeple tamir takım diyerek karbiratörü komple değiştirmek yerine diyafram yay vs. gibi bazı iç parçaları değiştirilir. Bu kadar ucuz karbiratörün fabrikadan aynı kalitede yada aynı hassas ayarda çıkabileceğini düşünmüyorum. Sahibinden sitesinde başka bir mcx kullanıcısı da motosikletinin çok az yaktığından bahsetmişti. acaba bu anormal düşük ve anormal yüksek tüketimler bu ucuz, standardı olmayan, kullandıkça hasasslığıda değişebilecek karbiratörden mi kaynaklı?
    Dişliler 16*45 olduğu için, buna istinaden yüksek devirde çalıştığı torku, rüzgara direnci normal dişlili mc/mcx'lere göre daha iyi olduğu için, gazı sonuna kadar çevirmeden yüksek devir olsa da gaz diğer normal dişlili motosikletlere göre daha kısık olduğu için................. neyse yazmıştım aynılarını, sıkıldım bu konudan..

    Duyduğum bir şehir efsanesine göre çin malı motosikletlerin tek japon parçası karbüratörmüş.. Doğru mu yanlış mı bilemem..

    Ne karbüratörü değiştirdim, ne diyafram, ne yay.. 25bin kilometreyi geçiyorum, subap ayarı bile yaptırmadım.. Kullandıkça hassaslaşıp sizinkinden az yakmaya başladıysa benim motosiklet bi 25bin kilometre daha sonra 0,7 kuruş yakar heralde ya da sizin ki 40-46 kuruşa çıkar...

    Bence, çin malı da olsa kullandığımız motosikletleri karalamayı bırakalım. Dönüp aynaya bakalım, kullanan bizleriz. "Standardı olmayan" demişsiniz.. Orada ki mühendisler yöresel koşullara ve kişilere özel üretmiyorlar bu motosikletleri. Belli hesaplamalar yapıyorlardır elbet. Ona göre dişli oranlarını belirleyip, ona göre karbüratör koyuyorlardır. Zevkinize göre değiştirip standartın dışına çıkabilirsiniz, o ayrı. Aynı mağazadan alınan aynı model iki motosikletin biri 25bin sorunsuz gidiyor, diğerinin orası burası bozuluyorsa bu fabrikanın standartı olmayan ürün üretmesinden değil tamamen kullanıcı hatasından kaynaklıdır..

    Bakarsan bağ olur bakmazsan dağ.
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  13. #5273
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    bırakın yakıt hesabını sürüş zevkine bakın...yoksa motoru kurcalamaktan sürmekten zevk alamazsınız.güç eşit yakıt tüketimi.rutin seyleri yapın yeter.aynı şeyleri bende yazmayım şimdi değişkenleri.

    gecen pazar kross yapalım dedik epey yaktık heral.ama motor açıldı ha bu arada.ama biraz daha hafif olaydı ve lastikleri dişli olaydı daha zevkli olurdu.ha bu arada bende biraz hafif olaydım nerdeyse motor ağırlığıyla yarışıyorum .yanlız iyi tecrübe oldu daha çıkmak kolaymış o yaş cakılda gözüme iniş fena zor geldi kelle koltukta bir düşşek zahmetsiz yuvarlana yuvarlana sonu bulurduk ama bizlik iş degimiş onu anladım. ön dişli 17 arka 41 dişli


  14. #5274
    badan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2005
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Alıntı OnrMRT adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Tek kişi, 3 çanta takılı.
    Shell 97 oktan - 30 TL benzin şehir içi, her vites devirli kullanım (8500-9000devir vites değişimi) - 206 kilometre - 0,145631067961165 kuruş
    Ön ve Arka dişli sayılarınız gerçekten ilgimi çekti. Bu dişli lere geçiş yapabilirim. Motosikletinizi sürüp test edemeyeceğim için sorarak bilgi almalıyım. Ben 5. viteste gaz kolunu 8000 devire gelecek kadar kıvırdığımda düz rüzgarsız yolda 105-110 km hız ile seyrediyorum. Siz 5. viteste 8500-9000 devire gelecek kadar gaz kolunu kıvırdığınızda normal şartlarda kaç km hız ile seyir edebiliyorsunuz. Yakıt ile ilgili bu taze paylaşımlara sizden başka katılan olmadığı için vede modifiye dişlilerinizden ötürü şimdilik sizi referans alarak konuyu sürdürüyorum. Böylece uslu kullanımlı denemelerimde de yakıtı düşüremez ve diğer yakıt bilgilerini veren arkadaşların seviyesine gelemez isem Motosikletimde bir sorun olup olmadığını tespit edebilmek için tamircinin yolunu tutacağım. Önümüzdeki 7 ay içinde 10000 km civarında yol yapacağım. 100 km 4,2 lt baz alınırsa 420 lt benzin, sizinki gibi 100 km de 3 lt tüketimi yakalar isek 300 lt tüketirim 7 ay da. 420lt-300lt =120 lt 120lt x 5TL benzin =600 TL ayda ortalama 86 tl gibi fazladan yakıt tüketiminden kurtulmuş olacağım. yani sorun bu satırları yazacağım kadar önemli bence. yani ayda 214 tl yakıt tüketecek iken 300 tl yakıt tüketeceğim.

  15. #5275
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    son hız çok fazla degişmiyor dişliyi ne yaparsan yap.arada sadece düşük devirde aynı hızı yakalayabiliyorsun.bu ekonomiyi ve sürüş konforunu degiştirir.hızı artırmak için krank degişmesi lazım.ha dişli degişince degişkenleri sabit tutarsak belki 5-10-15 km daha artabilir.rüzgarlı havada dişli degişiminde standart hızada ulaşılamayabilinir.hız için çok fazla yormayalım kendimizi ..ama titreşim azalsın uzun yolda daha konforlu olsun, yakıtı daha düşşün diyorsanız dişli degişimi yapılabilir.ama her motorda yakıtı etkileyen cok etken var.onları biliyoruz zaten.benimki mesala sehiriçi 30 tl ile yaklaşık 150 km oda 1lt 25 km gidiyor buda normal deger benim için.( 108 kg + 120lik arka teker + 90 lık ön teker+agresif sürüş+yaşadıgım yer düz yer degil dere tepe + katalizör iptal) daha önce kuba cg 100 sport kullanıyordum. 1 lt 30 km 150 cc modifiye yaptım yine aynı.demekki cc ile yakıt tüketimi az olacak diye birsey yok.ben agırım 100 cc zorlanıyordu.150 cc ile aynı yakıyordu.simdi düşünüyorum 162 cc makina 1lt 25 km cok degil.normal.tabiki benim şartlara sahip olan kişi için.

    ön dişliyi büyütürseniz devri düşer ama torkuda düşer.düşen torku tekrar arka dişliyi degişerek toparlayabilirsiniz.aslında deneme yanılma işi bunu tecrübe edip uygun dişliyi bulabilirsiniz kendinize göre.

    mesala 16-38 kullanacagınıza benim gibi 17-43 yapın.ön dişli ne kadar küçük olursa motor o kadar zorlanıyor gibi.hem titreşim artıyor hem devir. benim 5 ci vites 7000 lerde devir.

  16. #5276
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Alıntı badan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön ve Arka dişli sayılarınız gerçekten ilgimi çekti. Bu dişli lere geçiş yapabilirim. Motosikletinizi sürüp test edemeyeceğim için sorarak bilgi almalıyım. Ben 5. viteste gaz kolunu 8000 devire gelecek kadar kıvırdığımda düz rüzgarsız yolda 105-110 km hız ile seyrediyorum. Siz 5. viteste 8500-9000 devire gelecek kadar gaz kolunu kıvırdığınızda normal şartlarda kaç km hız ile seyir edebiliyorsunuz. Yakıt ile ilgili bu taze paylaşımlara sizden başka katılan olmadığı için vede modifiye dişlilerinizden ötürü şimdilik sizi referans alarak konuyu sürdürüyorum. Böylece uslu kullanımlı denemelerimde de yakıtı düşüremez ve diğer yakıt bilgilerini veren arkadaşların seviyesine gelemez isem Motosikletimde bir sorun olup olmadığını tespit edebilmek için tamircinin yolunu tutacağım. Önümüzdeki 7 ay içinde 10000 km civarında yol yapacağım. 100 km 4,2 lt baz alınırsa 420 lt benzin, sizinki gibi 100 km de 3 lt tüketimi yakalar isek 300 lt tüketirim 7 ay da. 420lt-300lt =120 lt 120lt x 5TL benzin =600 TL ayda ortalama 86 tl gibi fazladan yakıt tüketiminden kurtulmuş olacağım. yani sorun bu satırları yazacağım kadar önemli bence. yani ayda 214 tl yakıt tüketecek iken 300 tl yakıt tüketeceğim.
    Sorunuzun muhatabı ben değilim ama kendimce bende bir şeyler yazmak istedim.
    Orjinal dişlilerle benim tüketimim şehir içi- dışı farketmeksizin 4 litre /100 km idi. Ön dişliyi 16 ya çıkardım ve sürüş stilimi çok yumuşattım. Neredeyse frensiz kullanmaya başladım. Önceki depoda 3,4 litre /100 km yaktım. Bu depoda da aynı değeri tutturabilirsem demekki iş dişli sayısıyla oynamakta ve sürüş tarzımızı sakinleştirmekte bitiyor.

  17. #5277
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    Alıntı badan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön ve Arka dişli sayılarınız gerçekten ilgimi çekti. Bu dişli lere geçiş yapabilirim. Motosikletinizi sürüp test edemeyeceğim için sorarak bilgi almalıyım. Ben 5. viteste gaz kolunu 8000 devire gelecek kadar kıvırdığımda düz rüzgarsız yolda 105-110 km hız ile seyrediyorum. Siz 5. viteste 8500-9000 devire gelecek kadar gaz kolunu kıvırdığınızda normal şartlarda kaç km hız ile seyir edebiliyorsunuz. Yakıt ile ilgili bu taze paylaşımlara sizden başka katılan olmadığı için vede modifiye dişlilerinizden ötürü şimdilik sizi referans alarak konuyu sürdürüyorum. Böylece uslu kullanımlı denemelerimde de yakıtı düşüremez ve diğer yakıt bilgilerini veren arkadaşların seviyesine gelemez isem Motosikletimde bir sorun olup olmadığını tespit edebilmek için tamircinin yolunu tutacağım. Önümüzdeki 7 ay içinde 10000 km civarında yol yapacağım. 100 km 4,2 lt baz alınırsa 420 lt benzin, sizinki gibi 100 km de 3 lt tüketimi yakalar isek 300 lt tüketirim 7 ay da. 420lt-300lt =120 lt 120lt x 5TL benzin =600 TL ayda ortalama 86 tl gibi fazladan yakıt tüketiminden kurtulmuş olacağım. yani sorun bu satırları yazacağım kadar önemli bence. yani ayda 214 tl yakıt tüketecek iken 300 tl yakıt tüketeceğim.
    Eyvallah, şimdi bu soruları soruyorsunuz bana da.. Daha önce de bu foruma yazmıştım kaçla gittiğimi, kaç devir çevirdiğimi, gazı ne kadar açtığımı, ancak ben cevap verdikten sonra inanmıyorsunuz.. Aynı şeyleri tekrar ve tekrar niye yazmamı istiyorsunuz ? 6-7 sayfa öncesinde kendi yazdıklarınızı okursanız, daha 3.mesajınız da "neyse yazmıştım aynılarını, sıkıldım bu konudan" dediniz ve kestirip attınız.. Hak verirsiniz ki defalarca yazmaktan bende sıkıldım artık. Gidip dişlilerinizi değiştirip, kendiniz deneyebilirsiniz.. En fazla 20-30lira tutar belki ya da geçtiğimiz sayfaları dolaşıp yazdıklarımı tekrar okuyabilirsiniz...

    Lütfen beni ya da bir başkasını referans almayınız, kendi geçmişinizi, yaptığınız kilometreyi, deneyerek/yanılarak edindiğiniz kendi tecrübenizi referans alınız.. Saygılar.

    Alıntı dreamwalker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bırakın yakıt hesabını sürüş zevkine bakın...yoksa motoru kurcalamaktan sürmekten zevk alamazsınız.güç eşit yakıt tüketimi.rutin seyleri yapın yeter.aynı şeyleri bende yazmayım şimdi değişkenleri.

    gecen pazar kross yapalım dedik epey yaktık heral.ama motor açıldı ha bu arada.ama biraz daha hafif olaydı ve lastikleri dişli olaydı daha zevkli olurdu.ha bu arada bende biraz hafif olaydım nerdeyse motor ağırlığıyla yarışıyorum .yanlız iyi tecrübe oldu daha çıkmak kolaymış o yaş cakılda gözüme iniş fena zor geldi kelle koltukta bir düşşek zahmetsiz yuvarlana yuvarlana sonu bulurduk ama bizlik iş degimiş onu anladım. ön dişli 17 arka 41 dişli
    Arazide tepeden inerken ön freni kullanırsan düşersin %90 ihtimal, ayağa kalkıp arka kısma otur ve ya kendini arkaya it, arka frenle in böylece düşme ihtimalin çok azalıyor. Arazide gezmek güzeldir, asfaltta gazlamaya benzemez çok farklı tecrübe gerektirir. Arazide düştün diye kimse seni küçümsemez, zaten o koşullarda düşmek allahın emri gibi birşey, ancak düşünce sende güleceğin için kendine sorun yok kimsenin gülmesine takmazsın..
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  18. #5278

    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Arkadaşlar 150 mcx roadracer'ın ön lastiğini 2,75 18 taksak oluyor mu...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------

    Alıntı doganerahmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 150 mcx roadracer'ın ön lastiğini 2,75 18 taksak oluyor mu...
    Araştırdıklarımdan gördüğüm kadarıyla oluyormuş ama tecrübe eden varmı acaba?

  19. #5279
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Orjinali 3.00-18 ( 90.90.18 ) ise

    2.75.18 olur

  20. #5280
    badan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2005
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Alıntı OnrMRT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah, şimdi bu soruları soruyorsunuz bana da.. Daha önce de bu foruma yazmıştım kaçla gittiğimi, kaç devir çevirdiğimi, gazı ne kadar açtığımı, ancak ben cevap verdikten sonra inanmıyorsunuz.. Aynı şeyleri tekrar ve tekrar niye yazmamı istiyorsunuz ? 6-7 sayfa öncesinde kendi yazdıklarınızı okursanız, daha 3.mesajınız da "neyse yazmıştım aynılarını, sıkıldım bu konudan" dediniz ve kestirip attınız.. Hak verirsiniz ki defalarca yazmaktan bende sıkıldım artık. Gidip dişlilerinizi değiştirip, kendiniz deneyebilirsiniz.. En fazla 20-30lira tutar belki ya da geçtiğimiz sayfaları dolaşıp yazdıklarımı tekrar okuyabilirsiniz...

    Lütfen beni ya da bir başkasını referans almayınız, kendi geçmişinizi, yaptığınız kilometreyi, deneyerek/yanılarak edindiğiniz kendi tecrübenizi referans alınız.. Saygılar.



    Arazide tepeden inerken ön freni kullanırsan düşersin %90 ihtimal, ayağa kalkıp arka kısma otur ve ya kendini arkaya it, arka frenle in böylece düşme ihtimalin çok azalıyor. Arazide gezmek güzeldir, asfaltta gazlamaya benzemez çok farklı tecrübe gerektirir. Arazide düştün diye kimse seni küçümsemez, zaten o koşullarda düşmek allahın emri gibi birşey, ancak düşünce sende güleceğin için kendine sorun yok kimsenin gülmesine takmazsın..

    tamam abi. özür dilerim. Bir daha yazacaklarıma dikkat ederim. boyumun ölçüsünü aldım. dilimde yandı. söz bundan sonra sizin dışınızdaki üyeler ile yazışacağım. artık 3 okuyup 2 düşünüp bir yazacağım. Sizden öğrendiklerimle gelecek günlerde başka üyeleride paylaşımlarımla rahatsız etmem böylece.

    hoşça kalın abi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)