Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
05 Temmuz 2016, 16:02
#1661
cio adlı üyeden alıntı
Uzun uzun anlatmissiniz ellerinize saglik. 6 nolu parcayi siparis verecektim ben de ama shipping 150$ civari cikmisti bende. O sebeple vazgecmistim.
Anlamadigim nokta su. Ben bu amortisor bakimlarini yapmazsam yine ayni sorunu yasayacak miyim? Ilk defa amortisor aylik bakimini duyuyorum. Honda da kullandim Ducati de, hicbirinde boyle bisey yasamadim ihtiyac olmadi. Beo ya ozgu biseyse bu cok kotu bir durum. Japon almadigima cok pisman oldum
Calculate shipping bölümünden Türkiye'yi seçtiğinizde 4 seçenek çıkıyor; en yüksek 65$ UPS, en düşük de 17$ USPS. Sizde nasıl 150$ çıktı? Foto çekip paylaşmanız mümkün mü?
İç bacakları dışarıdan temizleme tavsiyesi Scarabeo'ya özgü değildi. Motor marka modelinden bağımsız olarak arada bir bu işlemi yaparsanız uzun vadede faydasını görürsünüz diye yazdım. "Scarabeo'nun ön amortisöründe kronik bir sorun var ve bunu çözmenin yolu da budur" mealinde değildi yani yazdığım. Bu işlemi külfet olarak görüyorsanız yapmadan devam edebilirsiniz elbet. "Mutlaka yapılmalıdır" gibi bir durum yok. Scarabeo'da amortisör konusunda o tarz kronik bir sorun var mı yok mu ben bunu bilmiyorum. Daha önce rast gelmedim öyle bir duruma forumlarda. Benim motorumda da böyle bir sorun yok. Kaldı ki ben kendi Scarabeo'm ile offroad zeminlerde dolanıyorum ayrıca. Şu ana kadarki tecrübeme göre bence bu motordaki ön amortisör gayet başarılı; ama ileride ne olur bilemem tabi.
Reklamlar
-
05 Temmuz 2016, 22:11
#1662
Italyada tatildeki arkadaslarimdan rica edicem olmadi tekrar denerim.
Bu arada offroad tarzi kullaniyorum dediniz, youtube da manisada beyaz bi beo vardi, yoksa sizin videolar mi onlar?
-
12 Temmuz 2016, 15:00
#1663
Motor askı düzeneğiyle ilgili yaptığım işlemi bitirdim. Stabilite yönünden büyük bir kazanım elde etmiş olsam da artan motor titreşimi ve kullandığım takozların uzun vadede bozulması olasılığı beni orijinal sisteme geri dönmek zorunda bıraktı. Bu işten tek kazanımım modifiye sonrasında ulaşmayı düşündüğüm rijitliğin aynen benim tahmin ettiğim şekilde olduğunu görmek oldu. Bunu anlamak için illa böyle bir şey yapmam gerekmiyordu hoş ama tescillemiş oldum bu durumu. Tabi sadece kendim için. Farkı gösterebileceğim bir video falan yok elimde. Kaldı ki motorun üstüne çıkmadan anlaşılabilecek bir fark değil bu zaten.
Askı düzeneğini ve bu yaptığım işlemleri falan merak eden olabilir diye bahsetmek istiyorum biraz bunlardan yine de.
Düzenekte ne nedir onu yazayım önce:
İlk fotoda 4 tane numara var:
1: Askı düzeneğinin şaseye bağlandığı esas yer
2: Düzeneğin dikey ve yataydaki iki parçasının birleştiği kısım
3: Takozların takıldığı bölge
4: Düzeneğin motor bloğuna sabitlendiği nokta
3 numaralı bölgedeki takozların görevi motor bloğu ve askı düzeneğinin hareketini kısıtlayıp bu parçaları sürüş esnasında belirli bir seviyede tutabilmek. Bu takozlar olmazsa düzenek ve motor bloğu aşşağı düşmekte zaten. Öte yandan takozlar fazla büyük, geniş ve sert olmadıklarından hem yuvalarıyla çevresel olarak tam temas halinde değiller hem de kolayca ezilip deforme oluyorlar. Bundan ötürü mesela motoru orta ayağa aldığınızda takoz yuvalarının üst kısmında boşluk kaldığını görüyorsunuz. Sürücü, motor titreşimini minimal düzeyde hissetsin diye takozlar ve düzenek bilerek böyle dizayn edilmiş. Tabi tüm bu dizayn tercihlerinin negatif de bir etkisi olmuş oluyor; o da stabilite kaybı. Takozlardan hariç olarak, düzeneğin kendisi de yapı itibariyle bu sorunun büyümesine sebebiyet vermekte. 1 ve 4 numaralı noktalar arasındaki mesafenin fazlalığı (20cm'e yakın) ile düzeneğin üç farklı pivot notkasına sahip olması (1,2,4) birleşince stabilite kaybı artıyor.
Yapmaya çalıştığım şey orijinalinden daha geniş takozlar kullanarak askı düzeneğinin hareketini kısıtlamaktı. Modifiye sonrasında motor bloğu esas olarak 3 numaralı bölgeden şaseye bağlanmış gibi oldu ve sadece 4 numara etrafında yukarı aşşağı hareket etmeye başladı. 3 ile 4 numara arasındaki mesafe 4 ile 1 numara arasındakinden daha kısa olduğundan ve benim yaptığım sistemde arka taraf üç yerine tek bir pivot etrafında hareket ettiğinden haliyle stabilite açısından büyük kazanım elde etmiş oldum.
Çok fazla detaya girmeden iki düzenek arasındaki farkı şöyle göstereyim:
İkisi de ~50mm çapında. Orijinal takozun çapı kat kat artıyor. Çapın en büyük olduğu orta kısımdaki genişliği ~14mm. Benim kullandığım ise boydan boya aynı çapta ve uzunluğu ~40mm.
Takılış farklılıkları:
Kullandığım takoz, orijinal olanın göbeğindeki gibi metal bir burca sahip değil. Bu takozu orijinal civataya monteledikten sonra şaseye değecek şekilde dibe itip üstüne somunla tork değerinde sıkıştırırsam takoz aşırı deforme olup şase ile yuva arasındaki boşluklardan taşma yapıyor ve civatanın yamuk durmasına sebebiyet veriyor. Bunu önleyebilmek için orijinal civata yerine komple dişli bir civata kullanıp önce bir somunla bu civatayı şaseye sabitledim tork değeriyle, sonra da takozu büyük iki pulun ortasına koyup ardından uçtan başka bir somunla takozun yuvadaki boşluğunu aldım. Bu sayede bir tür kişiselleştirme imkanı da doğmuş oldu zaten (takozu bol bırakmak veya ekstradan fazla sıkmak gibi).
İç kısımdaki fark:
İkisi arasındak fark gayet açık burada. Modifiyeli takozla yuva içerisinde hiç boşluk kalmıyor. Uçtaki somunu iyice sıkarsanız askı düzeneği sanki şasenin sabit bir parçasıymış gibi işlev görmeye başlıyor.
Bu şekilde yapılınca bayağı bir stabilite kazanılıyor haliyle. Yani yüzde falan veremem ancak sürüş yaptığınız zaman sürücü-motor-tekerler-yer arasındaki ilişki oldukça kararlı bir hale geliyor ve siz de bunu hissediyorsunuz direkt. Tabi dediğim gibi bu modifiyenin götürüsü de artan titreşim oluyor. Bir diğer negatif yanı benim kullandığım dişli civatanın hem şasedeki yuvaya hem de takozun kendisine zarar vermesi. Yaptığım kısa sürüşler sonrasında bile civatadaki dişler takozu zedelemeye başlamıştı. Uzun vadede kritik bir soruna sebebiyet verebilir. Bir de kullandığım takoz daha geniş olduğundan, üstündeki civataya daha uçtan daha torklu olarak yük bindirerek civatayı kırabilir. Tüm bu olumsuzluklardan ötürü orijinal sisteme geri dönmek zorunda kaldım dediğim gibi.
Benim asıl istediğim şey bu takozları tek bir mil ile birbirine bağlayabilmekti. Örneğin en yukarıdaki fotoda 1 numaradaki mil o şekilde ve şaseyi boydan boya geçmekte. Bu milin sadece uç kısımları dişli, ortası ise dümdüz. Kullandığım takozları böyle tek bir mil üstüne oturtup şasenin dışından da iki tane somunla mili sıkıştırmak asıl düşündüğüm şeydi. Böyle yapılsa milin üzeri düz olduğundan takozlar da zarar görmezdi. İki uçtan destek aldığından daha geniş takozların bunu kırması da imkansız gibi bir şey olurdu. Çok güzel olabilirdi. Ama olmuyor tabi bu. Çünkü iki takozun tam ortasından manifold borusu geçmekte:
Bu dediğim şekilde yapabilsem titreşim yine problem olabilirdi elbet ancak daha düşük olurdu diye tahmin ediyorum. Sürüş esnasında yuvalarda milimetrik boşluk kalacak şekilde ona uygun çapta takozlar kullanıp titreşim ve stabilite yönünden daha makul bir düzenek oluşturulabilirdi belki. Denemeye imkan yok tabi, bilemiyorum o yüzden. Yani hoş var aslında: egzozsuz olarak sürmek :]]
Bu takoz değişim işlemiyle ilgili olarak ekstra iki not:
- 1 numaralı bölgenin altından bir kriko ile motor havaya kaldırılırsa tüm bu işlemler çok kolay olmakta. O durumda ikinci bir kişinin motoru tutması veya motorun arkadan falan bağlanması da gerekmiyor. Ön teker yerden 10cm civarı kalktığı zaman takozları direkt çekip çıkartabiliyorsunuz zahmetsizce.
- Manifoldu sökmeden de takozlar tork değeriyle düzgün şekilde takılabiliyor. Anahtarla somunu içeriden sıkmak yerine, dışarıdan civatayı sıkarak yaptım bu defa ve haliyle çok daha kolay oldu işlem. Civatayı dönderirken şaseye zarar vermeyeyim diye araya bir tane pul koydum ekstra olarak ve o kadar.
Sonuç itibariyle başarısızlıkla sonuçlanan bir modifiye olmuş oldu. Motorumla tam olarak arzuladığım seviyeye hiçbir zaman ulaşamayacağım demek oluyor bu. Neyse çok da mühim değil zaten artık bu konu şu saatten sonra, ayrı mesele.
-
18 Temmuz 2016, 22:08
#1664
Arkadaşlar,
Benzin ışığı yandiktan sonra max kaç km gidiyor alet? Trafiksiz yol ve spor mod açık iken?
-
19 Temmuz 2016, 15:47
#1665
Normal modda ışık yandıktan sonra sakin kullanım ile 70-80km hızda 30km daha yaptım, sonuna kadar gitsem 40-50km aralığında biter gibi görünüyordu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------
Bu haftasonu amortisor keçeleri ve yağı değiştirileceğinden bende yazayım bu konuda, normal şartlar altında ortalama bütün motorlarda amortisor yağ + keçesinin 2 senede bir değişmesi gerekiyor zaten, hard enduro, cross tarzı motorlar sürüyorsanız bu süre daha kısadır tabi ki, benim motor 2013 model aslında bir sene de fazladan geçmiş bile değişim süresi. Parça fiyatları ile ilgili bazı parçalarda distributor bizi Aprilia Capanord vb. ile bir tutuyor gibi görünüyor 1 amortisor keçesi 90TL olur mu (Kawasaki KLX 250 takımı 45-65TL) neyse ki yan sanayi kaliteli keçeler var aynı ebatlarda 45-75TL aralığında.
Motoru 2. el 30bin km de aldım 36.850km şu anda, işini iyi yapan servisler için birşey diyemem ama her markanın servislerinde olduğu gibi italyan servislerinde de periyodik bakımlarda bakılması (en azından kontrol amaçlı) rulmanlar, sübap ayarları vb. gibi yerlere bakılmamış olduğunu 2 hafta önce ön arka rulmanları değiştirirken anladım. Arka rulman ömrünü bitirmiş dağılmanın eşiğindeydi söktüğümüzde, neyse ki dağılıp rulman yatağını parçalamadan SKF marka rulman ile değiştirdik.
-
30 Temmuz 2016, 21:29
#1666
Hararet sorunu yasayan oldu mu hic?
Benim makinada dertler bitmiyor. Gecenlerde hararet sorunu vardi, kadikoy motor musuru degistirmem gerektigini soyledi. Son zamanlarda yine hararetin kirmiziya yakin olmaya basladigini gordum. Bugun 2 kisi bindik ve cok az trafikte hararet isigi yandi yine, saga cektim. Bu degistirdigi parca yine mi bozulmustur acaba. Alt tarafi ofis-ev arasi 4 km kullaniyorum, biktirdi beni artik. Japon almadigima pisman etti
-
02 Ağustos 2016, 23:17
#1667
cio adlı üyeden alıntı
Hararet sorunu yasayan oldu mu hic?
Benim makinada dertler bitmiyor. Gecenlerde hararet sorunu vardi, kadikoy motor musuru degistirmem gerektigini soyledi. Son zamanlarda yine hararetin kirmiziya yakin olmaya basladigini gordum. Bugun 2 kisi bindik ve cok az trafikte hararet isigi yandi yine, saga cektim. Bu degistirdigi parca yine mi bozulmustur acaba. Alt tarafi ofis-ev arasi 4 km kullaniyorum, biktirdi beni artik. Japon almadigima pisman etti
Hararet müşürü falan pek anlıyorum diyebileceğim konular değil açıkcası ancak yardımcı olmak adına yazıyorum yine de
Şöyle bir foto çektim:
Kendi motorumdaki duruma göre konuşuyorum:
Hararet ibresi normalde yeşil noktada duruyor bende. Sarı noktaya ulaştığı zaman motor fan açıyor. Bugüne kadar gördüğüm en yüksek değer sarı noktanın bize göre solundaki ilk beyaz çizgi oldu. Motorum pek fan açmıyor. Toplamda 10 defa falan çalışmıştır bugüne dek. Bendeki motor bloğu önündeki karenaj üzerinde ekstra bir havalandırma menfezi mevcut. Fan konusunda bunun etkisi olduğunu düşünüyorum. Geçen sene test maksadıyla kısa süreliğine bir ara oksijen sensörünün kablosunu ayırmıştım, ayrıca yağ vs. falan da farklıydı. O esnada normal sürüşte gördüğüm en düşük değer de beyaz nokta olmuştu (onu ekstradan koydum sadece. sizin işinize yaramayacaktır). Şu an motorumdaki sistem daha farklı olduğundan ibre yine yeşil noktada seyrediyor. İnternette bazı eski karbüratörlü Scarabeo videolarına baktığımda ibrenin o koyduğum beyaz noktaya yakın çalıştığını görmüştüm. Tahminime göre bunun nedeni motorun daha fazla benzin harcaması ve bu ekstra benzinin soğutmaya daha fazla katkısının olması. Bizdeki enjeksiyonlu modeller için durması gereken yer yeşil nokta olsa gerek. Kendi motorunuzla kıyaslayabilin diye yazdım bunları.
Sizin radyatör fanınız çalışıyor mu? Eğer çalışıyorsa, ancak buna rağmen hala hararet sorunu yaşıyorsanız belki antifreez sıvısını yenilemeniz gerekiyordur. Belki hava falan yapmıştır sistem. Veya belki motorunuzun iç kısmında bir sorun vardır ve bundan ötürü ekstra hararet yaşıyorsunuz? Bir de yaşadığınız bu hararet sorunu hani fiziksel olarak hissedilebiliyor mu? Yani motorunuzun ekstra ısındığını hissediyor musunuz? Belki aslında hararet gibi bir durum yok ortada ama sensör veya ibre falan oyun yapıyor size. Bilen birilerine baktırmanız lazım tabi her türlü. Merkez Motosiklet servisini deneyin bir kere de. Başka servislerde sorun yaşayan bazı kullanıcılar orada çözüm bulabilmişler sonradan. Atatürk Oto Sanayisi Maslak'ta yeri. Belki sorununuz hallolur o sayede.
-
06 Ağustos 2016, 16:52
#1668
Ilk hararet sorunu yasayana kadar o yesil cizgideydi. Hararet oldu musur degisti kadikoyde. Aradan 2 ay gecti, tabi 12bin bakimlari yapilmisti musur deisirken. Yani hava vs yapmasi 2 ay sonra olusur mu bilemedim. Asiri isiniyor motor, koltuk altina biseyler koymam gerekti firin gibydi. Bariz bi sorun var, kadikoy motor da hep ileri tarihe salliyor. 1500tl para verdim bu amortisor keceleri vs. yapsinlar die tekrar goturucem. Cikma parca kullanmasi ihtimali geliyor aklima
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------
Bu arada sari cizgiyi gecmesine ragmen fani calistirmadigi zamanlar oldu. Yani yesil noktadan ileri gecmesine ragmen daha gec calisti bazen. Saga cekip bekledim harareti. 3 km yol gidilmiyor su an. Fani actiktan sonra da sogutma olmuyo pek. Cok gaz acinca bir miktar iniyo ama o da belli belirsiz. Yag kacagi ya da sudan supheleniyorum.
-
09 Ağustos 2016, 10:53
#1669
Hararet varsa ilk bakılacak şey soğutma sıvısının seviyesidir, 10-20bin km deki motor 2. seçenek olan devirdaim pompasını vb. eskitemez. Soğutma suyunu kendiniz kontrol edip eksik ise tamamlayabilirsiniz. Motorun ön göğüsteki grenajı arka tarafındaki 4 tane yıldız vida ve alt tarafındaki 2 tane alyan vida ile çıkartıp, yan taraftaki su haznesini kontrol edin,%50/%50 antifiriz ve saf su hazırladığınız karışımı önce radyatörün sol üstündeki kapağı açıp doldurun orda max çizgisi var oraya kadar doldurun, sonra sağ taraftaki yedek haznesini MIN ile MAX arasında kalacak şekilde doldurun.
Soğutma suyu tamam iken hararet yaparsa o zaman devirdaim vb. başka yerlere baktır.
-
15 Ağustos 2016, 17:04
#1670
xtremetawsan adlı üyeden alıntı
Hararet varsa ilk bakılacak şey soğutma sıvısının seviyesidir, 10-20bin km deki motor 2. seçenek olan devirdaim pompasını vb. eskitemez. Soğutma suyunu kendiniz kontrol edip eksik ise tamamlayabilirsiniz. Motorun ön göğüsteki grenajı arka tarafındaki 4 tane yıldız vida ve alt tarafındaki 2 tane alyan vida ile çıkartıp, yan taraftaki su haznesini kontrol edin,%50/%50 antifiriz ve saf su hazırladığınız karışımı önce radyatörün sol üstündeki kapağı açıp doldurun orda max çizgisi var oraya kadar doldurun, sonra sağ taraftaki yedek haznesini MIN ile MAX arasında kalacak şekilde doldurun.
Soğutma suyu tamam iken hararet yaparsa o zaman devirdaim vb. başka yerlere baktır.
sorunu sizin de sayenizde çözdüm. sorun ön kaputun altındaki radyatörün sıvısında çıktı. daha doğrusu sıvı hiç kalmamış. yedek depoyla birlikte yaklaşık 1 lt antifirizli su ilave ettim. herşey normale döndün.
benim anlamadığım 12bin bakımına girdi şubatta ve o bakıma girmeden önce de aynı şeyi yaptı. şimdi 15bin km de aradan 5 ay geçti. ilk seferinde devirdaimi yapan eleman bozuk dedi kadıköy motor ve parça değişimi yaptı. acaba kandırıldım mı? eğer kandırılmadıysam da nasıl oluyor da 3 bin kmde suyu bu kadar eksiltebiliyor? radyatör kapağı tam sıkılı değildi, acaba ondan mıdır bilemedim. bir de yedek deposunun kapağı üzerinde delik var zaten hava alması için. bu sıvı azalması normal midir? o sebeple mi her 3 bin kmde servise sokmak lazım
-
21 Ağustos 2016, 18:25
#1671
ikinci kez 129 km de 2015 scarabeo sahibi olmuş bulunuyorum gerçekten sağlam ve keyifli bir scooter özellikle iki kişiyle kullanım artçı için çok daha keyifli.
Önce ki beo da çanta var dı, bunda çanta yok
acil olarak çanta aparatına ihtiyacım var bir kaç çeşit var piyasada en sağlamı, yüke en uygun olanını TAVSİYE rica ediyorum,
ayrıca 1 yıldır yatmış olduğundan yağını değiştirecek istanbul için uygun güvenilir bir servis lütfen ( daha önce gittiğim bir servis var dı ama kafam da soru işareti oluştu... malum servisler bir acayip)
-
22 Ağustos 2016, 17:32
#1672
Merhaba arkadaşlar, Beo su na hiç yeni lastik alan, değiştiren oldu mu? Bu konuda Michelin City Grip dışında daha iyi diyebileceğiniz lastik var mı? Daha önceki mesajlarda Metzeler Fell Free kullanıp memnun kalan arkadaşlar olmuş.
Bir de hiç kışlık lastik denediniz mi, daha fazla kanallı ve oluklu. Kullanıp ta gerekli gören var mı acaba?
Belirteyim; çoğunlukla şehir içi kullanıyorum motoru, arka lastiğim özellikle 3,000 km den sonra yol tutuşu baya bir geriledi, dar sokaklarda dönüş yaparken ve kurudan ıslak zemine geçiş yaparken arka lastiğim de kaymalar meydana geliyor. Motor daha 10,000 km değil, 1 yıllık. Bundan dolayı farklı bir marka model önerinize ihtiyacım var.
-
25 Ağustos 2016, 08:47
#1673
Selamlar arkadaslar, severek kullandigim motorumu xcitt denemek icin satiyorum. butun bakimlari zamaninda ve eksiksiz sekilde kadikoy motorda yapilmistir.
Temiz Scarabeo 200i
İlan No: 333298472
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...33298472/detay
-
06 Eylül 2016, 23:24
#1674
Sıfır ayarındaki (1400 km) scooterımı satıyorum. Motor Aydın Kuşadasında. İlgilenenler için
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...38338080/detay
-
09 Eylül 2016, 09:45
#1675
arkadaşlar bu yan ayak nası temın ederız orjınalı 120euro demısler cok pahalı soyle lınkler var nette uyarmı acaba
http://www.scooter-center.com/en/product/BU4058
-
11 Eylül 2016, 00:11
#1676
Merhaba arkadaslar bir kac gün önce bende 2012 beo sahibi olarak araniza katildim.10senedir motosiklet kullaniyorum ve bu motor 8 inci motorum son motorlarimin 4 üde daha güclü motorlardi haliyle beo biraz yavas geldi ama cok ekonomik ve keyifli bi motor hem bu yüzden hemde su siralardaki maddi skintilar sebebiyle kullanmaya devam etmek istiyorum.Ama biraz güclendirmeyi düsünmedende edemiyorum.Daha önce aranizda j costa malossi yada polini varyatör ve debriyaj kitleri kullananlar deneyenler oldumu kisa sürede bunlardan almak istiyorum ama daha önceden tecrube eden varsa olumlu olumsuz yanlarini ögrenmek isterim.
-
11 Eylül 2016, 13:03
#1677
Selam arkadaşlar motorumu satmış olmama rağmen hala konunun takipçisiyim. Farklı tarzlarda motorlar kullandım ancak scooter hayatıma beo ile başladım diyebilirim 20.000 km kullandım hiç bir arıza ve sıkıntı yaşamadım virajlar frenleme denge yükseklik kontrol yani memnuniyetim yüksekti ANCAK
TORK yetersizdi yani ben 90 kiloyum dik yokuşlar hele yokuşta durduysam tekrar kalkma olayı birde arçı varsa yokuştan geri döndüğüm dahi oluyordu.
Bende dedimki beoyu satayım xcity alayım lastikleri büyüktür iyidir dedim.1 ay kullandım sattım Neden sattım?
Hız ve torku yeterliydi ama beodaki kontrol frenleme rahatlık viraj xcityde asla yok.
Şimdi sh 300 deneyeceğim temizini bulup uygun bir fiyattan alma isteğim var bakalım sonuçlar ne olacak
-
11 Eylül 2016, 13:52
#1678
CupraR adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaslar bir kac gün önce bende 2012 beo sahibi olarak araniza katildim.10senedir motosiklet kullaniyorum ve bu motor 8 inci motorum son motorlarimin 4 üde daha güclü motorlardi haliyle beo biraz yavas geldi ama cok ekonomik ve keyifli bi motor hem bu yüzden hemde su siralardaki maddi skintilar sebebiyle kullanmaya devam etmek istiyorum.Ama biraz güclendirmeyi düsünmedende edemiyorum.Daha önce aranizda j costa malossi yada polini varyatör ve debriyaj kitleri kullananlar deneyenler oldumu kisa sürede bunlardan almak istiyorum ama daha önceden tecrube eden varsa olumlu olumsuz yanlarini ögrenmek isterim.
Merhaba, Beo nuz hayırlı olsun. Modifiye ile bilgim yok lakin Beo lar 100 km üzeri sürat lerde pek bir dengesiz oluyorlar. Modifiye yapmadan önce bunu hesaba katmak gerekir bence. Ara hızlanma ve kalkış için derseniz daha uygun, özellikle kalkış ta ağır kalan bir scooter. Onu da baga ları değiştirip tüketimi biraz artırarak çözebilir siniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------
ugurguven adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar motorumu satmış olmama rağmen hala konunun takipçisiyim. Farklı tarzlarda motorlar kullandım ancak scooter hayatıma beo ile başladım diyebilirim 20.000 km kullandım hiç bir arıza ve sıkıntı yaşamadım virajlar frenleme denge yükseklik kontrol yani memnuniyetim yüksekti ANCAK
TORK yetersizdi yani ben 90 kiloyum dik yokuşlar hele yokuşta durduysam tekrar kalkma olayı birde arçı varsa yokuştan geri döndüğüm dahi oluyordu.
Bende dedimki beoyu satayım xcity alayım lastikleri büyüktür iyidir dedim.1 ay kullandım sattım Neden sattım?
Hız ve torku yeterliydi ama beodaki kontrol frenleme rahatlık viraj xcityde asla yok.
Şimdi sh 300 deneyeceğim temizini bulup uygun bir fiyattan alma isteğim var bakalım sonuçlar ne olacak
Sanırım Scooter da Beo ya alışan kolay kolay bırakamıyor, diğer bindiği motosikletlerde hep arıyoruz Beo yu. Kobuştuğum bir kaç kişi kalkıştaki zayıf kalmanın bir İtalyan işi bir durum olduğundan bahsetti, diğer İtalyan Scooter larda hatta arabalarında bile olduğunu söyleyen duydum (Alfa Romeo). Ben motoru aldığımda kalkışta bir zayıflık yoktu fakat bir gün 2 kişi çok dik bir rampadan çıkardan tekledi ve o zamandan beri motor ısındıktan sonra dur kalk yaparken varyatör den sesler geliyor ve çok zorlanıyor kalkışta. Ustalar her zaman olduğu gibi normal bir durum olduğunu söylediler.
Ayrıca 2 jere Yamaha XCity kullanma fırsatım oldu. Bana göre daha dengeli ve kendini daha çabuk toparlayan bir motosiklet, hızlanması da pek bir güzel belli etmiyor. Beo ya en büyük artısı ise rüzgarı çok güzel kesiyor XCity. Fakat motoru yatırma ve frenaj konusunda Beo nun çok gerisinde kalıyor hatta pek güven vermiyor diyebilirim. Ve egzoz motor sesi berbat, pancar motoru gibi.
Gücü pek yeterli olmasa da malzeme kalitesi, işçiliği, güvenlik donanımı ve en büyük artısı olan büyük koltuk altı bagajı ile Piaggio Medley 150 iyi bir seçenek gibi duruyor. Kasası az daha büyük olup 200 - 250 cc arası olsa tadından yenmezdi sanki.
İtalya nın en çok satan Scooter i olan SH 300 ü alırsanız lütfen izlenimlerinizi burada bizimle paylaşın.
Herkese iyi bayramlar dilerim, tekeriniz düz bassın
-
13 Eylül 2016, 12:19
#1679
Honda sh 300 hariç birde aklımda Beverley 300 ie var. Onunda tarzını görüntüsünü çok beğeniyorum. Honda sh 300 tork ve hp olarak üstün ancak beverleyın tarzıda beni cezbediyor. Sizde birşeyler söyleyin arkadaşlar. Scarabeoyu çok çok seviyorum ama olmuyor torku yetmiyor benim için hızın önemi yok 110 120 yapsın ancak yokuslarda bırakmasın ne yapacağım bilmiyorum :(
-
13 Eylül 2016, 20:28
#1680
ugurguven adlı üyeden alıntı
Honda sh 300 hariç birde aklımda Beverley 300 ie var. Onunda tarzını görüntüsünü çok beğeniyorum. Honda sh 300 tork ve hp olarak üstün ancak beverleyın tarzıda beni cezbediyor. Sizde birşeyler söyleyin arkadaşlar. Scarabeoyu çok çok seviyorum ama olmuyor torku yetmiyor benim için hızın önemi yok 110 120 yapsın ancak yokuslarda bırakmasın ne yapacağım bilmiyorum :(
Yaşadığınız yer çok dik yokuşları olan bir yer değilse veya yoğun olarak dik yokuşlu yolları kullanmak zorunda değilseniz, sürekli dik yokuşlarda dur-kalk yapmıyorsanız bu yokuş olayına çok takılmayın bana kalırsa.
SH 300 de olsa Beverly 300 de olsa dik yokuşta dur-kalk yaptığınızda Scarabeo'dan çok da farklı olmayacaktır onların kalkışı da. Test etme şansınız varsa test edip buna kendiniz de karar verebilirsiniz tabii.
Ayrıca SH 300 de Beverly 300 de yaklaşık 20-30 Kilo daha ağır motorlar Scarabeo'ya göre, bunu da göz önünde bulundurmakta fayda var konu yokuş olunca.
Bir de bu motorlar, Scooter/Maxi Scooter tarzı motorlar, dolayısıyla bunlardan bir Enduro/Kros performansı beklemek yanlış olur.
Kaldı ki, daha önceki yorumlarımdan birinde de söylediğim gibi bana göre "Scarabeo scooterların endurosudur". Orası da ayrı bir konu.
Hepsinin bir diğerine göre eksileri vardır artıları vardır. Sizin için önemli olanı, ne istediğinizi siz bilirsiniz ancak. Dolayısıyla "ne yapacağımı bilmiyorum" diyerek olayı çok da fazla büyütmeden istediğiniz herhangi bir motoru alın derim ben.
Bahsettiğiniz motorların hepsi de güzel motorlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)