Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
83. sayfa BirinciBirinci ... 33738182838485 ... SonuncuSonuncu

Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1641
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı Coniysa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, sizlere bir şey sormak istiyorum. Bugünün şartlarında 2015 model sıfır olarak bu motosiklete 10bin TL verilip alınır mı? Motoru satmayı düşünmüyorum. Üretimi durmuş deniyor. Sizden fikri almak istiyorum.

    Japon'lara göre Xcity 250 mesela bakımları ve parçaları çok pahalı gibi duruyor. Bana acil fikri verirmisiniz
    Ayak zemininde kesintisi olmayan, büyük tekerlere sahip bir scooter bakıyorsanız sıfır olarak burada alabileceğiniz en iyi model Scarabeo. Kriterlerinize uyuyorsa, beğendiğiniz bir modelse alıp sürersiniz. Satmayı düşünmüyorum demişsiniz. O zaman üretimden kalkmış olması sizin için daha da önemsiz olmalı. Bu üretimden kalkma hadisesi doğru mu değil mi ben bilmiyorum bunu %100 net olarak ama yurtdışındaki kaynaklara göre üretimi bitmiş evet.

    Siz X-city kullanmışsınız sanırım?. Yukarıda X-city için 200tl denmiş bakıma. O modele göre kıyaslarsak Scarabeo'nun bakım maliyeti de benzer. Gittiğiniz servise göre değişebilir bu değer. Bakımını kendiniz yapmayı düşünüyorsanız bu motorun hava ve yağ filtresi ucuzdur. Diğer parçalarla ilgili olarak: varyatör iç kısmı için normal, fren tertibatı için normal-pahalı, geri kalan diğer tüm şeyler için ise normal-çok pahalı arasında gibi bir yorumda bulunabilirim. Bazı parçalar ciddi anlamda absürd fiyatlarda. O kısmı iyi araştırın yani.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1642
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı bulut59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xcity kullanıcısı olarak konusuyorum. motorunuzun bakımlarını kendiniz yapamayacak durumdaysanız yamahaya hiç bulasmayın. en ufak yag filtre bakımında 200lük olup eve dönersiniz. aprilia da bakım maliyetleri nasıldır bilmiyorum onu kullanıcıları zaten acıklar. ama piyasada 8-9 bin tl ye satılan tenekeleri görunce bu motora her turlu 10bin verilir. 19 beygirlik bir italyan sonucta. bence aprilia bu fiyata kesinlikle ederinden daha çok motor veriyor.
    Ben de XENTER kullanıyorum, size katılıyorum. 2. el aldım yamaha' ya gitmem hiç. Alırım yağımı nazım geçen sakin ve birlikte çalışabileceğim çok yoğun olmayan bir tamirciye gidip 10 tl işçilikle herşeyini söküp takıyoruz. Hava filtresi temizliği, şanzuman yağı, motor yağı değişimi spreyleme falan bilmek gerekiyor. Yoksa yamaha acımaz. yağ değişimine 100 civarı istediler bugun aradım. ben ustayla 35 tl ipone yağ, 10 tl işçilikle kendim hallettim.
    15 gündür scrabeo' yu takipteyim. Lacivert olanı çok asil. Ama motoruma da kıyamıyorum, çok dengeli. NAsip.

  3. #1643
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    elimde bir tane Xmax 400 var bir tane de scarabeo 200. Bir xmax'ın karenajına parmağımla tık tık yapıyorum bir de scarabeo ya, aradaki farkı çok bariz görüyorum. scarabeo gerçekten kaliteli bir motor. Ben motoru Antalya'dan izmir'e kamyonla getirttim. Motoru kamyonda köşeye bir yere koymuşlar, üstüne de birşey düşmüş. karenaj ezilse dahi kırılmamış.

    Her aracın olduğu gibi scarabeo'nun da sizi üzmemesi için bakım periyotlarına uymanız gerekir.

    Bakım işini nasıl hallettiğime gelince;
    benim beo 13.000 km'yi geçti. Motorun garantisi bittiğinden beri zaten yetkili servise gitmiyorum. iyi bir ustam var.
    İzmir'de Burak21'den 80 TL civarına 4 LT castrol yağ aldım. Yağ almak için mutlaka kampanya bekleyin iyi fiyatlar çıkıyor. yağ değişiminde yağımı kendim götürüyorum. beo zaten 950 cc yağ alıyor yani bu yağ ile 3000 KM'de bir yağ değiştiririm deseniz dahi 4 kez yağ değiştirebiliyorsunuz.
    Fren balatalarını sahibinden üzerinden ön arka toplam 100 TL civarına aldım.
    Kayış ve yağ filtresini bu forumdaki bir arkadaşın önerisi ile italya'dan getirttim. ikisi, kargo dahil 143 TL tuttu. Kayış orjinalinin aynısı. filtre'de bi marka ama şimdi hatırlayamadım.
    Demek istediğim o ki, iyi bir ustanız varsa aslında bakımlarda değiştirmeniz gereken parçaları ucuza da bulabiliyorsunuz.

    Bununla birlikte, Allah göstermesin bir kaza yaparsanız motorun karenaj ve yürüyen aksamı ile ilgili maliyetler tabii ki bir xcity, xmax kadar ucuz değil. bu konu ile ilgili toomuchcc'ye parçaları nereden, kaça ve nasıl tedarik ettiğini sormak lazım.

  4. #1644
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı solo__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bununla birlikte, Allah göstermesin bir kaza yaparsanız motorun karenaj ve yürüyen aksamı ile ilgili maliyetler tabii ki bir xcity, xmax kadar ucuz değil. bu konu ile ilgili toomuchcc'ye parçaları nereden, kaça ve nasıl tedarik ettiğini sormak lazım.
    Kadıköy Motor'dan gidon, arka stop ve far karenajını çıkma olarak sıfırına kıyasla üçte biri fiyatına aldım. Sürüş yapabilmem için en önce gidon lazımdı bana. İnternette araştırınca facebook sayfalarında çıkma gidon olduğunu gördüm. Gittiğim zaman arka stop ile far karenajını da orada sorunca verdiler. Arka çamurluk ve plaka tutacağı gibi bazı parçaları sıfır olarak aldım normal fiyatıyla yine oradan. Ön farda çizikler oluşmuştu; onu da bi yere yolladılar ve orası 50tl'ye giderdi. Yardımlarından ötürü teşekkür ediyorum kendilerine buradan bir kez daha. Artçı tutacağı ile ayak zeminindeki paspasları kendim Motopit'ten aldım sıfır olarak. Bunların hepsi 1000 lira gibi bir şey tuttu. Bunun dışında taban karenajlarının sol tarafı hasar gördü ama değiştirmiyorum onları. Orta sehpada yamukluk var; onu kendim düzelteceğim sanırım. Olmazsa onu da alacağım sonradan. Varyatör havalandırmasıyla ilgili yapmayı düşündüğüm şey olmazsa bir de filtre kapağı lazım olacak.

  5. #1645

    Üyelik
    30 Temmuz 2011
    Şehir
    Safranbolu
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200ie
    Merhaba Arkadaşlar;
    Aprilia Scarabeo 200ie (2011) sahibiyim , anahtar yuvasının etrafını saran kontak konumlarını gösteren üzerinde "ignition" yazan parçayı bir şekilde kaybettim. O parçayı nasıl sipariş edebilirim? Kontak setini komple alsam bile içinde görünmüyor, o parçaya ne denir onu bile bulamadım.
    İlginiz için teşekkürler

  6. #1646
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı llaw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar;
    Aprilia Scarabeo 200ie (2011) sahibiyim , anahtar yuvasının etrafını saran kontak konumlarını gösteren üzerinde "ignition" yazan parçayı bir şekilde kaybettim. O parçayı nasıl sipariş edebilirim? Kontak setini komple alsam bile içinde görünmüyor, o parçaya ne denir onu bile bulamadım.
    İlginiz için teşekkürler
    http://s33.postimg.org/u3fbqhthr/DSC_0395.jpg
    O parçanın bir çentiği bende de kırıldı kazadan sonra ve yuvasında düzgün şekilde takılı durmuyor bundan ötürü. Bana da lazım aslında bir tane. Adının ne olduğunu bilmiyorum. Parça kataloğunda da göremedim. Servis kitapçığında starter switch ring nut diye tanımlamışlar


    Servise sordunuz mu?

  7. #1647

    Üyelik
    30 Temmuz 2011
    Şehir
    Safranbolu
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200ie
    Motopite sordum, komple kontak setinde olduğunu söylediler, ama sitedeki kontak setiyle ilgili görselde görünmüyor, setin fiyatı da 755 TL o yüzden verdiğiniz parça ismiyle yabancı sitelerden arayacağım şimdi, bulabilirsem haber veririm.

  8. #1648
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Bazı başka Scarabeo'larda da o parçanın olmadığını gözlemlemiştim zamanında. Kızıltoprak'da ikinci el satılanlardan birinde de yoktu. Yedek parçası bulunamadığı için mi onlar da alıp takmamış nedir yani anlamadım ben bu işi şimdi. Ufacık parça için komple kontak seti alınmaz çok saçma bir şey o öyle.

    ŞU link enjeksiyonlu versiyonu gösteriyor ve burada aslında o parçanın olması lazım ama yok. Kontağın altında yazan 200 ie. çıkartmalarını bile gösteriyor; ama bu parça yok. Çok enteresan sahiden.

    Piaggio MP3 için olan benzer bir parça buldum ama bizdekinden farklı: link. Key switch cover ismiyle geçiyor.

    Apriliaforum'da bir soralım bakalım ne cevap gelecek.

  9. #1649
    bulut59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    yamaha x-city
    ebay de ara sıra kazalı motorların parçaları satışa sunuluyor. takip edip o şekilde duşurulebilir uygun fiyata.

  10. #1650

    Üyelik
    30 Temmuz 2011
    Şehir
    Safranbolu
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200ie
    Orijinal değil ama şöyle birşey olur mu acaba, estetik problemi çözecektir eğer uyarsa. Net ölçüler verilmiş ölçmek lazım, farklı renk seçenekleri de var.
    http://www.ebay.ie/itm/CNC-Aluminum-...oAAOSwmtJXXZ1v

  11. #1651
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kadıköy Motor'dan gidon, arka stop ve far karenajını çıkma olarak sıfırına kıyasla üçte biri fiyatına aldım. Sürüş yapabilmem için en önce gidon lazımdı bana. İnternette araştırınca facebook sayfalarında çıkma gidon olduğunu gördüm. Gittiğim zaman arka stop ile far karenajını da orada sorunca verdiler. Arka çamurluk ve plaka tutacağı gibi bazı parçaları sıfır olarak aldım normal fiyatıyla yine oradan. Ön farda çizikler oluşmuştu; onu da bi yere yolladılar ve orası 50tl'ye giderdi. Yardımlarından ötürü teşekkür ediyorum kendilerine buradan bir kez daha. Artçı tutacağı ile ayak zeminindeki paspasları kendim Motopit'ten aldım sıfır olarak. Bunların hepsi 1000 lira gibi bir şey tuttu. Bunun dışında taban karenajlarının sol tarafı hasar gördü ama değiştirmiyorum onları. Orta sehpada yamukluk var; onu kendim düzelteceğim sanırım. Olmazsa onu da alacağım sonradan. Varyatör havalandırmasıyla ilgili yapmayı düşündüğüm şey olmazsa bir de filtre kapağı lazım olacak.
    hocam işte buna şaşırdım. demekki çıkma parça da bulunabiliyor.

  12. #1652
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı llaw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orijinal değil ama şöyle birşey olur mu acaba, estetik problemi çözecektir eğer uyarsa. Net ölçüler verilmiş ölçmek lazım, farklı renk seçenekleri de var.
    http://www.ebay.ie/itm/CNC-Aluminum-...oAAOSwmtJXXZ1v
    Motorun orijinalindeki parça, takılı olduğu ön karenajı hafif yukarı kaldırıp anahtar yuvasına sabitliyor ve karenaja destek olmuş oluyor bu sayede. Bu parçayı takmazsanız o karenajı tutan tek şey ön kapak içinde yukarıda duran civata olmuş olacak (alttan da ayak karenajı destek oluyor biraz ve o kadar). Sizin linkini verdiğiniz ürün sadece kontak etrafındaki boşluğu kapatıyor gibi duruyor. İlla ki o da alınıp takılabilir ama fonksiyonellik olarak orijinali gibi olacağını sanmıyorum.

    Orijinal parça neden bulunamıyor ben hala oradayım yalnız.. Bu tarz uğraşlar çok gereksiz yani.

    Alıntı solo__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam işte buna şaşırdım. demekki çıkma parça da bulunabiliyor.
    Facebook sayfalarında başka parçalar da mevcut (link). Bir şey lazımsa oradan bakıp iletişime geçin kendileriyle?

  13. #1653
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Arrow egzoz sonrası motorumda rolanti esnasında oluşan kararsızlığı giderebilmek adına bazı işlemler yapmaktaydım şu aralar. Birkaç gün önce kendi Scarabeo'suna performans egzoz takmayı düşünen bir kullanıcıdan mesaj aldım. Benzer modifiye yapmayı düşünen başkaları da olabilir diye o mesajda yazdıklarımı buradan da tekrarlamak istiyorum: Bu motora açık egzoz takmayın. Scarabeo bu tarz egzozlarla uyumlu bir motor değil. Youtube'da eskiden yüklenmiş akrapovicli bir Scarabeo videosu var. Onun kullanıcısı da tavsiye etmediğini yazmış. Benim de şu ana kadar olan deneyimlerim benzer oldu.

    Soruna sebebiyet veren temel şey açık egzozdaki backpressure eksikliği. Silindirde yanma sonucu açığa çıkan gazlar bu egzozla çok çabuk tahliye olduğundan aletin kafası karışıyor. Belirli bir miktar gazın bir sonraki yanma döngüsü için odada kalması lazım. Motor buna göre ayarlanmış. Başka motorlardaki kontrol üniteleri 3. parti egzoz takıldığı zaman bu tarz değişikliklere uyum sağlayabilmekte. Öyle olmasa bile bu motorlar için 3. parti yakıt programlayıcıları falan oluyor haricen satılan ve bunları alıp kendiniz değişimler yapabiliyorsunuz. Scarabeo için durum böyle değil. Herşey fabrika çıkışı nasılsa ona göre programlanmış ve başka bir şey kabul etmiyor. Beyindeki haritalara da müdahalede bulunulamıyor (daha önce servise de sormuştum bunu zaten). Bu motor için haricen satılan programlayıcı falan da yok. Motor fabrikada 'kilitlenmiş' ve ömrünün sonuna kadar da bu düzende kullanılması isteniyor. Bu tarz düzenekleri closed loop diye adlandırıyor yabancılar. Scarabeo'ya böyle bir egzoz takıp, motordaki ayarları da bu egzoza göre düzenleyebilmek için bu şartlar altında inanılmaz boyutlarda uğraş harcamanız gerekli ki alacağınız sonuç da kesinlikle buna değmeyecektir emin olun.

    Benim kullandığım Arrow Reflex 2 egzozun orijinal sisteme kıyasla bazı artıları var. Bunlar:
    -Manifoldun egzoz çıkışına bağlandığı yer daha iyi dizayn edilmiş ve bundan ötürü somunlara daha kolay ulaşılıyor ve manifold daha kolay sıkıştırılabiliyor.
    -Manifold ile susturucu arasında conta yok. Hem o conta değişimi için ekstra para verilmiyor hem de lastik falan patlarsa susturucuyu söküp takması daha kolay.
    -Daha hafif
    -Daha şık duruyor
    Siz de ses veya performans için değil ama bu artılardan ötürü böyle bir değişiklik yapmak istiyorsunuz diyelim ki. O zaman yapmanız gereken şey motorun diğer özelliklerini egzoza göre ayarlamak değil, egzozu motora göre 'kısmak/kapatmak'. Bunun yolu da çıkış portunu daraltmaktan geçiyor diyebiliriz. Yukarıda bahsettiğim backpressure konusuyla alakalı olarak gaz tahliyesini zorlaştırmalısınız. Scarabeo'nun orijinal egzoz çıkış portu 18mm çapında. 9x9x3.14'den 254mm² alana sahip orijinal çıkış portu. Bendeki Arrow egzozun db-killer'sız çıkış portu 50mm. 25x25x3,14'den 1962mm² (orijinalden 7 kat daha büyük). Db-killer'ın çıkış portu ise 24mm. O da 12x12x3,14 = 452mm² yapıyor (orjinaline kıyasla %78 daha fazla yine). Egzoza db-killer'ı takıp, sonra da bu parça üzerindeki delikleri kaynakla falan kapatıp toplam delik alanı 254mm² olacak şekilde bir darboğaz yaratabilirseniz o zaman teorik olarak bu egzozu sorunsuzca kullanabilirsiniz. Teorik olarak diyorum, çünkü db-killer ile takıldığı yer arasından hava kaçağı olabilir ve toplam alan sizin umduğunuzdan daha büyük çıkabilir bundan ötürü. Benim bu konuda bazı denemelerim oldu. Kararsızlığın çoğunu giderebildim; ancak %100 emin olabileceğim bir hale de sokamadım. Çünkü çok fazla deneme yanılma gerekiyor. Bu hesaplamalara bazı başka faktörleri dahil etmiyorum bu arada. Egzoz iç yapısı hava akışını sizin tahmin ettiğinizden daha farklı yönlendiriyor olabilir vs.. Başka kriterler de var yani. Kolay iş değil bunu ayarlayabilmek.

    Netice itibariyle orijinal egzozla ilgili bir sorununuz yoksa, böyle bir değişim yapmayın derim. Alacağınız sonuç uğraşınıza değmeyecektir.

    Bu arada benim bu egzozu alma sebeplerim normal bir kullanıcıdan biraz farklıydı. Motor askı takozlarını tek bir mil ile birbirine bağlayabilmek için orijinal manifold borusunu bükmeyi düşünüyordum. O esnada yerine kullanabilmek için bu ürünü almıştım esas olarak. Sonradan öğrendim ki böyle bir işlem yapılamıyormuş hoş. Hangi egzozcuya sorsam "biz onu bükemeyiz o şekilde" dedi.. Onun haricinde almamın diğer bir nedeni bazı performans kıyaslamaları yapabilmekti. Özellikle son hız konusunu bayağı dert etmiştim çünkü. Bunun haricinde orijinal manifold bağlantılarını da hiç sevmemiştim. Özellikle de egzoz çıkış portundaki somunlara ulaşmak orijinalde çok güçtü. Arrow manifold bunu da daha kolay bir hale getiriyor. Yani neticede ben bazı şeyleri deneyebilmek adına aldım bu ürünü. Bu tarz şeyler olmasa işim olmazdı benim böyle bir egzozla. Bana performans egzozları çok saçma gelen bir şeydir normalde. İnsanlar genelde duyulur olmak adına alıyor bunları falan ama bence o da çok alakasız. Herkes duyulur olmak için bunları alsa çıkan gürültüden yine hiçkimse birbirini duyamaz. O db-killerları falan da söküyorlar, iyice saçma sapan sesler çıkıyor motorlardan. Bunların hepsi bana oldukça mantıksız gelmekte. Bu yaptığım işlemler başarılı olmazsa ben de zaten orijinal egzoza geri dönüş yapacağım. Bundan sonraki motorlarımda da kesinlikle alacağım bir donanım değildir bu egzozlar. Her tür fren, amortisör falan modifiyesine varım ama motorun kendisiyle ilgili şeyler bana göre mantıksız. Sadece Scarabeo'ya özgü bir durumdu bu.
    Grimnora bunu beğendi.

  14. #1654
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Throttle body'deki rolanti valfini iptal edip, hava/yakıt karışımını manuel olarak ayarlamaya olanak sağlayacak modifiyeler yapıldığını görmüştüm internette bazı başka marka motor kullanıcıları tarafından. Bu işlem sonrasında özellikle alt devirlerde gaz tepkisinin daha iyi olduğunu yazıyorlardı. Ben de benzer bir işlemi Scarabeo'da yapabilir miyim acaba diye motorumdaki throttle body'yi sökmeye karar verdim. İçeriğini oldukça merak etmekteydim zaten. Öte yandan parçanın içini incelemek ve bir iki ufak deneme yapmak dışında kalıcı olarak bir değişiklik yapmadım bu konuda ve parçayı normal şekilde geri topladım.

    İçeriğini benim gibi merak eden varsa diye aşşağıya fotolarını koyuyorum yine de. Bu parça açılıp bakım yapılabilecek bir formda değil normalde. Üretim aşamasında çok sağlam kapatılmış ve de kapalı kalması isteniyor çok belli ki. Pek çok başka motorda throttle body komponentleri bloğa dıştan takılıyor ve sökülüp temizlenmeleri falan kolay oluyor bu sayede. Scarabeo'daki böyle değil.

    Parça Magneti Marelli üretimi ve Scarabeo haricinde başka Piaggio/Vespa modellerinde de aynısı kullanılıyor sanırım.


    Anakart üzerindeki soket bloğa yapıştırılmış. Sökebilmek için soketin etrafını ve bir kısmını dremel ile kazımam gerekti

    Sıcak hava tabancasıyla yapışkanı eritip o şekilde çıkartmayı denedim ilk baş; ancak bayağı uğraşmama rağmen olmadı bu. Daha sonra soketin anakart üzerindeki lehimlerini çıkartarak sökmeye karar verdim; ama bendeki lehim tabanca-pompa ikilisi lehimleri düzgün şekilde çıkartamadığından o da olmadı.

    Rolanti hava/yakıt karışımını ayarlayan valf/stepper motor bu oluyor. Continental Gen V air idle control valve ismiyle geçiyor. Söktüğümde uçtaki siyah kısım ve şaft kirliydi.

    Rolanti valfinin oturduğu yuva. En altta sağ taraftaki delikten giren hava biraz yukarı çıkıp soldaki deliğe giriyor. Bu yukarıdaki motorlu valf de ortam koşullarına göre beynin yönlendirmesiyle yukarı aşşağı hareket edip hava geçiş açıklığını ayarlamakta. Bu bölgenin de dibi siyahtı ilk açtığımda.

    Üst kapağın dışında + işaretine benzer bir kısım var ve kenarları delik. Onun altı yukarıdaki mavi kısım oluyor. Orası hava geçirgen bir yapıda ve anladığım kadarıyla motor rolantisi buradan elde edilen dış sıcaklık verisine göre ayarlanıyor. Emin değilim bundan ama sanırım böyle yani.

    Benim yaptığım deneme rolanti valfini takmadan, onun haznesini üst taraftan plastik bir kapakla tıkayıp, sonra da hava giriş kanallarını bir şeyler sokup biraz daraltarak motoru o şekilde çalıştırmak oldu. Geçici olarak manuel bir düzen kurdum bu sayede. Motor normal şekilde çalıştı; ancak bir önceki mesajımda değindiğim o kararsızlık sorunuyla ilgili bir düzelme oluşmadı. Bu konuda çok fazla deneme yaptım diyemem hoş. Rolanti hava giriş kanalının çapını kolaylıkla büyütüp küçültebileceğim bir düzenek olmadığından her değişim için throttle body'yi komple sök, ne değiştiriyorsan değiştir, sonra geri tak falan; uzun iş yani.. Rolanti valfi olmayınca ayrıca gösterge panelinde motor ikaz lambası yandı; ama bu durum motorun çalışmasına yönelik bir sorun oluşturmadı.
    Normalde motoru stop ettikten sonra throttle body'den gelen sesler de bu stepper motordan geliyormuş bu arada, onu görmüş oldum. Şaft yukarı aşşağı inip tekrar pozisyonlama gibi bir şey yapıyor. Bu parça sökülü olarak motoru çalıştırıp stop ettiğimde o ses gelmedi.

    Kapatırken soketin etrafını silikonlayıp o şekilde tutturdum bloğa. Blok ile anakart arasındaki sızdırmazlık sadece kartın devrelerine kir/su falan ulaşmasın diye var. Rolanti için gerekli olan havanın yalıtımını ise stepper motor sağlamakta üzerindeki conta ile.
    bulut59, chetaq, smiles ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #1655

    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 250
    Merhabalar,

    Motosikletimin km dişlisi (odometer) arızalanmıştı. Görünen parça numarası JC54610X92000 ve fiyatı 98 Euro. Biraz araştırdım ve JC54610X94000 parça numarasının da kullanıldığını gördüm. Belkide 2. numara 2011 öncesi modellere ait. Veya tam tersi. Ferco'nun parça listesinde bu parça numarası da var ve fiyatı yine 98 Euro. Bu 2. numara ile AF1 Racing sitesinde 28 dolara buldum parçayı. Sipariş vermeden önce bir sormak istedim; Benim motorum 2011 model ve sizce bu parça motoruma uyar mı?

    https://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=20787

  16. #1656

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Aprilia Scarabeo 200
    Alıntı solo__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    servis kitapçığındaki şemaya bakarak varyatörün kapağını açmak için vidaların 4 tanesin söktüm ama en soldaki vidanın üzerinde ayaklık duruyor ve o vidaya ulaşamıyorum. nasıl yapabileceğimi bilen var mıdır?
    Benim ki 2012 modeldi. bu sorunu yaşamadım. biraz yandanda olsa vidaya ulaşıp rahatlıkla sökülüyordu hatırladığım kadarıyla. AMA yolcu peginin alt vidasını sökünce iki parçanın arası açılabiliyor eğer kurtarıyorsa öyle deneyin.

    Alıntı scooter_beo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -Ön 29 ps
    -Arka 32 PS Yüklü 34 PS
    Benim 2012 model beomda motorun üzerinde bir etikette lastik basınçları olarak sürücüyle ön 2 arka 2 bar şeklinde yazıyor, yolcuylada ön 2 arka 2.10 bar şeklinde. çok farketmiyor sanırım ama doğru olan basınçlar bunlar.

    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön amortisöre bakım yaptım
    selamlar toomuchcc, amortisörlerimdeki eğriliği mükemmel derecede düzelttirip geri montajının yapılması için bi ustaya gittim. adam tabiki usta çıkmadı :D yanlış ölçüde yağ koydu. sanırım mesajlarımda bahsetmiştim. internetten aradım taradım heralde 2 gün okumadığım kaynak kalmadı, en sonunda 150ml koymaya karar verdim. normalden belki biraz daha sert olur diye düşündüm (çünkü kaynaklarda genelde 135ml 145ml gibi rakamlar okuyordum), öyle de istiyordum ama bi fark olduysada hissetmedim.
    Yani bence doğru karar 150ml koymaktır.
    Ayrıca orjinal amortisör yağımız KMA kilerci motorlu araçlar da satılıyor artık bir süredir. (AGİP)

    Bunun dışında senin verdiğin kodlarla karaköye gidip ordan ön teker rulmanlarını aldım. SKF değil de diğer markayı aldım o da vardı ama bende bunu denemek istedim diğer arkadaşlara kaynak oluşturmak için. Çok ta başarılı oldu. Sürüşteki kararsızlığı bitti.
    Sanki o kazalı motoru baştan yarattım seninde bilgilerin ışığında
    Bu geri dönüşüm için gidon rulman yatakları, gidon üst alt bilyelerinin 24 e tamamlanması, ön tekerlek rulmanları, furş yağlarının değiştirilmesi yeterli oldu.
    Bu arada furş borularının tornası, furşların ilk söküm ve takım işleri (ustadan öğrendikten sonra ikinciyi kendim yaptım) dışında herşeyi kendim yaptım. Kendim yaptığım içinde motora güvenim artmıştı. Satmaya yakınlaştıkça güvenim artıyordu ama sattım ve pişman oldum malesef =)

    Şimdi yerini doldurmak ve bir kazanım sağlayabilmek için ABS li scooter arıyorum. Yamaha nın Nmax'ini sürdüm. ABS çok güzel bişey. Beo'da olsaydı bende kaza yapmamış olurdum. Ve bir frenleme acemisi olarak uzun süre daha abs ye ihtiyacım olabilir eminim. Bir daha ön lastiğimi kaydırıp düşme olasılığım çok yüksek çünkü panik olaylarda gördümki 3 5 saniye içinde ani tepkiler veremiyorum. bunun için bu durumu çok yaşamam gerekiyorki alışayım. dolayısıyla ABS benim gibi ssürücüler için çok gerekli bir güvenlik organı.

    Scarabeo'm olmasada buraya yazmaktan mutluluk duyucam. Sizin sorunlarınızada elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

    toomuchcc ayrıca bir soru yöneltmek istiyorum. Scarabeo 500 hakkında neler söylersin, 2003-2006 modeller arası beo500 ü alsam sence karşılaşacağım zorluklar neler olur? Veya beverly 500 lerdende aynı şekilde bir yorum alabilirmiyim rica etsem..
    örnek olarak
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...05570284/detay
    özellikle şu ilanla ilgileniyorum yan çantaları hoşuma gidiyor ve şehirlerarası yollarda beni çok rahat ettiricek diye düşünüyorum.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...28602428/detay

  17. #1657
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı smiles adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Motosikletimin km dişlisi (odometer) arızalanmıştı. Görünen parça numarası JC54610X92000 ve fiyatı 98 Euro. Biraz araştırdım ve JC54610X94000 parça numarasının da kullanıldığını gördüm. Belkide 2. numara 2011 öncesi modellere ait. Veya tam tersi. Ferco'nun parça listesinde bu parça numarası da var ve fiyatı yine 98 Euro. Bu 2. numara ile AF1 Racing sitesinde 28 dolara buldum parçayı. Sipariş vermeden önce bir sormak istedim; Benim motorum 2011 model ve sizce bu parça motoruma uyar mı?

    https://www.af1racing.com/store/Scri...dproduct=20787
    Bendeki Scarabeo hızı arka tekerden okuduğu için ben bu sorduğunuz parçayı bilmiyorum. Ürün sayfasında sağda "Product Inquiry" yazan yere tıklayıp mail üzerinden site ile iletişime geçerseniz belki daha net bir cevap alabilirsiniz bu konuda.

    Alıntı ozanturna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Ben o kodları dökümanlardan derleyip yazdım. Benim keşfettiğim bir şey değiller yani :] Sadece arka teker varyatör tarafıyla ilgili olanda hata var. Aslında o ilk mesajda yazanı da değiştirsem iyi olacak. Bu sitede editleme özelliği olmaması çok kötü.

    Scarabeo 500 bildiğim bir motor olmadığından yardımcı olamayacağım sana. Bir de bu tarz kişisel sorular için özel mesajlaşmayı kullanalım bence. Öylesi daha doğru ;]

    Yeni bir motor alırsan eğer şimdiden motorunla sorunsuz sürüşler diliyorum sana :]
    ozanturna ve smiles bunu beğendiler.

  18. #1658

    Üyelik
    22 Şubat 2014
    Şehir
    Küçükyalı
    Motosikleti
    Beo 200 i.e.
    Ön süspansiyon (amortisör) sorunu

    Merhabalar,

    Motoru şubat ayında 11.200 km de aldım 2012 model. Bir süre sonra ön sağ süspansiyondan yağ sızıntısı oldu. Sonra da hararet müşürü bozulduğu için motor ısındı. Hemen kadıköy motora götürdüm. Ön amortisör keçeleri (iki süspansiyon için de yapılması doğruymuş dediler) ve süspansiyon yağları değişti. Motor periyodik bakımı yapıldı, müşür değişti. 1500 TL masraf ettim. Teslim aldıktan 6 hafta sonra ise bu sefer sol süspansiyonda sızıntı oldu. Direkt geri gittim servise ve polisajlı kısmın pürüzlendiğini ve artık yağ kaçıracağını söylediler. İlkinde sağ ikincisinde sol olmasının sebebi de "biz sağı sola takmışızdır, ondandır" dediler. Çözüm bulamadık. Çıkma 1 set buldum Muğlada ama o da komple çifte 1000 TL istedi, sol tek istediğimde 400 TL istedi. O da çıkma parça, garantisi yok. Sitelerde araştırdım, TR de 700+700 TL olarak çıktı. O da 1 ayda geliyo ortalama. Yurtdışından sipariş versek yine 1000 TL civarı oluyor. Kadıköy motora artık güvenim de kalmadı malesef. Hiç ilgilenmediler. Salladılar başlarından. Bakarız ederiz deyip yollamak tarz olmuş. Kendi amortisörü bu kadar zayıf ise başka marka takabilir miyim? Fiyatları nedir? Bu süspansiyon konusunda çok muzdarip kaldım. Bir çözüm yolu bulamadım. İlk defa motorda süspansiyon sorunu yaşıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------

    Pic-1 : http://i.hizliresim.com/AJ89np.jpg
    Pic-2 : http://i.hizliresim.com/0DWYl9.jpg

    Yukarıda da son durumu gösteren fotolar mevcut. Bir de sol maşanın yan tarafında aşınma olmuş. Bunun da çelik fren hortumu sebebiyle oldu dediler. Önceki servis zamanı farketmedim bunu. Sizce bu mümkün mü?

  19. #1659
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı cio adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Merhaba. Soruna sebebiyet veren asıl bölgenin fotosunu çekip koymadığınız için tam olarak anlamadım nereden bahsettiğinizi ama iç bacağı değiştirmeniz gerekiyor sanırım?? Eğer öyle ise, aşşağıda amortisör yedek parça kodları var:

    6 numaralı parçayı AF1racing.com sitesi üzerinden sipariş etmeyi deneyebilirsiniz (link). 35$ fiyat gösteriyor. Türkiye'ye posta ücreti de en düşük 17$ olarak var USPS ile. 150 lira gibi bir fiyata gelir size toplam. En ideali bu şekilde olsa gerek. Öte yandan bu siparişi vermeden önce sağda yazan 'product inquiry' linkinden o site ile iletişime geçin ve istediğiniz şeyi adamlara teyit ettirin. Amortisör iç bacakları normalde 'stanchion' olarak adlandırılır:

    Parça kataloğunda iç bacaklara 'sleeve' demişler, Af1racing sitesinde ise 'stem'. Sleeve denen şey normalde o bacakları dıştan kapatan koruyucu elastik parçalar olur (eski bisikletlerde falan vardı bunlardan). Stem ise gidon boğazı şeklinde geçer bisiklette; alakasız bir parçadır yani sizin sorununuzla. Hani bunu söylüyorum ki umduğunuzdan farklı bir şeyle karşılaşmayın yani paketi açtığınızda. Önceden email atıp emin olun. Size lazım olan 1 adet 'stanchion'. O da 6 numaralı parça oluyor. Eğer sorununuz dediğim gibi bu parçadan kaynaklanıyorsa..

    Bir şey sipariş vermeden önce bacağı söküp sorunlu kısmı ince bir zımpara ile de düzlemeyi deneyebilirsiniz. Zımpara sonrası oje veya epoksi falan sürerek bölgeyi düzlemeniz ve ondan sonra da sorunsuzca kullanmaya devam etmeniz mümkün. Tabi bunlar şıp diye olmuyor. Söküp uğraşmanız lazım.

    Yukarıdaki şekilde olmazsa Türkiye'den yeni bir amortisör alın. Başka da bir şey olmaz bence bu konuda. Farklı marka model amortisör takılabilir illa ki ama jantı, kaliperi falan değiştirmeniz gerekebilir. Çok pahalıya patlar. Hiç girmeyin bence o işlere.

    Onun dışında benim asıl tavsiyem ki bu sadece sizin için değil: bir daha böyle bir sorun yaşamamak adına yapmanız gereken yegane şey ayda bir falan bu amortisör iç bacaklarını temizleyip yağlamanız. Dıştaki keçe etrafındaki kiri temizleyin. Sonra varsa amortisör yağı, yoksa herhangi bir yağ ile (kir tutmayan bir şey bulabilirseniz ekstra güzel olur) iç bacaklara dışarıdan solusyon yapın bir peçete ile falan. Sonra motorun üstüne geçip ön freni sıkıp ön amortisörü sıkıştırın bir iki defa. Bacaklara kir gelmiş olacak. Onları da temizleyin ve işlem tamamdır. Amortisör bacakları kuru kalmasın. Hem daha yumuşak çalışır amortisörünüz hem de böyle sorunlar yaşama ihtimaliniz azalır. Scarabeo'nun iç bacaklarının dış tarafında metal koruyucular var bu arada ön çamurluğa falan destek oluyor yanlardan. Ben bu koruyucu plakaları kullanmıyorum. Yarardan çok zararı var bana göre. İsterseniz onları da sökün; ama siz bilirsiniz tabi.

    Fren hortumunun dış bacağa verdiği zarar için oraya şeffaf bir vinil bant falan yapıştırıp hortumun bundan sonraki süreçte banda temas etmesini sağlayabilirsiniz. Benim motorumda o kısımda herhangi bir durum yok ama bende de ön çamurluğun solunda arkada aşınma oluşturdu hortum. Hoş ben çamurluktaki orijinal hortum tutucu siyah parçayı kullanmıyorum ve başka bir şekil yaptım orada. Bendeki hortum biraz fazla bol kaldığından yaşadım bunu. Bir de bende tek hortum var kombine fren olmadığından. Neyse.. orası için de dediğim gibi yaparsınız.

  20. #1660

    Üyelik
    22 Şubat 2014
    Şehir
    Küçükyalı
    Motosikleti
    Beo 200 i.e.
    Uzun uzun anlatmissiniz ellerinize saglik. 6 nolu parcayi siparis verecektim ben de ama shipping 150$ civari cikmisti bende. O sebeple vazgecmistim.

    Anlamadigim nokta su. Ben bu amortisor bakimlarini yapmazsam yine ayni sorunu yasayacak miyim? Ilk defa amortisor aylik bakimini duyuyorum. Honda da kullandim Ducati de, hicbirinde boyle bisey yasamadim ihtiyac olmadi. Beo ya ozgu biseyse bu cok kotu bir durum. Japon almadigima cok pisman oldum


    REKLAM ALANI
83. sayfa BirinciBirinci ... 33738182838485 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)