Dostum hiç düşünme,comet süper bişey..
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------
insanlar niye motorların modifikasyonuyla filan uğraşır ki derdim hep,orjinal hali neyse bin gitsin işte..
-biraz da ben uğraşayım dedim geçenlerde aldığım gidon nispeten düz olduğu için fazla açık duruyordu,götürdüm tornacıya uçlarından 1.5 cm kestirdim,deliklerini filan da açtırdım.
şu rizoma benzeri elcikler var,ondan almıştım onlarında kavrama yerlerinde metaller var uyuz ediyordu beni,sarı alev desenli düzgün bi elcik aldım,tabi bizimkinin gaz borusunu yeni elciklere monte etmek saatlerimi aldı,ellerim su topladı,ama yaptım..Allahım motorun üstünden inmek istemiyorum o derece,tam cadde motosikleti oldu.
Yani şu motorunun orası burasıyla oynayan arkadaşlar anlıyorum sizi
Mesele orjinallikse üstüme tanımam zaten Piyasadaki ikinci ellerin nerdeyse tamamı oynanmış. Arkadaş, senin hoşuna giden bir başkasının gitmeyebilir, niye abuk subuk modifikasyonlar (?) yapıyorsunki ? diye sorarlar adama. Egzostan ve şık bir ön camdanda öteye geçmeyi düşünmüyorum. Bakalım inş fiyatta biraz daha anlaşabilirizde bu 3 senelik motoru kapatabiliriz.
* Sonsuz, bütün paralel doğruların çakıştığı yerdir.
5 ay önce bu motora 14bin dediler 13 e verin alayım dedim nuh dediler peygamber demediler.Benim gt250 ye de çok düşük fiyat önerdiler.
Toplamda durum benim gt250r ı verip üzerine 8bintl para verme durumuna geliyordu. Ben de şuanki motosikletimi aldım.
Motosiklet şuan benim ve istediğim gibi değiştirmek "tabi orjinali geri alınamayacak şekilde bozmadan" insana keyif veriyor. Daha bir seviyor motosikletini.
---------- Post added at 23:31 ---------- Previous post was at 23:29 ----------
Bu arada geçen burada anlattığım sorunun sebebi kill switch miş. Zaten şekli şemali biraz kötüydü onun yerine yenisini alıcam.
Birde elektirik bağlantsına bir göz atıp motor stop etse bile kontağı kapatmadan kısa farların yanmasını sağlıycam gt250 de bu şekildeydi.
ver gazı... ver çoşkuyu
Bu motora 15 istiyorlardı geçen sene, 14900 e bile bırakamam diyordu. Sonra 14 e çekti, şimdi 13 e. Xevo 400 üm ile kafa kafaya takas yapalım dedim, seninkini 12 ye sayarız dedi iyice dellendirdi beni ( motorum 150 km de sıfırdı yani) Adama diyorumki, kardesim bende daha öncede vardı gt 650, bu motoru bilen birinden başkasına satamazsın, adam fabrikanın malı satılmasada önemli değil deyince askıya almıştım. Ama iyiden iyiye kanım kaynıyor şimdi. Bakalım..
2007 de istanbul motordan sıfır olarak 10,200 liraya almıştım. Fiyatı gayette uyygun gelmişti. Cbf 500 12.500 liraydı o zaman.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
Gavurların fork dediği zımbırtılardan bahsediyorum
Evet, triple clamp'ı aşağı çekmek kolay. onda sorun yok. işin özü o zaten. Ama sonuçta onları aşağı çekince fork'lar yukardan gene çıkcak lahana turşusu. o forkları kısaltmak nasıl olur diye baktım
Sonra araştırdım biraz. Fork, ( namı diğer teleskop ) içinde preload, spring, damping yayları arasında kalan mesafe takozları oluyormuş. millet onlar kısaltarak süspansiyonu ufaltıyor. Ancak süspansiyonun çalışma mesafesinden gidiyor.
comet'in teleskoplar upside down olduğundan dolayı bu iyi bir fikir değil. zaten 12 cm ortalama anca iyi geliyor. onu bir de 7 - 8 cm'ye düşürmenin anlamı yok. En dış boruyu kesemiyoruz. bi sürü ıvır zıvır ve aparattan geçilmiyor.
Teleskopları kısaltma işi yalan yani Anca daha kısa teleskoplarla mümkün.
-------------------------------------------------------------------------------
Sürüş dinamiklerine gelirsek,
ön tarafı 5 cm kadar alçalttığında rake açısı yaklaşık 1.5 - 2 derece kadar küçülüyor. bu da viraj performansını artırırken yüksek hızda dengeyi zayıflatıyor. Ben zaten insan süratlerinde gittiğimden çok önemli olmamakla birlikte, tank slapper tehlikesini artırıyor. Tabi viraj performansının artması güzel bir artı. tank slapper tehlikesini de gidon amortisörü ile çözebiliyoruz. yine de rake açısının küçülmesi kazara 200 üstü süratlere çıktığımızda denge unsurunu biraz olumsuz etkiliyor.
Lakin, arka süspansiyonun en altında, arka swingarm'a bağlantı kolları var. bu kollar fiks. ama ufak bi otoket çizimi ve lazer kesim çelik plakalar çok maliyetli olmaz. onların boyları ile oynayarak arka yüksekliği de biraz azaltabiliriz. ön tarafı indirerek kaybettiğimiz 1.5 - 2 derece rake açısını arkayı da 3 - 4 cm indirerek geri kazanabiliriz.
Bu sefer de motorun zeminden yüksekliği 14 - 15 cm'den 10 - 11 cm'ye düşüyor. asfalt dışına çok çıkmıyorum. o bakımdan bu yükseklik gayet makul
Fakat arkayı düşürünce yan sehpa uzun kalıyor. Ona da el atmak gerekli
200 üstüne milyon yılda bir çıktığımı düşünürsek, rake açısından 1.5 - 2 derece kaybetmek, gidon amortisörü takarsam iyi bile olabilir Ama mevcut teleskopları kesemiyorum. Yeni teleskop da çok para...
Atölye düzenimi kurmaya az kaldı. Belki iyice inceledikten sonra teleskopları kesmenin bir yolunu bulurum ufak bir torna tezgahım da olacağından diş açmak filan sorun olmaz.
Ama teleskopu bir güzel dağıtıp incelemeden sonuca varmak imkansız.
Teleskopların yapısı neredeyse aynı. Ama çoğu süspansiyon içerisinde 45 cm'lik yay koyulmulşsa ve bu yay'ın dayanması gereken yer 55 cm ise, 10 cm'lik bir spacer koyabiliyorlar. böyle spacer'lar varsa işim kolay biraz kesip biraz yeni diş açarak teleskopları kısaltabilirim.
Ama bu iş dışardaki ustalara kestirip diş açtırarak olacak birşey kesinlikle değil tabiki
Çok ütüledim konuyu...
Siz de modifikasyon yaparken, 1 - 2 derecelik, 3 - 4 cm'lik değişimlerin motorun sürüşünü direk değiştirebileceğini unutmayın hepiniz cansınız. iyi geceler.
!?
İşe gidip gelirken motoru kullanıyorum vaz geçmem lazım bundan. 4 ayda 5000km yol yaptım.Yavaş yavaş motorun seslerine tepkisine alıştıkca yeni şeylere kulaklarım açılmaya başlıyor.
Arka amortisörüm 1 kademe serte çekilmeli eski sahibi herşeyi en yumuşak ayara çekmiş amortisör de buna dahil. Motor giderken çok yaylanıyor.
Gazı sabit tuttuğumda sanki şöyle birşey hissediyorum motor bir hızlanmaya çalışıyor bir sabit gazla gitmeye çalışıyor gibi ne olabilir sizce?
Hacım aynı sorun bende de var ama ben sorun etmiyorum Özellikle 1 ve 2. viteste rolanti devirine yakın devirlerde hayvanı kendi haline salmışsam sanki tekliyor gibi oluyor.. Bir hızlanmaya çalışıyor bir motor frenine geçmeye çalışıyor.. Ben egzantrik dişlisi ve zincirinden kıllanıyorum, ağustos ayında sağlam prim alacağım o vakit elden geçmesi gerekenleri geçiririm..
şu direksiyonları değiştiren arkadaşlar allah rızası için fotoları koyun.. Hacım lafım sana değil
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Aga egzantirik olduğunu zannetmiyorum. Egzantirik veya gergide sorun olsa egzantirik zincirinden ses gelir.
Aynaları taktım ama benim gösterge gelmediği için orta boş çok kelebek gibi duruyor :D
Aynaların içi 8lik bizim motordaki takma yeri 10luk demiştim. Çözümü şöyle yaptım."Helicoil" denen bir zımbırtı var
şudur kendisi
Dışı 10luk gidondaki ayna yerine vida gibi takılıyor. İçi de 8 lik buna da aynaya taktığın vidayı takıyorsun. Böylece Hiç birşeyi bozmadan 10 luk delik 8 lik deliğe dönüşmüş oluyor
gidon istiyorum ben gidoonn bugün smokehead ercan abiye gideceğim bakalım kaça yapıyormuş
Gel sana da benim gidondan alalım hacım.
Şirinevlerden aldım yeni renkler ile gelecek ben gri istiyordum şansıma da sadece gri vardı ve sonuncuydu
Siyah mavi vs renkleri de gelecek diyordu eleman. Şimdiye gelmiştir.
varmı böyle bisey arkadaş.
işe geldiğimde anahtarı kontakta unutmuşum akşama kadar öyle durmuş.
kontakda açık olunca akü pert şimdi metrobüse yürüyorum :-\
ver gazı... ver çoşkuyu
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
bu aralar motorumun üstünde kara bulutlar dolaşıyor,dün motorcu cefası çektim,saat 3 de gittiğim motorcudan 8 de çıktım ve motorum getirdiğimden daha kötü halde..Aslında motorun hiç bişesi yoktu hafif bi tıkırtı geliyordu debriyajın ordan,çok az,ama işte kurtlu biri olduğumdan-yolumda şirinevlere düşmüştü, arada gittiğim işini temiz yapan bi eleman vardıismini yazmıycam şimdi,dedim bi göstereyim.
debriyaj kapağını açtı,tası filan çıkardı baktım geri toplarken sıkıntı yaşıyor 4-5 defa denedi olmadı,sonra malum bi somun var onu makinayla sıkarken tık diye bi ses
duydum ama anlamadım tabi,
neyse topladı motora bindim biraz ilerledim baktım hiç vites atamıyorum,geri getirdim tekrar açtı,baktım bana çaktırmadan elinde bir parçayla dolaşıyor,bahsettiğim motorcunun yanında çalışan eleman bu,biyerlere sormaya filan gitti,bana hiç bahsetmiyo ama,sanki anlamadım,neyse dedim parçayı bulursa sorun yok,sonra geldi,meğer kırdığı parça yağ pompasıymış,nasıl becerdiyse..
(bu arada aldıkları pompa suzuki v-storm dl650 pompası hakketen motorlar aynı demekki),sonra beni kandırma furyası başladı yok işte tas zamanla vura vura pompayı kırmış,hep kırıkmış filan filan neyse taktılar topladılar,yok debriyaj ayırmıyor, kaç defa denedilerse olmadı,5 saat boyunca,başka bi dükkandan işi büyük motorlar olan bi usta geldi sayesinde biraz ilerleme gösterdiler ama genede tam olmadı,sonra iş paraya geldi tabi,motor eski haline gelmeden para filan vermem dedim,aldıkları pompa 200 tl imiş (sonra aldıkları yeri buldum daha ucuza almışlar),onun parasını istiyolar,daha neler dedim siz kırdınız anlamadım mı sanki,sonra bayağa bi laf dalaşı filan iyice sinirlendim 3-5 işçilik verecektim onuda vermedim,sonra götürdüm motoru bahçelievlerde bi yere,tas-balata filan ne varsa aldım,bari komple sıfırlayım herşeyinide uğraşmiyim bidaha..bugün alıcam bakalım..
* Sonsuz, bütün paralel doğruların çakıştığı yerdir.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)