Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #461
    fatih545 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '16Pulsar200-16'MT07
    Kadıköyde Gt250 comet motoru gösterebileceğim, öğrenci adamsın ilk motorun olacak sendende ücret alacak değiliz ki diyecek bir usta biliyor musunuz
    *İyi gelişmiş refleksler şanstan daha hızlıdır.

    *Ön sezilerini dikkate almayı öğren.Bir gün hayatını kurtarabilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #462
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    250 nin kendi başlığı var. Oradan sorarsanız daha sağlıklı yanıtlar alırsınız gibime geliyor.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  3. #463
    fatih545 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '16Pulsar200-16'MT07
    Evet orayada yazdım ama belki buradanda bilen çıkar diyerekten burayada yazdım.. Sonuçta bir üst modeli
    *İyi gelişmiş refleksler şanstan daha hızlıdır.

    *Ön sezilerini dikkate almayı öğren.Bir gün hayatını kurtarabilir.

  4. #464
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Bizim İçerenköy'de Garaj var. Tam istediğin gibi bir mekan.
    www.motorumla.net

  5. #465
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    elektrik sorununu çözdüm.

    nasıl çözdüm. önceki bobin sarma işini, orjinal statorun üzerindeki yalıtım ile yapmıştım. haliyle yanmıştı gene. hem de daha kötü olmuştu.

    bu sefer, önce ocağın üzerinde alevle statorun üzerindeki bütün izolasyonu yalıtımı ne varsa yakarak yok ettim.. bende minik el frezesi var. onun ucuna yumuşak telli fırça alıp, bi güzel her tarafındaki yanık izolasyon kalıntılarını temizleyip pırıl pırıl ettim.

    bobinajcıların yalıtım işinde kullandığı özel yalıtım malzemelerinden zar zor temin ettim.

    bütün kutuplardaki bobin sarılacak alanları bu izolasyon malzemesi ile bir güzel izole ettim.

    orjinal tel aslında 0.98 mm kalınlığında ve 29 tur sarılıyor her bir kutuba. toplam 18 kutup var.

    ben 1.1mm kalınlığında telden 29 tur saydım. mantık ve teorikman ürettiği voltaj çok az artarken dayanabileceği akım çok daha fazla olacaktı.

    bu gün montajını yaptım. ölçümlerimi yaptım. şu anda gayet stabil çalışıyor.

    daha önceden 5000 devirde yaklaşık 90 volt civarı okurken, şimdi 75 - 80 volt arası okuyorum. servis kitapçığında da 5000 devirde 70 voltun üstünde bir değer görmelisiniz diyor. şu şartlarda stator sağlıklı çalışıyor.

    tabi bunlar zahmetli. ben inat ettiğim için kendim sardım yoksa tavsiye etmiyorum. çok gıcık bi iş :D iyi bir bobinajcı bulursanız daha iyi olur.

    şu anki regülatör iş görüyor ama ben güvenmiyorum. doğru düzgün bi regülatör bulup değiştireceğim.

    yalnız, orjinal tesisatta daha önce konuşulduğu gibi 2 volt kadar kayboluyor tesisatta
    bu yüzden ben de kablo modifikasyonu yaptım

    yapabileceklerin yapmasını tavsiye ederim.

    yol şu :

    regülatörden çıkan + uç, önce kablo damarının içinden arkadaki 30 amperlik sigortaya gidiyor oradan akü ve tesisata dağılıyor. ancak tesisatta her ne önce elektrik çekiyorsa, aküye yeteri kadar kalmıyor.


    30 amperlik sigorta alıyorsunuz. elektronikçilerde, bu sigortayı takabileceğiniz sigorta soketleri olur. onlardan alıyorsunuz.

    regülatörün artı ucunu sigortaya, sigortayı da doğrudan aküye bağlıyorsunuz.

    normalde, regülatörden çıkan artı ucun bağlandığı ucu da aküye bağlıyorsunuz. o ucu bağlamazsanız tesisatta bazı yerler elektrik alamıyo. dolayısı ile motor çalışmıyor.

    ama sonuçta, motorun tesisatında bi sıkıntı var.
    ....

    ya o diil de motora laf ediyolar. bizimki göze görünen motor mudur nedir. zilyon tane konjektör sorunu olan motor var . bunlar yıldırmamalı :|
    !?

  6. #466
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Benim de daha önce bahsettiğim kablo modifikasyonunun İngiltere'deki Hyosung servisleri tarafından da uygulandığı yolunda haberler var. Aşağıdaki alıntı başka bir forumdadandır.

    "Hyosung dealer then advises me that there was an official UK recall to correct poor charging issues. The recommended fix is to run two parallel wires from reg/rec to the battery."

    Bizde motosiklet biraz sahipsiz kaldığı için bu problemleri yaşıyorruz. S&T'mi, Kanuni'mi, Hyosung'mu belli değil.

    Bence doğrusunu yapmışsınız. Sarım sayısı voltajı, tel kalınlığı ise dayanılabilecek akımı değiştirir. Aynı sarım sayısını daha kalın bir tel ile yapabildiyseniz bravo. Ben bir daha sarmam valla

    Amerika'dan 20$'a ikinci el bir DL650 statörü aldım. Ancak iş güç derken daha motosiklete takamadım. Boyutları aynı görünüyor ama yarım milimetre bile genişse yerine uymayacak. Bakalım 1 haftaya belli olur.

    250'lik Kawasaki statörlerini de öneriyorlar. Aşağıdaki statör baya bir sağlam görünüyor. Bütün kutuplar çok güzel yalıtılmış.

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Kawas...Q5fAccessories
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  7. #467
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    sesiz sakin şimdi iyi sarmışsın daha bir şey olmaz bunlarda sıkıntı zaten izalasyon titireşimle kısa devre yapınca yanıyor tel kalınlıgınıda iyi yapmışın yapılacak buydu bizde bunu tercübeli bir bobinajcıda ilk sarımda yaptık ve 20000 km oldu sıkıntı yok.olmazda
    tesisatta öyle 2 v kaybolmuyor ancak konjoktör baglantılarının fişleri zayıf geliyor azda gevşek olursa orda ısınma yanma ve voltaj kaybolması oluyor o soketleri 2 katına çıkarırısan yani 3lü fişi 6 lı aku için olan 2 liyi de 4 lü yaparsan sorunsuz kullanırsın conjoktörüde 55 amperlik kalıte bir conjoktör takarsan tamamdır.
    bu arada ben dijital voltmetre aldım motora bagladım altarnatörden çıkan voltajı anında ve devamlı görüyorum conjöktör sonrasına bagladım bir aksilik olursa anında fark etmiş oluyorum suhü bumi başka starörle ugraşmana gerek yok bu şekilde sardıktan sonra bir sey olmuyor tavsiye ederim

  8. #468
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Bulunduğum yerde ya sarmıyorlar ya da 100 küsür para istiyorlar. Bu yüzden kendim sarmıştım hatırlarsan. Şu anda problem yok. V-strom statörü uyarsa onu takacağım. Nihayetinde sadece 20 dolar para verdim. Uymazsa herhalde kolayca satarım statörü. Orjinal 2006 model DL650 statörü.


    Bende konjektöre giren soketler dahil tüm soketleri elden geçirdim. Bir de konjektör üzerine 12 V bilgisayar fanı takacağım ısınmayı önlemek için. Motosiklet motosikletlikten çıktı uzay mekiğine döndü bu elektrik vakasından dolayı
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  9. #469
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bulunduğum yerde ya sarmıyorlar ya da 100 küsür para istiyorlar. Bu yüzden kendim sarmıştım hatırlarsan. Şu anda problem yok. V-strom statörü uyarsa onu takacağım. Nihayetinde sadece 20 dolar para verdim. Uymazsa herhalde kolayca satarım statörü. Orjinal 2006 model DL650 statörü.


    Bende konjektöre giren soketler dahil tüm soketleri elden geçirdim. Bir de konjektör üzerine 12 V bilgisayar fanı takacağım ısınmayı önlemek için. Motosiklet motosikletlikten çıktı uzay mekiğine döndü bu elektrik vakasından dolayı
    motor duruken faydası olur conjoktörün ne marka nasıl bir conjoktör?

  10. #470
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Ucuz çin malı bir konjektör. Şu an için gayet iyi çalışıyor ama ileride ne olur onu bilemem. Bir tane de yedek var arka koltuk altında. Soketlerini falan ayarladım. Tak ve çalıştır tarzı birşey oldu.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  11. #471
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ucuz çin malı bir konjektör. Şu an için gayet iyi çalışıyor ama ileride ne olur onu bilemem. Bir tane de yedek var arka koltuk altında. Soketlerini falan ayarladım. Tak ve çalıştır tarzı birşey oldu.
    bu tip conjoktörler fazla dayanmıyor conjoktör + aku çıkışına 6 amperlik bir diot baglayıp conjoktör tarafından bir uc alıp ona dijital voltmetre baglarsan sarj kesildiği anda fark eder yolda kalmazsın volt metre temin edemezsen ben yaptırdım 35 tl ye isterseniz sizede yaptırırım

  12. #472
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Voltmetreyi çook önceden takmıştım. Hatta statörün arızalandığını voltmetre sayesinde önceden anlayarak yolda kalmaktan kurtulmuştum.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  13. #473
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Voltmetreyi çook önceden takmıştım. Hatta statörün arızalandığını voltmetre sayesinde önceden anlayarak yolda kalmaktan kurtulmuştum.
    iyi yapmışın dijitalmi takmıştın volt metreyi

  14. #474
    ichiroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2011
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF1000L Africa Twin
    merhabalar bende forumda yeniyim 2006 hyo gt650r kullanıcısı olaraktan, size 2 sorum olacak benim modelde de statör sorunu oluyor mu, yağ olarakta kaç km de bir hangi yağı kullanayım boşa geçmede ve özellikle ilk 3 viteste bazı arkadaşlar gibi ben de sıkıntı yaşıyorum. bu arada sormuşken hava filtresi ile bujiyide kaç km de bir değiştiriyorsunuz? bakım konusunda pek tecrübem yokta eski motorumu biraz bakımsız kullanmıştımda bunda aynı şeyleri yaşamak istemiyorum 2006 model olmasına rağmen gerçek km si 3000de çünkü

  15. #475
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı ichiroo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar bende forumda yeniyim 2006 hyo gt650r kullanıcısı olaraktan, size 2 sorum olacak benim modelde de statör sorunu oluyor mu, yağ olarakta kaç km de bir hangi yağı kullanayım boşa geçmede ve özellikle ilk 3 viteste bazı arkadaşlar gibi ben de sıkıntı yaşıyorum. bu arada sormuşken hava filtresi ile bujiyide kaç km de bir değiştiriyorsunuz? bakım konusunda pek tecrübem yokta eski motorumu biraz bakımsız kullanmıştımda bunda aynı şeyleri yaşamak istemiyorum 2006 model olmasına rağmen gerçek km si 3000de çünkü
    startör sorunu olabilir belli olmaz yag olarak castrol pover 1 kullan yol şartlarına göre 6000 le 4000 arasında değiştir. hava filitresi 10000 buji 10000 ırıdyumtakarsan 40000 de değişirtir hava filitresini her bakımda hava ile temizle

  16. #476
    ichiroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2011
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF1000L Africa Twin
    cevap için tşkler motor gerçekten çok güzel 200lük crosstan sonra anca pakladı beni ama eksiler olarak bence arka koltuğa oturan çok şikayetçi oluyor ona çözüm bulmam lazım, çok düşük devirlerde debriyaja basmazsan tak tak ses yapıp daha hızlanmak istiyor buda dişlilerin oranlarıyla ilgili sanırım. şehir içi trafiğinde düşük hızlarda boşada zor geçtiğinden dolayı yarım debriyaj kullanmak zorunda kalıyorum çok buda debriyaj balatasının ömrünü çok kısaltacaktır, hiç değiştiren var mı deb. balatasını kaçta gider tahmini?

  17. #477
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı ichiroo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cevap için tşkler motor gerçekten çok güzel 200lük crosstan sonra anca pakladı beni ama eksiler olarak bence arka koltuğa oturan çok şikayetçi oluyor ona çözüm bulmam lazım, çok düşük devirlerde debriyaja basmazsan tak tak ses yapıp daha hızlanmak istiyor buda dişlilerin oranlarıyla ilgili sanırım. şehir içi trafiğinde düşük hızlarda boşada zor geçtiğinden dolayı yarım debriyaj kullanmak zorunda kalıyorum çok buda debriyaj balatasının ömrünü çok kısaltacaktır, hiç değiştiren var mı deb. balatasını kaçta gider tahmini?
    benim görüşüm 1. vites ile 2. vites oranları biraz kaçık. bu kimi zaman iyi, kimi zaman kötü oluyor.

    benimkisi gt650 comet. sonuçta motor aynı. ama bende boşa geçme sorunu yok. boşa geçme sorunu benim tahminim daha çok debriyaj ayarı ile alakalı. çünkü motoru ilk aldığım zamanlar vardı bi boşa geçme sorunu. debriyajın vidaları ile biraz oynayıp hem yumuşak kavramayı ayarladım hem de boşa geçme sorununu çözdüm. daha önceki gt250r'da da debriyaj ayarlaması ile aynı sorunu gidermiştim....

    arka sele, bir çok spor motora göre oldukça konforlu sayılır ... yine de özellikle sport / touring motorlara göre oldukça rahatsız. yani arkaya yeni bir kuyruk tasarımı yapmadan da bunun önüne geçmek zor...

    1. viteste yarım debriyaj kullanmadan özellikle 10km ile gitmek oldukça zor... yarım debriyajda gaza abanmazsan debriyaj balatası çok yıpranmaz. yine de yapmamak daha iyi tabi ...

    sürate göre doğru vites seçerseniz taktak sesini duymazsınız. 1. viteste taktak sesini duyuyorsanız ve bunun için yarım debriyaj yapıyorsanız biraz sürüşünüzü değiştirin.
    mesela, dur kalk'lı trafikte veya çok yavaş akan trafikte 1. viteste motosiklet hareket ettikten sonra rampoa yukarı değilse rölanti civarında 10 km gibi bi hızla gidebiliyorsunuz. önemli olan, ilk kalkışta motorun yükünü alması. eğer 10 km den daha yavaş ilerlemeniz gerekiyorsa benim izlediğim genel yol önce gaz, sonra debriyaj + fren yapmak. böylece yarım debriyaj gitmeniz gerekmez.ama bu sefer de fren balatalarınız eskicek yapcak bişey yok... bu işin en kolay çözümü yoğun trafiğin olduğu yerlerden yoğun saatlerde uzak durmak ... bu yüzden mesela ben her gün 2. köprüyü kullanan biri olarak akşam 5 de yola çıkamamışsam 7 den sonra çıkıyorum ...

    tabi ikimizin motorları arasında küçük ama önemli bir fark var. benim motorun manevrası daha başarılı... özellikle 250r ve zx6r kullandığım zamanlardaki trafikte çektiğim çileyi düşününce spor motor + yoğun trafik = işkence diyorum...



    elektrik sorunu dışında gt650 veya gv650 serisinin ciddi bir arıza yaptığını ben hiç duymadım. elektrik sorunu da dertli bir sorun ... eğer elektrik sorunu yaşarsan işinin erbabı ve daha önce motosiklet statoru sarmış bir bobinajcı bu dertten tamamen kurtulmanı sağlayacaktır normal şartlarda... piyasa tamircilerinden kesinlikle medet umma.

    daha önceden aynı sorunu yaşayan bir gt650r kullanıcısı arkadaşımın basit anısını şöyle canlandırayım.

    arkadaş tamirciye gider...

    arkadaş : motor şarjı kesti usta.
    ustamsı : ölçer biçer, konjektör gidik. değiştircez.
    arkadaş : peki...

    konjektör değiştirilir. herşey yolundadır... 300 km sonra marş basmaz. aynı tamirciye dönülür.

    usta : konjektör gitmiş gene. değişcek...
    arkadaş : iyi de değişmişti bu?
    usta : yanmış. elektronik alet abi. yanar yanar yani... 100.000 km de dayanır. 10 km de... ben garantisini veremem ki...
    arkadaş : haydaa nolcak?
    usta : yenisini takcaz....

    hiç kimse de sormaz bu konjektör niye yanıyo arkadaş diye o arkadaş öyle satmıştı motorunu. özellikle motor aşırı sıcakken yüksek devirlere çıkarsan stator zortluyor benim gördüğüm. orjinal statoru da kendi ellerimle söküp sardığım için şunu söyleyebilirim ki, motor güzel ama statorun sarımları çok dandik ...
    !?

  18. #478
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim de daha önce bahsettiğim kablo modifikasyonunun İngiltere'deki Hyosung servisleri tarafından da uygulandığı yolunda haberler var. Aşağıdaki alıntı başka bir forumdadandır.

    "Hyosung dealer then advises me that there was an official UK recall to correct poor charging issues. The recommended fix is to run two parallel wires from reg/rec to the battery."

    Bizde motosiklet biraz sahipsiz kaldığı için bu problemleri yaşıyorruz. S&T'mi, Kanuni'mi, Hyosung'mu belli değil.

    Bence doğrusunu yapmışsınız. Sarım sayısı voltajı, tel kalınlığı ise dayanılabilecek akımı değiştirir. Aynı sarım sayısını daha kalın bir tel ile yapabildiyseniz bravo. Ben bir daha sarmam valla

    Amerika'dan 20$'a ikinci el bir DL650 statörü aldım. Ancak iş güç derken daha motosiklete takamadım. Boyutları aynı görünüyor ama yarım milimetre bile genişse yerine uymayacak. Bakalım 1 haftaya belli olur.

    250'lik Kawasaki statörlerini de öneriyorlar. Aşağıdaki statör baya bir sağlam görünüyor. Bütün kutuplar çok güzel yalıtılmış.

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Kawas...Q5fAccessories
    kardeş senin bu yaptığın araya sigortalı kablo koyduktan sonra hiç arıza verdi mi veya kaç km dir sorunsuz kullanıyorsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------

    bu arada bana motor koruma demiri lazım varmı bildiğiniz bulabileceği bir yer
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  19. #479
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş senin bu yaptığın araya sigortalı kablo koyduktan sonra hiç arıza verdi mi veya kaç km dir sorunsuz kullanıyorsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------

    bu arada bana motor koruma demiri lazım varmı bildiğiniz bulabileceği bir yer
    ben uzun süre motoru yatırdıktan sonra montajları yaparken bi kısa devre teması yüzünden sigortayı patlattım!.. sigortasız çok tehlikeli. motoru yakabilirsiniz bile :S... koruma demiri ben de bakıyorum. uygun güzel birşey bulamazsam atelyeye marş marş.
    !?

  20. #480
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben uzun süre motoru yatırdıktan sonra montajları yaparken bi kısa devre teması yüzünden sigortayı patlattım!.. sigortasız çok tehlikeli. motoru yakabilirsiniz bile :S... koruma demiri ben de bakıyorum. uygun güzel birşey bulamazsam atelyeye marş marş.
    kardeş ben koruma takozu buldum gayet güzel ama ben takoz istemiyorum çünkü motoru yatırdığında takoz takılıp takla atmasına neden oluyor motorun diye söylüyolar e o zaman bana bi faydası olmaz hatta daha çok zarar verir
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler