Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456715 ... SonuncuSonuncu

Aprilia RS125

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Şöyle bir derleme yapmıştım bir başlıkta:
    İki zamanlı motorlar, dört zamanlı motorlara göre daha az detay içerirler. Bu yüzden imalatı daha kolay ve daha ucuzdur.

    Maliyeti ucuz olmasına rağmen, yakıt karışımının bir kısmının yanmadan egzoz gazıyla birlikte dışarı atılması sakıncalı ve ekonomik olmayan tarafıdır.

    Yakıt karışımı krank bölümünü kullanarak pistonun üst kısmına ulaşır. Bu yüzden krank bölümü dört zamanlı motorlar gibi devamlı yağ içinde yüzmez. Bu bölümün yağlanma işlemi, benzine karıştırılan yağ sayesinde olur. Fakat bu yağın benzinle birlikte yakılması çevre kirliliğine sebep veren sakıncalı bir durumdur.

    İki zamanlı motorlarda pistonun her yukarı çıkışında yanma işlemi gerçekleşmektedir. Halbuki dört zamanlı motorlar da, piston ikinci kez yukarı çıktığında yanma işlemi gerçekleşmektedir. Yanma işleminin her defasında olması çok yüksek ısıların ortaya çıkmasını ve motor elemanlarının ömrünün kısa olmasını doğurmaktadır.

    Bu motorların soğuk havalarda çalıştırılması diğer motorlara göre daha kolaydır. O yüzden özellikle kar motosikletlerinde tercih edilirler.

    İki zamanlılar,
    1-Dört zamanlılara göre eşit ana ölçüler, eşit silindir sayısı ve devir sayısında iki misli güç üretirler.Yani, eşit güç üretmeleri durumunda ana ölçüler, dört zamanlıların yarısı kadar olacak tır.Böylece özgül makine ağırlığı ve makinenin kapladığı hacim, dört zamanlılardan önemli şekilde küçük olur.

    2-Özellikle silindir sayısının 4'den fazla olduğu makinelerde, krank milinin moment dalgalanmalarına karşı iyi dengelenmesi nedeniyle ağır bir volana gerek yoktur.

    3-Dört zamanlılara göre daha yüksek mekanik verim değerleri sağlamaktadırlar.

    Oysa, iki zamanlı motorların gerçek olarak ürettikleri güç, kuramsal olandan daha küçüktür.Çünkü ; fazla süpürme havası kullanıldığında zayıf yanma oluşmakta, bir yandan da silindirler iyi doldurulmadığından, oksijen miktarındaki azalma nedeniyle, yakıt iyi yakılamamaktadır ve küçük değerde ortalama basınçlar oluşmaktadır.Bunun anlamı makinanın ısıl ve fren ısıl verimlerinin azalması demektir.

    Yüksek devirli, 4 zamanlı,4 silindirli motorlarda krankların bir düzlem üzerinde olmamaları nedeniyle krank milinin dengelenmesi oldukça zordur.Aynı sakınca biraz daha az olmakla birlikte altı ve sekiz silindirli makinalar için, oldukça ağır bir volanı gerektirirler.

    İki zamanlı motorların özgül yakıt sarfiyatları, yüksek güçlü ve süperşarjlı olanlar istisna edilirse, dört zamanlı makinalardan daha fazladır.

    İki zamanlı motorlarının dört zamanlılara üstünlüklerinin bir başka nedeni de yapılarındaki sadeliktir. Özellikle 4 zamanlı makinalarda supap hareket mekanizmasının karmaşık yapıda oluşu ve işletme sırasında büyük bir gürültü oluşturması da dikkate alınması gereken bir sakıncadır.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    01 Mart 2006
    Motosikleti
    cbr 125
    metak arkadasım makınayı tanıtman cok guzel ama 4 zamanlı bı 125 ıle kıyaslamam yanlıs sen kendını motorcu sayıyorsan bende rossıyım o zman 2 zamanlı motorla 4 zamanlı motor basta kıyaslanmaz ayrıca uzun yıllar kullanacagınımı sanıyorsun sen bu makınayı 4 zmanlı makınadan daha kısa sure kullanacagına emınım ayrıca pıston,sekman vs gıbı seylerı sureklı degıstırmeyı cok sevıyorsun herhalde ayrıca bu makınanın yagını ayrıca koyman gerekıyor benzın olayıyla bırlıkte sunu anlatmak ıstıyorum artık dunyaya 4 zmanlı makınalar hakım sen kullanabılırsın 2 zmanlı makına saygılar...
    motorcusun dediler kız vermediler

  3. #83

    Üyelik
    01 Mart 2006
    Motosikleti
    cbr 125
    sen bu makınayı 50 yıl kullan ben dukkanı kapatırım merak etme
    motorcusun dediler kız vermediler

  4. #84
    melbur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Suzuki GSX R 1000
    motor on numarada 2 zmanlı olması büyük -
    [B][CENTER]MoToRiZe 07 Antalya[/CENTER][/B]
    [CENTER]HIZLI YAŞA GENÇ ÖL Kİ CESEDİN YAKIŞIKLI OLSUN[/CENTER]

  5. #85
    Doubt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    arastırıyorum yaza alacagım
    bu motor alınır bınılır hava atılır. iki zamanlı oldugu icin cobuk dagılacagı dogru olabılır. ama aprılia buna gore bır sogutma ve yaglama dusunmustur.

  6. #86

    Üyelik
    21 Mart 2006
    ya bende 250'lik bir motor almak istiyorum, ilk başta gönlüm Aprilia'ya kayıyordu ama 2 zamanlı olmasının dezavantajlarından bahsetmişsiniz, ben motoru alınca arada bir hız yaparım, onun dışında sakin kullanırım ama hem masrafsız olsun istiyorum hem 250cc'yi geçmesin, hem az yaksın,hem bastınmı 200'ü devirsin, hem de ucuz olsun istiyorum. Çok şey istediğimin farkındayım ama böyle dediğim gibi bir motor bulabilirmiyiz.

  7. #87
    erdemgurkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Hem görüntü,hem performans hem de isim ama aldıktan sonrası düşündürüyor doğrusu

  8. #88
    onrbab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    eskiden di yok artık
    ya ustalar başlğı yine hortlatmışınız
    bu motor rsv 1000r dır
    yapmayın yav daha once puma arkadaşımız link vermiş inceleyin die
    bakın oraya bi 125 liği de güsel bakın görün
    [B]RR gençliği[/B]

  9. #89
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Alet çok güzel, fiyatı da fena değil. Ama...

    @baron985
    ilk motor olarak alinabilecek ve buyuk makinalari aratmiyacak super bir alet olmus
    Hiç sanmam. Tamam alet güzel ama hiçbir zaman bir 600cc veya 1000cc yi aratmaz denemez. Ne maksimum sürat olarak, ne de akselerasyon olarak... Büyük makinaların yakınına bile gelemez. Ayrıca 28hp ile 210km/h pek mümkün gelmiyor bana. Bu değeri nereden buldunuz?
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  10. #90
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    120hp lik R6 250km/h yazıyor bi sitede. 28hp 210km/h
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  11. #91
    onrbab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    eskiden di yok artık
    yok ylmzzz olamazda zaten suna bi bakın
    http://www.aprilia.com/models03/road...lo.phtml?id=27
    o motor binlik 125 lik olan bu sitede bakın görün
    [B]RR gençliği[/B]

  12. #92

    Üyelik
    12 Ocak 2006
    beyler bu motorun son hızı 170-180 daha üstüne çıkmıyor. Ve 2 zamanlı olması çok büyük bir dezavantaj motor çabuk dağılıyor. alacak olanlar oturuup iice düşünsünler derim alıp hüsrana uğramayın.Son olarak bayırlarda sizi mutsuz edecektir dur kalkta stop edebilirsiniz 2 kişide bayırda dur kalk yapmaya çalışırsanız debriyajı 2 günde bitirirsiniz :D

  13. #93
    motorcuq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2006
    Şehir
    AKNKARA
    Motosikleti
    2005 model HONDA CBR 600 RR ve mondıal 150 zat
    bencede cok hoş bir makina iki zamanlı olması farketmez zaten 4zaman olsa bukadar hız yapmak bu cc ilede kolaydeyil devir gücü önemli ufak ccde motorların 2zaman olması avantajdır devirartar hzda dolayısıyla sanmıyorumki adamlar bukadar teknolejik motora eski sistem uygulasınlar

  14. #94

    Üyelik
    21 Mart 2006

    Ekonomik ve Seri bir motosiklet düşünüyorum.!

    Alıntı burasineresi adlı üyeden alıntı
    ya bende 250'lik bir motor almak istiyorum, ilk başta gönlüm Aprilia'ya kayıyordu ama 2 zamanlı olmasının dezavantajlarından bahsetmişsiniz, ben motoru alınca arada bir hız yaparım, onun dışında sakin kullanırım ama hem masrafsız olsun istiyorum hem 250cc'yi geçmesin, hem az yaksın,hem bastınmı 200'ü devirsin, hem de ucuz olsun istiyorum. Çok şey istediğimin farkındayım ama böyle dediğim gibi bir motor bulabilirmiyiz.
    Yani en önce masrafsız br motosiklet olmalı, 650cc'ye kadar vergisinide ödeyebilirim ama ikinci el 5,000ytl yi geçmeyen bir motosiklet arıyorum. Yakıt tüketimi de çok önemli, sonuçta öğrenciyim. Bu dediklerime göre bana tavsiye edebileceğiniz bir motorsiklet var mı.

  15. #95
    cbr_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda NC 700 S Honda CBR 250R Honda Beat 2004
    210 yapamaz tartışılır

  16. #96
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Oooof ooooof hala atıp tutuyor millet. Önce 1000cc motoru 125cc diye yutturdular, sonra 125cc 210km/h yapıyor dediler. Bakalım daha neler göreceğiz... Hadi beyler sallayın bakalım nereye kadar...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  17. #97
    ozi2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Google arama motoru
    Beyler 125 cc aprilia'ya binilir ve hiç bi yeride dağılmaz.251 mz lere 20 yıldır biniyolar hiç bişey olmadı mz de 2zamanlı.
    [COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]

  18. #98
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı cbr_007 adlı üyeden alıntı
    210 yapamaz tartışılır
    bence tartışılmaz çünkü yapmaz

    ayrıca 2 zamanlı olması 125cc de gücü artırmak için iyidir ama 2 zamanlının yakıtı kimsenin aklına gelmiyor.

    cbr125 8ykr yakarsa bu motor 15ykr yakar o zaman.

    2 zamanlı olduğuna göre her devirde ateşleme yapıyor nasıl olsa.

    kawasakinin KX125 kros modeli var 125cc 41HP. bu motorlarda yakıt önemli değil çünkü yarışlarda kullanılıyor 125cc de.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  19. #99
    motosport - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    BMW boxer (nostalji) inşallah
    o zaman geriye bişey kalıyor aprilla 125 le yamaha r6 nın yarış yapması lazım nerdeyse başa baş giderler zaten arada pek fark yok nasıl olsa birisi 600 cc 120 hp diğeride 125 cc 28 hp
    [URL="http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=8625"]KONYALI MOTORCULAR TOPLANIYORUZ[/URL]

  20. #100

    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    cbr 125
    bu aralar cbr 125 almayı düşünüyordum,bu kararı da çok uzun zaman sonunda verdim.. şimdi ise alt üst oldum.. bu motor cbr dan çok iyi duruyor.. bu motoru nasıl göremedim sorusunun cevabı da açık aslında... "aprilla"...


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456715 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler