Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 50TT-110FT-125KT-150UT-250MCT Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #541
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    distinto ufak tefek parça dediğin ne söyler misin? benim kontak tümden değişti serviste yoktu fabrikadan geldi. 5 günde elimdeydi. markaya değil servise suçu yükle bence. özellikle istanbulda bir sürü servis var. kesin biri iyidir aralarından.
    çoğu markada yedek parça sorunları yaşanıyor.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #542
    kaskxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    MONDİAL 100 KH
    merhabalar, sonunda birr motorum oldu. 12 ay vadeyle plaka+ruhsat+sigorta dahil ve kask hediyeli siyah renkte mondial 100KH aldım.Bütün işlemleri yapıp teslim edecekler.60 km de 1 litre yaktığı söyleniyor, vergiside yok birde Cup modellerin daha sorunsuz olduğunu duydum(inşallah), bu yüzden tercihim bu oldu 3 gün sonra teslim alıcam. Bu arada herşey dahil 1235 ytl'ye mal oldu(12 ay vade).kullanımla ilgili tavsiyelerinizi bekliyorum...

  3. #543
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    Hayırlı olsun kaskxx
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!

  4. #544
    distinto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MCT 250
    parça marş rulesiydi,
    ne olursa olsun jinlun kullanan birçok arkadaşım var servise gidiyorlar ve marş rulesi gibi ufak parçaları anında değişiyor bunları gözümle gördükten sonra 20 gün beklemek koydu bana,
    tabi markadan sa suçu serviste bulmak daha doğru ama markanında servisini iyi seçmesi lazım dimi, rastgele bi motorcuya al servisim ol dememesi lazım bazı denetimler olması gerekiyor umarım zamanla oturur bunlar...
    sevpayı birçok arkadaşım övüp duruyor ilk bakımda yada Allah göstermesin ilk arızada sevpaya gimeyi düşünüyorum...
    neyse yav o mesajı attığımda birazda sinirliydim, sonuçta bu motoru aldık ve güle eğlene kullanıyoruz 3,5 milyarla ne yaparsam bu motorla eğlendiğim kadar eğlenemezdim, ara sıra işler aksayacak normal, bizde sövecez oda normal
    Zamana ait düşlerim... Gemi benim kaptan benim...

  5. #545
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    Alıntı distinto adlı üyeden alıntı
    ara sıra işler aksayacak normal, bizde sövecez oda normal
    Helal distino keyfin yerine gelmiş bakıyorum motocuğuna kavuşunca

    Arkadaşlar bazı MCT 250 lerde 2. vites sorunu varmış. Benimkindede 2 de sorun yarattı. zaten 800- 2000 km arasında bu sorun çıkacaksa çıkıyormuş. Çarşamba günü Sevpa servise bıraktım benim makinayı, perşembe sabahı yani bu sabah komple dişli takımı Nazilliden gelmiş, akşam aradılar buyrun motorunuz hazır diye. Pes dedim, tabiki bu kadar çabuk beklemediğimden sürpriz oldu gidip alamadım.
    Bu arada bugün 34.000 de bir MCT gördüm. ben herhalde 5 senede o kilometreyi görürüm.


    MCT250 ci arkadaşlar karmaşa olmasın gelin bu topicte buluşalım.
    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=8891
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!

  6. #546

    Üyelik
    21 Mart 2006
    şimdi arkadaşlar başta cümleden merhaba ben 10 yaşımdan beri motor kullanıyorum ukalalık yapmak istemem ama biraz bu işte piştik yaşım 30 bundan 3 ay evvel gittim tıkırt aldım 250 mct .....
    Bu motorda öyle 15 20 bin ytl lik motorlardan beklediğinizi bulamazsınız fakat çok kötü motorda değil bu ülkeyi yıllarca motosiklet hususunda javalar mz ler ve bilumum mopedler taşıdı şimdi son olarak çinliler bu işe el attı inşallah bir gün bizde bir şeyler yaparız.Ha teknik verilere gelince bu öyle işte motor aldım biniyorum motoru değil öyle motor alacaksanız gidin yamaha honda bmw alın bu gerçekten profesyonel binicilerin hak edebileceği bir motor neden der iseniz şunu söyleyim.
    1.Gevşeme problemi çok
    2.yağ problemi var
    3.zincir bollaşma problemi var
    4.vibrasyon problemi var
    5.plastik aksam çok fazla
    6.buji problemi var
    7.şanzıman problemi var
    8.koltuk çok rahat değil
    Bütün bu problemleri yeni motorcu arkadaşlarım çözermi bilmem ama çözmek için biraz birşeyler bilmek lazım..... Ben bu problemleri yaşamak istemiyorum diyorsanız o verdiğiniz paranın üzerine bir 5000 ytl daha koyarsanız problem anında çözülür
    250 mct hakkında problem ve sorularınızı bekliyorum yardımcı olmaya çalışırım
    saygı ve muhabbet.........Tuğrul

  7. #547

    Üyelik
    21 Mart 2006
    untmadan modifiye hakkında önerileri olan arkadaşlar var ise bekliyorum
    saygı ve muhabbet.....tuğrul

  8. #548

    Üyelik
    21 Mart 2006
    untmadan modifiye hakkında önerileri olan arkadaşlar var ise bekliyorum
    saygı ve muhabbet.....tuğrul

  9. #549
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    Alıntı tuğrul özenen adlı üyeden alıntı
    1.Gevşeme problemi çok
    2.yağ problemi var
    Sevgili Tuğrul,

    Gevşeme ve yağ problemleri demişsin, konuyu biraz açarsan sevinirim.

    Bu arada modifiye konusuna gelince, bildiğim kadarı ile sadece yüksek ses veren egzoz uygulaması yapılabiliyor MCT lere, bu konuda bilgi paylaşımları olabilirse hoş olur.

    Body modifikasyonunda ise, yan ve arka deri çanta, ön cam, koruma demiri, fazla amper çekmeyen sis lambaları ve elcik püskülleri var.

    Başını sallayan köpek, seleye dantel, arka sissybar üstüne yeşil yünle örülmüş karpuz, ön çamurluk üzerine Mercedes yıldızı, depo yanlarına caprice classic logosu, sol elciğe turuncu tesbih,"o şimdi asker", "kalpten sevdim; motorcusun dediler vermediler" tarzı stickerler ve mor ışıklarda tercih edilebilir olsada bunlar MCT ye has body modifikasyonu olmadığından değinmek istemedim

    Şaka biryana fikirlerinizi ve modifikasyon bilgilerinizi yazın sevgili arkadaşlar.

    Birde biraraya gelebilsekte toplanıp biraz turlasak ne hoş olurdu.

    http://www.motosiklet.net/forum/show...t=8891&page=10 adlı topicte MCT paylaşımlarınada göz atabilirsiniz.
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!

  10. #550

    Üyelik
    21 Mart 2006
    sevgili arkadaşım hakanz gevşeme derken civata ve somunlardadaki gevşemelerden bahsediyorum bu problem tamamen vibrasyondan kaynaklanıyor vibrasyon probleminide en kısa zamanda nasıl çözüleceğini resimlerle birlikte anlatılacağım....Neyse gevşeme problemini sıvı contayı civataları söküp uç kısımlarına sürüp tekrar sıkarak tamamen çözebilirsiniz...Yine gevşeme problemi olmayacaktır..tut ki oldu o zaman tır tır pul kullanarak bu problemi tamamen ortadan kaldırabilirsiniz.... Yağlamaya gelince kullanım kitapçığında SAEJ 18 diye bir yağdan bahsediyor böyle bir yağ çeşidi Türkiyede yok... Amerikan standardı diyor.Böyle bir yağ Amerikadada yok.veeeeee biliyorsunuz ki bizim motorumuz (250 mct)yağlamayı şanzıman ile birlikte yapıyor. Dolayısıyla öyle motorculara gidip litresi 15 ytl den yağ almanın hiç anlamı yok.Peki hangi yağı kullanacağız?..Yağların üzerinde bulunan numaralar dayanabilecekleri ısı derecelerini gösterir.Lafı uzatmayım önerdikleri yağlar motora iyi ama şanzımana ince geliyor bundan dolayı vitesin boşunu bulmakta problem yaşıyoruz. Shell in 4 zamanlı motoru olan motosikletlere çıkardığı 20 40 yağ yağ var litresi 7 ytl bunun içine fazla değil 100 gr şanzıman koruyucusu atar iseniz probleminiz tamamen ortadan kalkacaktır.


    Modifiye konusuna gelince bisikletler vitesli olanlar daha suratli gitmek için biliyorsunuz vites büyütürler buda arka dişlinin küçülmesi demektir bilmem anlatabiliyormuyum......Moment düşer hız yükselir Hız düşer moment yükselir..
    MOTORDA MODİFİYE AKSESUARLA OLMAZZZZZZZZZ.......

  11. #551
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    Alıntı tuğrul özenen adlı üyeden alıntı
    MOTORDA MODİFİYE AKSESUARLA OLMAZZZZZZZZZ.......
    Modification demek her anlamda motor aksamı modificationu dersek o ayrı ama modifikasyon motor veya şekilde olur

    Bence hem makina hem şekil modifikasyonu ikiside bir arada olursa daha hoş olur. Hani atalarımız önce gözünü doyur demişlerya işte ondan dedim be Tuğrul olmuşken ikiside olsun. Çingeneye sormuşlar nasıl olsun diye o da kırmızı olsun, ama herşeyi olsun gerekirse pahalı olsun diye alakası yok ama her şekil güzellik ve farklılık için eyleme hazırım eminim sende öyle

    Bu arada Tuğrul şu topici inceleyip teknik bilginle bizim MCT 250 lere uyarlayıp bizi aydınlatırsan sevirnim. Br arkadaş vibrasyon konusunda yazmış. http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=2560

    Kaza ve bela hepimizden uzak kala
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!

  12. #552
    kasvaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2006
    Motosikleti
    mondial 50tt 2006
    mondi50tt aldim.2gun once ilk gunden gezmeye basladim fakat bir turlu 40,i gecemedim.bu modeller boyle yavasmi gidiyor.yoksa motoru acmak gibi bi davasimi var.motorda on cam,korumalikda var.onunda bi etkisi varmi , varsa ne kadar.tsk edrm.

  13. #553
    Journeyman_35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    BMW F650
    [QUOTE=tuğrul özenen]Dolayısıyla öyle motorculara gidip litresi 15 ytl den yağ almanın hiç anlamı yok.Peki hangi yağı kullanacağız?..Yağların üzerinde bulunan numaralar dayanabilecekleri ısı derecelerini gösterir.Lafı uzatmayım önerdikleri yağlar motora iyi ama şanzımana ince geliyor bundan dolayı vitesin boşunu bulmakta problem yaşıyoruz. Shell in 4 zamanlı motoru olan motosikletlere çıkardığı 20 40 yağ yağ var litresi 7 ytl bunun içine fazla değil 100 gr şanzıman koruyucusu atar iseniz probleminiz tamamen ortadan kalkacaktır.


    Abi, selam...

    Bu yağ değişimini ben kendim yapayım diyorum ama, kaç lt alıyo bizim makine?

    Acaba, rodajdan sonra vibrasyonda azalma olabiliyor diyor çoğu arkadaş...doğru mu ki acaba?

    Bir de bu güzel havalarda bile popom pişmese bile epey bi sıcak duruyo..güzel de, yazın da bu devam ederse helva pişecek kıvama gelebilir;)
    Normal mi bu kadar ısının seleye vurması?

    Çok teşekkürler...

    Keyifli ve kazasız sürüşler....
    [FONT="Verdana"]
    [COLOR="Red"]" Tanrım, iyi bi adam yap beni, yalancılara kandırtma, karşımdakilerin doğru anlamalarını sağla, gerçek sevenlerimi koru ve gözet; sınırlarımı koyma gücü ver sevdiğimde ve kavga ettiğimde..."[/COLOR][/FONT]

  14. #554

    Üyelik
    21 Mart 2006
    [

    Abi, selam...

    Bu yağ değişimini ben kendim yapayım diyorum ama, kaç lt alıyo bizim makine?

    Acaba, rodajdan sonra vibrasyonda azalma olabiliyor diyor çoğu arkadaş...doğru mu ki acaba?

    Bir de bu güzel havalarda bile popom pişmese bile epey bi sıcak duruyo..güzel de, yazın da bu devam ederse helva pişecek kıvama gelebilir;)
    Normal mi bu kadar ısının seleye vurması?

    Çok teşekkürler...

    Aleyküm slm kardeş motorun sanırım 250 mct 1,8 ltre yağ alıyor kendin çok rahatlıkla yapabilirsin.Ama sen yağı al servise koydur garanti kapsamı muhabbeti varya gerçi ben hiç gitmedim servise ama neyse içine 100 gr şanzıman koruyucusu atmayı ihmal etme Bide aklımdayken söyleyim Rodaj Modaj hikaye kardeşim bu rodaj olayı tamamen fabrikanın kendini garantiye almasıdır.Parçaların uyumu yani akrabalığı ilk 100 kilometredir sonra basacaksın ve motor ne kurtu varsa dökecek sonra ister servise git isterkendin yap onu kendin bilirsin .....
    saygı ve Muhabbet......

  15. #555

    Üyelik
    21 Mart 2006
    ha unutmadan hakanz lada bu konu hakkında bi bilgi alış verişimiz oldu vibrasyonu sıfıra indirmek için aradığım bir parça var eski anadolların ön takım tıkırtı burçları lastik bir parça en kısa zaman da halledip fotolarla bildiireceğim sele konusuna gelince o hava almadığından ısınıyor bence arabalarda kullanılan boncuk kilimlerle bu problemi çözeceğini umuyorum.journeyman_35 kardeşim
    saygı ve muhabbet...........

  16. #556
    Journeyman_35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    BMW F650
    Alıntı tuğrul özenen adlı üyeden alıntı
    ha unutmadan hakanz lada bu konu hakkında bi bilgi alış verişimiz oldu vibrasyonu sıfıra indirmek için aradığım bir parça var eski anadolların ön takım tıkırtı burçları lastik bir parça en kısa zaman da halledip fotolarla bildiireceğim sele konusuna gelince o hava almadığından ısınıyor bence arabalarda kullanılan boncuk kilimlerle bu problemi çözeceğini umuyorum.journeyman_35 kardeşim
    saygı ve muhabbet...........
    Çok teşekkürler...
    Sizler gibi bilgili arkadaşlar sayesinde biz de üstesinden gelicez problemlerin...
    Gönül tabii ki ister Intruder olsun, Vİrago olsun, Dragstar olsun ama, bütçe işte buna yetiyor...gerçi genelde memnunum , ilk mesajlardan bu yana takip ediyorum...makineyi geçen seneler alan arkadaşlara göre pek çok problem minimize edilmiş gibi Çin Ordusu tarafından ;)
    Mesela ilk çalıştırma gayet iyi, zincirle ilgili de bakımını düzenli yapıyorum ilk günden beri, tıkır tıkır saat gibi...
    Arka jant telleri gayet başarılı...
    Zaten evladım gibi ilgileniyorum her boş kaldığımda gevşek yeri var mı kontrol edip sıkıyorum, ediyorum elimden geldiğince...

    Bir tek titreşim işte...

    Tavsiyelerini dikkate alacağım...
    Hakanz ile yaptığın bilgilendirmeyi okudum daha önce...benim sorum rodaj muhabbetinin bununla ilgisiydi...cevabımı da aldım...

    Saygılar, sevgiler...keyifli ve güvenli sürüşler dilerim...
    [FONT="Verdana"]
    [COLOR="Red"]" Tanrım, iyi bi adam yap beni, yalancılara kandırtma, karşımdakilerin doğru anlamalarını sağla, gerçek sevenlerimi koru ve gözet; sınırlarımı koyma gücü ver sevdiğimde ve kavga ettiğimde..."[/COLOR][/FONT]

  17. #557
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    Alıntı tuğrul özenen adlı üyeden alıntı
    ha unutmadan hakanz lada bu konu hakkında bi bilgi alış verişimiz oldu vibrasyonu sıfıra indirmek için aradığım bir parça var eski anadolların ön takım tıkırtı burçları lastik bir parça en kısa zaman da halledip fotolarla bildiireceğim
    Tuğrul,

    Tıkırtı burcu bulmakta zorluk çekersen Anadolun haber ver bana olmadı ben Oto Haluktan aldırır yollarım sana.

    Ayrıca şanzıman yağ katkısı dediğin şu merhem gibi tüplerde satılanlar değilmi? Motora sorun çıkarmaz ben denedim makina dağılmadı diyorsan eyvallah uygulayalım.

    (Bu arada cahilce bir soru olacak ama motor ve şanzıman yağı birmi bizim makinalarda yahu)

    Rodaj konusunda sana katılıyorum ama kaliteli makinalarda. Ne olursa olsun çinlinin makinasında çapak olayından hala tırsıyorum o yuzden 1000 km deki motorumun 4. yağı. Birde makinayı neye alıştırırsan o gider bunu defalarca kere denedim. Sağır açmayın arkadaşlar makinanızı, verin makul sürelerde devri. Devirli kullanmanızı tavsiye ederim yani 35 km de 5 vitese atmayın derim. (değilmi Tuğrul yanlış biliyorsam uyar)
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!

  18. #558
    ati - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    fjs silverwing 400
    abi 1.8 l. yazıyor fakat 2 litreye kadar yolu var.motor yağı da şanzıman yağı görevini görüyor ve tuğrul'un söylediği 100 gr.şanzıman koruyucusu işe yarar.yalnız dikkat edin,pahalı diye servisler,10/40 yerine,dizeller için kullanılan 15/40 kullanıyor.kendiniz yağ değişimini yaparsanız daha iyi olur.15/40 da viteslerin zor geçme problemini yaşarsınız.üstelik yağ değişimi yapmak garantiyi etkilemez.iyi günler...
    çirkin kadın yoktur.az votka vardır!..

  19. #559
    Journeyman_35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    BMW F650
    Alıntı ati adlı üyeden alıntı
    abi 1.8 l. yazıyor fakat 2 litreye kadar yolu var.motor yağı da şanzıman yağı görevini görüyor ve tuğrul'un söylediği 100 gr.şanzıman koruyucusu işe yarar.yalnız dikkat edin,pahalı diye servisler,10/40 yerine,dizeller için kullanılan 15/40 kullanıyor.kendiniz yağ değişimini yaparsanız daha iyi olur.15/40 da viteslerin zor geçme problemini yaşarsınız.üstelik yağ değişimi yapmak garantiyi etkilemez.iyi günler...
    Tam 2 lt aldı abi bugün...öbür topicde de yazdım ama burada da tekrar edeyim..
    Shell rimula 10 40 ile değiştirdim bugün...daha 270 km oldu ama içinden çıkan fabrika yağını, pardon kızartma yağını bir görmeniz lazımdı...

    Bujileri de attım, NGK yaptım...

    İşçilik de dahil 40 YTL verdim, 1000 km de görüşmek üzere diyerek çıktım ustamın yanından...

    Saygılar, sevgiler...
    [FONT="Verdana"]
    [COLOR="Red"]" Tanrım, iyi bi adam yap beni, yalancılara kandırtma, karşımdakilerin doğru anlamalarını sağla, gerçek sevenlerimi koru ve gözet; sınırlarımı koyma gücü ver sevdiğimde ve kavga ettiğimde..."[/COLOR][/FONT]

  20. #560

    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 V-Strom

    Cross 150 UT

    38 sayfanın sonunda Mondial Cross 150 Ut hakkında çıkarttığım sonuçlar;
    Kötü Yanları:
    motor hız yapamıyor, yağ sızdırıyor, vidaları sıkılmalı, ön suspansiyonun yağı azaltılmalı, motor çok titriyor, ıslak zeminde yol tutuşu zayıf, Mondialler içinde en sorunlu model(miş)
    İyi Yanları:
    Orta seviyeli arazide iyi gidiyor, otoyolda 100 KM/h yapabiliyor, çok az benzin yakıyor, bazı enduroların geçmeye zorlandıkları yerlerden rahatlıkla geçebiliyor(muş)

    Sonuç olarak kötü bir motor gibi duruyor. Başka yorumu olan var mı?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler