ben daha önce azda olsa motor kullandım ama mz kullanmadım mz ayrı birşeydir mz kullanmayana bizim orda motor kullanıyorsun demiyolar. ilk başlamak için de tehlikelidir ayrıca ama yakıt konusunda pek bilgim yok
ben daha önce azda olsa motor kullandım ama mz kullanmadım mz ayrı birşeydir mz kullanmayana bizim orda motor kullanıyorsun demiyolar. ilk başlamak için de tehlikelidir ayrıca ama yakıt konusunda pek bilgim yok
mz alacaksanız önce bulunduğunuz şehirde kaç tane mz var ona bakın
sonra varsa bayisine gidip ellerinde yedek parça olup olmadığınız sorun.
ondan sonra bi benzinciyle kanka olun
şahsen her nekadar mz den aldığım keyifi başka motordan alamasamda
artık mzden kurtulmaya bakıyorum.
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
yanlız büyün mz sahibi olan yada olmayan kullanan herkez aynı şeyi söylüyo...seri motor hızlı motor güzel motor onun zevki başka hiç bi motorda yok vs.....yani zaten 300cc bi motor haliyle biraz yakıt fazla olacaktır...vede 2 zamanlı...madem bu kadar keyifli ve eşsiz bi motor o zaman 125lik150lik motorlardan 50 -100 kuruş fazla yakmasıda gayet mormal...gülü seven dikenine katlanır misali......arabadada bunun örmeklerini çok yaşadımmm...güzel olan,özel olan ,farlı olan illaki daha masraflı oluyo..:
drift_scoupe Arkadaşım bu zamana kadar hiç motor tecrüben yoksa ve MZ alacaksan çok dikkatli ol çok seridir ani gaz vermelerinde ön kaldırır ve acemiliğinden ötürü asfaltla kanka olursun bende 200 model kanuni 251 MZ var bulunduğum yerde 89-92 model arası olsaydı onlardan alırdım şimdiki motorumdan bi sıkıntım yok çok şükür kısacası TEMİZ OLSUN MZ OLSUN yeter
Alfet Arkadaşım 301 düşük devirde 251 den daha fazla tork üreteceğinden çok gaz açmassan az yakar ama dip gazda 251 den daha fazla yakabilir
İyi akşamlar
---------- Post added at 00:29 ---------- Previous post was at 00:26 ----------
Bu konuda haklısın kendi açımdan öğrenci olduğum ve babamdan gelen haçlık aldığım için az yaksın diye uğraşıyorum Şahsen baba parası yemek hoşuma gitmiyor kendi paramı kendim kazansam yakıtı hiç problem değil
eko 29 arkadaşım haklısın motor konusunda pek deneyimim olduğu söylenemez fakat 2 aydır skygo nun sg125 modeli var bi arkadaşımın motoru ona biniyorum..allaha şükür daha hiç düşmedik dahane zaman düşcem diye bekliyorum bende....şaka bi yana gercekten heves ve beceri var..yani alsam zorlanırmıyım...yada daha düşük seriler varya mz 125,251 falan bunlardan mı almalıyım..mz sahibi bi arkadaşım 31 den düşük alma demişti kesinlikle..sizde aynı fikirdemisiniz...beni aydınlatırssanız sevinirim...ona göre almak istiyorum artık...sitedeki bütün mz lerin hepsine 50 defa baktım sıkıldım artık bakmaktan binmek istiyorum artık
Kendine günenin tamsa al ama lütfen KASK ın ve KORUMALARIN tam olsun zaten anladığım kadarıyla bendende hayli büyüksün yeterince olgun bir insansın heralde 251-301 temiz olsun gerisi sana kalmış alacağın motorun yağ pompası çalışır durumda olsun bi sür bak vites geçişleri nasıl MZ ler vitese biraz sesli geçer ama aşırı ses varsa yanaşma jantlarına bak zincire bak elektirik aksamına bak sudan geçir tekerlek izine bak birbiri üstünden geçmiyorsa maşa veya şasi yamuktur şasisine bak ruhsattaki motor no şasi no motordakilerle uyuyormu bunları bana söyleyen olmadı önceki motorlarımda hep sıkıntı çektim yaş 19 ama tecrübemiz oluştu BİRDE DÜŞMÜŞ MOTORCU VE HENÜZ DÜŞMEMİŞ MOTORCU VARDIR BUNUDA UNUTMA
anladım kardeşim bu güzel tavsiyelerin için cok sağol..hiç birini bilmiyodum öğreniriz zamanla..çünkü motor işi arabaya hiç benzemiyo...kaliteli sayılabilcek bi kask aldım motordan önce...kafama yatan bi mz denk gelince biz arabalarla uğraşırken yıllarını motora vermiş bi kaç arkadaşım var..tabi ki onllara göstermeden almam çünkü anlamıyorum..birde bi sorum daha olacak..benzin ve yağı aynı anda depoya koyanlar var öyle yazmışlar sitede kimisi de ayrı olduğunu söylüyo...yani bu mz in modeline göremi değişiyo yoksa bu bi arızamı...seninde dediğin gibi yağ pompası arızalanıp söküldüğü için mi bu yola başvuruluyo...öyleyse tamiri mümkündür heralde demi..ayrıca son sözün de iyiymiş her ikiside olcaz artık yapacak bişey yok gülü seven dikenine katlanır
Yağ pompası bozuk olanlar depoya yağ katıyor bende pompa çalıştığı halde 20tl lik benzine ekstra 1 kapak daha atıyorum işi garantilemek için yolda pompa felan bozulursa idare etsin diye bende 1 sene evvel daha hiç düşmedim diye düşeceğim günü bekliyordum arkamda birader varken 5-15 km/h hızla bi viraja girdim ve asfaltın tadına baktım motordada bizdede hiç bişey yoktu ama siftah attık Rabbim herkezi korusun düşmekten
hayırlısı ile bayramdan sonra mz i me kavuşuyorum pazarlığımı yaptım aldım sayılır. mz bu çin mallarına benzemez diyorum arkadaşlara motoru bilmedikleri için anlamıyorlar alınca görecekler Yeni alacağım için tavsiyeleriniz varsa memnuniyetle okurum çok yardımcı oluyor
aldığın zaman resimlerini paylaş bi görelim canavarı
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
Merhaba arkadaşlar....Uzunca süre jawa kullanma fırsatı buldum. 2 yılda da 2 tane jawa sahibi oldum. Arkadaşlarımın sahip olduğu MZ leri de ilgi ve hayranlıkla hem izleme hemde deneme fırsatı buldum. Genel olarak söylemek gerekirse, oldukça güzel motorlar..MZ özellikle çok daha seri (251 yada 301..hele 301 ilk 3 viteste tam gaz vermeye cesaret istiyor) 5 vitesli oluşu özellikle şehir içinde daha rahat bir sürüş sağıyor. Hafif ve kolay hakim olunabiliyor. Kısa teker mesafesi ile oldukça kıvrak aynı zamanda...Motor kısmında hareketli parça sayısı az...Bu nedenle kolay arıza yapmıyor. Çoğunlukla elektrik aksamından (ateşleme yada şarj) arıza çıkartıyor...onun da tamiri basit...Ancak dikkat edilmesi gereken birkaç husus var...
1- Bu motorlar yağlı benzin kullandığından, yağ oranını iyi ayarlamanız gerekiyor. fazla yada eksik koymanız motora zaar verebiliyor. Fazla olması durumunda kısa zamanda motor kurum yapıyor. Az olması durumunda da malum...Yağ pompasını iyi kontrol etmeli...gerekirse benzine yağ da karıştırılmalıdır. Özellikle birkaç günlük beklemelerde, depodaki yağın çökelmemesi için motor çalıştırılmadan önce mutlaka biraz sağa sola sallanmalı...ki yağ benzine karışsın...Ayrıca...yine birkaç gün bekleyecekseniz...mesela 1 hafta gibi...motoru kapatmadan önce benzin musluğunu kapatıp karbüratördeki benzinin bitinceye kadar motorun çalıştırılması gerek...Bu uzun zamandan sonra motorun çalıştırılması esnasında karbüratö dibine çökenen yağ neticesinde yağsız benzinin motora gitmesini önlüyor...
2- Asla ama asla yakıtı kısmak yada meme küçültme yoluna gidilmemelidir. Bu motorlar ne az nede fazla yakar...Şehir içinde ortalama 5-6 şehir dışında 3.5-4 arası kullanıma bağlı değişir...Tabi normal kullanımda....Bunu bilerek motor sahibi olmaya bakın...bu motorlar yakıtla hem gider..hemde soğur...Eğer siz fakir karışımla motoru zorlarsanız...motorunuzun kısa sürede zarar görmesine neden olursunuz...
3- Bu motorlarda çok yüksek devirler çevivrilmemelidir. İdeal olan kısa süreli 5500-6000 ama ortalama 2500-4000 devir civarıda gitmektir...Üretim prensipleri gereği toleransları yüksek olan bu motorlarda çok düşük devirlerde ilerlemek...mesela 2000 ve altı...ileride yağ boşlukları bulunan grang ve pistonun arızalanmasına neden olmaktadır...
4- Asla ama asla unutulmaması gerek...bu motorlar yarış motoru değildir...Evet..süratlidir..seridir...Ama genel seri kalkış veya hızlı kullanımlara müsait değildir. Orta hızlarda mükemmel bir uzun yol motorudur. Şişme v.s. yapmaz...En ağır yaz sıcaklarında bile eğer ki yağınız ve yakıtınız yeterli geliyorsa...siz yorulursunuz...onlar yorulmaz..
5- Elektrik aksamı yılların verdiği bir yorgunluğa sahiptir. Bu nedenle sık sık motoru yıkayarak sistem iyice yıpratılmamalıdır. Ayrıca özellikle ateşleme sistemi sık aralıklarla kontrol edilmeli...buji mutlaka zamanında değiştirilmelidir...
Jawa 350 TS...Asya 125 T
teknikhoca çok çok tşk ederim bu bilgiler motoru temiz randımanlı kullanmak için çok önemli alacağım motor da çok temiz maşallah KASHMAR arkadaşım alınca söylerim foto eklemeyi öğretirsin eklerim 251 sporstar 301 de vardı ama bu daha temiz diye bunu seçtim birde daha çok şehir içi kullanacaım için 251 olması ii oldu diye düşünüyorum. motoruma kavuşunca topiği canlandırırrız inş
hayırlı olsun güle güle kullan.ufak tefek tamir işlerini öğrenmeni tavsiye ederim
aratırsan bu sitede tüm tamir yapımlarını görebilirisin.
ufak tamir işleri için tamirciye gitme affetmiyolar.kuralkan.net sitesine üye olup
buradan parça fiyatlarını görebilir ve sipariş edebilirsin.
hemen hemen her parça var orda.2-3 günde yolluyolar
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
251 daha mantıklı bir tercih olacaktır. Zira hem daha zaptedilebilir bir motor hemde daha ekonomik olacaktır. Daha çok şehir içinde kullanacağınız bir motorda fazladan birkaç beygirinizin olması bir avaj olmayacaktır
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------
Birde....bu motorlarda karbüratör çok önemli....Motoru iyi beslemesi şart. Meme ölçülerini bilmiyorum ama mutlaka orjinal meme ölçülerinde bir karbüratör temin edin. Asla ama asla çin malı kullanmayın. Ben herhalde 10 defa karbüratör değiştirdim...Hepside sıfır ve çin taiwan...yukarı nagzaki...büyük hüroşima...aklınıza hangi firma gelirse...Ama ikinci el temiz bir karbüratör buldum...Rahat ettim.....
Jawa 350 TS...Asya 125 T
merhaba arkadaşlar benim 97 model mz im var. 1litre benzin ile 17km yapıyor benzin yakışını düşürmek istiyorum tavsiyeleriniz nelerdir selamlar..
aldığım motor daha 27 binde 2000 model. şu ana kadar lastikleri ve devir saati haricinde hiçbir parça değişmemiş herşey olduğu gibi 2006 dan beri de kapalı garajda yatıyor ben aldım işte güzel bi bakım yapıp binmek istiyorum. başka yapabileceğim birşey varmı ?
selam millet. makina ma 3 ay önce krank sardırdım. hevesim falan bir kaçtı bir görseniz . neyse parçalrını istedim geldi uzun süredir de işlerimin yoğunluğundan toplama ma vakit olmadı. blkları söküp krank milini söktürüp yeni biyel kolunu taktım fakat balans ını almakta bayağı bir zorlandım. tornacı arkadaşımla belki 3 saat uğraştık. en son % 5 salgı ya kadar indirebildik. geçen akşam karteri topladım . fakat marş kolunu kaç tur gerdireceğimi anlayamadım . alp usta bir bilgin varsa yardımcı olmanı istiyorum . birde o kadar kaliteli yağ kullanmam rağmen bu krank mili neden sardı . yağ pompasını o kadar kontrol ettim her hangi bir tıkanıklık yok . şahsii kanaatim ( iki zamanlı motor tamircisi olarak ) karter e damla olarak verilen yağ krank milini yeterince yağlayamıyor. eğer eksik yağlama olsa idi piston unda az çok sarama yapması gerekiyor. ama yok piston tertemiz . şimdi yapmayı düşündüğüm değişiklik , emme manifolduna bir nokta bularak delik delip diş açarak yağlama borusunu buraya montajlayacağım . böylelikle yağ benzine tam olmasa bile bir miktar karışacaktır. çünkü bloklarda yağlama rekorunun bağlandığı yerdeki çıkışlar krank milinin ağırlık bölümlerine denk geliyor. ve burdaki gelen yağ portlardan yukarıya çıkıyor. piston verimli bir şekilde yağlanıyor ama biyel kolu rulamanı bu yağla tam buluşamıyor. emme manifolduna verdiğim zaman ise piston yukarıya çıktığı zaman benzin hava karışımındaki yağ biyel kolunu çok rahat yağlayacaktır. diye düşünüyorum...
Yağlamada bende halihazırda yağ pompasını kullanıyorum.Motorun bu yaşına rağmen bir sorun olur diyede korkuyorum açıkçası.Arkadaşların forumda hep dediği gibi depodan yağlama işini düşünmüyor değilim hani.Ya da her ikisinide.Concorde 787 sende en klasik ve güvenilir yöntem(bunu MZ specification kitapçığı diyor) olarak depo yağlamasını yada pompa +benzin depo deposuna yağ karışımını tercih etsen daha iyi değilmi.Bu arada geçmiş olsun...
Bu Foruma yeni üye oldum ve herkesi sevgi ile selamlıyorum.
Kendim, 12 yılı aşkındır mz kullanıyorum ve şu anda da bi seyhan 301'im var. ve gayet de memnunum makinemden.
Türkiye şartlarında bence kullanılabilecek en iyi Motorsiklet dir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------
sürüş tarzını değiştirmek.
mesela gereksiz aragazlar vs vs .
park halinde iken boşuna çalışması vs vs gibi durumlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------
++++++++++++
aynen )))
şimdi bu motor için karışım oranını 40/1 belirlemişler. ve tüketim değerine görede yağ pompasını ve de gaz pistonu nu gaz koluna beraber bağlamışlar . gaz verdikçe yağ miktarı da artmakta . bundan 15 yıl önce sinde üretilen scooter sistemlerinde bile kullanıldı. ( honda) o makinalarda yağ pompasının çıkış hortumu emme manifolduna bağlı idi . ve hala motor açılmada krank mili sardırmadan kullanılan tanıdığım bildiğim makinalar var . 40 bin km olan hala canavar gibi giden beeat biliyorum . eğer kaliteli iki zamanlı yağ kullanıyorsam ve pompada yeterli miktarda yağ basıyorsa benzine yağ koymayı düşünmüyorum. çünkü depo kapağının çevresi tahliye havalandırması nedeni ile ve karbüratörün dış yüzeyi toz topluyor . ama saf benzin kullan makinalar bunu pek yapmıyor. her ne ise , doğru düşündüğümün kanaatindedyim . yağ hortumunu emme manifolduna bağlayacağım . ramazan ramazan da toplamak hiç canım almıyor . ama bayrama bitirmek istiyorum. çünkü siyah atıma acilen binmem lazım . 3 aydır o da bende durduğumuz yerde paslanmaya başladık..
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)