hemen yağa ortak olurum
8 lik varsa 8 lik alalım
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
Arkadaşlar.. dün Shell Advance VSX 15w/50 motosiklet yağı aldım. Bugün yarın değiştiricem. Bu yağı nasıl bilirsiniz ? Kullanan var mı =? Bide ambalajın üzerinde (Syntetik based) yazıyor. Bu nedemek sizce ? Yarı sentetik mi ? Tam sentetik mi ? Umarım tam sentetiktir.
Tam sentetikmiş ya öğrendim çok iyi. 1 lt 20 tl. Tam sentetik 15w/50 ler arasında neredeyse en ucuzu. Daha ucuzuna denk gelmedim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:24 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:14 AM ----------
Ben bu konuya katılmıyorum. Bence 4000 km. Bizim motorlar için sınırda bi yağ değişim aralığı. 4000 km olur ama bence şöyle olur. Full sentetik kalite bi yağ ve tüm kullanım şehirler arası uzun yolda ise limitlere yakında olsa yinede olur. Benim her 2000 km de bir motordan aldığım simsiyah yağı düşünürsek, o yağ daha gider veya gitmez, kesinlikle değiştiririm. Göçen kış % 80-90 şehir içi kullnım yaptığım 4 ay süresince 1500 km de bi yağ değişmi yaptım. Yağın kirliliğine inanamadım. 150 cc bi motor için ne olursa olsun 4000 km fazla. Bunu savunan servislerde var. 2000 de bir tavsiye eden servislerde var. Benim şahsi görüşüm 2000 km de bir değişim. Metehan acık ta işçilik veriyordur servise belki O yüzden aralarda yaptığı yağ değişimi biraz Meto ya pahalıya mal olmuş olabilir. Yağ değişimi için ayrıca bi ücret alınmasa bile bu işlem için servise gitmeye gerek yok. Standart bi yağınız olsun. Zırt pırt farklı yağları da kullanmayın. Motoru kaliteli bi yağa alıştırın öyle gitsin. Şu an ben arayıştayım. Eğer memnun kalırsam yazın Shell advance VSX 15W/50, kışın ise aynı ürünün 10w/40 ından kullanıcam . Kısa bi süre sonra 3-5 gün.. Yağ değişmi yapıcam. Foto ile ayrıntılı bi şekilde anlatırım. Bilmeyen ark.lar varsa kendileri kolaylıkla değiştirebilecekler. Bidaha aradaki yağ değişimleri için servise gitmeyin ve tavsiye.. 2000 de bi değiştirin. 125-150 cc grubundaki commuter modelleri arasında kesinlikle 4000 km de bi yağ değişimi yapan hiç bir model yoktur. Servis (Abi bu motorlar 4000 km gider) desede inanmayın. Gider, gider elbet. Seviyesini kontrol edersin. Eksildiyse çakarsın kirli yağın üzerine takviye yağı, gider gitmesine. Ama bu şekilde motorun size hizmet edeceği süreyi veya km yi kısaltmış olursunuz. Şahsi kannatim.
valla ethemim inan fatura hep bana patlıyor...servise giden tek kekoro kerizo benim en çok canı yananda benim...siz servise gitmiyorsunuz sorun yok...Cihan Birol servise adım dahi atmadılar sorunsuz gezdiler dip gaz hemde dişli değiştirerek motora envai eklemeler yaparak(elektrik donanımına)
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Motor işi biraz da bana kalırsa şans işi gibi geliyor bana. Benim eski mondi scooter ben ne köklerdim ne dip gaz giderdim. Buna rağmen 18000 km kullandıktan sonra sattım. Son ana kadarda 1 gr yağ yakmamış performansında düşme yoktu. Halen de sattığım kişi motor açmadan kullanıyor. Şans+itanalı bakım ikilisiyle bence daha sağlıklı bi kullanım elde edilebilir. Şansızlık işine bi örnek veriyim. Geçenlerde forumda (cbf 150 çalşmıyor) gibi bi başlık gördüm. Adam sıfır motor almış. 20.km de motor stop etmiş. Tam ayrıntı hatırlamıyorum ama piston metal tozları vs bişeyler yazmıştı. Sağlam bi motor mekanik arızası idi yani. Buda o arkadaşımızın şanssızlığı idi. Aldığın motor açısından da biraz şanslı olman gerekiyor. Bu elbette bizlerin elinde değil. Bakalım ben şanslımıyım motorum açısından. Veya ne kadar şanslıyım. Çok merak ediyorum Kimi gözü gibi bakar 40-50 bin gider. Kimi tınlamaz 80-90 bin gider. Motorum açısından şansım yoksa istediğim kadar bakım da yapsam fayda etmez. Beli vakitte bozulmaya niyetlenmişse elbette çaresi yok. Kansere yakalanmış bi şekilde. Ama aldığım motordan yana şanslıysam, bakımlarını aksatmayarak uzun seneler bana hizmet etmesini elbette isterim. Yani işi sadece şansa da bırakmamak lazım.
Motoru aldığım gün servis ilk kez çalıştırdı ve teslim alırken sordum. Motorun rodajını nasıl yapıcam diye. Bana dediği aynen şuydu. Bas korkma, bu motorlara bişey olmaz. Bu servis bana demişti ki.. 4000 de bir yağ değişimi yap 2000 gereksiz. Oldu canım
Bu elektrik işine bende bi dalmak istiyorum ama ufaktan. 4 lü bağlatmak istiyorum 12000 bakımında kısmetse DB motora gelerek. Bi arkadaşımız buranın 4 lü bağladığını yazmıştı. Metehan bağlıyorlar dimi ? Açma kapama anahtarını nereye montajlıyorlar biliyormusun ? Veya bilen var mı =?
Cihan-Birol zaten bi ekol bence. Helal olsun. Cbf 150 yi tam anlamıyla ispatladılar. Bence Honda onlara bu konuda teşvik bile vermeli. Cbf 150 nin çok güzel reklamını yaptılar bence.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:58 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:47 AM ----------
Yağın kirli olması iyidir. Ama şöyle iyidir. Yağ kirli olduğunda yağın motor içersindeki görevini başarıyla yerine getirdiğini anlayabilirsin. Yağın kirli olması bunun ap açık göstergesidir. Ama kirliliğe doymuş, içinde kurum ve çiğ benzin atıkları barındıran yağ artık doymuş, temizleme özelliği yitirmiş veya kirlilik derecesine göre motoru koruma, temizleme özelliğini yitirmeye başlamış yağdır. Şöyle bi örnek vereyim. Temiz su ile mi yıkadığın çamaşır daha temiz olur. Yoksa kirli su ile mi ?Kirli suda çamaşır yıkamaya çalışırsan ne olur ? Ne kadar temizlenir sence. Senin yazdığından sadece yağın karter içindeki görevini başarı ile yaptığı anlaşılır.
(yağın kirli olması iyidir.
Yağ içindeki deterjanın kurumları başarıyla söktüğünün bir kanıtıdır bu)
Evet elbet kanıtıdır. Ama daha fazla sökeceğinin, sökmeye temiz yağ performansı gibi devam edeceğinin mi işaretidir. Yoksa artık değişim zamanı yaklaştığının ve değişmesi gerektiği nin mi ? Aynı yağ ile kaç. kere patitisi kızartabilirsin ve sağlıklı, lezetli bir biçimde yiyebilirsin. Pek bilmem ama en fazla 1-2 olsun olsun 3 keredir herhalde. 7-8 kere olurmu ? Ne olur, kanser riski
valla hocam ben alarm 4 lü takılı vaziyette aldım 4 lü düğmesini ün sağ grenajla dreksiyon arasında iki videnın duttugu siyah üçgen parçanın üzerine takmışlar gayet rahar oluyor fakat o düğmeyi açtığında sinyallerden (sağ sol) birini açman gerekiyor. Bunların drirekt sağ sol düğmesinin üzerinde 4lü düğmesi olanları varmış bulabilirsen onlardan al derim.çünki bu düğmeyle beraber hangi sinyali açarsan diğerine daha az akım geliyor bizzat kendim ölçtüm dolayısıyla simetrik yanmıyor biri diğerinden daha parlak yonıyor
:pl: [COLOR="Red"]Gimme fuel[/COLOR] !!! [COLOR="Blue"]Gimme fire[/COLOR]!!! [COLOR="Red"]Gimme that which I desire[/COLOR]!!! :pl:
adı üstünde u[B][COLOR="Blue"]M[/COLOR][/B]u[B][COLOR="Blue"]T[/COLOR][/B] :queen:
[COLOR="Red"]makine mühendisliği 4 sene kaldı[/COLOR]
Yağ ben böyle 4 lüyü açmak için sinyallerden birini çalıştırmak zorunda kalmak istemiyorum. Bu şekilde yapmak oldukça kolay zaten. Benim istediğim tek bir anahtar olucak ve sadece 4 lüleri açıp kapamaya yarıyacak. Bu şekilde yapan, yaptıran bilen varmı ? Yapılabildiğini duydum. Ama hiç dialok kurma imkanım olmadı.
daha önce ön bilyaları dağıtan varmı ben şu an dağıttımda yaptırmaya gidecem bu gün yarın ama servis ne ister bilmiyorum hani sizin söyleyeceğiniz rakama yakın bi şeyse servise götürürüm herhalde lütfen yardım
:pl: [COLOR="Red"]Gimme fuel[/COLOR] !!! [COLOR="Blue"]Gimme fire[/COLOR]!!! [COLOR="Red"]Gimme that which I desire[/COLOR]!!! :pl:
adı üstünde u[B][COLOR="Blue"]M[/COLOR][/B]u[B][COLOR="Blue"]T[/COLOR][/B] :queen:
[COLOR="Red"]makine mühendisliği 4 sene kaldı[/COLOR]
Denecem ya
Repsol 15-50 de trt çıktı
2750 km de ...Halbuki benim 20-40 actevo daha çok götürüyordu
Bidon varil bulursak haberleşiriz o zaman usta
Benim usta agip elf bulamazsan shell kullan dedi.
Bu arada agip'in 15-50'sini bulursanız deneyin ama Tr'de yokmuş sanırım
evet laf döndü dolaştı son söz şansa geldi...yani ne kısmetsiz bahtsız bir dam olduğuma... evet galiba bu şekilde açıklanabilir...mekanik zımbırtılar alınlarında ben şu kadar gitcem şu kadar sağlam çalışcam yazmıyor ki...
inan 90.000 de kuryeyle sohbet ettim 3 saat önce anlattım durumu şaştı...ama 500 km de bir yağ değiştiriyormuş...eksiltme bendede var dedi...ybrci arkadaşları buna gülüyormuş..adı YAĞCI ya çıkmış...yağcı gel yağcı git...rezil oluyoruz kurye arkadaşlara diyor...
4 lü işini konuştum...40 lira fiyat dediler...tek anahtar...nereye bağlanacağını sen veya usta karar verir önemsiz detay onlar sonucta kullanıcı olarak sen karar vericen...beni ara kardeş gemeden öncesi...ona göre servisi arayıp sana 10 numara bakım yaptırayım...karbüratör temizliğine kadar 10 numara olcak herşey...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
arkadaşlar buda benim kamyonum fotoraf makinesi pilleri değiştirdiimiz için yanlış tarih gösteriyor
bunlar daha önce bahsettiğim katlanabilir demirler
bu hafta sonu ani bir kararla, kararı cuma günü aldık kuzenimle birlikte batı karadeniz turu yapmaya karar verdik. sabah saat 08:00 de sultanbeyliden yola çıktık depoyu kurtköy opette fulledik rotamızı kurtköyden otobanla düzce düzceden akçakoca, alaplı, ereğli, zonguldak kozlu, çaycuma, bartın, amasra olarak belirledik. otoban oldukça zevkli bir yolculuk oldu, hatta ereğliye kadar keyifliydi,ereğlide yemek yedik ve kısa bir tur yaptık cehennem ağzı mağrasını gezdik, yeniden yola koyulduk fakat ereğliden zonguldağa giden yolda kısa aralıklarla yol çalışmalarına denk geldik, çaycumada depoyu tekrar fulledik yola devam ettik, efendim lafı fazla uzatmadan, saat 18:20 de amasraya vardık niyetimiz amasraya vardığımızda bir pansiyon veya otele yerleşmekti, fakat ne boş bir otel nede iki bekar adama pansiyon verecek kimseyi bulamadık, anlayacağınız açıkta kalmıştık, ama moral bozmak yoktu tabiki güzel bir mekanda karadenizin taze balıklarından yedik ve gecenin ilerleyen saatlerini geçirmek için nevalelerimizi alıp kumsala gittik şansımıza gece havada oldukça serin hatta serin değil soğuktu gece saat 03:30 a nevalemizin bitimine kadar hem sohbet ettik hemde dinlenmeye çalıştık fakat soğuğu içimizde fazlasıyla hissederek ben hem uykusuzluğun hemde 420 km gidon tutmuş biri olarak 04:00 civarında bir şezlongun üzerinde kafamda kaskımla uyuya kalmışım benden sonra kuzende dalmış saat 05:00 de içimi donduran bir soğukla uyandım, yarım saat sonra kuzende uyandı dedim baba biz hemen yola çıkalım yoksa ben yarın sabah şirkete gidemeyeceğim efendim o saatte açık olan amasranın kahvaltı salonlarından birinde kahvaltımızı ettikten sonra saat 06:10 sularında yola çıktık bu sefer güzergahımızı değiştirerek amasra, bartın, devrek, mengen, boludan otabana bağlanarak redbul takviyesi ile kurtköy çıkışından çıktığımızda saat 14:20 idi yanlız devrek mengen arası yol acayip rampa ve virajlı artı yol yapım çalışmaları vardı ilk uzun soluklu gezim plansız olduğu için pansiyon imkanı olmadığından dinlenmeden kaçarcasına istanbula dönmeme sebeb oldu bundan sonra yapacağım her geziyi en az 3 hafta önceden planlamam gerektiğini öğrenmiş oldum ve ne acıdırki yolda fazla fotoğraf çekemedim okuma zahmetinde bulunduğunuz için teşekkür ederim...
[B][CENTER]MOTOSİKLET ÖZGÜRLÜKTÜR HER YAŞTA...[/CENTER][/B]
kazasız belasız bol sürüşler dilerim
ayrıca bu motorun arkadan görüntüsü çok hosuma gidiyor
Sen Vodafon Gibi Anı Yaşarken Seni Turkcell Gibi Heryerde Çekemem...
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)