Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #8861
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Metocum, Ulaştım saolasın, Kasım beyle görüştüm, durumu anlattım, oda amortisörün patlamış olabileceğinden bahsetti. Pazartesi günü 16000 bakımı için 10:30 da geleceğimi söyledim ve randevu aldım. Not aldı. Metocum şimdi senin o gün beni karşılayabilecek durumun olurmu ? Uyku, çalışma düzenin, daha özel bi iş vs vs.. Gelebilecek pozisyonun olmasada bana tekrar bi tarif edersen sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8862
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    tamam kanka dek getirmeye çalışırım...ayıpsın...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  3. #8863

    Üyelik
    30 Temmuz 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    NX-4 Falcon

    Bulunuyor serviste

    Alıntı chatkut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bulabiliyomuz derken tam ne demek istedin, yani servisinde vardır bulursun ama yan sanayi falan arıyorsan bulamayabilirsin
    Ancak komple set halinde satılıyor.26TL Ben sadece duy kısmını bulsam daha uygun olu ama servis komple satıyor.

  4. #8864
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı eraysarac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ancak komple set halinde satılıyor.26TL Ben sadece duy kısmını bulsam daha uygun olu ama servis komple satıyor.
    elin hünerliyse belki yapabilirsin...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  5. #8865
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    süspansiyondan geldiğini söylüyorsunuz. fakat ufak bir ihtimal de olsa sehpanın yayı gevşemiş ve bu yüzden sehpa tümseklerde çap çap yuvasına vuruyor olabilir. bir bakın bence.
    scoterde başıma gelmişi plastik su kapağı takmıştım

    bende benim arka amortisörün sert oldugunu düşünüyordum. hard a aldım tümseklerden geçerken arka tekerin yerden kesildiğini hissettim..
    eski haline getirdim o gün bugun aynı ayarla yüklü de biniyorum .. uzun yolda artçı ağır oldugundan biraz gezme yapıyor o kadar.
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  6. #8866
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Sa Cbf ci arkadaşlar.

    Size bir soru sormak istiyorum. Burda bi arkadaş 2009 cbf tamamen orjinal hali ile 5.000 km lik motoruyla rahat rahat 140 km hız yaptığını söylüyor. Doğrumudur acaba. Benim pek inanasım yok ama birde sizlerden duymak istedim.
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  7. #8867

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sa Cbf ci arkadaşlar.

    Sizi bir soru sormak istiyorum. Burda bi arkadaş 2009 cbf tamamen orjinal hali ile 5.000 km lik motoruyla rahat rahat 140 km hız yaptığını söylüyor. Doğrumudur acaba. Benim pek inanasım yok ama birde sizlerden duymak istedim.
    38'lik dişli varsa bile düz yolda o hızlara çıkmaz , sallıyordur
    140 km/h hız için :
    38 dişli ve arkadan esen rüzgar yada meyilli yol lazım

  8. #8868
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sa Cbf ci arkadaşlar.

    Sizi bir soru sormak istiyorum. Burda bi arkadaş 2009 cbf tamamen orjinal hali ile 5.000 km lik motoruyla rahat rahat 140 km hız yaptığını söylüyor. Doğrumudur acaba. Benim pek inanasım yok ama birde sizlerden duymak istedim.
    115 km yi 1 km bile geçmez düzde, arkadaşın hayal görmüş cbf 250 yle bile o sürati göremedim ben ....

  9. #8869

    Üyelik
    15 Aralık 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150 , Kymco agility 125
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf 150 yi satıp 250 alırsan eski günlerini çok ararsın, parçası pahalıdır, canın çok yanar. Cbf 250 forum başlığında, orjinal parçası pahalı olduğu için ucuz çıkma parça arayan çok arkadaşımızın mesajı var. Cbf 250 nin 150 ye göre elbette artıları var. Ama emin ol ki eksileri daha fazladır. Ben şu anda piyasada 150 - 250 cc grubunda cbf 150 satılıpta terfi edilebilecek, sağlamlığı kalitesiyle, ekonomisiyle, sınıfına göre rahatlığı ile başka bi model olduğunu sanmıyrum. Ha dersen ben 500 lük 600 lük bakarım sorun olmaz. Yakıt sarfiyatı ve parça, yedek servis hizmet fiyatları sorun değil. O zaman seçenek çok

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:36 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:23 PM ----------



    Kedimi medimi anlamadım gitti, içime dert oldu. Şimdi motor Akçay' da gelince iyice bi bakıcam Takıldı kafama. Metocum senin ekzantrik zincirin değişti mi ? Bunu bende merak ediyorum. Kaç binde değiştiriliyor eks. zinciri. Bunun belli bi km si mi var ? Yoksa servis sesinden falan mı anlıyor değişmesi , gerektiğini ? Bide şöyle bişey düşünüyorum. Mesela her balata, zincir, yok dişli değişiminde tekrar tekrar teker sök tak yaptırmak istemediğim için, dış lastikler zincir dişli seti, ön arka fren balataları, arka dişli balatası, dış lastikler vs bir seferde değiştirtmek istiyorum. Bu tüm parçaların ortalama ömrünün bitmeye yüz tutacağı bakım km si sence hangisidir ? şu an morot 16 binde, ben 24 binde hepsini bi kalemde değiştirteyim diyorum. Servis 12000 bakımında fren balatalarımın halen iyi durumda olduğunu söylemişti. Ben diyorum ki 24 binde hepsini değiştirteyim. Ne dersin ? Buda tahminimce önümüzdeki yazın başına falan denk gelir. Canavar gibi sezona gireriz. Senin bu parçalarının değiştiği ortalama km değerin nedire Metocum ? Bide şunu sorucam. Galiba yakınlarda deb. balatası değişimi yaptırdın. Balatanın ömrünün bittiğini kaçırmaya başlamadan önce anlamamız mümkün mü ? Misalen seneye motor oldu 30000 km tüm bakımları yaptırdık, deb. balatası halen sağlam, kaçırmıyor. O değişmedi. Güneye indik. Orada kaçırmaya başlarsa ben uyuz olurum Yani demek istediğim şu ki.. Deb. balatasını kaçırmaya başlamadan önce, sürüş konforunu etkilemeden önce anlayabiliyormuyuz bitmeye yüz tuttuğunu veya bitme aşamasına girmiş olduğunu =? Bunun bi yolu varmı ? Yoksa illa kapağı açtırıp görülmesimi gerekiyor. İllaki debriyajın kaçırması mı lazım anlayabilmek için ?
    42000 km deyim.Ön ve arka balatayı daha hala orjinali.Balata merkezine alttan bakıldığı zaman balatanın dibinde bir çizgi var.O çizgiye yaklaşıldığı zaman balataların değişmesi gerekiyor.Debriyaj balatasını falan da değişmedim.Sadece değişen parçalarım ön ve arka lastik(dunlop 100 tl),ön tekerlek rulmanı(20 tl),zincir(DBC oringli 60 tl),arka cant takozları(12 tl).Yanlız 44000 de ön arka balata,ön fren hidroliği,amörtisör yağı ve keçelerini değiştirecem.Ben de ekzantrik zincirinin ne zaman değişeceği hakkında bilgim yok ama heralde 60000-80000 km arası değişir gibime geliyor.
    Bu arada 36000 km de taktığım dunlopun arka lastiği 6000 km de çatlamaya başladı.Duro 36000 km dayanmıştı.Demekki bu yumuşak lastik olayından kaynaklanıyor.Bi daha dunlop almam.İrc veya michelin deneyecem.

  10. #8870
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    38'lik dişli varsa bile düz yolda o hızlara çıkmaz , sallıyordur
    140 km/h hız için :
    38 dişli ve arkadan esen rüzgar yada meyilli yol lazım
    Tamamen orjinal ve düz yolda yapıyormuş 140ı

    Alıntı aykan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    115 km yi 1 km bile geçmez düzde, arkadaşın hayal görmüş cbf 250 yle bile o sürati göremedim ben ....
    Gelir birazdan gözüne sokarım bu yazılanları. teşekkürler
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  11. #8871

    Üyelik
    24 Haziran 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda Cbf 150 (Kırmızı)
    Bu motorları bu kadar hızlı kullanmanın ne manası var be kardeşim.Hızlı motor istiyosan git 250cc lik al bilmem ne al ama bu 150cc lik motorla neyi ispatlamaya çalışıyorsun.Motorun çapı belli sıradışı şeyler yapmanın anlamı yok.Ne güzel motor bulmuşun doğru düzgün binsene sıkıştırmadan etmeden.

  12. #8872
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı crux2006 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorları bu kadar hızlı kullanmanın ne manası var be kardeşim.Hızlı motor istiyosan git 250cc lik al bilmem ne al ama bu 150cc lik motorla neyi ispatlamaya çalışıyorsun.Motorun çapı belli sıradışı şeyler yapmanın anlamı yok.Ne güzel motor bulmuşun doğru düzgün binsene sıkıştırmadan etmeden.
    Hocam adam yalan söylüyor Yalan söyleyen ölmüyorya benzinde gitmiyor Sallıyor işte :D
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  13. #8873
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    devr kesici var. nereye gidio 140.
    metehan abi 135 yapıyordu ki tatlı bir meyil ardından rüzgarsız havada demişti. ben en çok 125 i gördüm rampa aşağı iniyordum. devir kesiciye girdi zaten ki patlıyorum diye bir ses çıktı egsozdan
    otoban tarzı asfaltta normal hızı 110 dur
    mıcırlı stabilize yol dedikleri asfaltta da 100 km hız da seyreder.. çok çok zorlarsan 10 km artış olur.o da en fazla 120 yapar .. 140 cbf 250 nin hızıdır. ki onun bile canlı her halükarda yapabileceği yoktur..
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  14. #8874
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Temmuz 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF250 , GT250r'den sonra tekrar CBF150
    İlk cbf150'mi sıfır almıştım.Ancak rodajdayken sürekli dip gaz giderek hararet yaptırmıştım.O günden sonra motor her ısındığında motordan sesler geliyodu.Sübap sesi olabilir.10.000 km kadar kullandım.Hiç sorun çıkarmadı.Ayrıca son hızı 105'ti.Şimdi ikinci el aldığım cbf150'mde son hızım 110.Ayrıca ısındığında ses gelmiyo.Demek ki rodajı düzgün yapılan cbf150 daha hızlıymış.Rodajdayken sakın uzun yola çıkmayın.Ya da ikinci el motor alırken dikkat edin.Rodajda zorlanmış motor hem ısındığında gürültü çıkarıyo hem de daha yavaş kalıyo.

  15. #8875
    alix35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    izmir karşıyaka
    Motosikleti
    sattım düğünden sonra bakıcam
    Alıntı CallofJuarez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk cbf150'mi sıfır almıştım.Ancak rodajdayken sürekli dip gaz giderek hararet yaptırmıştım.O günden sonra motor her ısındığında motordan sesler geliyodu.Sübap sesi olabilir.10.000 km kadar kullandım.Hiç sorun çıkarmadı.Ayrıca son hızı 105'ti.Şimdi ikinci el aldığım cbf150'mde son hızım 110.Ayrıca ısındığında ses gelmiyo.Demek ki rodajı düzgün yapılan cbf150 daha hızlıymış.Rodajdayken sakın uzun yola çıkmayın.Ya da ikinci el motor alırken dikkat edin.Rodajda zorlanmış motor hem ısındığında gürültü çıkarıyo hem de daha yavaş kalıyo.
    yani kullanıcı hatasından kaynaklanıyor genelde çoğu arıza diyebiliriz....rodajı güzel yapılan bi motor daha sağlam ve sorunsuz oluyormuş....rodajı uzun yolda yapsak 80-90 arası gitsek olmazmı...
    başkasının ayıbını ört ki; bi başkası da senin ayıbını örtsün...

  16. #8876
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Temmuz 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF250 , GT250r'den sonra tekrar CBF150
    Alıntı alix35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani kullanıcı hatasından kaynaklanıyor genelde çoğu arıza diyebiliriz....rodajı güzel yapılan bi motor daha sağlam ve sorunsuz oluyormuş....rodajı uzun yolda yapsak 80-90 arası gitsek olmazmı...
    Mümkünse ilk 2.000 km hiç uzun yola çıkmadan rodaj yapmak lazım.Eğer uzun yola çıkma gereği varsa da kesinlikle dip gaz yapılmaması lazım.Aksi takdirde sonradan acısı çıkıyo.Motor sağır kalıyo.Hızı düşük oluyo.Ayrıca ısındığında şıkır şıkır sesler gelmesi de başka bir sorun.

  17. #8877
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı MRYLDZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    42000 km deyim.Ön ve arka balatayı daha hala orjinali.Balata merkezine alttan bakıldığı zaman balatanın dibinde bir çizgi var.O çizgiye yaklaşıldığı zaman balataların değişmesi gerekiyor.Debriyaj balatasını falan da değişmedim.Sadece değişen parçalarım ön ve arka lastik(dunlop 100 tl),ön tekerlek rulmanı(20 tl),zincir(DBC oringli 60 tl),arka cant takozları(12 tl).Yanlız 44000 de ön arka balata,ön fren hidroliği,amörtisör yağı ve keçelerini değiştirecem.Ben de ekzantrik zincirinin ne zaman değişeceği hakkında bilgim yok ama heralde 60000-80000 km arası değişir gibime geliyor.
    Bu arada 36000 km de taktığım dunlopun arka lastiği 6000 km de çatlamaya başladı.Duro 36000 km dayanmıştı.Demekki bu yumuşak lastik olayından kaynaklanıyor.Bi daha dunlop almam.İrc veya michelin deneyecem.
    Açıklama için saolun, bende bu komple ağır bakım km mi yükseltmeye karar verdim. 2010 yaz başında hallettiricem hepsini. 30-35 bin falan olurum seneye yaz başı bu hızla gezersem.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:24 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:16 PM ----------

    Alıntı CallofJuarez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mümkünse ilk 2.000 km hiç uzun yola çıkmadan rodaj yapmak lazım.Eğer uzun yola çıkma gereği varsa da kesinlikle dip gaz yapılmaması lazım.Aksi takdirde sonradan acısı çıkıyo.Motor sağır kalıyo.Hızı düşük oluyo.Ayrıca ısındığında şıkır şıkır sesler gelmesi de başka bir sorun.
    Isındığında çıkan şıkır şıkır sesi ısınan motorda aşırı incelen yağdan kaynaklanan sibop sesidir. Kışın bu sesi daha az duyar yada hiç duymazsınız. Motorun açılma şekliyle ilgili değildir. Ve bu bir arıza değildir. Yaz mevsiminde yanlış bi motor yağı tercihi yaparak 10w/40 yağ kullanan arkadaşlar bu sesi, 15w/50 kullananlara nazaran çok daha fazla duyarlar. Sibop ayarsızlığı vb bi durum varsa motor bu şıkırdama sesini soğukkende çıkartır. Isınan motorun bu şekilde davranması bir arıza değildir. Sürüş anında maksimum hızınızı ve çekişinizi etkileyebilecek bunun haricinde bi çok şey sayılabilir. Bu bir arıza değildir ayrıca çekiş ve maksimum hızınızı da şekillendirmez. (Bu bilgi yetkili sevis kaynaklı ve 2 cbf 150 kullanıcısı deneyimidir.)

  18. #8878
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    cbf lerin yağı yanlış tercih edilmişse çok ince bir yağ konmuşsa cızırdama tarzında eksantrik zinciri, yağ ısınınca çok ses yapar 15/50 yaz aylarında kullanılması gereken yağdır, aynen dogrudur ethem kardeş.

  19. #8879
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sa Cbf ci arkadaşlar.

    Size bir soru sormak istiyorum. Burda bi arkadaş 2009 cbf tamamen orjinal hali ile 5.000 km lik motoruyla rahat rahat 140 km hız yaptığını söylüyor. Doğrumudur acaba. Benim pek inanasım yok ama birde sizlerden duymak istedim.
    İnanma böyle şeylere 105-110. Düzde 115 için bile bana kalırsa en azından arkadan rüzgarın ittirmesi lazım Zaten düzde 115 falan..bayır aşağı 130 yok efem iki kişi 115, tek kişi 120 basan falan filan cbf 150 nin motoru bitme eğrisine girmiştir. Bu şekilde standartların çok üzerinde olan motorların ikinci illerinden uzak durun derim. Emsallerinden teknik olarak hiç bir farkı yokken yüksek hızlara ulaşabilen motorlar, ömürlerinin son demlerinde (gömlek mi deniliyor tam bilmiyorum) Piston ve gömlek arasındaki aşınmadan dolayı standartlardan daha yüksek sıcaklıklarda çalışarak daha fazla yalancı güç üretirler. Race motorları gibi düşünün, performanslıdırlar ama, motorları çabuk biter. Biz kardeşimle lise çağlarımızda emanet bi 97 model cg 125 titanın motorunu yakmıştık. O zaman tabi yağ mağ hak getire, nerden bilicez, emanet aldığımız abide hiç bakamış yağına. Yağı eksiltmiş eksiltmiş, motor çayır çayır yanıyo, 2 kişiyiz 90-100 gidiyoruz, sola çıkıyoruz gaz açıyoruz motor halen kendini ileri atıyor. Uff be titan da ne motormuş vay be.. falan demeye kalmadı..Şaka şak şak şak, lik lik lik lik, çır çır çır şık şık şık, kombinasyonlarında bi sesler. Hemen sağa çektik, Tabi tırs, emanet motor, ehvah, Bi kaç kere ayak marşının üzerinde zıpladık, aa çalıştı bi oh çektik, 5 dk daha gittik aynı şekilde yine durdu. Bu sefer tamemen bitti motor, ayak marşı kıpırdamıyordu. Sonra motordan bi çay bardayı yağ çıktı Yani şunu anlatmak istiyorum, motor bitmesine yakın, yağ yakma ivmesi hızlanmışken keçi gibi kaçıyor diyiyim size Aldanıpta sakın böyle benim cbf düzde 120 basıyor diyen bi cbf i arayıp tarayıp hususi gidip te almayın Ben bazen her zaman asla yapmam ama düzde köklüyorum. bakıyorum 105 belki 110 u görüyorum. Hıh diyorum, ok. Her şey yolunda

  20. #8880

    Üyelik
    24 Haziran 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda Cbf 150 (Kırmızı)
    Faydalı bilgilendirme için saol


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler