Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
21 Nisan 2013, 00:32
#31781
ZS805 adlı üyeden alıntı
s.a. arkadaşlar... 2010 model, 15000 km de siyah,pirelli mt 65 lastikli ,koruma demirli,büyük top caseli,işe gidip gelmede kullandığım,kazasız,bir kere durduğu yerde yana yatması olan,ilk sahibi olduğum cbf 150 motorumu cbr 250 alma sevdasından satmaya niyetlendim...sahibindene koydum geçen ay 4.400 tl fiyat yazdım...hiç arayan olmadı bende ilanı kaldırdım....fiyat yüksek geldi sanırım...bu motorun ederi nedir sizce ?
max 4000 eder bence 3 yıllık motor eski kasa dediğin fiyata 2012 model motorlar var
Reklamlar
-
21 Nisan 2013, 00:35
#31782
cd0345 adlı üyeden alıntı
max 4000 eder bence 3 yıllık motor eski kasa dediğin fiyata 2012 model motorlar var
haklısın abi...bu durumda cbf 150 ye devam...başım ağrımaz enazından,3 senedir tık demedi cbf,aslandır o aslaaannnn...
-
21 Nisan 2013, 00:36
#31783
FermanogLu adlı üyeden alıntı
Bugün İrc marka 4 mevsim lastik aldım. Takma dahil 155 tl .
İlk izlenimlerim olumlu.
Bu arada lastikçi takma işlemini yaparken hava basınlarını sordum. Ön 30 arka 40 dedi.
Sizce bu başınçlar normal mı ?
40 arka çok hocam zaten irc micheline göre sert bi lastik o zaman çıkarttığın durolarla aynı olur yol tutuşu
benim michelinler yumuşak ve çok altını sürtmeye meyilli o yüzden sürekli 2 kişi kullandığım için ön 31 arka 33 vuruyorum ama sen tek kullanıyorsan 29 ön arka 30 yada 31 iyi olur sanırım
-
21 Nisan 2013, 00:38
#31784
cd0345 adlı üyeden alıntı
40 arka çok hocam zaten irc micheline göre sert bi lastik o zaman çıkarttığın durolarla aynı olur yol tutuşu
benim michelinler yumuşak ve çok altını sürtmeye meyilli o yüzden sürekli 2 kişi kullandığım için ön 31 arka 33 vuruyorum ama sen tek kullanıyorsan 29 ön arka 30 yada 31 iyi olur sanırım
Teşekkür ederim Hüseyin Bey.
O zaman yarın düşüreyim basınçları.
-
21 Nisan 2013, 00:39
#31785
cd0345 adlı üyeden alıntı
40 arka çok hocam zaten irc micheline göre sert bi lastik o zaman çıkarttığın durolarla aynı olur yol tutuşu
benim michelinler yumuşak ve çok altını sürtmeye meyilli o yüzden sürekli 2 kişi kullandığım için ön 31 arka 33 vuruyorum ama sen tek kullanıyorsan 29 ön arka 30 yada 31 iyi olur sanırım
michelin için o degerler gayet iyi. fazla indirme fazla yakıyor sanki o zaman =)
-
21 Nisan 2013, 00:45
#31786
S.Orhan adlı üyeden alıntı
abi haklısın dediğin parçayı bilmiyorum ama muadil motorlarda o parçanın ne kadar olduğunu bilmiyorum tek bildiğim arkadaşım ninja 250 nin arka amartsörünü 1200 euro + işçilik dediler sonra e baydan 700 dolara getirtti 50 liraya taktırttı
Ben CBR ın parçasını çok pahalı derken zaten Kawasaki,Yamaha vs. ile zaten mukayese bile etmiyorum.Ben tamamen bütçeme göre yorum yapmıştım.[/QUOTE]
tabi abi haklısın ben zaten sana bu konuda birşey demedim yanlış anladım belkide hani 250cc ye binicem diyene en makul motor yoksa tabi bütçe meselesi cbf kadar uygun olsa parçası filan dahada çok tercih edilirdi =)
ben 250 ccde maddi sıkıntılar vs. olmasa ktm duke 200 veya ninja 250 alırım ama mantık evliliği demiş ya arkadaş aynen öyle cbf de öyleydi =) regal raptor dd250e9 alacaktım honda kalitesine yöneltildim mantık evliliği yaptık =)
-
21 Nisan 2013, 00:48
#31787
[QUOTE=chemical;3003604]
cd0345 adlı üyeden alıntı
Motosiklet tamamen zevk meselesi o yüzden malesef parçaları pahalı ama hondanın çoğu parçası muadili motorlardan daha ucuz ve kolay temin edilebiliyor. Kocaman arabanın lastiği 4 tanesini 600tl ye michlen taktırdım motora 2 michlen lastik 650 lira mesela o yüzden motora zevk için biniyosan parayı bayılıyosun. Commuter tarzı motorların zaten amacı ekonomi o yüzden parçaları çok ucuz ve yakıtı az olmalı üretim amaçları bu zaten çoğu iş için yani sürekli kullanıyolar o yüzden ekonomik olması şart. Ama zevk için motora binen adamlar zaten kısa sürede satıp kendine uygun tarz olarak o motoru alıyor. Parça işinde ise salim abinin verdiği örneğe bakarsak. Kullanımdan kaynaklı sarf malzemesi olarak değişen bir parça değil yani kaza anında değişen bir parça ( motorda genelde sürekli değişen parçaların ucuz olması önemlidir yani hava yağ filtresi bujiler vs vs) Kaza bu eğer o kazayı ninja250 ile yapsaydın yada ktm duke ile ozaman oturup ağlardık eminim yine en uygun hondadır. Bende size örnek vereyim salim abiye verdiğim cbfin ön jantı fabrika çıkışı yamuktu servisten arayıp değiştirdik garantiden ön jant 250tl ee buda pahalı disk balata 350tl yi buluyor ama kaza anında değişiyor o yüzden bu rakamlara takılmamak lazım.
Cbr250 250cc sınıfında en mantıklı seçimdir tekrar söylüyorum. Yağ filtresi 15tl 1.5lt yağ alıyor 20000 de buji değişiyor hava filtresi 10000kmde 1 başka gideri yok. Cbf 150 ile 2000km de 1 yağ hava filtresi değiştiriyodum bakım olarak aşağı yukarı eşitler yakıt olarak 100km de 1 lt fazla yaksın. Diğer parçalarıda diğer 250cc lerden daha ucuz. Yan büyük grenajı 54tl siyah 95tl tri color ninjanın 750 tl yanına yaklaşamaz... sym wolfun yağ filtresi 30tl gibi bu örnekler değişir.
Diğer konularda ise zaten cbf150 ile kıyaslamak çok çok yanlış olur farklı hacimlerde farklı sınıflarda motorlar. Oturuş pozisyonuda ss kategorisinde en iyisi sportouring motor sym wolf bile nekadar naked densede oturuş pozisyonu race daha yakın cbrde gidon yukarıda ayaklar daha önde. Birde kişinin karakteriyle alakalı bir konu bana milyarlar dökseler ktm nin özel motorunuda yapsalar cross motora binmem aynı şekilde bazılarına bedava verseler race makinaya binmezler buda o hesap
Ben almadan önce çok hesap kitap yaptım araştırdım okudum ondan sonra salim abiyle tanışıp takas ettik ikimizde mutlu olduk
zaten bineceğin motor senin gönlüne hoş geliyosa bakınca kalbin çarpıyosa gerisi yalan üstüne binince aklına hiçbir şey gelmiyo
Nihat kardeşim hayırlı akşamlar.
Motorculuk apayrı bir hastalık işi gerçekten.Ama şu bir gerçekki herkes bütçesine göre motor seçmeli.Önce bineceği motoru ne amaçla kullanacağı,kullanım süresi(elinde barındırma süresi) bunların hesabı yapılmalı.
Şimdi bir örnek vereyim.Eskiden insanlar bir araba aldımı onu en az 20 sene kullanmak isterlerdi.Ama bakıyorum.Bu kavram çoktan değişmeye başladı.Artık bütçesi olan insanlar 5 sene sonra arabasını değiştirmeye başladı.(Yani artık insanlar sanayiye gidip uğraşmak istemiyorlar.)
Motor konusuna gelince 250 cc ve yukarısı motorların parçaları gerçekten çok pahalı.(Honda bunların içinde çok ucuz olabilir).Benim genel düşüncem şöyle pahalı motor alacaksan heleki 0 alacaksan alacan binecen zevkini tadacan ama elden ayaktan düşmeden satacan.Yoksa ............. a. gördün demektir.
-
21 Nisan 2013, 00:53
#31788
ZS805 adlı üyeden alıntı
haklısın abi...bu durumda cbf 150 ye devam...başım ağrımaz enazından,3 senedir tık demedi cbf,aslandır o aslaaannnn...
inan haklısın keşke şu motoru güvenip teslim edebileceğimiz bi usta olsa şöyle bi modifikasyon yapsa benim için ömürlük olur
200 yada 250 cc bi blok taksa üstüne ( 2 kişi uzun yolda 130-140 a gerektiğinde çıksın onun dışında 120 stabil gitsin yeter)
jantlar ve lastikler değişsin biraz daha genişlesin ki hem yol tutuşu hemde frenleme için gerekli
frenler kuvvetlensin önü 2 diske çevirebilir belki arkayada artık bi sistem uydursun =)
bu motora yıllarca binerim =)
vtr250 şahane benim için ama full japon olduğu içni parça fiyatları uçuk =)
-
21 Nisan 2013, 00:54
#31789
[QUOTE=S.Orhan;3003640]
chemical adlı üyeden alıntı
Nihat kardeşim hayırlı akşamlar.
Motorculuk apayrı bir hastalık işi gerçekten.Ama şu bir gerçekki herkes bütçesine göre motor seçmeli.Önce bineceği motoru ne amaçla kullanacağı,kullanım süresi(elinde barındırma süresi) bunların hesabı yapılmalı.
Şimdi bir örnek vereyim.Eskiden insanlar bir araba aldımı onu en az 20 sene kullanmak isterlerdi.Ama bakıyorum.Bu kavram çoktan değişmeye başladı.Artık bütçesi olan insanlar 5 sene sonra arabasını değiştirmeye başladı.(Yani artık insanlar sanayiye gidip uğraşmak istemiyorlar.)
Motor konusuna gelince 250 cc ve yukarısı motorların parçaları gerçekten çok pahalı.(Honda bunların içinde çok ucuz olabilir).Benim genel düşüncem şöyle pahalı motor alacaksan heleki 0 alacaksan alacan binecen zevkini tadacan ama elden ayaktan düşmeden satacan.Yoksa ............. a. gördün demektir.
öyle tabiki abi ele ayağa düştüğü zaman zaten iş bitti demektir. özellikle race makineye biniyosan 2-3 sezon binip vericeksin. Abi zaten amortisman diye bir şey var hondanın en güzel yanı bu. cbf150 5000 tl olsun 1 yılda %10 düşer senede 500tl eder 1 sene kullan 4500e yarın satarsın kullandığın kar kalır 500 daha koy sıfırını al. Aynı şekilde cbr250 içinde öyle şuan ölüsünü koy 8000-8500 tl 2000lira koy sıfırını al. Ama yamahada suzukide bu yok sıfır aldınmı yandın ömür billah bineceksin yoksa patlarsın bu yüzden millet honda alıyor ölüsü bile para. Ya bizde deden kalma diyim titan vardı gidip gelen satıyomusunuz diye soruyo
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
21 Nisan 2013, 00:55
#31790
Tsubasa adlı üyeden alıntı
michelin için o degerler gayet iyi. fazla indirme fazla yakıyor sanki o zaman =)
evet hem fazla yakıyor hemde son hız azalıyor bi kaç gündür 7bin 7,5 devirlerde 90 ı geçemiyordum allah allah dedim bu gün bi kontrol ettim havamı ön 23 arka 26 kalmış bi bastım havayı 31 e 33 motor şimşek oldu =) bide taze kan verdim benzinliğe gitmişken =)
-
21 Nisan 2013, 00:57
#31791
cd0345 adlı üyeden alıntı
evet hem fazla yakıyor hemde son hız azalıyor bi kaç gündür 7bin 7,5 devirlerde 90 ı geçemiyordum allah allah dedim bu gün bi kontrol ettim havamı ön 23 arka 26 kalmış bi bastım havayı 31 e 33 motor şimşek oldu =) bide taze kan verdim benzinliğe gitmişken =)
zincire bak? bujiye bak bi sök. ngk bi buji al tak, bakıma gttiğinde orjinal bi hava filtresi al götür yanıda değiştir.
tekrar bak muhakak farkeder benzinde.
-
21 Nisan 2013, 01:00
#31792
michlen le motor fazla yakıyor bizzat ethem abiyle test ettmiştik yakıtta ve hızlanmada fark var. Ethem abide michlen varken hızlanmada ben yanında geçip gidiyodum tabi kiloda etkili bu konuda. Ben motoru sürekli hava basıncını yağını ve hava filtresini kontrol ederim aynı yerden benzin alırım bu şekilde cbf150 ile yedek depo hariç 400km nin altına düşmedim. Michlenle 350 lerde kalıyor
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
21 Nisan 2013, 01:00
#31793
Tsubasa adlı üyeden alıntı
zincire bak? bujiye bak bi sök. ngk bi buji al tak, bakıma gttiğinde orjinal bi hava filtresi al götür yanıda değiştir.
tekrar bak muhakak farkeder benzinde.
yok hocam olayı yanlış anladın =) yani lastik havası inince fark ediyor =)
yoksa motor taş gibi daha geçen hafta D&B motorda bakıma girdi hava filtresini temizleme gereği bile duymadılar =) ama michelin yol tutuşu ve fazla ezilme nedeni ile çok az fark ediyor yakıtta (depoda 10-20 km) bide lastik basıncı inikse bi o kadar fark ediyor =) o zaman bi depo ile 400 yapan cbf yapıyor 350-360 =)
-
21 Nisan 2013, 01:04
#31794
tabi abi haklısın ben zaten sana bu konuda birşey demedim yanlış anladım belkide hani 250cc ye binicem diyene en makul motor yoksa tabi bütçe meselesi cbf kadar uygun olsa parçası filan dahada çok tercih edilirdi =)
Ayağını yorganına göre uzatacaksın.Sonra burada forumda danalar gibi böğürmeye başlayan insanlar var.Ben nerde yanlış yaptım acaba diyor.
-
21 Nisan 2013, 01:08
#31795
cd0345 adlı üyeden alıntı
inan haklısın keşke şu motoru güvenip teslim edebileceğimiz bi usta olsa şöyle bi modifikasyon yapsa benim için ömürlük olur
200 yada 250 cc bi blok taksa üstüne ( 2 kişi uzun yolda 130-140 a gerektiğinde çıksın onun dışında 120 stabil gitsin yeter)
jantlar ve lastikler değişsin biraz daha genişlesin ki hem yol tutuşu hemde frenleme için gerekli
frenler kuvvetlensin önü 2 diske çevirebilir belki arkayada artık bi sistem uydursun =)
bu motora yıllarca binerim =)
vtr250 şahane benim için ama full japon olduğu içni parça fiyatları uçuk =)
cbf 150 nin tek eksiği son hızı,uzun yolda çok yetersiz kalıyor abi,yoksa şehir içinde başka motor tanımam...
-
21 Nisan 2013, 01:21
#31796
[QUOTE=chemical;3003654]
S.Orhan adlı üyeden alıntı
öyle tabiki abi ele ayağa düştüğü zaman zaten iş bitti demektir. özellikle race makineye biniyosan 2-3 sezon binip vericeksin. Abi zaten amortisman diye bir şey var hondanın en güzel yanı bu. cbf150 5000 tl olsun 1 yılda %10 düşer senede 500tl eder 1 sene kullan 4500e yarın satarsın kullandığın kar kalır 500 daha koy sıfırını al. Aynı şekilde cbr250 içinde öyle şuan ölüsünü koy 8000-8500 tl 2000lira koy sıfırını al. Ama yamahada suzukide bu yok sıfır aldınmı yandın ömür billah bineceksin yoksa patlarsın bu yüzden millet honda alıyor ölüsü bile para. Ya bizde deden kalma diyim titan vardı gidip gelen satıyomusunuz diye soruyo
Benim sene 1984 te Honda motorum vardı düşünsene biraz.Senin anlattıklarınla nasıl paralel bir durum.Honda hayat Onda diye boşuna demiyorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------
ZS805 adlı üyeden alıntı
cbf 150 nin tek eksiği son hızı,uzun yolda çok yetersiz kalıyor abi,yoksa şehir içinde başka motor tanımam...
Uzun yolda yetersiz kalıyor evet haklısın ama bu motor sürat motoru değilki, gezi motoru.Çevreni seyrede seyrede bineceksin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------
Nihat kardeşim bu arada F 54 Fatihle çok yakında bi İzmit yapacaz.Havanın biraz ısınmasını bekliyoruz.Onun bi arkadaşında sis lambaları varmış onları alacaz.Sizlerede bi şekilde denk getirip mutlaka uğrayacaz.
-
21 Nisan 2013, 01:21
#31797
ah be abi,yolda bilmezmisinki diğer araçlar motorsikletliye nasıl davranıyorlar ? yeri gelip gazlamak gerekmiyormu ? bazen sollamak gerekmiyormu ? yoksa aheste sürmek tabiki en güzeli...
-
21 Nisan 2013, 01:24
#31798
ZS805 adlı üyeden alıntı
ah be abi,yolda bilmezmisinki diğer araçlar motorsikletliye nasıl davranıyorlar ? yeri gelip gazlamak gerekmiyormu ? bazen sollamak gerekmiyormu ? yoksa aheste sürmek tabiki en güzeli...
Şeytana uyma sende.(Gerçi altındaki şeytan icadı ama)
-
21 Nisan 2013, 01:31
#31799
ZS805 adlı üyeden alıntı
ah be abi,yolda bilmezmisinki diğer araçlar motorsikletliye nasıl davranıyorlar ? yeri gelip gazlamak gerekmiyormu ? bazen sollamak gerekmiyormu ? yoksa aheste sürmek tabiki en güzeli...
bu arada ben 42 yaşındayım,
6 senedir vitesli motor kullanıyorum trafikte,ömrümde etmediğim kadar küfür ettirdiler bana araç sürücüleri...motorsiklete saygı sıfır...seni rahat bırakmazlar trafikte.
---------- Post added at 00:31 ---------- Previous post was at 00:26 ----------
cümleten hayırlı geceler...
-
21 Nisan 2013, 01:34
#31800
ZS805 adlı üyeden alıntı
bu arada ben 42 yaşındayım,
6 senedir vitesli motor kullanıyorum trafikte,ömrümde etmediğim kadar küfür ettirdiler bana araç sürücüleri...motorsiklete saygı sıfır...seni rahat bırakmazlar trafikte.
---------- Post added at 00:31 ---------- Previous post was at 00:26 ----------
cümleten hayırlı geceler...
Her gün boğuşuyoruz o canavarlarla.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)
Bu Konudaki Etiketler