bir de enduro deneyin derim. Mesela eşinizi Caponord'a bindirin, bakın bir daha VFR'ye bakıyor mu
bir de enduro deneyin derim. Mesela eşinizi Caponord'a bindirin, bakın bir daha VFR'ye bakıyor mu
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Aşık oldum galiba.
Uzunca bi süre enduro tarzı ilgimi çekti ama bu motorda felaket bişeymiş ya.Aklımı fikrimi tarzımı aldı bu motor.
3-4 aydır motor araştırıyorum karar vermeye çalışıyorum.Racing-enduro ve son olarak galiba vfr 800 Bakalım motor alınana kadar neler olacak daha
Esir iken mümkün müdür ibadet,yatıp kalkıp Atatürk'e dua et..Senin gibi dürzülerin yüzünden,dininden de soğuyacak bu millet.İşgaldeki hali sakın unutma,Atatürk'e dil uzatma sebepsiz.sen anandan yine çıkardın ama,baban kimdi bilemezdin .erefsiz.
Ya bilen var mı acaba bu motorun 2008 modeli çıkıcak mı ve türkiye ye gelecek mi?
tkalfaoglu; abi bende öle duydum motor çok sağlam diyorlar ama şu 7000 devir işi kafamı kurcalıyor buna virajın ortasında falan denk gelsen nolur acaba?
Bide kullanan biri olarak sıkışık trafikte çok yoruyomu ya herkes aynı şeyi söylüyor çünkü.
Esir iken mümkün müdür ibadet,yatıp kalkıp Atatürk'e dua et..Senin gibi dürzülerin yüzünden,dininden de soğuyacak bu millet.İşgaldeki hali sakın unutma,Atatürk'e dil uzatma sebepsiz.sen anandan yine çıkardın ama,baban kimdi bilemezdin .erefsiz.
Bendeki 2008 modeli zaten - Ağustos 2007 gibi çıktı 2008 modeli..
7000 deviri zaten honda 6800 e çekti, ve 1) Çoğu viraja 6800 devirle girmiyorum zaten
bir de kontrolü kaybedecek kadar ani bir fırlama değil zaten.
3) Geçenlerde motorcycling dergisinde vardı, bir kurye ile röportaj. Adamda bizim VFR den vardı, 100,000km falan yol yapmış, ve yapıyor hala. Yolcu selesine plastik bir kutu bağlamış, kuryelik yapıyor Los Angeles'de, ve adam motorunu çok seviyor.
Yani o yapabiliyorsa, herkes şehir içinde bu motorla yapabilir bence.
Bu pazar trafige sıkıştık: Izmir'in karabaglar semtinde yol çalışması var, birkaç KM kuyruk ve milim milim gidiyordu, deli etti beklemek ve dur-kalk. Topcase ve hanım da vardı arkamda. Ona rağmen yorucu olmadı.. -turgut
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
Anladigim kadariyla insanlarda yanlis bir kani olusmus. O da eger surekli belli bir devir civarinda kullanilirsa vtech'in surekli devreye girip cikacagi yonunde. Benim bildigim vtech'in devreye girdigi devir ile ciktigi devir ayni degil (6400 de giriyor, 6000 de cikiyor diye biliyorum ama emin degilim.)
Ayni buz dolaplarindaki gibi. Buzdolaplari da bir sure gurultuyle sogutur sonra uzun bir sure susar. bkz: Schmitt trigger
Yani bugun baktım da, yazıyı okuduktan sonra dikkat ettim, 6000-kusur devirde zaten viraja girmek mümkün değil Birinci viteste bile herhalde 80-100KM falan eder o devir..
-turgut
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
motorumu değiştireceğim, tek motor olma alternatifini artarak devam ettiriyor VFR... Hadi hayırlısı ,inşallah çok uzun sürmez...
İZMİR
Yardımlarınız için teşekkürler.Bu motoru uygun fiyata 2.el olarak bulursam kesin alacağım çok güzel bir motor.Sesi bitirdi beni zaten.
Şimdi bu motora binebilmek için ileri sürüş eğitimi alacağım ne de olsa 800 lük biraz öğrenmem gerek tepkileri falan seri motor sonuçta
Esir iken mümkün müdür ibadet,yatıp kalkıp Atatürk'e dua et..Senin gibi dürzülerin yüzünden,dininden de soğuyacak bu millet.İşgaldeki hali sakın unutma,Atatürk'e dil uzatma sebepsiz.sen anandan yine çıkardın ama,baban kimdi bilemezdin .erefsiz.
VFR'yi gönül rahatlığıyla al kardeşim.
"Virajda vtec açarsa" diye dönen geyiği son noktayı koyuveriyim. Viraja girerken tüm motosikletlerde yapılması gereken sıralama şu. Fren yap doğru vitesi seç ve gerekli gazı sabit tutarak viraja gir. Yani viraj içinde gazı arttıracaksan diğer motosikletlerlede dengeni kaybedersin.
Tabikki Valentino Rossi değilsen
kafana takılan bişey olursa cevaplarım...
İyi seneler
LOST
guccam: kesinlikle saçma o VTEC "hızlanma" geyigi. 10,000km yaptım öyle birşey mümkün değil zaten hala "iyi ki bu motoru almışım" diyorum. Motosiklet.net'te bu motoru tavsiye eden arkadaşlara da buradan teşekkür ederim - haklılarmış.. -turgut
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
bende uzun bir sürdir araştırıyordum biraz kararsız kalmıştım ama artık kararım kesin mart ortasında vfr alıcam...
İMZA:BİR DOST
arkadaşlar motorumu degiştirmek üzereyim.ve bu motor bana inanılmaz çekici gelmekte.bu motorun müzmin sorunlar dedigimiz sorunları varmıdır?agılrıgı konusunda bişey demiyorum zaten Transalp kullanıyorum :D birde düşük süratlarda (yürüme hızında) u dönüşü yapacakken arka frene bastıgınızda kombine ABS den dolayı önünde sıkılıyo olması motoru yatırma gibi tehlikeler oluşturudguna dair bişeyler okumuştum dogrumudur?hararet konusunda racingler kadara hassas oldugu söyleniyor?ayrıca TA dan inip bu motoru saglıklı kullanabilirmiyim?(hiç racing tecrübem yok her nekadar racing bir motor olmasada oturuş tarzı benzemekte)ayrıca oturuş biçimi ve gidon yüksekligi CBR 600Fle kıyaslanınca yüksekmidir alçakmıdır?uzun oldu soru sinsilesi ama merak ediyorum
teşekkürler..
[B]SİGARA İÇENLER MUTLAKA SEYRETSİN!!![/B][YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=MYXsl9kCLVw
[/YOUTUBE]
Bende 2008 modeli var malum..
1) ABS yi sadece 1 kere devreye sokabildim, o da öndeki araç hızla durunca ve ben olayı geç fark edince vaktinde durdum.. fiyuu.. VFR'den birisi düşmüşse, kendi acemliğini motora yüklemeye çalışıyordur.
Honda'nın en RAFİNE edilmiş modeli VFR'dir.
2) Biliyorsunuz VTEC, 6800 RPM devire varınca diğer 2 valfı da açıyor. bunu bugun denedim: 6800RPM e varmak için, 1. viteste 55 km/s ye hız yapmak gerekiyor. Diğer arkadaş sormuştu, "garajda vtec devreye girerse ne olur".. Ona hala cevabım hem vtec in oylesine bir gazlama yapmadıgı, ve garajda 1. viteste 55 e varmasına luzum olmadıgı
Selamlar, -turgut
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
Arkadaşlar ben de bir VFR 800 ABS kullanıcısıyım ve şunu söylemek isterim ki çok konforlu ve güvenli bir araç.
Öncelikle kullanıcısına güven veriyor.
Şunu kabul ediyorum araç ağır ve biraz da hantal ama kullanıcı önemli.
Ben İstanbul da kullanıyorum ve çook trafiklere takıldım VFR ile ama artçı olmasına rağmen arkamda o kadar da kasmadı beni ki ben de öyle uzun uzun bir motorcu değilim.
Boyum 1.85 tavsiyem şudur ki alacak arkadaşlar 1.75 in üzerinde olsun yoksa motor onlar için riskli ve zulüm olabilir.
Fren konusuna gelince dönüşlerde arkayı sıkınca önün de tutmasından dolayı bir defa ben hafifçe yere bırakmak zorunda kaldım motoru ama benim tecrübesizliğimden dolayı oldu bu olay..
Ben öyle agresif bir kullanıcı değilim dolayısıyla virajda hiç vtec açmadım ama o kadar da söylendiği gibi vtec açılınca motor da sizin dengenizi kaybettirecek müthiş bir ivmelenme olmuyor zaten motorun ivmelenmesş de dengeli.
Şunu kesinlikle tekrar belirtmek isterim ki VFR belli bir vücut yapısına sahip biraz iri insanlar için çok ideal ama ara ara yorabilen ama uzun yolda müthiş zevkli ve keyifli bir motor.
Ben hep şehir içinde kullanırım diyorsanız bence Honha CBF 1000 tercih etmeniz daha rahat ve mantıklı olur kanaatindeyim ama tabii ki görünüş ve bence karizma farkı ortada
Ben motorumu seviyorum bu motora fazer den geçtim arada performans olarak hafif bir farkla VFR önde ama hemen hemen aynı. Fazer şehir içinde daha rahat kullanıma sahip ama şehirler arasında VFR harika ve çok çok daha güvenli ve teknolojik bir araç.
Benim VFR yi seçmemde ki etkenler motorum görüntüsü ve iriliği oldu.
Ama kesinlikle hayatınızın bir döneminde birlikte zaman geçirmeniz gereken bir motor....
Merhaba
2003 yılından bu yana aktif olarak motosiklet kullanıyorum. ilk motorum CGL125 2. motorum CBF500 ve hafta sonu fuarda uzun uzun VFR 800'ü inceledim +/- lerini kafamda netleştirirsem bu hafta sonuna kadar CBF 500'ü takasa verip motoru almayı düşünüyorum. Ama beni yakıt konusu oldukça düşündürüyor tamam hacimli makina çok yakar diyenler olacak ama turing bir makina bindimmi yol yapacam denilenlere göre her 250 km de bir benzin istasyonuna gireceksem bu beni sıkacaktır. (CGL 10 lt 400 km) (CBF500 19lt 330 km) (VFR800 22lt 250 km) bence bu kadar teknolojik özelliklere sahip bir makina en azından 350 km gitmese gerkezmi. ben ağırlıklı şehir içinde kullanıyorum yaz aylarında uzun seyehatlere çıkıyorum 180 km hızın üzerine pek çıkacağımı zannetmiyorum kullanan arkadaşlardan bu konuda bilgi rica ediyorum vtec'i devreye sokmadan bir depoyla ne kadar yol gidebilirim. bilgiler için şimdiden teşekkürler.
Dostum bu motorun tek bir müzmin sorunu var oda alıştıktan sonra bırakamaman.
Yaşayabileceğin en büyük sorun TA ten sonra birazdaha yatık kullanım olabilir.Ama VFR nin özel bir oturma pozisyonu var bir racing kadar asla yatmıyorsun(yüksek hızlarda popoyu geriye atıp yatabilirsinde). Bacaklarınla motoru kavrayıp 65-70 derecelik bir açıyla oturuyorsun. Böylece bileklere racinglerdeki gibi yük binmemiş oluyor. Ama TA ten sonra alışana kadar zorlanabilirsin.
Gelelim bahsettiğin düşük hızlardaki(yürüme hızı) dönüş tekniğine. Hiç bir zaman TA teki kolaylığı bekleme. Konbine Abs fren sisteminde sadece arka freni sıktığında arka iki kaliperle birlikte önde tek kaliperde devreye giriyor, dolayısıyle bansettiğin dönüş tekniğini uygulamak biraz zor(deneyen biri olarak söylüyorum;motoru yıkma riski büyük). Bir kere gidonun turu gerçekten kısa, Trafikte zorlanabilirsin ama alıştıktan sonra sorun edeceğini zannetmiyorum. Zaten Enduro ile sport turing arasında dağlar kadar fark var. Anlıyacağın VFR gitmek için imal edilmiş bir motosiklet, Endurolardaki gibi yavaş dönüşler yapayım gibi düşünceleri unutmak lazım. Ama İstanbul içinde VFR kullanan biri olarak trafikte hiç rahatsız olmadım açıkçası.
Gelelim artılara;
Her şeyden öte çok dengeli bir makina, yapabileceğin hataları en iyi şekilde tolere ediyor. Virajlar ve yol tutuş inanılmaz. Çok ani hızlanmalarda bile tek tekere kalkma eğilimi kolay kolay göstermiyor. Frenleri anlatmaya gerek yok bastığın anda ABSyi bile devreye sokmadan yerinde çakılıyorsun. VTEC başlı başına bir efsane Motosiklet dünyasında tek örnek.
Benim makina 2005 olduğu için 6300 devirde vteci açıyor. Yeni modellerde 7000 devir yani bunun anlamı 6300 de açtığında biraz daha agresif kullanıma yatkın. ama bu farkı anlamak için gerçekten iyi motorcu olmak lazım.
Sonuç olarak alabileceğin en iyi sport turing makina ,tartışmasız bu grubun lideri.
Dostum cbf 500 ile Vfr 800 farklı makinalar. Biri 2 silindir biri 4, bunu göz önünden ayırmamak lazım diye düşünüyorum.
Ayrıca bahsettiğin benzin tüketimlerini neye dayandırarak yazdığını bilemiyorum ama
VFR ile benim tüketim değerlerini yazarak sana yardımcı olabilirim.
Şehir içinde Vteci açmadan sakin kullanarak;
17,71 lt ile 248 km. Bu 100 km'de 7,14 lt eder.
yine şehir içinede hızlı kullanımda;
17,92 lt ile 220 km. Bu 100 km'de 8,14 lt eder.
Yukardaki verilerden yola çıkarak şehir içinde sakin kullanımda 22 lt ile 310 km yapabilirsin.
Bu şehir dışına çıktığında tüketimin dahada düşecektir anlamına geliyor.. Yani CBF500 19litre yakıt kapasitesiyle VFR 800'ün 22 litre kapasitesi arasında menzil olarak çok fark yaratmadığı sonucu ortaya çıkıyor
Güzel tercih olur VFR ;) Hemide KIRMIZI ise tam yanar döner olur heehhee
LOST
k1200s bence sport touring de son nokta ancak tabiki o paraya(23300 euro) 2 tane kırmızı vfr alırım
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)