bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
---------- Post added at 17:03 ---------- Previous post was at 17:00 ----------
Uploaded with ImageShack.us
---------- Post added at 17:05 ---------- Previous post was at 17:03 ----------
Uploaded with ImageShack.us
---------- Post added at 17:07 ---------- Previous post was at 17:05 ----------
Uploaded with ImageShack.us
---------- Post added at 17:09 ---------- Previous post was at 17:07 ----------
Uploaded with ImageShack.us
---------- Post added at 17:12 ---------- Previous post was at 17:09 ----------
MOTORUM COK CAMURLU BIZIM BURDA YOLLARI YAPIYOLARDA YIKMAYIYORUM O YUZDEN HEMEN KIRLENIO DIE AMA SU ANDA HEMEN YIKATMAYA GIDIYORUM YIKATTIRIMDE CILA ATIM BIR PARLASIN SOYLE NESE RESIMLERI ZTN YAPTIGIM UYGULAMALARI GOSTERMEK ICIN YUKLEDIM MOTOR BLOGU AYDINLATMASI FOTO MAKINASINDA BELLI OLMADIGI ICIN TELLE CEKTIM MALUM FLAŞ PARLAYINCA ISIKI GOSTERMEDI ) BIDE AKSAM CIG YAPMISS ISLAKLIKDA ONDAN:D
valla o ayarda benim bildiğim yok :D ne cbf 150 nede ybr ye değişmem biraz fazla üstü olur ama apachenin bi üstünde cbf 250 var fiyatını boşver gitsin :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------
birde ben motoru yağmurun altında bırakmıştım. kornaya bişeyler olmuş :D dadadadadadada ediyordu ne güzel :D şimdi gıgıgıgııgıgıgıgıg ediyo :D
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
salı günü 3. bakım olan 5000-6000 km bakımını yaptırdım
yaklaşık 3200km olmuştu, yağ kontrolü yaptım sık sık aşırı kararma olmadı eksilme yok zaten, motul olunca rahat oluyo insan
çok az borpower koymuştum (kullanılmaz demeyin)
15-50 den 10-40 geçiş yaptım ipone aldım yağ olarak, yağ filtresi ilk defa değişti
civatalar kontrol edildi, bujiye bakıldı, zincir gerildi, hava ayarı falan klasik şeyler, ben arasıra yapıyorum zaten
20tl işçilik vedim, 25 yağ + 5 filtre
boşuna 20 tl verdim bundan sonra kendim yaparım
serviste devir saati çalışıyorken 0 daydı, usta ayar yaptık ondan diyo salak sandı beni Allahtan sonraki çalışmada düzeldi
ustaya dedimki;
ani gaz yemiyo motor dedim, ayar yaparız dedi ama sonuç aynı
karbüratörde iğne varmış ondan oluyormuş dedim, bunlar vakumlu dedi yaptı ayarını ama problem aynı
motor ilk çalıştırmada bakımdan önce tek marşta çalışıyordu, bakımdan sonra zor 2-3 defada çalışıyor
birde egzos patlaması oluyordu önceden benim eski ustam ayar yapmıştı patlama kesilmişti, şimdi patlama tekrar başladı
babama sordum az çok anlar kendisi, önceki zengin karışım şimdiki fakir karışım dedi, yakıttan belli olur
motor sabit gazda giderken kesik kesik gidiyormuş gibi his var
sizlerdeki ilk çalıştırma ve egzos patlama nasıl???
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
bende egzozda patlama bır tek vıteste yokus asagı ınerken elımı gazdan cektıgımde motor kendını kasarken yapıyor ama calıstırmada sorun yok bırde motor sogukkenmı yoksa ısındıktan sonramı anı gaz yemıyor eger sogukkense normal bendede yapıo sabah calıstırıyorum 4 5 dk rolantıde ısıtıyorum sonra yola cıktıgımda gene bır 3 4 dk gazı gec yeme yapıyor cok soguk havada ama motor ısındıktan sonra gaza asıldınmı resmen yaslıyor arkaya az daha asılsan tekere kalkıcak motor gostergeden basktınmı hıc 0-60 km yı kaydedıyo motor ben hafıf zayıf adamım ve duz yolda yaptıgım en ıyı kalkıs kayıtı 4.8 sanıye deponun ustune yatarak sende kac en ıyı kalkıs hıc denedınmı
Evet arkadaslar sabahları motorun ısınması sanırsam genel bir sorun benım motorda jikle kullanıyorum daha önce ki hiçbir motorumda jikle kullanmak zorunda kalmamıstım. Ayrıca ıstedıgın kadar jıkle acık kalsın motor yınede yola cıktımı kasma yapıor gaz yemıyor.Bence motorun en buyuk sıkıntısı bu.Ayrıca rolantıde motorun sesı cok fazla bana göre bide rolantıde ki titresim cooook fazla sizde farkettiniz mi bilmiyorum.
Bırde birsey dıkkatımı cekti orjinal lastikleri motorun cok kötü en ufak ıslaklıkta paten kayar gibisin haftasonu ki gezide kuru zemınden ıslak zemıne gectik biran yavaslıyım dedim resmen drift yaptım baktım frenle olmıcak motor freni yaptım yolun dısına tarlaya gırdım anca durdum 2 arkadas la beraber motoru cıkardık sonra acemı bır surucu olsa panik yapsa dırekman yerdeydı allahtan iyi kurtardım. Aynı sorunu yasıyan varmı bilmiyorum ama acilen lastik degiştirmek lazım
---------- Post added at 00:45 ---------- Previous post was at 00:40 ----------
---------- Post added at 00:53 ---------- Previous post was at 00:45 ----------
Birkaç Fotoda ben atimde forum şenlensin
Bunlarda gezimizden birkaç resim
tvs 2011 model fiyatı sizce ocaktan sonra zamlanırmı yoksa ucuzlarmı arkadaşlar ?
egzos patlama olayı viteste gazı bırakınca veya vites düşürünce oluyo bendede
bakım öncesi karbüratör ayarında bu mevsimde ilk çalıştırma tek marş ile oluyordu, şimdi ise jikle veya çok az gaz vererek çalışıyor
sizdede oluyormu, devir değişken bende 1 üstü bazen 1 in altında oluyo ısınınca
tam ısınmada viteste iken alıp gidiyo ona lafım yok
derdim, boştayken gazı kökle önce boğulma gibi oluyo sonra gaz yiyip devir yükseliyo
kalkış denemedim süre bazında, azcık kilo var ama denerim birara
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:48 ----------
evet aynı sorunlar diyebiliriz kardeşim, benim eski ustam var hava ayarı yapmıştı ilk çalıştırma çok iyiydi tek marş, şimdi ayar bozuldu
gaz yeme problemi karbüratördeki iğne çevrilirse düzelir dedi ustam olmadı söktüreceğim, servis anlamıyo işten
lastikler kötü bende beğenmiyorum değiştirenler oldu, ama aynı ebat kaliteli yok maalesef
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
Sefa 1. viteste yokuş aşağı gaz açıp bırakınca oluyor egzozdaki patlama, çok ses yapmıyor ama. Cup'ların egzoza teneke taktırıyorlar düz yolda çıkardıkları gürültü malum
Hava ayarının bu kadar sık yapıldığını ilk kez senden duydum. Benim motora daha hiç hava ayarı yapılmadı, çalışırken de sorun yok gaz yemesinde de sorun yok çok şükür.
Metzeller ME22 ön 3.00-17 arka 3.50-18 taktırdık arkadaşla. Daha 70 km oldu ama yol tutuşu gayet iyi, 200 km sonra daha da artar tutuşu.
Orjinal lastikler çok kötü arkadaşlar, kendi sağlığınız için 1 kez değiştirirsiniz zaten en az 3 yıl sorun yaşamazsınız tahminim. Tavsiye ederim.
Tek derdi dünya olanın dünya kadar derdi olurmuş...Hz.Mevlana(r.a)
bu lastikleri nasıl motora koymuşlar, hafif ıslak yolda, buzda ilerlermiş gibi gidiyorum. en iyi lastik marka model ve en ideal ölçülerini yazarmısınız arkadaşlar. ona göre alalım.
egzos patlama sorun değil benim için
sizlere anlatmak istediğim olay, hava ayarının etki etmesidir patlama olayına, kulağa hoş geliyo seviyorum aslında
egzos patlama varken fakir karışım patlama yokken zengin karışım dır dedi babam, siz bu duruma nasıl bakıyorsunuz???
hava ayarı sık yapılmaz tabiki farkındayım, hava şartlarına göre rakıma göre yapılabilir
vites boştayken gaz kolunu birden sona çevirin bakalım nasıl tepki olacak yazın, benimki birden yemiyor
lastiklerin fiyatı nedir
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
Arkadaşlar bahsetmiş biraz bende yazıcam birşeyler öncellikle motorlarımızın hiçbiri gaz yemiyor ( Test için çalıştır gazı birden sona doğru yüklen anlıcaksın) Tepkime 2-3 saniye sonra oluyor
Benim motorumda gaz teli toplamda 4 defa koptu an azından 150 tl gitti
Lastikler berbat yaş yere, çakıla , toprağa gelmiyor direk arkasını atıyor
Bu motorları sabah marşa basıp tekte istop etmeden gidecek adama motoru veririm o kadar berbat yani 3 dakika süre tuttum sabah rölantide çalıştırdım sonra sokak sonuna kadar gittim sokağın sonunda gaz yememeye başladı her gün bu dert Oluyor.
Benzin eskiden az yerdi şimdi daha çok
Titreşim aldığımda yoktu şimdi motoru çalıştırıyorum arka yolcu ayaklığı kendiliğinden açılıyor .
Motoru aylardır satmaya çalısıyorum uygun fiyata alıcıda yok.
Göstergeler arıza yapıyor ( 3 kere devir göstergesi çalışmadı ) ayrıca hız göstergesi kendiliğinden çıkıp iniyor en sonunda 180 görülüyor Bu her motorda belli bir km den sonra görülüyor buda Bu hindistanlıların taktiği Motorları titreme yapıyor diye alınmayınca bu yolu buldu İLk yaklaşık 3 bin km motor titremiyor sonra o gösterge kendiliğinden 180 olunca titremeye başlıyor özellike devir 5.bindeyken aynalar bile titriyor .
aklım olsa almazdım mecburiyetten biniyorum bu sene Üniversite sınavlarına giricem kazanınca direk motoru ne kadara alırsa verip araba alıcam apache motoru hayatım boyunca unutmucam çok çektirdi bana.
saygılar.
ben varım sabah calıstırcam motoru 1 dk jıkle ıle ısıtcam ustune 3 dk rolantıde ısıtıcam bıncem motora gıdıcem ıstop ederse vercem motoru sana ) ama bu ıslemı yapmadan jıklesız ısıttıgın zaman benımkıde stop edıyor benım ayaklıklar tıtresımden acılmıyor km saatı ve telıyle ılgılı hıc bır sorun yasamadım sımdıye kadar motor hemde ayazda duruo kapalı garasım yok ve tazıklı suylada yıkanıyor 1 kere hız okuyucum bozuldu oda sansıma servıse bakıma gıderken goturdum anında garantıden takıldı aradım ıstoları nıe arıa yapıo sıfır motor daha dedım aldıgım cevapta cogu motorun hız okuyucuları sorunlu geldı tvs ye bıldırdık yenı parca gonderdıler onlardan gonderelım sıze dedı 1 hafta ıcınde gonderdıler eskı calısanı sokup yenıyı taktılar ustune ve benı bır zaman sonra tekrar aradılar garantısı bıtsın yada bıtmesın dedı ınan bey egerkı hız okuyucu arıza yaparsa dırekt bızı arayın her zaman garantı kapsamı ıcınde degıstırıcez dıyerekten soz verdıler ınan bey kendı sahsı telını verdı hatta dırekt arıyım dıe benzını hıc olcmedeım ama asırı devırlı kullanıyorum ayrıca cogu zaman kısa mesafa motoru tam ısınmdam kullanıyorum ve anı hızlanır anı yavaslarım sanırsım 1 depo ıle 400 km yapabılıyorum yane kmde 12 13 kurus rahat yakıo bendekı ama normal hız stnd sakın kullanım bunun altına belkı bır 10 kurus dusurebılırım yakıtı onun altınada kesınlıkle dusmez 1 depoyla 700 800 km yapabılecegımı dusunmuyorum en fazla tas catlasın 450 500 arası gıdılır oda bana yeter :D bence senınkısı sansızlık bızım arkadasın honda cbf sı vardı 500 km gelmeden motorun beynı gıttı ıkı aydır hala yatıo beyın gelcek garantıden dıe oda hondayı bır daha kapımın onune koymam dıo ama kıme sorsan hondanın kalıtesını bılır bu sekıl ıstısnalar olabılır dıe dusundum
Havalar 2 3 gündür soğudu belki onun da etkisi olabilir. Ben sabahları jikleyi yarımdan biraz daha az çekiyorum marşa basıyorum 3 4 sn bekledikten sonra çekiyorum jikleyi eldiven,kask filan giyene kadar ısınıyor motor ondan sonra basıp gidiyorum sorun olmuyor. 100-200 m kesiklik yapıyor hafif illaki ama daha sonra sorun olmuyor. Eksoz patlaması bende de var motorun bir özelliği sanırsam. Millet eksoz patlatmak için özel yaptırıyor sen şikayet ediyorsun :D
Lastikler gerçekten kötü bende ön tekeri bir ara fena kaydırdım o gün akşam gittim değiştirdim. İrc marka lastik var şuan idare ediyor kayma yapmadı pek.
Motor ısınınca devir 1300-1500 arası olması lazım 1in altında çok düşük sabah çalıştırma sorunu bundan kaynaklanıyor sanırım onu yükselt bence.
Dostum o metzeller lastikleri kaça aldın jantla uyum sağladımı ? Metzeller 1 numaradır motor lastiğinde
Geçenlerde bende bir denedim gaz yemedi aniden gaz kökleyince bu sorunmu yoksa böylemi olması gereliyor bilmiyorum. Eski motorumda da böyleydi.
Daha öncede yazdım gaz teli 4 defa koptuysa sorunu başka yerde ara tel ya motorda bir yere temas ediyor yada başka birşey koparıyor. Kimsede öyle bir sorun yok.
Honda da alsan yamaha da alsan şimdi gidip lastiklerde fark bulamazsın hepsi kayıyor değiştirmek lazım.
Titreşim ilk zamana göre çoğaldıysa gidip vidalarını sıktır motorun .
Senin orada ya servis yok ya anlamıyor yada sen götürmüyorsun .
öyle bir mantık olamaz motor titremiyor sonra 3000 de km 180 gösteriyor kendisi ve titriyor ha ? ve kusura bakma da 5bin devirde motor kaymak gibi gidiyor. 8bin deviri geçmediğin sürece sorun yok.
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)