Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #30981
    MeliksahMELO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2013
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250 Comet (Naked)
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....

    1)usb şarjı motor kaldırır sorun çımaz
    2)motorun gücü yani statörün gücü yetmez inverter bağlama direk alayım demişsin direk alırsan statörde ac akım var invertera gerek olmaz fakat elektrik çok dalgalı gelir

    ısıtma yapılabilir ama zamanla motor bloğu ve segmanlar aşırı ısınmadan aşınabilir su soğutmalı olsaydı sorun olmazdı birde kendini yakma ihtimalinde var çadırda
    Bizim motorun far elektriği aküye bağlı değil sanırım. Çünkü gaz verince normal yanmaya başlıyor.
    O zaman, çakmaklığı ön far kablosu gibi bir yerden çekersek, aküyü boşlatmamış oluruz.
    Rölantiyi de biraz yükseltiriz, çakmaklığa invertörü bağladığımızda da 220 volt elektriğimizi almış oluruz.
    Düşündüğüm invertör 450 watt'a kadar elektrik verebiliyor. Bu kadar elektrikle küçük cihazları şarj eder, laptopu çalıştırırım.

    Hatta evde kullandığımız fanlardan bile çalıştırabilirim.
    Fanı da motorun önüne koyarsam, motoru da fazla sıcaktan kurtarmış olurum, ayrıca motorun ısısı çadırın içine daha hızlı yayılmış olur.

    Hiç olmadı bunlara ek, motora önceden ısı ölçer taktırırım, aşırı ısınmaya başlarsa motoru kapatırım. Motorun sıcaklığı da gece boyu bizi ısıtır zaten. :D


    Böyle olmaz mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #30982
    yigido_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    CBF 150 2009
    Bugun aksam motoru otobusten aldim motorun km si orjinal 11 570 dediler 14400 cikti bu adilik degilde nedir bunun disinda yururu freni herseyi guzel tek canimi sıkan adilik leri oldu yarin arayip kalayi basacagim!!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

    Bu arada hayirli olsun diyen arkadaslara tesekkurler bulundugum ortamda po nun moto yagi vardi bende onu aldim mecbur

  3. #30983
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bide statöre mi para veriyim hacı şimdi ona 100 tl çeker extra :D bide xenon fln filan uzun hikaye ^^
    135 tldi en son

    Alıntı MeliksahMELO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim motorun far elektriği aküye bağlı değil sanırım. Çünkü gaz verince normal yanmaya başlıyor.
    O zaman, çakmaklığı ön far kablosu gibi bir yerden çekersek, aküyü boşlatmamış oluruz.
    Rölantiyi de biraz yükseltiriz, çakmaklığa invertörü bağladığımızda da 220 volt elektriğimizi almış oluruz.
    Düşündüğüm invertör 450 watt'a kadar elektrik verebiliyor. Bu kadar elektrikle küçük cihazları şarj eder, laptopu çalıştırırım.

    Hatta evde kullandığımız fanlardan bile çalıştırabilirim.
    Fanı da motorun önüne koyarsam, motoru da fazla sıcaktan kurtarmış olurum, ayrıca motorun ısısı çadırın içine daha hızlı yayılmış olur.

    Hiç olmadı bunlara ek, motora önceden ısı ölçer taktırırım, aşırı ısınmaya başlarsa motoru kapatırım. Motorun sıcaklığı da gece boyu bizi ısıtır zaten. :D


    Böyle olmaz mı?
    başta dediğin olmaz neden nersen usb çıkışında dc akım olur sen fardan ac alırsan takacağın aletler ya yanar yada çalışmaz inverterı aküye bağlaman inverterın 450 watt olması önemli değil önemli olan kaç amper güç alabildiğindir örneğin inverterı aküye bağladın 1 amperlik ampul var bunu bu akü 9 saat hiç desteksiz çalıştırır yani bizde wattan çok amper değerine bakmak gerek çünkü motor aküyü 1 amperle şarj ediyor

    Alıntı yigido_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugun aksam motoru otobusten aldim motorun km si orjinal 11 570 dediler 14400 cikti bu adilik degilde nedir bunun disinda yururu freni herseyi guzel tek canimi sıkan adilik leri oldu yarin arayip kalayi basacagim!!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

    Bu arada hayirli olsun diyen arkadaslara tesekkurler bulundugum ortamda po nun moto yagi vardi bende onu aldim mecbur
    çok takılma 11500 14440 arasında çok fark yok millet 70 binde araba alıyor 2 milyon kmde çıkıyor sorun yoksa boşver tam sentetik 10w40 10w50 olduktan sonra po motul mobil castrol fark etmez zaten 2 binde bir değişiyor
    kazım kazım bunu beğendi.

  4. #30984

    Üyelik
    06 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul / Kozyatağı
    Motosikleti
    Honda Cbr 250 R
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-tvs-tvs-apache-rtr-150-10.000-km-2012-model-masrafsiz-temiz-194177033/detay/

  5. #30985
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    Alıntı MeliksahMELO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim motorun far elektriği aküye bağlı değil sanırım. Çünkü gaz verince normal yanmaya başlıyor.
    O zaman, çakmaklığı ön far kablosu gibi bir yerden çekersek, aküyü boşlatmamış oluruz.
    Rölantiyi de biraz yükseltiriz, çakmaklığa invertörü bağladığımızda da 220 volt elektriğimizi almış oluruz.
    Düşündüğüm invertör 450 watt'a kadar elektrik verebiliyor. Bu kadar elektrikle küçük cihazları şarj eder, laptopu çalıştırırım.

    Hatta evde kullandığımız fanlardan bile çalıştırabilirim.
    Fanı da motorun önüne koyarsam, motoru da fazla sıcaktan kurtarmış olurum, ayrıca motorun ısısı çadırın içine daha hızlı yayılmış olur.

    Hiç olmadı bunlara ek, motora önceden ısı ölçer taktırırım, aşırı ısınmaya başlarsa motoru kapatırım. Motorun sıcaklığı da gece boyu bizi ısıtır zaten. :D


    Böyle olmaz mı?
    Kardeşim senin akün bitik. Aküsü sağlam motorun rolantide farı az yanmaz. Benimde başıma gelmişti. Aküm ölmüş. Far az yanıyodu rolantide. Hatta videosuda var. Bir bak bakalım.
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...r-videolu.html
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  6. #30986
    yigido_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    CBF 150 2009
    motor un cekısı falan ıyı 5 . vıteste bıle atıyor kendı nı 90 100 lede rahat gıdıyor ancak bıraz tıtresım var cın malından ınıp buna bındıgım ıcın hıc rahatsız etmıyor resım yukleyemedım bı turlu
    EneS_Turker bunu beğendi.

  7. #30987
    MeliksahMELO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2013
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250 Comet (Naked)
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim senin akün bitik. Aküsü sağlam motorun rolantide farı az yanmaz. Benimde başıma gelmişti. Aküm ölmüş. Far az yanıyodu rolantide. Hatta videosuda var. Bir bak bakalım.
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...r-videolu.html
    Yok, benimki bu kadar değil. Benim kararmıyor rölantide, sadece titreme yapıyor far ve stoplar. Bu kadar sönmüyor.

    Marş basmada da hiç bir şekilde sorun yok, 15 gün yattıktan sonra bile uzunca marş basabiliyorum.



    ----------



    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...


    başta dediğin olmaz neden nersen usb çıkışında dc akım olur sen fardan ac alırsan takacağın aletler ya yanar yada çalışmaz inverterı aküye bağlaman inverterın 450 watt olması önemli değil önemli olan kaç amper güç alabildiğindir örneğin inverterı aküye bağladın 1 amperlik ampul var bunu bu akü 9 saat hiç desteksiz çalıştırır yani bizde wattan çok amper değerine bakmak gerek çünkü motor aküyü 1 amperle şarj ediyor


    ...
    USB girişini filan hiç karıştırmayın, o ayrı konu. Onu aküden alıyoruz. Benim isteğim normal evimizde kullandığımız 220 volt elektrik.
    Bildiğiniz üçlü prizlerle elektrik kullanmak istiyorum.

    Yani ben direkt alternatörden ( şarj dinamosu/statör -sanırım hepsi aynı şey- ) güç alırsam kaç Watt'lık güce kadar dayanır?
    Dediğine göre 1 amper ile şarj ediyor, ben ise 220 voltaj almak istiyorum.


    Güç ( Watt ) = Akım ( Amper ) x Gerilim ( Volt )

    Bu formule göre hesap yaparsak, ben en fazla 220 Watt mı kullanabiliyorum?

    ---
    Ayrıca şuan bir yerde gördüm, bizim motorların Statörü 100 watt'lıkmış. Honda CBF ise 168 Watt imiş.
    Motora daha güçlü bir statör taksak ne gibi sorunlar çıkar acaba? Ayrıca voltaj da dalgalı geliyormuş. Onu nasıl çözeriz?


  8. #30988

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    Aliağa
    Motosikleti
    <<yeni sahibine hayırlı olsun>>TVS Apache RTR 150
    Alıntı MeliksahMELO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok, benimki bu kadar değil. Benim kararmıyor rölantide, sadece titreme yapıyor far ve stoplar. Bu kadar sönmüyor.

    Marş basmada da hiç bir şekilde sorun yok, 15 gün yattıktan sonra bile uzunca marş basabiliyorum.



    ----------





    USB girişini filan hiç karıştırmayın, o ayrı konu. Onu aküden alıyoruz. Benim isteğim normal evimizde kullandığımız 220 volt elektrik.
    Bildiğiniz üçlü prizlerle elektrik kullanmak istiyorum.

    Yani ben direkt alternatörden ( şarj dinamosu/statör -sanırım hepsi aynı şey- ) güç alırsam kaç Watt'lık güce kadar dayanır?
    Dediğine göre 1 amper ile şarj ediyor, ben ise 220 voltaj almak istiyorum.


    Güç ( Watt ) = Akım ( Amper ) x Gerilim ( Volt )

    Bu formule göre hesap yaparsak, ben en fazla 220 Watt mı kullanabiliyorum?

    ---
    Ayrıca şuan bir yerde gördüm, bizim motorların Statörü 100 watt'lıkmış. Honda CBF ise 168 Watt imiş.
    Motora daha güçlü bir statör taksak ne gibi sorunlar çıkar acaba? Ayrıca voltaj da dalgalı geliyormuş. Onu nasıl çözeriz?

    ustam düşüncen güzel... fiziksel ve elektriksel açıdan olmaması için hiç bi sebep yok ama dalgalanma konusunu halletmen gerekir... ben kimyacıyım elektrikten pek anlamam ama motosiklet kendi farını bile dengeli çalıştıramıyo 220 volt için sıkıntı olur düşüncesindeyim... ayrıca hava soğutmalı motorlar soğutma olayını hareket ile sağlıyo... o yüzden durduğu yerde uzun süre çalışması sıkıntı yaratabilir... bence herşeyi usb ya da 12 V ile halledebilirsin 220 volta ihtiyacın yok... çakmak girişinden çalışan buzdolabı bile var... en kötü ihtimal 300 500 TLye çin malı olmayan jeneratörler kesin çözüm olur...

  9. #30989
    MeliksahMELO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2013
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250 Comet (Naked)
    Sanırım dalgalanma bunun gibi Mini Voltaj Regülatörü ile çözülebiliyor.
    Ben bunları elektrik ustasıyla da görüşeceğim bakalım o ne diyecek?

    Diyelim ki bu işe yaramadı, şöyle bir düşüncem daha var;

    İkinci bir motosiklet aküsü olacak yanımda. Veya motorun yan çantasında sabit duracak. Diğer akü gibi o da sürekli bağlı kalacak statöre.
    Fakat arada, aynı bizim karbüratör yakıt musluğu mantığında çalışan bir elektrik anahtarı olacak. Motoru normal sürerken sadece motorun normal aküsünü şarj edecek.
    Kamp kurup motoru park ettikten sonra normal aküyü devreden çıkaracağım ve diğer akü şarj olmaya başlayacak. (Motor çalışırken çadırın içinde.)
    Çakmaklık çıkışını da ikinci aküden alacağım. DC güç olduğu için ufak bir de invertör gerekecek. 220 volt elektriğimi rahatça almış olacağım.
    Olur da akü biterse, motorla ilgili hiç bir sıkıntımız olmaz.

    -----

    Motoru çadırın içinde çalıştırırken soğutmak için motorun önüne fan koyacağım demiştim. Bu şekilde hem motor fazla hararet yapmayacak, hem de sıcaklık çadırın içine daha fazla geçecek. -Soğuk ortamlarda kamp için-

  10. #30990

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    Aliağa
    Motosikleti
    <<yeni sahibine hayırlı olsun>>TVS Apache RTR 150
    Alıntı MeliksahMELO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım dalgalanma bunun gibi Mini Voltaj Regülatörü ile çözülebiliyor.
    Ben bunları elektrik ustasıyla da görüşeceğim bakalım o ne diyecek?

    Diyelim ki bu işe yaramadı, şöyle bir düşüncem daha var;

    İkinci bir motosiklet aküsü olacak yanımda. Veya motorun yan çantasında sabit duracak. Diğer akü gibi o da sürekli bağlı kalacak statöre.
    Fakat arada, aynı bizim karbüratör yakıt musluğu mantığında çalışan bir elektrik anahtarı olacak. Motoru normal sürerken sadece motorun normal aküsünü şarj edecek.
    Kamp kurup motoru park ettikten sonra normal aküyü devreden çıkaracağım ve diğer akü şarj olmaya başlayacak. (Motor çalışırken çadırın içinde.)
    Çakmaklık çıkışını da ikinci aküden alacağım. DC güç olduğu için ufak bir de invertör gerekecek. 220 volt elektriğimi rahatça almış olacağım.
    Olur da akü biterse, motorla ilgili hiç bir sıkıntımız olmaz.

    -----

    Motoru çadırın içinde çalıştırırken soğutmak için motorun önüne fan koyacağım demiştim. Bu şekilde hem motor fazla hararet yapmayacak, hem de sıcaklık çadırın içine daha fazla geçecek. -Soğuk ortamlarda kamp için-
    şöyle bişey de yapabilirsin o zaman ustam... motorun arka tekerine mekanik olarak bir dinamo sistemi bağlayabilir ve bu sistem ile yanında taşıdığın yedek aküyü şarj edebilirsin ve aynı anda da o aküden istediğin kadar kullanabilirsin... 5. vitese alıp rölantide dahi çalıştırsan gerekli şarjı sağlar bence... tıpkı rüzgar gülü gibi...

  11. #30991
    MeliksahMELO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2013
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250 Comet (Naked)
    Zaten motorda hazırdan akü şarj eden altörnatör varken neden devreye ikinci bir dinamo + şanzıman + dişliler + zincir + tekerlek gibi performans düşüklüğü ve fazladan tüketimi arttıracak bir şey yapalım ki? Ayrıca parçaların ömrü kısalacak zincir yağı azalacak, motor daha çok zorlanacak v.b.

    İkinci aküyü dediğim gibi orijinal akü gibi motora direkt bağlı olan dinamoya bağlarız. İkisini aynı anda şarj ederken elektrik kullanmak istemememin sebebi ise, iki aküyü aynı anda bitirme olasılığımız var.

  12. #30992
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı MeliksahMELO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok, benimki bu kadar değil. Benim kararmıyor rölantide, sadece titreme yapıyor far ve stoplar. Bu kadar sönmüyor.

    Marş basmada da hiç bir şekilde sorun yok, 15 gün yattıktan sonra bile uzunca marş basabiliyorum.



    ----------





    USB girişini filan hiç karıştırmayın, o ayrı konu. Onu aküden alıyoruz. Benim isteğim normal evimizde kullandığımız 220 volt elektrik.
    Bildiğiniz üçlü prizlerle elektrik kullanmak istiyorum.

    Yani ben direkt alternatörden ( şarj dinamosu/statör -sanırım hepsi aynı şey- ) güç alırsam kaç Watt'lık güce kadar dayanır?
    Dediğine göre 1 amper ile şarj ediyor, ben ise 220 voltaj almak istiyorum.


    Güç ( Watt ) = Akım ( Amper ) x Gerilim ( Volt )

    Bu formule göre hesap yaparsak, ben en fazla 220 Watt mı kullanabiliyorum?

    ---
    Ayrıca şuan bir yerde gördüm, bizim motorların Statörü 100 watt'lıkmış. Honda CBF ise 168 Watt imiş.
    Motora daha güçlü bir statör taksak ne gibi sorunlar çıkar acaba? Ayrıca voltaj da dalgalı geliyormuş. Onu nasıl çözeriz?

    hacı senin inverterı bağlayacağın yer dc akım olması gerek fakat statörde ac var ve aküden aldın diyelim dc akımı ayrıca 100watlık gücü motor çalışırken 100 watt olarak kullanamazsın neden dersen farlın hepsini kapat ateşleme yine statörden sağlanan elektrikle oluyor cbfninkini bende düşündüm ama ayakları uymaz diye vazgeçtim eğer uydurursan birde konjektör müydü neydi ondan alman gerek bizdeki küçük kalabilir

  13. #30993
    MeliksahMELO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2013
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250 Comet (Naked)
    Sonraki mesajlarıma da baktın mı? Onlarda, ikinci akü seçeneği çıkardım kendime, ve sanki en mantıklısı o gibi geliyor bana.

    O mesajlara ek olarak şunu da ekleyeyim;
    Statörden, aşırı güç almaya başlandığı zaman ikinci aküye giden akım, bir sigorta ile kesilsin, hatta direkt normal aküyü şarj etmeye başlasın.
    Böyle bir sistem yapılabilir.

    Akım kesildiğinde, biz fazla enerji harcayan şeyi kapatıp ikinci aküye akımı tekrar verene kadar, ikinci akü cihazları tek başına çalıştırabilir sanırım.
    Bana gereken en fazla 50 Watt güç;

    Led çadır aydınlatması + motor için 20 wattlık filan fan + Laptop şarj etme + 2-3 adet telefon şarj etme (usb olarak değil, piriz ile) + varsa kamera filan şarj ederim..

  14. #30994
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Arkadaşlar bol aksiyonlu bi Kıyıköy gezisi yaptık ve giden 6 motorun 5i kaza yaptı.. Mutlaka konuya gözatın .. manyak bı gezi oldu

    http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/140542-kiyikoy-gezisi-faciasi-zincirleme-kaza-eglence.html
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  15. #30995

    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD 2014
    Arkadaşlar gösterge ışığını kontak açınca yakmanın bir yolu yok mu? (Motoru çalıştırmadan yansın istiyorum yani)

  16. #30996
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı indirect adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar gösterge ışığını kontak açınca yakmanın bir yolu yok mu? (Motoru çalıştırmadan yansın istiyorum yani)
    Elektriği direk kontaktan çekersin olur ama tesisatı bozmak gereksiz bence..
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  17. #30997

    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD 2014
    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektriği direk kontaktan çekersin olur ama tesisatı bozmak gereksiz bence..
    Zor mudur yapması ki? Pek anlamam bu işlerden yapabilir miyim acaba?

  18. #30998
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı indirect adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zor mudur yapması ki? Pek anlamam bu işlerden yapabilir miyim acaba?
    Oto elektrikcı yada servıs kolayca yapar bı zorlugu yok..
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  19. #30999

    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD 2014
    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oto elektrikcı yada servıs kolayca yapar bı zorlugu yok..
    Teşekkür ederim.

  20. #31000

    Üyelik
    31 Ağustos 2014
    s.a abiler konuyla alakasız ama bişey sorucam %100 pamuk tan üretilmiş balaklava terletirmi kaskın içinde
    şimdidem teşekkürler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler