Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #2441

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Yanlışım varsa düzeltsinler ama hp ile tork ters orantılı zaten. Birisinin eğrisini yukarı çekersen otomatikman diğeri aşağıya düşüyor. Ha kaç hp oynamıştır desen? İnanki bilmiyorum. Ben titreşimi azaltmak ve vites aralığını büyütmek için taktım. Memnunum. Tek eksiğim lastikler kaldı. Onu da bir dahaki aya değiştiririm belki. Hazır benzin sabitken hafta sonu uçmakdereye gazlayayım. Kim bilir belki bu sefer uçmakdereye ulaşırım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2442
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı ozan1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam tork neyi etkiliyor peki tork azalıyor ama daha çok kaçıyor beygiremi ekleniyor bu torktan giden anlamıyorum fazla bu konuları
    Torku düşürüyor beygiri arttırmıyor.Torkuda kalkışda düşürüyor.Yani halihazırda motordaki torkun aslında kaybolduğu yok olduğu yerde duruyor.Motor kendini kasmadan yüksek sürata çıkıyor.Yüksek süratda kapasitesi ne ise o.

  3. #2443
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beni taa Anadolu yakısndan ille Oktay Motor'a götürteceksiniz 40 dişliyi anlamak için
    Şaka bir yana sanırım 42'yi bir deneyeceğim son tahlilde.
    Ama Kemal kardeşim 42'de de aynalarda 110 - 120'de kıpraşma var demiş, bu durum canımı sıkmıyor değil.
    40 yapıp da sonra pişman olur muyum bilemedim.
    İsterseniz numaranızı gönderin özelden veya bana 05464168600 WhatsApp tan yazın size kısa bir video atayım orda kaç hızla gidip ayna ne durumda görebilirsiniz ama titrediği bile gözükmüyor videoda ne derece etki eder video size göre onu bilmiyorum.

  4. #2444

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrardan uyarımı yapıyorum. Vatandaşlık görevimi yerine getiriyorum. Benim gibi kompresyon ile frenlemeyi seviyorsanız 40t dişli o imkanı elinizden alıyor ve frenlere daha fazla basmanıza sebep oluyor. Diğer önemli uyarı ise çok fena kaçmaya başlıyor makine. 160'da rpm limit yanmıyor ve sanırsam halen 8000rpm de falan oluyor makine. Kendinizi kaybeden bir yapınız varsa yaklaşmayın. Şahsen ben kaybediyorum lakin 5000rpm de 120 falan yapıyor. Bunu da söylemiş olayım.
    Hımm ben 42 takacağım o zaman, zira ben de kompresyonu sık kullanırım, yani yavaşlamak için önce gaz kesip motor frenine başvururum. 40 mavellen'in dediği gibi bana gelmez bu durumda. Bir de 45 dişli olan bir aleti 40'a indirmek bana biraz fazla geliyor açıkçası, 42 ya da 43 düşünüyordum baştan beri, 42 tamamdır bu durumda. İşin acayibi, motora ve titreşime ufaktan adapte olmaya başladım sanırım dün akşam eve dönerken iyiden iyiye titreşimi daha az hissettim. Ama motorun genel gidişi hakkaten 45 dişli ile bayağı kasılıyor gibi, bi şekilde rahatlaması lazım. 42 bu işi yapacaktır benim düşüncem. Ha ne olur baktım 42 de benim çok işime yaramadı o zaman 40'a döndürürüm, ama 42 işimi görecektir diye umuyorum. Biraz rahatlaması, vites aralarının uzaması ve titreşimin azalması bana yetecek çünkü.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------

    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İsterseniz numaranızı gönderin özelden veya bana 05464168600 WhatsApp tan yazın size kısa bir video atayım orda kaç hızla gidip ayna ne durumda görebilirsiniz ama titrediği bile gözükmüyor videoda ne derece etki eder video size göre onu bilmiyorum.
    Kemal kardeşim whatsapp'tan yazdım sana.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:52 ----------

    kdiner'in bana yolladığı videodan edindiğim izlenip 42 dişli bana yetecek gibi görünüyor. Şimdi sabırla 1450 km daha sürmeye devam mevcutla.
    Bu süre zarfında buralara çokça uğrayamayabilirim.
    Herkese keyifli sürüşler, sağlıklar.

  5. #2445
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    bende 42 dişli ile ayna görüntüsü bu şekil, ne kadar doğru yanlış video aktarımı olur bilmiyorum.
    Cloud bunu beğendi.

  6. #2446

    Üyelik
    12 Ocak 2018
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Dominar 400
    Arkadaşlar çok uzun zamandır konuyu takip ediyorum bir sonraki motorum dominar olacağı için yakın bir zamanda alamyı düşünüyorum.

    aklıma takılan şu; 42 dişli titreşimi ve ykaıt tasarrufunu arttırıp torkdan biraz alıyor, 40 dişli bunun dahada fazlasını yapıyor

    Ama ne kadar alıyor torkdan bir örnekleme yapabilecek varmı bunu hissiyat olarak açıklayabilecek biri varmı?

    @angrypower sanırım bi tek sende 40 dişli var örnekleyip yardımcı olursan çok sevinirim.
    Kafamdaki kabaca örnekde;
    Orjinal dişli ile 3. vites 60km hızda gazı biraz açınca 90 ı bulması 1.5 saniye
    40 dişli ile 60km hızda gazı açınca 90 ı bulması 2.5 saniye gibi.

    Yoksa mavellenin dediği gibi sadece 1. vitesde kalkıştakı torkumu etkiliyor bu dişli olayı?

  7. #2447

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Ben öyle saniye falan saymam. Viteslerede dikkat edemiyorum şimdilik. Ancak hafta sonu kesici hızlarını söyleyebilirim. 4.viteste 120 ile giderkenki titreşim eski dişli ile 6.viteste aldığım titreşim kadar. 5.viteste 150’yi geçiyor. Dediğim gibi biraz fazla uzar oldu. Ben hep 6.vitese atmayı unutuyorum. O derece üzüyor. 1.viteste kalkış, özellikle yokuşta kalkarken biraz 3000rpm’ye kadar bir aheste olma durumu var. Rölanti zaten 1500rpm. Oradan hesap et. Yanlayamıyorum artık

  8. #2448
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Ben ilk önce 43 diş almıştım.Uzun yolda bana yetmedi ama şehir içi ideal.120 km hız bandı titreşim olarak çok kötü değil.42 dişli veya ön 16 güzel iş görüyor. Yetiyor.

  9. #2449

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Bildiğim bir Dominar ön 16 arka stok idi. Sonradan önü stok arkayı 40 yaptı. Böyle daha iyi diyorki bu adam dominarı bisiklet gibi sürüyor. O kadar hakim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

    2.vites 80, 3.vites 106,4.vites 135’te kesiciye giriyor. Dişli değiştirdiğimden beri ipini koparmışlar gibi gidiyorum. 3,84-3,85lt/100km yakıt yaktı makine. Normalde bu kullanım ile 4,36lt/100km yakıyordu. Merak edilen herşeyi anlattım herhalde. Artık 40t dişli nedir? Ne değildir? Hepsini biliyorsunuz.

  10. #2450
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı mavellen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Torku düşürüyor beygiri arttırmıyor.Torkuda kalkışda düşürüyor.Yani halihazırda motordaki torkun aslında kaybolduğu yok olduğu yerde duruyor.Motor kendini kasmadan yüksek sürata çıkıyor.Yüksek süratda kapasitesi ne ise o.
    Alıntı Mlhbl07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar çok uzun zamandır konuyu takip ediyorum bir sonraki motorum dominar olacağı için yakın bir zamanda alamyı düşünüyorum.

    aklıma takılan şu; 42 dişli titreşimi ve ykaıt tasarrufunu arttırıp torkdan biraz alıyor, 40 dişli bunun dahada fazlasını yapıyor

    Ama ne kadar alıyor torkdan bir örnekleme yapabilecek varmı bunu hissiyat olarak açıklayabilecek biri varmı?

    @angrypower sanırım bi tek sende 40 dişli var örnekleyip yardımcı olursan çok sevinirim.
    Kafamdaki kabaca örnekde;
    Orjinal dişli ile 3. vites 60km hızda gazı biraz açınca 90 ı bulması 1.5 saniye
    40 dişli ile 60km hızda gazı açınca 90 ı bulması 2.5 saniye gibi.

    Yoksa mavellenin dediği gibi sadece 1. vitesde kalkıştakı torkumu etkiliyor bu dişli olayı?

    Arka dişli ile oynamak arka tekerdeki beygir ve tork değerlerini değiştirir.

    Arka dişliyi küçültürseniz belli bir orana kadar son hız artar. Ancak kesinlikle her vitesteki hızlanma süresi de artar. Kısaca ivmelenme düşer. Bir şeyleri kazanmak için bir şeylerden ödün vermek maalesef şart.

    Bence %7-8 den fazla düşürmeyin. Yanlış bilmiyorsam orijinali 45T. 45 dişten 40'a asla düşürmezdim %10'dan fazla küçültme kesinlikle hissedilir şekilde torku/ivmelenmeyi düşürür artçılı iken üzülürsünüz. En fazla 42'ye düşürürdüm.
    Cloud bunu beğendi.

  11. #2451

    Üyelik
    12 Ocak 2018
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Dominar 400
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğim bir Dominar ön 16 arka stok idi. Sonradan önü stok arkayı 40 yaptı. Böyle daha iyi diyorki bu adam dominarı bisiklet gibi sürüyor. O kadar hakim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

    2.vites 80, 3.vites 106,4.vites 135’te kesiciye giriyor. Dişli değiştirdiğimden beri ipini koparmışlar gibi gidiyorum. 3,84-3,85lt/100km yakıt yaktı makine. Normalde bu kullanım ile 4,36lt/100km yakıyordu. Merak edilen herşeyi anlattım herhalde. Artık 40t dişli nedir? Ne değildir? Hepsini biliyorsunuz.
    ağzına sağlık çok yardımcı oldun ve pazarlamacısı olsa senin gibi 40 dişli almaya teşvik edemez

    ama top speed olarak çok iyi anlattığın kadarıyla tork olarak hissedilen ne durumda hala bilmiyoruz
    Kisbee 50 (2017-2018) - CBF 150 (2018-...)

  12. #2452

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Dediklerin doğru yalnız ben çok memnunum. Aynadan bakınca arkadaki araçları tek görmek paha biçilemez ve 120km/sa ile giderken gerçekten PowerCruiser olduğunu hissettiriyor. Dediğim gibi ben çanta takmıyorum başkasını yanıma almıyorum. Commuter olarak kullanıyorum zaten motoru. Hızlanmasından ziyade son hız ve az titreşim benim işimi daha çok görüyor.

    Bu sebeptendirki 40t yi açık açık ve uzun uzun anlattım. Bu bildiler ışığında 40-42 arasında kalanlar kendileri yorumlayıp daha sağlıklı bir karar verebilirler kendiler için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:07 ----------

    @YasinC benden daha güzel açıkladı tork/hp olayını ve arka tekere iletileni

  13. #2453
    Norton772 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Dio
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sele altındaki şasi borularına yalıtım malzemesi yapıştırdım, sügerimsi yapışkanlı bir malzeme, sıfırlamıyor ama rahatlattı eski haline göre. Hatta 1 metre idi elimde epeyce kaldı yarın artçı selesinin oradakilere de yapıştıracağım. denemek amaçlı ayak pegleri altıan da taktım, kısa sürede düşecektir ama denedim yine de.

    Malzeme şu:
    https://urun.n11.com/yapistirici-ve-...dsys_emptycart

    Çok kaliteli bir şey değil, ama iş gördü bir nebze.Önceki halinden biraz daha rahat. Parçalanmayacağını bilsem gidon elciklerine de yapıştırırdım ama çabuk parçalanacak gibi duruyor, sele altında daha uzun süre iş görecektir.
    Hocam sele altina yaptığın uygulamayı fotoğraflayıp gösterme şansın var mı acaba? Ona göre bende uygulayayım.

  14. #2454

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı Norton772 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sele altina yaptığın uygulamayı fotoğraflayıp gösterme şansın var mı acaba? Ona göre bende uygulayayım.
    Üstadım şimdi işteyim. Yarın kalan kısma da yapacağım, o zaman seleyi söküp foto çeker atarım olur mu?
    Bekleyemem dersen yaptığımı tam olarak anlatayım:
    Seleyi söktüm. Sele altındaki şasi borularına ve selenin oturduğu yerlere bu bahsettiğim malzemeyi yapıştırdım. Boruları tam olarak dönebilen yerlerde tam olarak sardım. düz alanlara da küçük parçalar kesip yapıştırdım. Sıfırlamıyor ama epeyce rahatlatıyor.
    Yarın fotoları eklerim.

    ------------------

    Bu arada Angrypower, 2.viteste 80, 3.vitete 100km civarında hızları görmek 400cc bir motor için bana çok doğru gelmedi. Kısa süreli yaptığınızı düşünüyorum. Bu sebeple ben 42 ile işimi halledeceğim. 45'ten 40'a düşmek bana biraz fazla geliyor mantıken, bu konuda YasinC arkadaşa katılıyorum. Tabii servis buna onay vermiş, garanti de veriyor anladığım kadar o zaman gerisi tercihe kalıyor. Bakalım deneyip göreceğiz artık ilerde.

  15. #2455
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Arka dişli oranı ile oynadığınızda kabaca (teorik olarak kesin değil oturup hesaplamak lazım) şöyle hesaplayabilir.

    Siz dişliyi 45'den 42'ye düşürdüğünüzde 45/42 =1.07 yani yüzde 7 arka tekerde beygir artışı ama tork düşüşü yaşayacaksınız.
    Kısaca maksimum hızınız 160 ise 171 olacak.
    0-100 süreniz 8 saniye ise 8.60 civarlarına çıkacak.

    Sürekli şehir içi kullanan kişi için tork daha önemli yakıt tasarrufu için. Angrypower nikli arkadaş gibi uzun geziler yapiyorsaniz çogunlukla arka dişliyi küçültüp düşük devirlere beygir gücünü yayıp seyahat hızını daha düşük devirde gerceklestirmek yakıtı azaltır.

  16. #2456

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Aslında işe git gel 85km. Geziyorum gibi sayabiliriz cumartesi yalnız çıkıp gezesim var sağa sola. Dediğim gibi ben sürekli hareket halindeyim. YasinC’nin kabaca hesaplaması ile 39hp lik makinem var. Benim hoşuma gidiyor dediğim gibi bu tamamen kişisel bir tercih. İstesemde ani gaz açarak motorun yanlamaya çalışamıyorum. Bu lastikler ile sıkıntı idi. O da düzeldi gözümde

  17. #2457
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    El bırakmayı denediniz mi bende sola çekme oluyor sizlerdede varmı?

  18. #2458

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı ozan1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    El bırakmayı denediniz mi bende sola çekme oluyor sizlerdede varmı?
    Ben aldığımdan beri yavaş veya hızlı ara ara deniyorum elleri kaldırıp, gayet düz ve dengeli herhangi bir yana çekme yok. Hatta bugün işe gelirken de baktım düz gidiyor. Zaten benim Dominar'da en beğendiğim şeylerden biri bu dengeli gidiş. Çok yavaş ve dar alandaki dönüşlerde bile ayakları indirmeden dönüyorum, dengesizlik olmuyor.
    Lastik havalarınızı da bir kontrol edin.

  19. #2459
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben aldığımdan beri yavaş veya hızlı ara ara deniyorum elleri kaldırıp, gayet düz ve dengeli herhangi bir yana çekme yok. Hatta bugün işe gelirken de baktım düz gidiyor. Zaten benim Dominar'da en beğendiğim şeylerden biri bu dengeli gidiş. Çok yavaş ve dar alandaki dönüşlerde bile ayakları indirmeden dönüyorum, dengesizlik olmuyor.
    Lastik havalarınızı da bir kontrol edin.
    Benim motorda sola çekme var bende elleri bırakıp dengeli gidiyorum ama kendimi hafif sağa doğru veriyorum hep bi sola doğru yönelme isteği var
    Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..

  20. #2460
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Beygir asla artmaz.Tork düşer son hız yükselir.Kısaca bu.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)