Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
23 Ağustos 2010, 10:33
#4021
saygılar. öncelikle çin malı motor tabirinden uzaklaşarak birkaç şey yazmak istiyorum.
*sahibi oludğum ilk motosiklet 150 zc. sıfır aldım. 2100 tl vererek aldım. 2009 yılında aldım. bu aracın 2010 fiyatı 1680 tl. gel de küfür etme.
*aldığımın ilk haftasında ön fren merkezi yağ kaçırmaya başladı. servis çabası ile garantiden değiştiridli.
* egzos susturucu kısmından kırıldı. garantiye girdiğini bilmeden kaynak yaptırdık. bilsek ne olacak yeni egzos ta aynı dertten muzdarip olacağız. sonra gövdeye vida yerinden yırtıldı. bir daha kaynak.
* her 500 km de bir yağ değiştirdim. castrol 15/40.
* her 500 km de bir genel vida kontrolu.
* elim her değdiğinde görünür vida kontrolü.
falan filan.
gel gelelim fasulyanın faidesine.
* durduk yere 2 defa arka port bagaj kırıldı.
* arka kuyduk 3 defa
* bir defa çamurluk
* ön krenaj kafa tutan vidalar.
* ön far 8-9 kez patladı.
* ne olacak bu işin sonu derken 9800 km ye kadar geldim. motorumu satılık ilanına koydum. kaç kişi aradı. 1000 tl fiyat istedim. ehliyetsize satmadım. daha önce motosiklete binmemiş olana satmadım. 900 verene satmadım. arayanlara araştırdın mı diye sordum. bu motorun derdi emsallerine göre fazladır. bakınız emsallerine göre.
şimdi aynı mondialin 125 ukt diye bir modeli var. dertsiz motor. aynı milliyetten. alan memnun. ikinci eli az. satan yok kolay kolay. alan biniyor. neyse.
ben bu aracı sürerken de söylüyordum şimdi de söylüyorum. imkanı olan gitsin honda ps 150 daylan, beat, yamaha bws 100, suzuki an125 kymco aility 125 falan alsın. imkanı olmayan bu aracı alacaksa sorunlara hazır olsun. ne kadar iyi kullanırsan kullan başına gelecek standart arızalar var. bunun haricinde aracın çıkaracağı her sorun sizin etkinizle olmuştur.
* egzos kırılması
* krenaj vidaları gevşemesi
*fren merkez arızası
*kuyruk kırılması
*ön kafa krenaj vida tutucuları kırılması
*gösterge paneli içten buğulanması
bunlar standart arızaları. çok kullanıcı bunlarla karşılaşmıştır.
iyi tarafları güzel görünüşlü, kuvvetli , selesi konforlu bir scooter. yakıtta cimri değil. emsalleri kadar ykar. dip gaz gidip tek teker yapmaya kalmazsan 16 tl ye 140 km ye kadar gidersin.
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
Reklamlar
-
23 Ağustos 2010, 15:30
#4022
abı bıp gaz gıdınce kac km/h ye ulasyo hc hz dnemesı yptın mı
-
23 Ağustos 2010, 15:55
#4023
TUNUK kardeş.
Bu motosiklet ile aramızda 320 KM/h saate erişen arkadaşlar var. Hem de yarım gaz ile. Cidden çok hızlı bu motosiklet.
Şu yukarıdaki hıza ulaşan arkadaşlar artık burada yazmıyorlar. Ama biliyoruz ki bu hıza çıkmış arkadaşlar bu forumu hayatta bırakmazlar. Zaten hayatta da değiller.
Hemen hemen 10 inch lastikleri olan bu motosiklet ile süper hızlara ulaşarak buraya yazabilen yada yazamayan her arkadaşı biz dini bayramlarda mezarlıklarda ziyaret etmekteler.
Ama bu foruma takip ettiklerine de eminiz...
[CENTER][/CENTER][CENTER]Özgürlük iki teker üzerindedir...[/CENTER]
-
23 Ağustos 2010, 16:51
#4024
Merhabalar arkadaslar motoru mu beleş fiyata sattım 2050 tl ye aldım 5 ay önce 1000 tl ye zor müşteri buldum ama mutluyum allaha şükür sıfır motor bu kadar sorun verirmi yaa allahtan canımı almadan sattım. önermiyorum arkadaslar kim ne derse desin mondial in en sorunlu motorlarından birisi bunun aksini kimse ispat edemez antalya da 100 tane motorcu gezdim yok hepsi bu motorlar böle ellinden cıkarmaya bak dedim sattıgım günün aksamı mondial servisinden aradılar motorunuzun sorunu hakkında görüşecektik dediler ( tabi bu 20. arayısları) hergün maksiumum 15 km giden ve 50 yi 60 ı geçmeyen bi kullanıcı olarak arayan kişiye motorumu sattım dedim neden dedi dedigine pişman oldu gercekten sorunları duyunca anlatınca adam haklısınız demekten baska bişey diyemedi...
-
23 Ağustos 2010, 20:36
#4025
evet yine bu sayfa motorla problem yaşayıp satanların sayfası olmuş..
Valla artık o zaman şöyle yapalım arkadaşlar bu motoru önermeyelim kimseye..!
Mondialın diğer kusursuz modellerine yönelsinler..
Zaten biz zcye mükemmel motor dememiştik ama yinede tabi herkes yaşadığı sorunları anlatmış hepside KRONİK sorunlar gibi bahsedilmiş..
Eh ne diyelim 200 sayfa boşa anlatmışız konuşmuşuz özetle bu motoru ZC'yi önermiyoruz kötü motordur diyoruz..
Peki..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:05 ----------
evet yine bu sayfa motorla problem yaşayıp satanların sayfası olmuş..
Valla artık o zaman şöyle yapalım arkadaşlar bu motoru önermeyelim kimseye..!
Mondialın diğer kusursuz modellerine yönelsinler..
Zaten biz zcye mükemmel motor dememiştik ama yinede tabi herkes yaşadığı sorunları anlatmış hepside KRONİK sorunlar gibi bahsedilmiş..
Eh ne diyelim 200 sayfa boşa anlatmışız konuşmuşuz özetle bu motoru ZC'yi önermiyoruz kötü motordur diyoruz..
Peki..
BU arada ortadoğulu kardeşim yazdıklarından bazıları düzeltmek istiyorum..!
port bagaj kuyruk çamurluk fren merkezi gösterge buhulanması ve egzoz kırılması ve ön grenaj vida kırılmaları KRONİK PROBLEMLER DEĞİLDİR..
Hatırlıyorum senin o port bgaj olayını kırılan yerleri falan onlar sana özel yani şansızlığına veya bilmeden yaptığın birşeyden dolayı olmuş şeyler..
Vida gevşemesi otruduğun yerdeki yollar burası gibi rezaletse evet zamanla hepsi minik minik gevşiyor sıkmak zorundasın bu bi problem değil bence..
egzoz kırılması derken nerden nasıl kırıldığı???
fren merkezi derken ?? hala frenlerim inanmazsınız ilk günden farksız ha değiştirmedim mi değiştirdim ama geldiğim kmyi biliyorsunuz..
Ampulde keza öyle içinde hoşçakal oluyor ama 9 kere değil ben 25bindeyim 3 kere değiştirdim bi tanesi gerçekten kırıldı lakadan dolayı diğer ikisi yandı..
BUĞULANMA ASLA GÖRMEDİM ZCLERDE
Yani bu saydıkların ve saydıklarım KRONİK değildir...
Kronik problemi var mı var evet benim gözlemlediğim ama başıma pek gelmeyen..
ŞASE kırılmasını duydum 1
Ağırlık merkezi iyi hesaplanmamış 2
Son hız konusunda çok iyi değil 3(Göstergeler çoğu modelde yanlış)
Hava filtresi çabuk kırılabiliyor 4
bunlar servisten forumdan çevremden duyduğum çoğunlukla olan şeyler..
-
24 Ağustos 2010, 11:35
#4026
sky hocam evet kronik değiller.
bunlar standart arızaları. çok kullanıcı bunlarla karşılaşmıştır. çok fazla kullanıcı bu arızalar ile karşılaşırlar. belki ifade edişim yanlış oldu. bu sorunlarla karşılaşma ihtimaliniz yüksek. garanti kapsamına girenlere asla müdahale etmeyin. götürün servise değiştirsinler. ben egzosa müdahale edince garantidendeğiştiremedim.
- buğulanma olayı istanbulda 10 zc nin 4 ünde vardı. bizim gruptan bir arkadaşta da oldu bende olmadı.
-fren merkezi bende ve yine sokağımda bir arkadaşta yağ akıttı.
- hava filtresi kırılmayan 2500 kmde zc varmıdır bilmiyorum( 45 tl )
- direksiyon altı krenajda açılma yaşamayan.
vesselam bunlar gördüğümüz arızalar. imkanı olan daha fazla para verip biraz daha az uğraştıracak araç alsınlar. yok alamıyorlarsa bu seride tavsiye edilecek bir motor olduğunu da söyleyemem.
arkadaşım ben şahsen aracımı satarken arayan kişilere araştırma yapıp yapmadıklarını cihazı tanıyıp tanımadıklarını sordum. bilmeyene satınalınacak bir makine değil iyice araştırın sonra almaya çalışın dedim. ben olsam almam dedim.
en az 10 kişiye aynı şeyleri söylemişimdir. adamlar artık sen bu aracı satmak istemiyormusun kardeşim diye söylendiler. en son alan arkadaşa da aynı şeyleri söyledim. o da sen bunları anlattıysan ben de alıyorum dedi. israrla bunu söyledi ve satış işlemini yaptık. şimdi cihazdan memnun çünkü ne çıkacağını biliyor. ne olacağını biliyor. başına neler gelebileceğini biliyor.
biz bu aracı sorunsuz hiç problem çıkarmayan bir araç gibi göstermeye çalışırsak hata ederiz. hatta mümkünse bu cihaza ne kadar özen gösterirsen göster seni üzecektir bile diyorum.
ben yaşadıklarımı söylüyorum. çektiklerimi söylüyorum. alan alacak olan bunları bilsin ona göre binsin. ve bekleyip göreceğiz.
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
-
24 Ağustos 2010, 17:23
#4027
ortadadogulu adlı üyeden alıntı
sky hocam evet kronik değiller.
bunlar standart arızaları. çok kullanıcı bunlarla karşılaşmıştır. çok fazla kullanıcı bu arızalar ile karşılaşırlar. belki ifade edişim yanlış oldu. bu sorunlarla karşılaşma ihtimaliniz yüksek. garanti kapsamına girenlere asla müdahale etmeyin. götürün servise değiştirsinler. ben egzosa müdahale edince garantidendeğiştiremedim.
- buğulanma olayı istanbulda 10 zc nin 4 ünde vardı. bizim gruptan bir arkadaşta da oldu bende olmadı.
-fren merkezi bende ve yine sokağımda bir arkadaşta yağ akıttı.
- hava filtresi kırılmayan 2500 kmde zc varmıdır bilmiyorum( 45 tl )
- direksiyon altı krenajda açılma yaşamayan.
vesselam bunlar gördüğümüz arızalar. imkanı olan daha fazla para verip biraz daha az uğraştıracak araç alsınlar. yok alamıyorlarsa bu seride tavsiye edilecek bir motor olduğunu da söyleyemem.
arkadaşım ben şahsen aracımı satarken arayan kişilere araştırma yapıp yapmadıklarını cihazı tanıyıp tanımadıklarını sordum. bilmeyene satınalınacak bir makine değil iyice araştırın sonra almaya çalışın dedim. ben olsam almam dedim.
en az 10 kişiye aynı şeyleri söylemişimdir. adamlar artık sen bu aracı satmak istemiyormusun kardeşim diye söylendiler. en son alan arkadaşa da aynı şeyleri söyledim. o da sen bunları anlattıysan ben de alıyorum dedi. israrla bunu söyledi ve satış işlemini yaptık. şimdi cihazdan memnun çünkü ne çıkacağını biliyor. ne olacağını biliyor. başına neler gelebileceğini biliyor.
biz bu aracı sorunsuz hiç problem çıkarmayan bir araç gibi göstermeye çalışırsak hata ederiz. hatta mümkünse bu cihaza ne kadar özen gösterirsen göster seni üzecektir bile diyorum.
ben yaşadıklarımı söylüyorum. çektiklerimi söylüyorum. alan alacak olan bunları bilsin ona göre binsin. ve bekleyip göreceğiz.
hepsi var
Servise yeni gelen bir 150 zc yi sömürdü adam resmen :D koltugunu,fren sistemini,alt plastiğini (kargoda gelırken kırılmıs onu alamadık :D ) aldık benım motora taktık sımdı plastık gelıcek yarın dediler bakalım garantıden degısıcez
-
25 Ağustos 2010, 06:34
#4028
sLm ArkadaşLar bu Motor Hakkında bana Tam BiLqi VerebiLecek Varmı
---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:30 ----------
adam akıLLı bir Motor aLmak istiyorumda artık PeugeutLardan bıktım AnahtarLı Motora Binmek İstiyorum artık
---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:32 ----------
Motorda Tip Var ama İçini Bilmiyorum özeLLikLerini bana kısa bir özet yapacak iyi anLayan Varmı ?
-
25 Ağustos 2010, 10:25
#4029
Arkadaşlar benim zc 4500km ye geldi Allaha şükür canımı sıkan hiçbir problemi olmadı. 4500 km boyunca sadece 2 defa vidalarını kontrol ettim hiç gevşeyen bi tarafıda çıkmadı. Şİmdiye kadar kırılan çatlayan bitarafıda yok. Parasına göre çok çok uygun bi motosiklet. Bu motorlar gayet kibar .Tabiri caizse eşşeğe biner gibi binilip hor kullanılırsa mutlaka arıza vericektir. Ben 2. bakımından sonra bi daha servisede gitmedim. Yaptıkları bişeyde yok zaten bi yağ değiştirip sağına soluna bişey sıkıyorlar o kadar. Yağını falan kendim değiştiriyorum zaten. 3 ay önce keyfe keder satılığa çıkartmıştım motorumu 1500TL istedim 3 gün içinde 4 kişi 1450TL verdi kıyamadım motoruma satmadım. Satışının zor olduğunuda düşünmüyorum.
-
25 Ağustos 2010, 11:52
#4030
daha nice kazasız belasız problemsiz km'lere amcaoğlu...
-
28 Ağustos 2010, 16:19
#4031
kuturkutur adlı üyeden alıntı
TUNUK kardeş.
Bu motosiklet ile aramızda 320 KM/h saate erişen arkadaşlar var. Hem de yarım gaz ile. Cidden çok hızlı bu motosiklet.
Şu yukarıdaki hıza ulaşan arkadaşlar artık burada yazmıyorlar. Ama biliyoruz ki bu hıza çıkmış arkadaşlar bu forumu hayatta bırakmazlar. Zaten hayatta da değiller.
Hemen hemen 10 inch lastikleri olan bu motosiklet ile süper hızlara ulaşarak buraya yazabilen yada yazamayan her arkadaşı biz dini bayramlarda mezarlıklarda ziyaret etmekteler.
Ama bu foruma takip ettiklerine de eminiz...
nıe ıkde brde bnı tersleme greksını mı dyyosun ??? adm gbı bsy sryom ADAM gbı en azından taklıt fln yaprk cwp wrsen olmz mı
-
28 Ağustos 2010, 19:21
#4032
Açıkçası Tunuk kardeş biz senden çok önceleri bu foruma gelip , gerilla stili hızlı sorulara hızlıca cevap isteyen arkadaşlara ince ince , uzun uzun yanıtlar yazdık. Ama saolsun o arkadaşlar yazdığımı o anlık uzun yazıları bile sanırım "üff çok uzun olm" yada "özet geç lan" gibi bir iç sesle bize tekrar sordu.
Sen bile buradaki eski sayfaları okumamış birisi olarak , ortama bodoslama dalarak bizim daha önce yazdığımız yanıtları daha doğrusu bizim buradaki bir çok insanın emeğini çalarak nihai sonuca ulaşmak istiyorsun.
Misal ben 2006 yılından beri buradayım 2010 yılında motosikletime kavuştum , bu süre zarfında ara vermeden burada vakit geçirdim. Herzaman açık sekmem oldu.
Bu yüzden sana net yada senin bir anda istediğin yanıtı vermiyorum. Çünkü daha önce yazıldı ve söylendi bunlar.
Ama illa ki özet geç adam dersen.
Bu motor kullanmasını bilene sağlam.
Bu motor kullanmayı bilip buna zaman veren herkese daha sağlam
İlk iki şıkkı yerine getirene de saatte doksan kilometre hız tamam.
Oldu mu ?
[CENTER][/CENTER][CENTER]Özgürlük iki teker üzerindedir...[/CENTER]
-
28 Ağustos 2010, 20:31
#4033
emilyan adlı üyeden alıntı
motor gaz kesme
arkadaşlar motorumla 4000 km den fazla yol yaptım tık demedi şuan 11000 ne dayandı ama en son erdek bursa yaptım ilk erdeğe girdiğimde sonrada bursaya girdiğimde birçok kez gaz kesti ve şuan can sıkıcak kadar çok yapıyor karbüratör manifoldunu değiştirdim kesilmedi bi bilgisi olan anlayan varsa yardımınızı bekliyorum sağolsun daha önce arkadaşlar yazmışlar hepsini okudum denılenlerı yaptım ama kesilmedi
E-M-R-E Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
bunun sebebi manifolt hortumunun yırtılmış, çatlamış olmasıdır! koltuğun altında seleyi çıkarıp yada kapağın altına bakarsan karbüratöre bağlanan hortum görürsün 3bin-4bin km de değiştirmek sağlıklı neticede pahalı bişey değil yolda kalmaya değmez
kesinlikle haklısın benim motorum 1500 km civarındayken anayolun ortasında arkamda kız arkadasmda var üstelik birden gaz kesti ve kaldı sağ tarafımda kamyon vardı zar zor emniyet seridine geçtim neyse indik motordan marj vermeme rağmen çalısmadı tepemizde güneş yoldan kamyonlar geçio falan ben ve kız arkadasım kaldık öyle ve motordan da anlamazdm neyse sonra ayak marsına bastm kaç kez sonrasında marş verdim ve motor çalıstı sonra ilk durağmz tamirci oldu "benzin deposundan karbüratöre giden hortum çatlamıs yarılmış ve içine hava kaçmış hava kaçınca benzin durmus ve benzin gitmeyncede motor durmus haliyle 1 dakikasını almadı tamircinin hortumu kesti ve tekrar taktı bidahada yapmaz dedi sık oluo dedi sağolsn halletti işimi sende bi hortumlarını kontrol ettir derim , ve o olaydan sonra bakıma götürdüğümde başka bi hortumu daha deiştirmişti sık oluomus bunlar büyük ihtimalle o yüzden
-
29 Ağustos 2010, 00:57
#4034
kuturkutur adlı üyeden alıntı
Açıkçası Tunuk kardeş biz senden çok önceleri bu foruma gelip , gerilla stili hızlı sorulara hızlıca cevap isteyen arkadaşlara ince ince , uzun uzun yanıtlar yazdık. Ama saolsun o arkadaşlar yazdığımı o anlık uzun yazıları bile sanırım "üff çok uzun olm" yada "özet geç lan" gibi bir iç sesle bize tekrar sordu.
Sen bile buradaki eski sayfaları okumamış birisi olarak , ortama bodoslama dalarak bizim daha önce yazdığımız yanıtları daha doğrusu bizim buradaki bir çok insanın emeğini çalarak nihai sonuca ulaşmak istiyorsun.
Misal ben 2006 yılından beri buradayım 2010 yılında motosikletime kavuştum , bu süre zarfında ara vermeden burada vakit geçirdim. Herzaman açık sekmem oldu.
Bu yüzden sana net yada senin bir anda istediğin yanıtı vermiyorum. Çünkü daha önce yazıldı ve söylendi bunlar.
Ama illa ki özet geç adam dersen.
Bu motor kullanmasını bilene sağlam.
Bu motor kullanmayı bilip buna zaman veren herkese daha sağlam
İlk iki şıkkı yerine getirene de saatte doksan kilometre hız tamam.
Oldu mu ?
bilader haklısın da sıteye bır grdım 200den fzla sayfa we 4000 ı gecık yorum wrdı
sn olsan bnlrı tek tek okur mydun
bı kc sru srp ckacktım
kb wrdgın blgler ıcn de saol
okycam dha onckı yzdklrını da
-
29 Ağustos 2010, 09:08
#4035
Ya sky_forewer abı sen demısın kı amortısorler ful acıkmı bak dıe o nasıl bakılıyor bı anlatırsan sewınırım bıde ben kaza sonucu bıraz sert bı cukura gırdım bı bkatım hawa fıltresını tutan plastık bı sey kırılmıs arkası bosta suan onu nasıl yapabılırım yenısını almadan bı yolu varsa solıyebılır senız sewınırım benım amortısorler 8km hızla kasıs geçerken bile kut edıyor galıba kapalılar nasıl acıldıgını bılmıyorum
-
03 Eylül 2010, 11:04
#4036
Herkes motosikletlerini garaja çekti galiba.
Kimseden çıt yok...
[CENTER][/CENTER][CENTER]Özgürlük iki teker üzerindedir...[/CENTER]
-
03 Eylül 2010, 13:19
#4037
Valla Denizli bir haftadır biraz serin. Hergün işe motosikletle gidip geliyordum bu hafta hiç ellemedim daha.
-
04 Eylül 2010, 06:44
#4038
ya bu amortisörler nasıl açılıyor anlatabilicek biri varmi bide hava filtresi cabuk kırılıyor onun için bi önlem varmi :D
-
04 Eylül 2010, 07:47
#4039
Merhaba arkadaşlar bende 150 zc almayı düşünüyorum yorumları full okudum yaza kadar fırsatım var okumaya devam edecem allah kısmet ederse bu motoru alacam burda gerçekten güzel bilgiler veren arkadaşlar var size teşekkür ediyorum şimdi tek tek nick yazmayım onlar kendilerini biliyor bundan sonra bende burdayım teşekkürler...
-
04 Eylül 2010, 13:26
#4040
Captain053 hoşgeldin.
Şimdiden hayırlı olsun diyelim. Alınca zaten combo sorularla gelirsin...
[CENTER][/CENTER][CENTER]Özgürlük iki teker üzerindedir...[/CENTER]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler