Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #2881

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    @sinek_
    Tek bujili, çoğu çakal olmayan motosiklet üreticisinde olduğu gibi.
    3 buji, 5 bujinin yakıt tasarrufuna etkisi çok olmasa da, servislere yararı çok

    İridyum buji olmasına gerek yok. İridyum bujinin ömür ve fiyat dışında bir etkisi yok.
    Düz NGK CR8E alsanız da olur. 15-20TL'dir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2882

    Üyelik
    21 Ekim 2014
    Alıntı sinek_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba, aranıza yeni katıldım. Takip ettiğim bir başlıktı, artık üye olmanın vaktidir dedim.

    2016 Haziran ayından beri TNT 25 kulalnıcısıyım, ilk motorum. 11.000 km yi devirdik. Sormak istediğim bazı şeyler var. Ve elimden gelirse tabii yardımcı olacağım.

    Bizim motor kaç bujili arkadaşlar? Kaç tane alacağız. Daha önce N11 linki vermiş bir arkadaş sağolsun. Ayrıca şöyle bir siteden uygun fiyata buldum, doğru model mi ve buradan daha önce alan var mıdır?
    http://www.dokuyucu.com.tr/NGK-BUJI-4218-CR8EIX-IRIDIUM-ADET-FIYATI-,PR-15662.html
    iridyum olması biraz daha ömrünü uzatıyor ama iki kat fiyat farkı var iridyum olmayan modeli alabilirsin. Serviste değiştirirsen daha iyi olur çünkü yetkili servis dışı müdahale fark ederlerse sıkıntı yaratabilirler tabi servisten servise göre değişir insaniyetine kalmış yani.

  3. #2883

    Üyelik
    14 Haziran 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    @pea
    @hacıyatmaz

    Teşekkürler arkadaşlar. Sizinkiler de öyle mi bilmiyorum ama, benim motor hemen tekte marş almıyor. Önce bi gırgır yapacak ondan sonra. Hatta gaz bile veriyorum ara sıra marşla birlikte. Malum stop etme problemi de var. Irıdıumun bunlara pozitif katkısı olabileceğini düşündüm fakat değişen bişey olmuyorsa, yani daha iyi ateşlemesi yoksa gerek de yok o zaman.

  4. #2884

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Stop etme bujiyle alakalı değildir.

    Zor marş alması bujiden de olabilir, bitik aküden de olabilir, başka şeylerden de olabilir. O mu, bu mu diye kafayı yormayın, götürün servise çözsünler. Garantisi var sonuçta.

  5. #2885
    K121L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    Burada bir arkadaş balataları ebc ile değiştirmişti.Memnun musun , tavsiye eder misin ve hangi ebc modelini almalıyız
    dc50xmax ve oialdemir bunu beğendiler.

  6. #2886
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı K121L adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada bir arkadaş balataları ebc ile değiştirmişti.Memnun musun , tavsiye eder misin ve hangi ebc modelini almalıyız
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4124845

    EBC yi tavsiye ederim. Gayet güzel.

  7. #2887

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Ön fren balatası olarak EBC'nin hangi modeli uyumlu TNT25'e?

  8. #2888
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Söküp bakmak lazım. Ben değiştireceğim zaman KMA ya gidip çıkardığımı gösterdim. Arka nın modelini öyle buldum.

  9. #2889

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Ön balata EBC FA658 olması lazım.
    Şirinevler KMA'nın elinde yoktu, o yüzden ben de başka marka almak zorunda kaldım.
    Gold marka aldım, 60TL. Benelli'nin orijinal balatası daha pahalıydı ve bu Gold daha iyi tutuyor.
    Arkaya ne yazık ki Benelli aldım. Hiç tutmuyor.

    Gidip de Benelli'nin orijinal balatalarını almayın. Hem kazık yersiniz, hem de frenleriniz tutmaz.
    cenktu bunu beğendi.

  10. #2890
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı huduni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne güzel insanlar var. Her şey gönlünüze göre olsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:34 ----------

    Ortalamada 3,6 lt yakanlar bana bi anlatsın noolur. Nasıl kullanıyorlar, vites değişim devirleri nedir?

    4,5 litre altına indiğinde bayram yapıyorum...
    Yakıt tüketimi matematiği basittir. Mümkün olduğunca yüksek viteste ve düşük devirde.
    Ben henüz ölçmedim ama, 4000 - 5000 devir bandında kullandığında yakmıyormuş gibi hissettiriyor.

    6. viteste 4000-5000 arası devirde giderseniz muhtemelen bu motorun minimum yakıt tüketimiyle karşılaşırsınız. Devir arttıkça tüketim artacaktır.

    Tabi 6. vites 4 - 5000 devir arasındaki süratler seni kesmezse yakcaksın


    Şimdi ben vaktinde gt250r kullanmış sonra bir bir nevi yüksek cc motorlar kullanmış, sonra da şimdi tnt25 almış birisi olarak net şekilde söylüyorum ki; küçük cc + hız = çok yakıt. az yakıp hızlı gitcekseniz torklu ccli bişey alın
    ...garip... bunu beğendi.
    !?

  11. #2891
    darknife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Atala Bike
    Alıntı sinek_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @pea
    @hacıyatmaz

    Teşekkürler arkadaşlar. Sizinkiler de öyle mi bilmiyorum ama, benim motor hemen tekte marş almıyor. Önce bi gırgır yapacak ondan sonra. Hatta gaz bile veriyorum ara sıra marşla birlikte. Malum stop etme problemi de var. Irıdıumun bunlara pozitif katkısı olabileceğini düşündüm fakat değişen bişey olmuyorsa, yani daha iyi ateşlemesi yoksa gerek de yok o zaman.
    Bahsettiklerin sıradan problemler yani her motorda yaşarsın bizler bakım dışında servise gitmeyi gururumuza yediremiyoruz sanki 10.000 liralık motor alıp 50 lira servis ücretinden kaçıyoruz sonra niye böyle oldu diyoruz bakım dışında da motoru servise götürüp kontrol ettirmek lazım seninki garantili motor götür kontrol ettir.
    http://www.atala.it
    Founded1921 !

  12. #2892
    ubim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2015
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Benelli TNT 25 , Kuba superlight 200
    Arkadaşlar motorun selesinin biraz daha dolgun ve yumuşak olması için modifiye yaptım ;

    Seleyi çıkardım




    kendi süngerini plastikten ayırdım






    4 - 5 cm kalınlığındaki süngerden kalıp kestim



    ve sprey bally yapıştırıcı ile iki süngeri birbirine yapıştırdım





    daha sonra aynı kılıfını biraz gerdirerek tekrar zımbaladım





    şimdi bacak arası daha doldun olduğundan konfor arttı.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------


    Koltuğu yerine takarken motorun arka koltuğunun altını takım ve kilit koymak için uygun hale getirme kararı aldım ve arka koltuğun altında bulunan elektronik ateşlemeyi ön tarafa hava filtresinin ağız giriş kısmının yanına aldım ve boşalan alana U - Kilit ve ufak bir takım çantası sığdırdım.








    pea, sessizsakin, dc50xmax ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #2893

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Alıntı ubim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motorun selesinin biraz daha dolgun ve yumuşak olması için modifiye yaptım ;

    Seleyi çıkardım


    https://i.hizliresim.com/7Nbpna.jpg

    kendi süngerini plastikten ayırdım

    https://i.hizliresim.com/7Nbprr.jpg


    https://i.hizliresim.com/7Nbpjm.jpg

    4 - 5 cm kalınlığındaki süngerden kalıp kestim

    https://i.hizliresim.com/VMLGjq.jpg

    ve sprey bally yapıştırıcı ile iki süngeri birbirine yapıştırdım

    https://i.hizliresim.com/BA01Y9.jpg

    https://i.hizliresim.com/ProA9N.jpg

    daha sonra aynı kılıfını biraz gerdirerek tekrar zımbaladım

    https://i.hizliresim.com/r2ValN.jpg

    https://i.hizliresim.com/nWga1l.jpg

    şimdi bacak arası daha doldun olduğundan konfor arttı.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------


    Koltuğu yerine takarken motorun arka koltuğunun altını takım ve kilit koymak için uygun hale getirme kararı aldım ve arka koltuğun altında bulunan elektronik ateşlemeyi ön tarafa hava filtresinin ağız giriş kısmının yanına aldım ve boşalan alana U - Kilit ve ufak bir takım çantası sığdırdım.


    https://i.hizliresim.com/G0kgqZ.jpg


    https://i.hizliresim.com/BA0dEL.jpg


    https://i.hizliresim.com/RPVvJn.jpg
    1 yıldır bir çok kişi sele konforu için bir takım öneriler ortaya attı ilk defa yapan birini gördüm tebrik ederim.
    ubim bunu beğendi.

  14. #2894

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    yakıt tüketimi kesin ölçüm birilerim 100km 'de
    şehir içi 3.4L (+- 0.4L)
    şehir dışı uzun yolda 2.4L (+- 0.2L) gördüm hatta arada basmasam belki daha da düşerdi.
    ubim ve cakyol bunu beğendiler.

  15. #2895

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Alıntı srcntrk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıt tüketimi kesin ölçüm birilerim 100km 'de
    şehir içi 3.4L (+- 0.4L)
    şehir dışı uzun yolda 2.4L (+- 0.2L) gördüm hatta arada basmasam belki daha da düşerdi.
    Yaktıracaksınız motoru bana!!!
    ubim, pea ve cakyol bunu beğendiler.
    Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner

  16. #2896

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı huduni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaktıracaksınız motoru bana!!!
    Huduni adam senin çeyreğin kadar yakıyor desek yeridir @srcntrk hangi devirlerde kullandın sen motoru 2.4 litreye nasıl ulaştın

  17. #2897

    Üyelik
    18 Mart 2014
    Alıntı beyaban adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustasına denk gelirsen hallediyor işini bir servis kötü diye burada nice servisler heba edildi. Distribütörün anında servise destek vermesi de güzel bir olay. Tekerin düz bassın 4000 bakımında gönül rahatlığıyla bırakırsın artık.
    Arkadaşlar merhabalar,ben nette bulunamayan bir TNT 25 kullanıcıyım. Sadece denk geldi ve distribütör fikrine teyit olsun diye yazmak istedim. Motorum 8 bin'de. Geçen ay kesintisiz bir inceden "zırıltı" ya da "şıkırtı" benzeri bir ses geliyordu motor kısmından. Urfa'daki servis baktı ve sesin kranktan geldiğini söyledi. "Buraya biz dokunmayalım, Antep'i (distribütörü) arayalım, ne derlerse öyle yapalım" dediler. Ve fabrika motoru Urfa'dan özenle Antep'e aldırdı. 4 gündür fabrikada. Bugün aradım. İlgiyle cevap verdiler. Bayram arafesi, sıkışık zaman olması hasebiyle bayram sonu motoruma kavuşacağım inşaallah. Demem o ki, distribütör malının sonuna kadar arkasında.
    NecatMurat bunu beğendi.

  18. #2898

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Alıntı Ruling adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Huduni adam senin çeyreğin kadar yakıyor desek yeridir @srcntrk hangi devirlerde kullandın sen motoru 2.4 litreye nasıl ulaştın
    Bana gıcıklık olsun diye o rakamları yazıyorlar. O kadar az yakamaz.

  19. #2899
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı huduni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana gıcıklık olsun diye o rakamları yazıyorlar. O kadar az yakamaz.
    Adam rakımı yüksek şehirden deniz seviyesine gezmeye giderken ölçmüştür. Takılma sen bunlara. 250'lik yakar. Bak seneye büyüt. Büyük motor daha az yakar. Yaksa da dersin ki hakkını veriyor.
    Şimdi 250lik suyunu sıksan gücü belli. Dolayısı ile yaktığı zaman göze batıyo.
    Bende hyosung 250r varken 5 - 6 litreden aşağı inmiyodu yakıt. Şimdi akıllandığımdan gereksiz sürat yapmıyorum. depoyu fulledikten sonra trip'i de sıfırladım. bakalım ne yapcak 100 km de gibisinden. şehir içi dışı diye de karıştırmayıp direk karışık bi ölçücem bakalım.

  20. #2900

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Arkadaşlar motor gazı ne kadar açarsanız o kadar yakar. Çok yakıyorsanız çok gaz veriyorsunuz demektir, bu kadar basit. Bu söylediğim, ağırlık, sürat, yokuş falan filan her durumu kapsar. Bir de tabi sen 5. viteste gidilecek yolu benim saf bir arkadaşımın yaptığı gibi mallık yaparak motor canlı olsun diye 4. viteste veya 3. viteste gitmeye kalkarsan yakacaktır. Bir motorda bir kullanıcı az yakıyor, diğeri çok yakıyorsa ve ikisi de doğru ölçüyorlarsa, çok yakan adam sürüşünü düzeltsin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)