Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
53. sayfa BirinciBirinci ... 3435152535455 ... SonuncuSonuncu

Honda CBF500 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1041

    Üyelik
    13 Haziran 2012
    selamlar erdal ismim foruma yeni üye oldum 36 yaşındayım şimdiye kadar bir çok motora bindim en son olarakta cbf 150 aldım 2010 model fakat aradığım motor değil daha kuvvetli cbf 500 istiyorum temizliğine güvenen ve motorunu satmak isteyen arkadaşlar varsa 0544 28 500 50 nodan bana ulaşabilirler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1042
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Sn adasel bende 8 ay cbf500 kullanmış biri olarak dediklerinize katılıyorum. Sattığım cbf500üm orjinal 13bin kmde idi hatasız mükemmel birşeydi yerim olsa satmaz ömür boyu binerdim ama iki motor koyacak yerim yok. Tek ve önemli bir eksik olarak; Türkiyedeki Cbf500 ler de abs fren olmalıydı diyebilirim.
    l

  3. #1043
    Forumdan Uzaklaştırıldı SSlayer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2005
    Şehir
    GB
    Arkadaşlar cümleten merhaba. Size bir sorum olacak; Ben kızım Nx 650 Dominator'ümü verip CBF 500 düşünüyorum. Test edebileceğim(özellikle sele yüksekliği ve oturuş pozisyonu olarak) bir yer var mı. Bir öneride bulunabilir misiniz???

    Şimdiden teşekkürü bir borç bilirim...

  4. #1044
    adasel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF1000
    SSlayer, cbf 500 ün selesi alçaktır. Herhangi bir yerde gördüğün cbf500 sahibinden rica edersen senin üzerine oturmana izin verir diye düşünüyorum. Ayrıca cbf600 lerde de seleyi kontrol edebilirsin. Sele yükseklikleri aynıdır.. Bu arada nerede oturuyorsun? Onu da bilelim ki seni belki yönlendirebileceğimiz yakınında yer vardır
    Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000

  5. #1045

    Üyelik
    29 Kasım 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    AFRİCA TWİN OLMASINI İSTİYORUM
    Merhaba,İsmim Metin,İstanbuldayım.Forumu başından beri okudum.Genelde motorlarınız sorunsuzlar.Rüzgar sorunu en büyük sorun.Benzin göstergesi olmayışı büyük eksik,bugün en kötü çin motorlarında dahi var.Önün çift disk olmayışı bence eksik.Disksiz teker çikin duruyor.Ayrıca motor sesi 600 ler gibi güzel değil.Yakıtıda bana göre biraz fazla.4 litre en fazla yaktığı olsaydı,iyi olurdu.Bugün 1600 arabalar dahi 6-7 litre yakabiliyor,üstelik 1200-1300 kg ağırlıklarına rağmen.Dizelleri hiç saymıyorum.En önemli noktasıda fiyatlar.İkinci el fiyatları çok uçuk.Resmen uçmuş sahipleri.500 cc,üretimden kalkmış iki silindirli bir motor için olmıycak rakamlar yazılması anlamsız.Bu ülkede motosikletin yayılmasını istiyorsak çok ekonomik hale getirmek lazım.Herkes uygun şartlarda kullanmak isteyecektir,ama ne hikmetse satmaya gelince birden değişiyoruz,fazla fazla istiyoruz.Piyasada bu şekilde hareket olmaz.Malın ucuz hareketin fazla olması lazım.İlgi anca böyle artar motosiklete.Aslında bu işin başı firmalar ve devlet.Firmalar üretimden alabilecekleri en yüksek karı alıyor,devlette en yüksek vergiyi.Bizim milletimizde hiçbirşeyi yönlendirmeyi beceremediği için,onların elinde oyuncak olmuş durumda.Ah bi birlik olup tepkimizle onları yönlendirmeyi becerebilsek,herşey daha güzel olacak.Bugün 30 40 binliralara motosikletler satılıyor.O fiyatlara arabalarda var.Bir arabayla 4-5 kişi rahatlıkla yolculu yaparken bir motorla iki kişi daha konforsuz yolculuk yapıyor.Altı üstü iki teker bi şasi.Bi raz basit gördüm ama bu böyle.Bu gün ben 30 000 liraya motor alıp memlekete gitsem yüzüme karşı demeseler dahi(diyende çok çıkabilir)arkamdan ahmaklıkla itham ederler.Haklılarda.Bu fiyatlarla motor sektörü ebediyyen gelişmez.Bunu bekleyen hayal görür.Zaten hiçbir teşvik olmayan bu sektörde firmalarda ellerinden geleni yapıyorlar köstek olmak için.Üreticilerin halkı yolunacak kaz yerine koydukları tartışılmaz bir gerçek.Bugün en pahalı motorun 15 000(bana göre o bile fazlaya)lirayı geçmemesi lazım.Uçtukça uçmuşlar.Halkın alım gücü neki.Millet borç batağında bir şey sahibi olacam diye.Ortalama aylık geliri 1000-1500 olan insanlarız.Buna rağmen20-30 binleri borçlanıp motor alıyoruz.Kaç senede onun borcunu ödüyoruz.Yazıktır.Biz memleketimizde,şirketlerin yıllık net karının sadece ve sadece %1 ni alıyoken,avrupalı%15 şini,Japon %25 ila%30 unu alıyor.Bu kazançlarıda bizlere sattıkları aşırı pahalı mallardan sağlıyorlar.Bizim ülkemizdede kazanan yokmu tabii var ama vermiyorlar.Nefs var insanda hepsini kendine almak istiyor.Allah korkusuda yok zaten,hak mak kimin umrunda.
    Bende sizler gibi taa çocukluğumdan beri motor sevdalısı biiriyim.Ama malesef bu paraları vermek ağırıma gidiyor.Bugün bir çin malı motoru bile(diğerlerine nazaran daha ucuz olmalarına rağmen) kaç ay taksitle alabiliyoruz.Benzini vergisi sigortası derken kaça mal oluyor.Okuyorum,herkes yakıttan şikayetçi,hemde küçüçük bir motosikletin!!Bakıyorum bakıyorum,Almak istiyorum,heryerden darbe,yakıttan darbe,vergiden darbe parçadan darbe,köprüden darbe,araç sürücülerinden darbe,Daha çok ekmek yememiz lazım bizim.Arabaya alıyorsun195 lastiği 200 liraya,motora alıyorsun belki 1000 liraya,arabanınki en aşağı 60 000km gider,motorunkini siz söyleyin.Bütün bunlar çok sinirimi bozuyor.Hem kendime hem sömürülen motor aşığı insanlara acıyorum malesef.Herkese saygılar sunarım.
    dreamkiller ve Kerem Akın bunu beğendiler.
    MOTOSİKLET AZGIN DUYGULARI GÖSTERME VE İNSANLARI RAHATSIZ ETME VASITASI DEĞİLDİR.

  6. #1046
    adasel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF1000
    ESAD, sen ne saçmalıyosun.. Hangi yazdığına cevap vereyim. Çin malı motorlarda bile benzin göstergesi var demişsin )) Peki hangi çin malı motorun göstergesi sağlıklı çalışıyor )) Benzin göstergesi eksik bile olsa büyük bir eksik değil. AYrıca cbf500 kullanan kimse gösterge yok diye yolda kalmaz merak etme.. herkes motorunun ne kadar gideceğini bilir. Sen sakın alma tü kaka motor cbf500 )))

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------

    yazını okudukça gülüyorum. 30 40 bin lira verip daha konforsuz iki kişi yol yapacağına sen daha konforlu şekilde o paraya dediğin gibi araba al. hem 4-5 kişi binersiniz..
    Vergilerin yüksek oluşu ve benzinin aşırı pahalı oluşu ne yazık ki doğru. Sağ olsun başımızdakilere. Gerçi bunlardan öncekiler de daha farklı değildi..
    Bir de motor fiyatlarının ve lastik fiyatlarının otomobillere göre daha pahalı oluşunun bir kaç sebebi var. Bunlardan biri şöyle; Honda civic 1.6 model araba çıkarıyor. Tüm dünyayı değil, sadece İstanbul'u ele alalım. Araba satışa çıktıntan kısa bir süre sonra yollarda günde en az 10 tanesini görüyoruz. Ama Honda nc700 model motor çıkardığında belki yaz boyu o kadar görebiliyoruz. E ar-ge maliyetleri, yatırım maliyetleri, kalıp maliyetleri çok daha yükseğe çıkıyor. Bir ürün ne kadar çok üretilip satılırsa fiyatı da o denli ucuz olur. Bu herşey için geçerlidir. Ama motor satış adetleri otomobillere göre daha düşük. Bu sebeple maliyetler daha yüksek kalmakta. Ülkemizdeki vergilerin yüksek oluşu da eklenince üzerine fiyatlar uçuyor ne yazık ki.
    Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000

  7. #1047

    Üyelik
    29 Kasım 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    AFRİCA TWİN OLMASINI İSTİYORUM
    adasel,sana yazdıklarım uymayabilir ama bu sana dalga geçme hakkını doğurmaz.Saçmalama felan ne bu.Saygısız yazılar yazmak sana bişey kazan dırmaz.Aksine kaybettirir.Ben buradan motosiklet kullanan insanların çoğunluğunun dertlerini aktarmaya çalıştım,sana uyar uymaz,katılırsın katılmazsın ama dalga geçer bi tavır sergileyemezsin.Maddi durumu iyi olan bir azınlık,fiyatlar ne olursa olsun,etkilenmeden istediği motosiklete binebilir ama malesef bu ülkede motosiklet aşığı olan insanların çoğunun,dikkat et çoğunun diyorum,maddi durumu bu yüksek fiyatları ödemeye yetecek kadar iyi değil.Bunu satılan motosikletlerin,fiyatlarındanda anlayabilirsin.Ucuz mu satılıyor daha çok pahalı olanlarmı!?Maliyetlerin yüksekliğinden bahsetmişsin.Bende yurt dışıyla çalışan bir firmada çalışıyorum ve adamların bize parçaları nedenli astronomik fiyatlardan ne denli astronıomik karlarla sattıklarını çok iyi biliyorum.1 liralık malı 100 liraya satıyorlar.Ayrıca kazanamadıkları içinmi acaba,dünya devi bu firmalar.Kapitalist sistemin oyunu bunların hepsi.Görebilen görüyor,göremeyen suya kapılıp gidiyor.
    Bu sebeplerden dolayı ucuza piyasaya mal süren firmaları destekliyorum.İnsanların kanını emen mahlukların elbet sonu gelecek.
    MOTOSİKLET AZGIN DUYGULARI GÖSTERME VE İNSANLARI RAHATSIZ ETME VASITASI DEĞİLDİR.

  8. #1048
    adasel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF1000
    Metin, kusura bakma evet ama ben yazının şu kısmıyla açıkça dalga geçiyorum:
    "Rüzgar sorunu en büyük sorun.Benzin göstergesi olmayışı büyük eksik,bugün en kötü çin motorlarında dahi var.Önün çift disk olmayışı bence eksik.Disksiz teker çikin duruyor.Ayrıca motor sesi 600 ler gibi güzel değil.Yakıtıda bana göre biraz fazla.4 litre en fazla yaktığı olsaydı,iyi olurdu.Bugün 1600 arabalar dahi 6-7 litre yakabiliyor,üstelik 1200-1300 kg ağırlıklarına rağmen.Dizelleri hiç saymıyorum.En önemli noktasıda fiyatlar.İkinci el fiyatları çok uçuk.Resmen uçmuş sahipleri.500 cc,üretimden kalkmış iki silindirli bir motor için olmıycak rakamlar yazılması anlamsız

    - Naked motor kullanıcıları zaten rüzgarla haşır-neşir olacaklarını bilirler. Rüzgar sorunu yoktur bu motorda!!!!! Ayrıca rüzgar sorun değildir naked motora binen biri için. Çünkü tüm naked (çıplak) makineler rüzgarı engelleyecek grenajları olmadığı için sürücüsü rüzgarla karşı karşıya kalır. Rüzgar senin için problemse grenajlı modellere bakmalısın!
    - Ufacık deneyimi ve kendi motorunu azıcık tanıyan bir sürücü için benzin göstergesi şart değildir. Motorunun menzilini bilir çünkü. (kimse 100km yol yapmak için benzinciye "abi benzin göstergesi bir tırnak yükselene kadar benzin koy" demez. "30 tl benzin doldur" der ;) Bu konuda yazdığın "çin motorlarda bile gösterge var" şeklindeki söylemin beni gülmekten aldı götürdü taa uzaktaki diyarlara. Ya çin motorlarda var olmasına var da gösterge, ne kadar sağlıklı çalışıyor acaba?????
    - Önlerin tek disk olması eksik demişsin. Çirkin duruyor demişsin. Genelde motorcular disklerin görüntüsüne değil, frenleme kabiliyetiyle ilgilenir. Kaldı ki önceki sayfalarda bu motorun + ve - leri yazıldı söylendi. Evet cbf500 önde tek disk olduğu için frenleme zayıf diyemesem de; çift diskle daha da iyi olabilirdi.
    - Bu motorun sesini 600 lerle kıyaslamışsın. (tabii senin burda asıl söylemek istediğin sanırım 4 silindirli makinelerdi ) E doğal olarak tek silindir, çift silindir, 4 silindirli motorların seslerinde farklılıklar olur. Ayrıca cbf500'ün sesi gerçekten de muhteşemdir. Ben senden başka cbf500 ün sesini sevmeyen görmedim (Ha bu arada ben 4 silindir 600 cc kullanıyorum şu an. 500ümü sattım.). Bence müthiş bir sesi var. cbf600 ün sesi bana öyle güzel gelmiyor.
    - Yakıtı da fazla demişsin. Neye göre fazla?? Ha otomobillerle kıyaslıyorsan doğrudur. Çoğunlukla motosiklet motorları otomobil motorlarına oranla yüksek yakıt tüketirler. 500 cc motosikleti 1600 cc otomobille kıyaslamışsın. cbf500 herhangi bir 1600cc benzinli otomobilden fazla yakıt tüketmez. Ama kilo ve motor hacmi oranı yaparsan evet yakıt tüketim oranı yüksektir. Bunun sebebi motosiklet motorlarının daha yüksek devirlerde çalışması olabilir mi acaba?? Evet evet olabilir ;) Otomobilde 3-4 bin devir aralığında kullanırken bunlarda 5 bin devir ve üzeri motor kullanılıyor.
    - İkinci el piyasasında motor sahiplerine de uçmuş demişsin. Motor üretimden kalktı diye kötü olmuyor ki. Yani şimdi motor üretimden kalktı diye 3000 Tl ye mi satsınlar motorlarını? Evet üretimden kalktı, çünkü Honda yeni yeni modeller çıkardı piyasaya. Yeni motorlar üretip rakipleriyle rekabetini arttırmaya çalışıyor. Aynı zamanda insanlar eski motorlarını satıp yeni motorlar alsın da para kazansak diye de düşünüyor olabilirler ;) bu model de bir çok model gibi kalktı üretimden. Ancak hala yedek parça sorunu yok. stoklarında fazlasıyla yedek parçaları var. Diğer bir yandan, bu segmentte cbf500 den daha iyi ve sorunsuz bir motor yok. Bir diğer sebepte bu motoru satacak kişiler daha yüksek güçte motorlar almak isteyecekler. Bu modelin fiyatını da diğer model ve markaların 2.el fiyatları yükseltiyor. Ayrıca cbf500 tutan bir model. Ne kadar talep o kadar yüksek fiyat. Emperyalist düzen ;)

    CBF500 ü beğenmiyor olabilirsin kısacası. Ama abuk subuk saçma şeylerle gelirsen bu sayfaya, böyle tek tek gerçekçi ve açıklayıcı cevapları alır ve kendine gelirsin. CBF500 kronik problemi olmayan sayılı motorlardan biridir. Kolay kolay masraf çıkarmaz. Bakım maliyetleri ucuzdur. Efendi kullanımda yakıt maliyeti de düşüktür (benzin 4,5 lira olmuş ne kadar düşük olabilirse o kadar düşük işte). Görüntüsü kaslı ve güzel bir naked modeldir. Yedek parça sıkıntısı yoktur. performansı çok iyidir. Eski sayfaları okursan senin mi bu sayfa da birşeyler kazandığın yoksa benim mi birşeyler kaybettiğimi anlayabileceğini umuyorum. Lütfen şimdiye kadar yazdıklarımı üşenmeden bir oku.
    Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000

  9. #1049

    Üyelik
    29 Kasım 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    AFRİCA TWİN OLMASINI İSTİYORUM
    Adasel kardeşim,ben genel olarak,cbf için değil,tüm motorlar için fiyat pahalılığından bahsediyorum.Bir motosikletin bu fiyatlara satılmaması gerektiğinden.Ben motosikleti çok seven biri olmama rağmen,otomobillerle yarışır fiyatlar olmasına karşıyım.Ne kadar seversem seveyim,bir otomobilin kullanışlılığına,imkanlarına sahip değil.Ha dersenki arabalar sanki çok mu ucuza satılıyor,haklısın derim.Arabalarda almış başını gidiyor.Onlardada astronomik fiyatlar var.Bizim Türkiye olarak bir an önce yerli araba üretip ucuza piyasaya sürmemiz lazım.Yoksa bu kapitalist ülkelerin sağımlık ineği olmaktan kurtulmamız imkansız.Bana sakın savunma yani bu sömürücü ülkeleri.Yok kalıp maliyeti yok bilmem ne maliyeti.Dediğin gibi olsaydı,bu markalar,bu kadar semirmiş canavarlara dönmezlerdi.Dünyayı yutuyorlar görmüyormusun!Biraz araştırırsan arabalarda bile,ne dümenler çevirdiklerini görürsün.Adam 40 000-50 000 tl ye araba satıyor ama hala,çelik alüminyum alaşın jant koymuyor arabaya,yav bilmem ne model broadway da bile alaşım jant var.Ben bunu ford a sordum ne dedi dersin,''benim ihtiyacım yokki,zaten satıyorum arabayı,satamayan koyuyor onu''.Lafmı bu!Aynı modeller arasında kaç donanım farkı var baksana.Birine bilmem abs koymuş şu kadar,birine bilmem esp koymuş bu kadar.Daha güvenlik paketini bile standart hale getiremediler bu memlekette.Türkiye yol geçen hanı,at oynatıyo adamlar.Avrupadaki modellerle bize satılanlar arasında büyük farklar var.Adamlar kanunları koymuş,sıkıysa uymasınlar.Belki orada dört dörtlük değil ama bize göre çok daha iyiler.Zavallı halkımı tam manasıyla tüketim toplumu haline getirmiş durumdalar.Batışa doğru gidiyoruz.Bu gün milletin büyük çoğunluğu yıllarca borç ödemek durumunda.Borçsuz kimse yok nerdeyse.Devletin tez zamanda her türlü yerli üretime destek vermesi gerekirse kendi üretmesi lazım.Bu halk bugünki fiyatlara bu malları almak için bunca eziyeti çekmeyi haketmiyor.Ha dersenki bu düzen asla değişmez,böyle gelmiş böyle gider,sana katılırım.Sonsuza kadar değil elbette.Bu vampirlerin sonuda yakın inşaAllah.Az kaldı.Dünyayı düzeltecek kişinin gelmesi yakındır inşaAllah.Bu zalimlarin hepsi ya dize gelecek,yada yok edilecek.Bu kısım seni zorlayabilir belki.Derine bu yüzden girmiyorum.Ama yazdıklarım sana uymuyorsa,sen aldırış etme,uyanlar okusun.Elbette benle aynı düşünceleri paylaşan birileri vardır nasılsa.Sende kafana göre olanlarla takıl.Bu dünya sisteminin senin gibi,her yaptıklarını destekleyenlere ihtiyacı var.Sen 600 züde bırak,1300 ze felan geç,40-50 bin verip.Kendini daha mutlu hissedersin o zaman.Kal sağlıcakla.
    MOTOSİKLET AZGIN DUYGULARI GÖSTERME VE İNSANLARI RAHATSIZ ETME VASITASI DEĞİLDİR.

  10. #1050
    adasel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF1000
    O motor üreticileri de bedavaya verecek değiller ya.. Türkiye'de motor ve araçların bu kadar pahalı olmasının sebebi üretenler değil ki. Bu kadar çok vergi koyan hükümet!!!! bir aracın vergileri satış fiyatının yarısı kadar!!!
    Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000

  11. #1051

    Üyelik
    18 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    Herkese Merhaba,

    Gün itibariyle ben de bir CBF 500 kullanıcısı olarak forumunuza katıldım. İlk motor deneyimim. Vespa Academy'de 10 saatlik özel bir eğitim aldım. 125, 250 derken eğitimini aldığım CBF 500'ün benim için en ideal motor olduğunu kullandığım zaman anladım ve bu motordan aldım. 3 günde 150 KM yol yaptım ve ilk kullanıcı olarak çok doğru bir karar verdiğimi anladım.

    Sizlere danışmak isteğim nokta, motorun kışlık bakımı nedir ? Örneğin 4 ay hiç motor kullanmicam. Ne yapmam gerekiyor ? Diğer bir konu ise zincir bakımı ve yağlama ? Ne tür bir zincir yağı önerirsiniz ve kaç km sonra tekrar yağlamak gerek ?

    Şimdiden teşekkürler...

  12. #1052
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı ESAD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,İsmim Metin,İstanbuldayım.Forumu başından beri okudum.Genelde motorlarınız sorunsuzlar.Rüzgar sorunu en büyük sorun.Benzin göstergesi olmayışı büyük eksik,bugün en kötü çin motorlarında dahi var.Önün çift disk olmayışı bence eksik.Disksiz teker çikin duruyor.Ayrıca motor sesi 600 ler gibi güzel değil.Yakıtıda bana göre biraz fazla.4 litre en fazla yaktığı olsaydı,iyi olurdu.Bugün 1600 arabalar dahi 6-7 litre yakabiliyor,üstelik 1200-1300 kg ağırlıklarına rağmen.Dizelleri hiç saymıyorum.En önemli noktasıda fiyatlar.İkinci el fiyatları çok uçuk.Resmen uçmuş sahipleri.500 cc,üretimden kalkmış iki silindirli bir motor için olmıycak rakamlar yazılması anlamsız.Bu ülkede motosikletin yayılmasını istiyorsak çok ekonomik hale getirmek lazım.Herkes uygun şartlarda kullanmak isteyecektir,ama ne hikmetse satmaya gelince birden değişiyoruz,fazla fazla istiyoruz.Piyasada bu şekilde hareket olmaz.Malın ucuz hareketin fazla olması lazım.İlgi anca böyle artar motosiklete.Aslında bu işin başı firmalar ve devlet.Firmalar üretimden alabilecekleri en yüksek karı alıyor,devlette en yüksek vergiyi.Bizim milletimizde hiçbirşeyi yönlendirmeyi beceremediği için,onların elinde oyuncak olmuş durumda.Ah bi birlik olup tepkimizle onları yönlendirmeyi becerebilsek,herşey daha güzel olacak.Bugün 30 40 binliralara motosikletler satılıyor.O fiyatlara arabalarda var.Bir arabayla 4-5 kişi rahatlıkla yolculu yaparken bir motorla iki kişi daha konforsuz yolculuk yapıyor.Altı üstü iki teker bi şasi.Bi raz basit gördüm ama bu böyle.Bu gün ben 30 000 liraya motor alıp memlekete gitsem yüzüme karşı demeseler dahi(diyende çok çıkabilir)arkamdan ahmaklıkla itham ederler.Haklılarda.Bu fiyatlarla motor sektörü ebediyyen gelişmez.Bunu bekleyen hayal görür.Zaten hiçbir teşvik olmayan bu sektörde firmalarda ellerinden geleni yapıyorlar köstek olmak için.Üreticilerin halkı yolunacak kaz yerine koydukları tartışılmaz bir gerçek.Bugün en pahalı motorun 15 000(bana göre o bile fazlaya)lirayı geçmemesi lazım.Uçtukça uçmuşlar.Halkın alım gücü neki.Millet borç batağında bir şey sahibi olacam diye.Ortalama aylık geliri 1000-1500 olan insanlarız.Buna rağmen20-30 binleri borçlanıp motor alıyoruz.Kaç senede onun borcunu ödüyoruz.Yazıktır.Biz memleketimizde,şirketlerin yıllık net karının sadece ve sadece %1 ni alıyoken,avrupalı%15 şini,Japon %25 ila%30 unu alıyor.Bu kazançlarıda bizlere sattıkları aşırı pahalı mallardan sağlıyorlar.Bizim ülkemizdede kazanan yokmu tabii var ama vermiyorlar.Nefs var insanda hepsini kendine almak istiyor.Allah korkusuda yok zaten,hak mak kimin umrunda.
    Bende sizler gibi taa çocukluğumdan beri motor sevdalısı biiriyim.Ama malesef bu paraları vermek ağırıma gidiyor.Bugün bir çin malı motoru bile(diğerlerine nazaran daha ucuz olmalarına rağmen) kaç ay taksitle alabiliyoruz.Benzini vergisi sigortası derken kaça mal oluyor.Okuyorum,herkes yakıttan şikayetçi,hemde küçüçük bir motosikletin!!Bakıyorum bakıyorum,Almak istiyorum,heryerden darbe,yakıttan darbe,vergiden darbe parçadan darbe,köprüden darbe,araç sürücülerinden darbe,Daha çok ekmek yememiz lazım bizim.Arabaya alıyorsun195 lastiği 200 liraya,motora alıyorsun belki 1000 liraya,arabanınki en aşağı 60 000km gider,motorunkini siz söyleyin.Bütün bunlar çok sinirimi bozuyor.Hem kendime hem sömürülen motor aşığı insanlara acıyorum malesef.Herkese saygılar sunarım.
    Hiç CBF 500 kullanmadım.Ama yazdıklarına cevap vermek istiyorum.

    1.Motor sesi 600ler gibi güzel değil demişsin.Hangi 600 ler ? 4 silindir 600 lerle 2 silindir motoru kıyaslıyosan hiç tartışmaya bile gerek yok bence.2 silindir motordan ne ses çıkıcak ? 500-600cc çift silindirlerin çıkardığı sesler hemen hemen aynı zaten.
    2. 4 litre 250cc çift silindirler yakıyo.bi ninja 250 bile 4,5 5 lt yakabiliyo zorlandığında.Sen 500cc motordan bunu istiyosan çok garip.
    3. Bana 1600 cc 6-7 litre yakan benzinli bi araba gösterir misin ? En kötüsü 7,5 lt yakıyo.O da belki.
    4. 30-40 bin liraya motosiklet te var,araba da.Arabayla motorun fiyatlarını nasıl kıyaslarsın.1000cc supersport bi motor tabiki 30-40 bin arası olacak.Tamam diğer ülkelerde biraz daha ucuz,ama motora iki kişi arabaya 4-5 kişi binilebilir demek yanlış.30-40 bin liraya aldığın ss bi motor keyif işi,pist işidir.BMW 1200 GS ile dere tepe dolaşabilirsin.
    5.Küçücük motosikletler çok yakıyo demişsin ? Cbf 500 küçücük bi motor mu ? Küçükten kastın cbf 500 değilde gerçekten küçük motorlarsa gayet az yakıyo.Benim cbr 125 im ile 2,5 lt yakıyorum uzun yolda.şehir içi en fazla 3.Bu mu fazla ? CBF 500 cc çift silindir son hızı 180-200 km arası.bu hızları zaten uzun yollarda görebilirsiniz.Arabayla kıyasladığınızda da,araba da bu kadar hız yapıyo.En azından cbf 500 parasına aldığın bi araba,hatta yapamaz bile.Cbf 500 dahada az yakar uzun yolda.
    6.Lastik konusunda haklısın

  13. #1053
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Motosiklete aldığımız kalitede lastik almak istersek eğer arabamıza tanesi 2-3 bin liradan başlıyor. Bunu da es geçmeyelim. 200 liraya aldığınız lastiklerin hamuru taş gibi. Yumuşak hamurlu alın bakalım 200 liraya

  14. #1054

    Üyelik
    05 Ekim 2012
    Cbf 500 için 2. el leo vince yada arrow egsoz arıyorum saygılar seevgiler...

  15. #1055
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    ses yok bu 500 cülerde.. nerdesiniz millet..
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  16. #1056
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    7 litre benzin yakıyormuş ağa..
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  17. #1057

    Üyelik
    20 Ekim 2012
    Merhaba Arkadaşlar;

    30 yaşından sonra Honda Eğitim Mrk de motosiklet eğitimi aldım, bir süredir de kendim için en uygun motoru arıyorum. Bu noktada kısa sürede alıp satıp değiştirmek istemediğimden en azından bir kaç yıl severek kullanabileceğim bir motor istiyorum. Ancak bütçe olarak yaklaşık 7-8bin TL arası motorlarda büyük hacimli motorlarda model yılı çok gerilere gidiyor, küçük hacimli motorlar yüksek modelli bulunabiliyor ancak tat vermeyecekmiş gibi düşünüyorum. Bu yüzden CBF500 ün hem hacim hem model yaşı hem de görüntü olarak bana uyduğunu düşünüyorum. Ancak bazıları da bu motor için her nekadar kronik sorunu olmasa da teknolojisinin eski olduğunu bu yüzden tutmadığını ve 2. elinin iyi fiyatla ve hızlı gitmediğini söylüyor. Bu konuda kullanıcı olan arkadaşlar görüşlerini paylaşırlarsa sevinirim.

    Saygılarımla

  18. #1058
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    arkadaşlar uygun cbf 500 olursa ve benim motorla takas isteyen olursa özel mesaj atabilirsiniz 2011 model 4700 kmde kazasız servis bakımlı apache

  19. #1059
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar uygun cbf 500 olursa ve benim motorla takas isteyen olursa özel mesaj atabilirsiniz 2011 model 4700 kmde kazasız servis bakımlı apache
    aklımızda bulunsun....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  20. #1060
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aklımızda bulunsun....
    çok makbule geçer abi şöyle 7 8 bine bir tane


    REKLAM ALANI
53. sayfa BirinciBirinci ... 3435152535455 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler