Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Discover 125 ST Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1061

    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İzmir
    Alıntı muratenis67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaşlar discovery 125 lik motoru almak niyetim var tavsiye ediyormusunuz.
    Ettim gitti.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1062
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı FalconX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ettim gitti.
    +1 (10karakter)

  3. #1063
    svsmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2015
    Şehir
    Eryaman/Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 ST
    Ederim.....

  4. #1064
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Bugun arka dişliyi 38 ile degiştirdim. Niyetim 40 takmaktı ama bulamadım. İlk izlenimlerim ise şu şekilde:

    Vitesler tam istediğim gibi uzun oldu.

    4. Vitese kadar ara hızlanmalar önceki dişlideki gibi. 4. Viteste 110a rahat ulaşabiliyor. Ancak 5. Viteste hızlanamıyor.

    yapracıktan yokuş aşağı hız denemesinde artçı ile 135 civarı hıza ulaştı. 5. Viteste kesiciye girmedi. (Çok dik 3 yokuş peşpeşe)

    asıl amacım olan yakıt tasarrufu konusunda da depodaki benzinin bitmesini bekliyorum.


    Arka tekeri zncir gerilmesi için geri aldığımdan arka fren de sıkı oldu. Yarın onu da yapıp bir hız denemesi daha yapacam.

    izlenimleri buradan paylaşırım.

  5. #1065
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugun arka dişliyi 38 ile degiştirdim. Niyetim 40 takmaktı ama bulamadım. İlk izlenimlerim ise şu şekilde:

    Vitesler tam istediğim gibi uzun oldu.

    4. Vitese kadar ara hızlanmalar önceki dişlideki gibi. 4. Viteste 110a rahat ulaşabiliyor. Ancak 5. Viteste hızlanamıyor.

    yapracıktan yokuş aşağı hız denemesinde artçı ile 135 civarı hıza ulaştı. 5. Viteste kesiciye girmedi. (Çok dik 3 yokuş peşpeşe)

    asıl amacım olan yakıt tasarrufu konusunda da depodaki benzinin bitmesini bekliyorum.


    Arka tekeri zncir gerilmesi için geri aldığımdan arka fren de sıkı oldu. Yarın onu da yapıp bir hız denemesi daha yapacam.

    izlenimleri buradan paylaşırım.
    Oha ne yaptın 135, benim 150'lik çinli bile 128'i geçememişti. Heralde bu motor üstten egzantrik ve 4 valf olduğundan yüksek devirlerde daha fazla tork verebiliyo. Yapracık dediğin yer ankarada neresi, ben de orda hız denemesi yapayım motorlarımla

  6. #1066
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oha ne yaptın 135, benim 150'lik çinli bile 128'i geçememişti. Heralde bu motor üstten egzantrik ve 4 valf olduğundan yüksek devirlerde daha fazla tork verebiliyo. Yapracık dediğin yer ankarada neresi, ben de orda hız denemesi yapayım motorlarımla
    Kampana sıkıyo biraz. Onu gevşetip tekrar deneyecem.

  7. #1067

    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5, Bajaj Discover 125 st
    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugun arka dişliyi 38 ile degiştirdim. Niyetim 40 takmaktı ama bulamadım. İlk izlenimlerim ise şu şekilde:

    Vitesler tam istediğim gibi uzun oldu.

    4. Vitese kadar ara hızlanmalar önceki dişlideki gibi. 4. Viteste 110a rahat ulaşabiliyor. Ancak 5. Viteste hızlanamıyor.

    yapracıktan yokuş aşağı hız denemesinde artçı ile 135 civarı hıza ulaştı. 5. Viteste kesiciye girmedi. (Çok dik 3 yokuş peşpeşe)

    asıl amacım olan yakıt tasarrufu konusunda da depodaki benzinin bitmesini bekliyorum.


    Arka tekeri zncir gerilmesi için geri aldığımdan arka fren de sıkı oldu. Yarın onu da yapıp bir hız denemesi daha yapacam.

    izlenimleri buradan paylaşırım.
    motorun ırzına geçmişsin resmen :D

  8. #1068
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı storm_shadow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun ırzına geçmişsin resmen :D
    Teveccühünüz
    storm_shadow bunu beğendi.

  9. #1069
    acemi27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    kararsızım.

  10. #1070
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı acemi27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kararsızım.
    Hangi konuda?

  11. #1071

    Üyelik
    18 Eylül 2015
    awdawdawdw

  12. #1072
    jemalizm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir - Göztepe
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 ST
    fabialife,

    bende de 45lt çanta var 1,5 senedir o zayıf denilen yerlere bağlı bir çanta demiri kullanıyorum. bende çarşıya pazara gidiyorum topcase sürekli dolu hatta alttaki resimde yaklaşık 1230 km yol yaptım, 10/15kg lık valiz,ve topcase full dolu olarak.
    herhangi bir alt bağlantı filan yok, kuyruklara sabitli

    daha sıkıntı yaşamadım.



    Flickr
    http://www.flickr.com/photos/109845783@N04/
    ..kanlı resimler ressamı..

  13. #1073

    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Henüz YOK
    Merhabalar arkadaşlar ben Ybr ile bu motorun arasında kalmış durumdayım da bu motorun Ybr'ye göre artıları ve eksileri nelerdir ?

  14. #1074

    Üyelik
    18 Eylül 2015
    merhaba arkadaşlar

    İşim gereği sokak arasında arabanın hantallığından kurtulmak için bir motosiklet almaya karar verdim. Öyle aylarca falanda araştırmadım dükkanıma en yakın motor satıcısı bajaj'dı gittim aldım aldığım yer küçükçekmece motoline ancak motoru adamdan saymadığımdam dolayı böyle yapmakla hata etmiş olduğumu gördüm. Motorum şu anda 500 km civarında dediğim gibi 1 otomobilim ve birde hafif ticari aracım olduğundan sadece bulunduğum mahalle ve çevresine giderken kullanıyorum. Daha öncesinde 1,5 - 2 sene motor kullanmış biri olarak izlenimlerim şöyle:

    1)Motorun lastikleri çok kötü hayatımda bu kadar kötü lastik malzemesinden yapılmış lastik görmedim inanılmaz bişey anlatmak yetmez yaşamak lazım 2 tekerli bi vasıtaya neden bu kadar kötü lastik kullanmışlar anlayabilmiş değilim. Düşünün yağmurdan felan bahsetmiyorum yola bi kova su dökülmüş olsun yavaşlayıp ayaklarımı yere değdirerek gidiyorum o derece.
    sonuç değişmesi gerek , metzeller marka ön-arka toplam : 300 tl

    2)Arka fren durmak için değil ön frene yardımcı olması için yapılmış.
    sonuç: yapacak bişey yok mecbur kullanacaksın.

    3)Akü çin malının ötesinde diyebilirim.
    sonuç değişmesi gerek BOSCH marka ortalama 120 tl

    4)Aynalar kesinlikle değişmesi gerekiyor hayatınız için o denli yani
    sonuç değişmesi gerek: ortalama 100 tl

    5)Birkaç kullanıcının daha yazdığını gördüm yakıt göstergesinde sıkıntı var. Bendede öyle boş depoya 10 tl benzin attırdım full göstermeye başladı. ona yapacak bişey yok sorun kronik gibi görünüyor.

    6)Motorun titreşimine gelince yumurtalık uyuşmasını yaşatacak kabiliyette bir titreşimden bahsediyorum.Başkada bişey demiyorum.

    7)Benzini gerçekten az yakıyor.

    8) Vites geçişleri ilk aldığımda geçmiyordu . topuk tarafına gelen bi pedal daha var mühendisler burda dahiyane'ce bir plan yapıp topuk pedalı koymuşlar. vites düşürürken sıkıntı yok da yükseltirken baktın geçmiyor. Birinden kaçarken merdivende ayağınıza yapıştığını düşün onu nasıl tepiklerseniz topuk pedalınıda o şekil tepiyorsunuz. vites geçiyor.

    9)Motor şekil yönünden bu fiyattaki bütün motorlardan daha güzel. yani 4600 tl ye aldım deyince herkez ucuzmuş felan diyor 125 lik motora göre biraz heybetli yani. gidicekmiş gibi duruyor.

    10)Motor 125 lik en kuvvetli motor bende daha önceden kanuni seyhan 150 vardı inannın bununla aynı performans idi.

    Diyeceklerim kesinlikle motoru övme yada sövme amaçlı değildir. Sonuçta motorlu bir taşıt benzini olduğu sürece bir noktadan başka bir noktaya sizi götürüyor. benim istediğimde bu artıları yada eksilerini tabiki olacak.önemli olan eksilerin sizi ne kadar etkileyeceğidir. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

  15. #1075
    acemi27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi konuda?
    muratenis67 isimli bir arkadaş tavsiye eder misiniz demiş de, o konuda kararsızım. peki siz samimi olarak tavsiye eder misiniz?
    ''Ya olduğun gibi görün,
    Ya göründüğün gibi ol''

  16. #1076
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Tavsiye ederim

    Titresim takintiniz yoksa, yeni baslayansaniz, ticari amacla kullanacaksaniz, ulasim araci olarak kullanacaksaniz tavsiye ederim.

    Arka zincir dislisini degistirdikten sonra yakit tuketimi ile ilgili denemelerim bittikten sonra detaylariyla paylasacam sizinle. Simdi su kadarini soyleyebilirim yakit ekonomisi konusunda muazzam sonuclar kapida.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------

    Alıntı burak44 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar

    İşim gereği sokak arasında arabanın hantallığından kurtulmak için bir motosiklet almaya karar verdim. Öyle aylarca falanda araştırmadım dükkanıma en yakın motor satıcısı bajaj'dı gittim aldım aldığım yer küçükçekmece motoline ancak motoru adamdan saymadığımdam dolayı böyle yapmakla hata etmiş olduğumu gördüm. Motorum şu anda 500 km civarında dediğim gibi 1 otomobilim ve birde hafif ticari aracım olduğundan sadece bulunduğum mahalle ve çevresine giderken kullanıyorum. Daha öncesinde 1,5 - 2 sene motor kullanmış biri olarak izlenimlerim şöyle:

    1)Motorun lastikleri çok kötü hayatımda bu kadar kötü lastik malzemesinden yapılmış lastik görmedim inanılmaz bişey anlatmak yetmez yaşamak lazım 2 tekerli bi vasıtaya neden bu kadar kötü lastik kullanmışlar anlayabilmiş değilim. Düşünün yağmurdan felan bahsetmiyorum yola bi kova su dökülmüş olsun yavaşlayıp ayaklarımı yere değdirerek gidiyorum o derece.
    sonuç değişmesi gerek , metzeller marka ön-arka toplam : 300 tl

    2)Arka fren durmak için değil ön frene yardımcı olması için yapılmış.
    sonuç: yapacak bişey yok mecbur kullanacaksın.

    3)Akü çin malının ötesinde diyebilirim.
    sonuç değişmesi gerek BOSCH marka ortalama 120 tl

    4)Aynalar kesinlikle değişmesi gerekiyor hayatınız için o denli yani
    sonuç değişmesi gerek: ortalama 100 tl

    5)Birkaç kullanıcının daha yazdığını gördüm yakıt göstergesinde sıkıntı var. Bendede öyle boş depoya 10 tl benzin attırdım full göstermeye başladı. ona yapacak bişey yok sorun kronik gibi görünüyor.

    6)Motorun titreşimine gelince yumurtalık uyuşmasını yaşatacak kabiliyette bir titreşimden bahsediyorum.Başkada bişey demiyorum.

    7)Benzini gerçekten az yakıyor.

    8) Vites geçişleri ilk aldığımda geçmiyordu . topuk tarafına gelen bi pedal daha var mühendisler burda dahiyane'ce bir plan yapıp topuk pedalı koymuşlar. vites düşürürken sıkıntı yok da yükseltirken baktın geçmiyor. Birinden kaçarken merdivende ayağınıza yapıştığını düşün onu nasıl tepiklerseniz topuk pedalınıda o şekil tepiyorsunuz. vites geçiyor.

    9)Motor şekil yönünden bu fiyattaki bütün motorlardan daha güzel. yani 4600 tl ye aldım deyince herkez ucuzmuş felan diyor 125 lik motora göre biraz heybetli yani. gidicekmiş gibi duruyor.

    10)Motor 125 lik en kuvvetli motor bende daha önceden kanuni seyhan 150 vardı inannın bununla aynı performans idi.

    Diyeceklerim kesinlikle motoru övme yada sövme amaçlı değildir. Sonuçta motorlu bir taşıt benzini olduğu sürece bir noktadan başka bir noktaya sizi götürüyor. benim istediğimde bu artıları yada eksilerini tabiki olacak.önemli olan eksilerin sizi ne kadar etkileyeceğidir. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
    Lastikler konusunda sahsen soyleyecegim yok ancak yetkili servis calisani lastiklerin yeterli sayilabilecegini soyledi. Kullanma sekline gore degisir dedi ki ayni fikirdeyim.

    Arka fren zaten yavaslama icin kullanilir. Vites dusurme ile yeterli geldi bana (en azinsan ben bu sekilde kullaniyorum.)

    Aku konusunda ayni fikirdeyiz.

    Benzin gostergesinde dediginiz gibi bir sikinti mevcut ama biraz kullaninca grcek seviyeyi gosteriyo.

    Titresim cok var evet. Ama bahsettiginiz uyusma selenin sertliginden de kaynaklaniyo gibi dusunuyorum.

    Yakit tuketimi konusundaki calismam bitince paylasirim.

    Viteslerde nasil bir sikinti yssadiniz bilmiyorum ama rodaj ile ilgili olsa gerek. Vites gecisleri o kadar sert degil.

    Anlayan anlamayan herkesten begeni toplayan bi tasarimi var sizin de dediginiz gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------

    Yakit konusunda denemeler yaptigimi yazmistim. Test nihayet bulmadi ama simdiden etkileyici sonuclar elde ettim.

    Arka zincir dislisini degistirmeden once 1litre ile 41 km menzil oldugunu yazmistim.

    Arka zincir dislisini 38t ile degistirdikten sonra denemelerde bulundum ancak istedigim sartlari saglayamadigimdan degisik sartlarda denemeler yapma firsatim oldu. Bu denemelerimi 4.35 lira litre fiyatindan 4 lira ederi benzin ile (0,92lt) elde ettim.

    90 kilo ben 35 kilo yuk ile 70 - 90 km/s arasi hizla ara hizlanmalar sert 48 km menzil elde ettim.

    90 kilo ben 80 kilo arci ile 4/3 gaz ile ara hizlanmalar sakin 60 - 90 km/s arasi hizla 39 km menzil elde ettim. artciyla giderken 100km/s ustune cikamadim.

    Tek basina ara hizlanmalar sakin 70 -80 km/s hizla 68 km menzil elde ettim.

    Disli degistirdikten ve kampana ayarini yaptiktan sonra karsidan ruzgar almazsa agir agir da olsa 120km/s hiza ulasip o hizi koruyabiliyo alet.

    Motosikletin ustunde performans ile ilgili olarak disli disinda degisiklik yapmadigimi belirtmek isterim.

    Bu konudaki izlenimlerim simdilik bunlardan ibaret.
    acemi27 bunu beğendi.

  17. #1077

    Üyelik
    05 Eylül 2015
    Şehir
    İzmir, Güzelbahçe
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125ST
    Ben de cuma günü aldım motorun eksisinden çok artısı var ben genel olarak sevdim. Henüz 77 km'de daha taze ilerledikçe başıma gelenleri yazacağım buraya.

    Genel olarak bahsetmek gerekirse çok sevdim motorumu aşağıda + ve eksilerinden bahsediyorum.

    Eksileri

    1- Tekerler panik frenlerde kayma yapıyor ayrıca azıcık toprakta bir böyle garip kaymalar falan yapıyor.

    2- Devir saati keşke olsaydı ama o kadar önemli bir mesele değil.

    3-Yan taraftaki grenaj çıkartıldığı zaman takması epey bir beceri istiyor. Aynı şekilde sele de.

    4-Akü iyi bir marka ile değiştirilmesi gerekiyor.

    5-Ben boşa bir türlü rast getiremiyorum çok hassas basmak gerekiyor boşa almak için.

    Bunlar dışında be çok beğendim motor kıvrak manevra kabiliyeti çok yüksek.
    Torku iyi yokuşlarda vs zorlamıyor.
    Yakıt olarak daha kesin bir kanıda bulunamam ama 72 km gittim gösterge f'den aşağı inmedi.
    Sele rahat.
    Vites geçişleri çok rahat ve kesin.
    Yan demirine sırt çantamı bağlıyorum kullanışlı ve pratik.
    Amortisörler iyi sayılır bence.
    İyi hızlanıyor.

    Aklıma geldikçe yazarım şimdilik bu kadar.

  18. #1078
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı olcayakgn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de cuma günü aldım motorun eksisinden çok artısı var ben genel olarak sevdim. Henüz 77 km'de daha taze ilerledikçe başıma gelenleri yazacağım buraya.

    Genel olarak bahsetmek gerekirse çok sevdim motorumu aşağıda + ve eksilerinden bahsediyorum.

    Eksileri

    1- Tekerler panik frenlerde kayma yapıyor ayrıca azıcık toprakta bir böyle garip kaymalar falan yapıyor.

    2- Devir saati keşke olsaydı ama o kadar önemli bir mesele değil.

    3-Yan taraftaki grenaj çıkartıldığı zaman takması epey bir beceri istiyor. Aynı şekilde sele de.

    4-Akü iyi bir marka ile değiştirilmesi gerekiyor.

    5-Ben boşa bir türlü rast getiremiyorum çok hassas basmak gerekiyor boşa almak için.

    Bunlar dışında be çok beğendim motor kıvrak manevra kabiliyeti çok yüksek.
    Torku iyi yokuşlarda vs zorlamıyor.
    Yakıt olarak daha kesin bir kanıda bulunamam ama 72 km gittim gösterge f'den aşağı inmedi.
    Sele rahat.
    Vites geçişleri çok rahat ve kesin.
    Yan demirine sırt çantamı bağlıyorum kullanışlı ve pratik.
    Amortisörler iyi sayılır bence.
    İyi hızlanıyor.

    Aklıma geldikçe yazarım şimdilik bu kadar.
    Sele ve yan kapaklari takip cikarmak dediginiz gibi zor degil aslindasadece egilip denk getirmek icin bakmaniz lazim.

    Bosa da zamanla motora alistiginizda daha kolay atabilirsiniz.

  19. #1079
    oburak90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BAJAJ - Discover 125st
    Birkac gun once metzeler me22 ile lastiklerimi degistirdim. Yorum yapmak icin lastik rodaji denilen olayin tamamlanmasini ve lastik hakkinda daha cok fikir edinmeyi bekliyorum. Ama ilk izlenim olarak tunel icerisindeki kabarik yol seritlerinde eurogrip lastikler dok feci kayarken (cizgi uzerinde hicbir sekilde durmuyorlar) metzelerde boyle bir durum yok seride tutunuyor. Daha lastikler 30 lu kmlerdeyken islak bir yerde 2. Vitesde basip kacayim dedigimde biraz yolu tutamadi ama eurogrip gibi hemen yana atmadi motor cizgisinde kaldi.. su an 60li kmlerinde.. Bayram nedeniyle binemiyorum. Biraz km yaptikdan sonra me22 ile ilgili tecrubelerimi paylasacagim. Hepimizin Kurban Bayrami mubarek olsun..

  20. #1080
    svsmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2015
    Şehir
    Eryaman/Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 ST


    Dün yaptığım gidiş dönüş toplam 120 km'lik geziden 60 km'lik dönüş kısmında topladığım GPS verileri...



    Maximum 99 km hız yapmışım oysaki kadranda 105-110 görmüştüm demek ki hız göstergesi 5-10 km fazla gösteriyor.
    1084 mt iniş 676 mt tırmanış yapmışım. inişlerde motor gayet hızlanıyor bassam demek rahat 110-115 yaparmış ama ben basmadım.havada baya rüzgarlıydı. Motorum 1600 km de ve giderek titreşim azalıyor dünkü gezim gayet konforlu ve rahat geçti titreşim rahatsız edici boyutta değil zaten sadece çok yüksek devirlerde hissediliyor oda konforu etkilemiyor motor zorlanmadan ve bağırmadan gidiyor. rodaj dönemindeki tekleme öksürme problemleri de km ilerledikçe azalıyor 2000 km den sonra kalmaz diye düşünüyorum rodajda ki gibi öksürme yapmıyor.
    Motorumu seviyorum alacak herkese de öneriyorum herkese iyi bayramlar


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler