Alan dardı bide emanet motorda rahat edemedim. Ama bu kadar kullanan memnun bnde kısa sürede alışırım heralde saol cevap için
Alan dardı bide emanet motorda rahat edemedim. Ama bu kadar kullanan memnun bnde kısa sürede alışırım heralde saol cevap için
Bende Ybr den geçtim 1 ay hem ybr hem pulsar kullandım sonra ybr yi sattım.
Ybr bisiklet gibi çok rahat çok güzeldi keşke daha ciğerli olsa da pulsara binmeseydim dedim çok kez..
Ama motorun seri olması trafikte çok önemli zamanla alışıyorsun oturuşu gidon v.s. acayip geliyor zaten pulsar da iyi makine tereddütüm yok tavsiye ederim...
rodaj konusu çok geçtiği için kullanım kılavuzundaki rodaj kısmını burada paylaşıyorum.
RODAJ (MOTOR ALIŞTIRMA)
Bu bölüm, motosikletinizden maksimum ömür ve performans
elde etmek için uygun rodajın ne kadar önemli olduğunu açıklar.
Aşağıdaki talimatlar, uygun rodaj işlemlerini açıklamaktadır.
İlk 1000 km motor ömründe hayati öneme sahiptir. Bu döneme
motor alıştırma dönemi denir. Yeni bir aracın uygun bir şekilde
alışması performansını önemli derecede etkiler ve kullanım
süresini uzatır. Aracınızın motorunu alıştırmak için aşağıda
belirtilenlere dikkat ediniz.
Motor hızını sık sık değiştirin ve aracınızı sabit bir hızda
sürmekten kaçının. Parçaların alışmasını sağlamak için gaz
açmasını azaltıp çoğaltabilirsiniz.
Alışma sürecinde, motorun tam alışmasını sağlamak için
motor yükünü yavaşça arttırabilirsiniz.
Aracınızı sürmeden önce, motor yağını tüm parçalara
ulaştırmak için belirli bir süre çalıştırınız.
MOTOR DEVRİNİ DEĞİŞTİRİN
Motor devri sürekli değiştirilmeli sabit konumda tutulmamalıdır.
Bu, parçaların basınçla ’’yüklenmelerini’’ ve sonra serbest
kalarak parçaların soğumalarını sağlar. Bu parçaların alışma
işlemine yardımcı olur. Bu alışma işlemi için, rodaj sırasında
motor parçalarına biraz baskı uygulaması önemlidir. Ancak,
motoru aşırı zorlamayın.
YENİ LASTİKLERİN RODAJI
Motordaki gibi, maksimum performans için yeni lastikler de
uygun rodaj gerektirirler. Maksimum performanstan önce, ilk
100 km boyunca dönüş açısını kademeli olarak artırarak diş
yüzeyinin aşınmasını sağlayın. İlk 160 km boyunca ani
hızlanmadan, keskin dönüşlerden ve sert frenlemeden kaçının.
Kendi motorum da devir 9 bin devire kadar dusuk hızda moturu zorladıgım oluyor. 4 vitesden 2. vitese alıp pistonların motor( yuksek jız ve devırde olan normal olan bır durum) blogunda tum noktalara ulasmasını saglıyorum.
Herkese merhaba
Dün Dalamandaki bajaj bayisine gidip fiyat bilgisi vs aldım
Ve Bayi sahibi bana mesaj geldi bu ayın 5 in de motorun sıfır fiyatı 8900 civarına gelicek dedi bu bilgi doğru mu ?
Kardes hayırlı olsun benimde 1.60 km de 155 gördüm sen 4 ve 5 vitesi dolu geç hız yaparsın ama pulsar la 110 120 gitmek yeterli
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------
Yaz geldi ondan zamn yaparlar büyük ihtimal zam gelir. Kardeş alcaksin al sikintisiz motor ufak tefek sıkıntılar oluyo onun dışında rahat ve seri motor.
yeni broşürlerde 8.900 olarak gördüm fiyatı. doğru bilgi olması lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------
4-den 2-ye haşırt diye alırsan AEA' nında dediği gibi peynir gibi yersin şanzımanı.
vites küçültürken motorun devrini uygun hale getirmen lazım.
bkz: https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ 2:02 dakikadan sonrasını dikkatlice dinlemeni tavsiye ederim.
hatırlatman için tesekkur ederım. boyle anlasılır mı dıye tereddut etmıstım.
[/COLOR]
4-den 2-ye haşırt diye alırsan AEA' nında dediği gibi peynir gibi yersin şanzımanı.
vites küçültürken motorun devrini uygun hale getirmen lazım.
bkz: https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ 2:02 dakikadan sonrasını dikkatlice dinlemeni tavsiye ederim.
tabıkı cok uc noktalarda kı devırlerde yapmıyorum ve bunu tavsıye etmıyorum. zaten bu motor kontrolu ıçınde sıkıntı yaratır.
motor sagır olmamasını saglamak ıcın piston yuvalarının tam olarak ıslenmesı sarttır.
S.A arkadaşar.ilk 300 km de 7 bin deviri gecmemeye calıstım.sonrasında arada hafif hafif 8/9 bin devirlere cıktım ve 157 km/h hıza cıktım ve kesıcıye gırdı.450 km de bakımı yapıldı motul 5100 15/50 kullandım.motorum suan 970 km de ve düz yolda üstüne yattıgımda ve ruzgarda fazla yoksa 157 yapıyor.2 bin km den sonra kendıne gelıyor denılıyor ondan sonra ne olur bılmıyorum son hızı artmaz ama daha kolay hızlanırdıye dusnuyorum.
motor 70-110 km aralığında çok güzel basıyor yere fakat 110 dan sonra yükselmeye başlıyor lastiğin kalıtesine görede rüzgara maruz kalma canta,siperlik cam falan gibide etkenlere göre tabi yol hava şartlarıda etkili ön teker tutuşu 140-145 gibi hizda sanırım tutuşu kaybediyor gidon tokatlama denilen şeyin belirtileri gibi hafiften gidon oynamaya başlıyor bu durum üzerine kapaklanmassan oluyor ama orjınal lastikli tur camlı motorda 130 da oluyor bu durum 110 120 en fazla iyidir üstü hızlar çok yoruyor sürerken adamı bana göre 110 da 150 de ölümcül hız dikkat etmek lazım
150 ns tanıtımı ve hız videoları.
https://www.youtube.com/watch?v=kZdYKVEImxQ
https://www.youtube.com/watch?v=BAwpBWHMgMs
https://www.youtube.com/watch?v=wWUwb-AaCmk
bajaj videoları için takipte kalın
Bende pulsar ile aranızdayım arkadaşlar herkese kazasız belasız sürüşler
Arkadaşlar motoru dün 85 km sürdüm yeni almıştım motorun alt kısmından koku geliyor onu nasıl halledicez yanık pilastik kokusu gibi yeni aldım ilk sıfır motorum ondan olabilir mi?
2,3 gun kokar sonrasinda kaybolur guzelde kokar bana gore
Peki dostlar birşey daha diyeceğim yeşil yeşil sıvı damlası görüyorum antifrizin renginde neden öyle? Ön teker diskinde de gördüm
soğutma suyunda kaçak var demekki önce radyator suyunun kapagına bak gevşekmi su çok azalmışsa max çizgisine kadar tamamla baktın kapak gayet sıkı ozaman başka yerlerden hortumdan vs kaçak vardır servisin yolunu tut
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)