metzeler lasertech
metzeler lasertech
43 liraya 310 km yol gittim yine. 14 kuruşa ulaşamadım henüz hemde 130larla gittim sürekli 9 10 bin devirde vites attım hızlı kalkışlar denedim ve sert kullandım. Bence düzgün yaptığım hiç zorlamadığını rodajın etkisi. Tabi motulun yağını da unutmamak lazım. Rodaj dahil 1210km yolu 167 tl benzin ile yaptım. 13.8 kuruş yakıyor. Rodajda sakin kullanmıştım sonrasında da çok sert kullandım. Normal bir kullanım ile uzun yol yapsam 10-11 kuruş yakar diye düşünüyorum.
Rodajı nasil yaptığın hakkında bilgi verir misin usta.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:16 ----------
Nasipse bugün ya da bu hafta içinde geldiği gibi alıyorum siyah yavruyu ilk başlarda yapılması gerekenler hakkında bilgi verirseniz çok mutlu olurum. Birde kafama takılan bir kaç soru var onları sorayım. Kilit, branda, jant şeridi, katlanır plakalik, tank pedi, lastik markasi+ebadı ve ilk bakımda yağ önerilerinizi alabilir miyim ? Şimdiden çok teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:37 ----------
buyur usta ben varım
motor 500 km civarıyken biraz devirli kulanıumda 5 litreyi gordum.suan 1000 km de en az 3,4 yaktı şimdiye kadar
Arkadaslar, motorun son hizini deniyorum bir suredir, hic redline'a girmeden mumkun olan en ust devirde vites degistirerek hizlaniyorum ancak ruzgar cok buyuk etken... denemelerim genelde 115-124km hiz bandinda sonuclandi..ancak deponun uzerine yatarsam 130kmyi zar zor gorebiliyorum..sizde de boyle midir?
Son hız için motoru çok kasmamanızı öneririm. Motorun katalog max hızı bile 136 km. Ondan Sonra redlinea giriyor. Ha ama uygun şartlarda uygun yolda sıkıştırırsan 155lere kadar çıkarsın. Ben bikere meraktan denedim hafif eğimde rüzgarsız 153 bastım. Düzde 140lara rahat ulaşır ama gerek yok. Motorun kapasitesi belli H2lik beklemek anlamsız.
Sonuçta hepimiz ölecez...!
Motor uzerinde dik oturusla bu hizlari gorebiliyor musunuz? Yani bindim normal oturdum bastim hic 130u goremedim dikoturusla, inanilmaz ruzgar vuruyor zaten, belki de bulundugum yerin ruzgarli olmasindan kaynaklidir bilemiyorum ama motor uzerinde yatmazsan 125i gecemiyor..
dengesinin bozulmasının bir çok etkenı olabilir benim motorda hiç birşey yok ruzgarlık camı canta vs üstelik lastikler orjınal degil uzun yolda 145 uzerine çıkarsam hafiften belli ediyor ön taraf arkadasta siperlik camı var lastıkler orjınal onunkıyle gidon 130 da baslıyor oynamaya birde bunlara yan canta topcase falan eklenırse normal
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:19 ----------
önceki pulsarda dik oturuşta 154 ü görmüştüm kapaklanmadan ama hava çok iyidi ozaman şuanki 148 anca gidiyor
Rodaj yeni bitti sayilir, rodaj boyunca hic 5-5.5 deviri gecmedim, suan yaklasik 1.200kmde dik oturusla rahatlikla 130 gorebildigim olmadi malesef, zamanla mi acilir yoksa bir aksaklik mi var bilemedim..
Buarada not olarak belirteyim ilk bakimda motul 7100 yag koyuldu ve duzenli olarak zinciri wurt sprey ile yagliyorum...iyi bakmaya calisiyorum ama sanirim bir sorun var sizinkilerle kiyaslandiginda..
Servisteki en guzel yagdi sagolsunlar sknti yaratmadilar.. buarada son olarak, hizlanirken redlinea girip girmemek bu son hiz mevzusunu etkier mi? Benim durumda bir etken de acaba redlinea girmeden vites degistirmem midir?
son hızını birçok etken var etkileyen örnegin dediğimgibi siperlik camı,arka ve yancatalar bunlar motorun daha fazla ruzgara maruz kalmasını etkıleyecek seyler bir başka etkende lastık hava basıncın ne duzeyde düşük hava ve yüksek hava bile etkiliyor motorun gidişini yakıtı nerden alıyorsun örneğin opetten,totel gibi yerlerden alınan yakıtlar performansı 1 tık dusuk ama daha uzun km götürüyor bp den falan alırsan opete göre daha cabuk bıtıyor ama motor daha 1 tık daha bellı edıyor kendını bunların dısında hızlanmanın ne duzeyde olduguda onemlı yanı sen 5-6 bın devırde 6 ya alıp hızlanmasını beklıyorsan fark eder 8-9 bın devırde buyultursen daha cabuk yer 6 da ama bunlara yoldakı egım ruzgar etkı edıyor yazın 145-150 gordugum yolda kısın 124*130*135 anca goruyorum zar zor
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
Rodajda 6. Vites 70km/s hız üstüne mümkün olduğunca çıkmadan genel itibari ile hep düşük devirde vites değiştirerek ve çok fazla vites değiştirerek yaptım. Tavsiyem yoğun saatlerde şehir trafiğine girmen yoksa o hızlarda gitmek çok can sıkıcı. Yoğun trafikte ister istemez hızlan yavaşla oluyor. Sık vites değiştirip motoru zorlamamak çok önemli. Şimdi baya zorluyorum ama hala bence tam açılmış değil 1200kmye geldi bi 2000lere gelmeden tam rodaj bitmiyor bence. Yağ değiştirilirken çıkan metal parçalarını görmüştür herkes o nedenle ilk bakıma kadar aman diyim zorlamayın motoru. İlk bakım sonrasında da ben motul 7100 yağ kullandım kesinlikle tavsiye ederim.
Hayırlı olsun şimdiden güzel günlerde kullanman dileği ile.
Lastik olarak kullananların önerileri hep metzeller lasertech de yoğunlaşıyor fakat yağmurlu değil güneşli bir bölge kullanımında hangisi önerilir bilemiyorum. Ben Antalya da hangisini almalıyım karar veremedim. Tek güzel yanı kuru zeminde üstünde gelen lastiğin yol tutuşu baya iyi ama 2 damla su olsun motoru buzda kullanıyor gibi oluyorsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------
Rodajda hep düşük devir sonrasında da hep yüksek devir kullandım hala 3.1lt ortalamadayım. Sürekli redlineda mı sürüyorsun?
Benim motorumunda tam açıldığını söylemek mümkün değil. 130un üstüne çıkmadım belki iyice kapanıp uzun süre gazı köklersem artar fakat 150 falan hayal gibi geliyor. Zaten 120den sonrası çok umrumda değil ama 150yi nasıl görüyorsunuz hayret ediyorum.
Yoksa o hörgüçlü scooter kullananlar gibi bir yöntemi mi var
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------
Seninle aynı durumdayım bende Motul 7100 koydurdum vibrasyon falan çok iyi ama üst hızları etkiliyor olabiir. Tabi asıl olay 2000 3000 kmden sonra nasıl olacağı karar vermek için çok erken.
Antalya da yaşıyorum servisimiz elinde bulunduruyor motul yağı. Ben kaliteli bir yağ olmasını istedim ve ilk bakımda motul koydular. bundan sonrasında da aynen devam etmeyi düşünüyorum.
Bugun oktay motor da çok kısa deneme imkanı buldum. Kısa sürmesinin sebebi motor seri kalkıyor tamam çok güzel ama dönmek istediğimde sanki gidon bir yere kadar dönüp takılıyor gibiydi o yüzden hemen geri dönüp bıraktım motoru. 2013 model ybr kullanıyorum ybr de çok rahat manevralar yapabiliyorm var mı benim gibi ybrden pulsara geçip bu tarz sıkıntı yaşıyan
Biraz devirli derken ? Rodajda 2.5 lt yakıyordum suan 100-110 gidiyorum, sürekli trafikteyim.2.7 lt yakıyor.Max 2.9 yaktı şimdiye kadar. 5 lt astronomik geldi.
ben motora rodaj falan yapmadım, tamam 7bin devir üzerinde fazla tutmadım motoru ama, "ay ben rodajdayım dur yavaşlıyım" gibi bir durumda söz konusu olmadı. motor 300km iken şehirler arası yola çıktım. allah ne verdiyse bastım oturuş pozisyonu farketmeksizin 140 ı pek çok kez görebildim. üstelik 15-20dk boyunca 135 in altına düşmediğimde oldu. konuyu yakıta getirelim. sürekli hayvani kullanımda 15,6 krş. normal ile hayvani arası kullanımda da 13krş civarı yakıyor benim motor.
yok kötü rodaj son hızı düşürüyor, yok rodaj iyi yapamazsan fazla yakıyor falan filan. ben katılmıyorum hafız bu düşüncelere artık. çünkü bizzat deneyimledim ve gördüm. belkide şansım yaver gitmiştir bilemicem. fakat sonuç bu şekilde.
Şu an bu konu içerisinde 21 kullanıcı var. (0 üye ve 21 misafir)