Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
45. sayfa BirinciBirinci ... 35434445464755 ... SonuncuSonuncu

Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #881
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Hacim bitir su motoruda ortada bi bulusalim. Malum bende dusunuyorum motoru boyamayi.
    O tarafa gelmye niyetlendim ancak zincir sikintim var bi getirtemedik işten güçten


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #882

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Teşekkür ederim abi, belirttiğin gibi işgüç yok, benimki'si züğürt tesellisi yinede hamd olsun, abi esas sen hakkını veriyorsun araziye çıkmak arazide kullanmak herkesin harcı değil valla, keşke bizim buralar eskiye dönse'diyecem zaten yer yok, yakınlarda fazla arazi sürüşe uygun yerde yok oda ayrı.

    Motor hali aynen son resmimdeki şekilde, şu ana kadar 1 litre jel boya sökücü, haricinde 3 kutu sprey sökücü, ve sanırım 2 kutu sprey boya çözücü daha gerekecek.

    Zira şasi yüzeyi pütürlü ve ayrıntı tahminimden çok fazla, daha elektrik, ve egzoz var sırada, bakalım herhal bi 2-3 hafta, hergün azar azar teselliye devam şeklinde gideeğim.

    Boya için kaliteli birşey bulamadım, artık bunaldığım içinde best diye mat sitah aldım, artık tekrar atarsa biraz fısfıs devam.

    Not: Boya çözücü peşinde olanlara spreyi öneriyorum, jel olan fırça gerektiriyor ve yüzeyde eğer duramazsa yere şuraya buraya muhallebi gibi damlıyor, kapak açılırsa ve uçucu madde azalırsa etki kayb oluyor, hasılı kelam sprey boya çözücü daha efektif kullanışlı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------

    Alıntı yunusus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacim bitir su motoruda ortada bi bulusalim. Malum bende dusunuyorum motoru boyamayi.
    O tarafa gelmye niyetlendim ancak zincir sikintim var bi getirtemedik işten güçten
    Boyaya başlarsan kendin yapmaya kalkarsan işin çoook uzun, bi bitirebilsem, bende balık avına uçacağım nasipse.

    Marş işini ne yaptıydın?
    cenkito bunu beğendi.

  3. #883
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Marş işini tesisatta bi zibrtiyi degistirerek çözdüğümü saniyordum ancak daha sonra tekrarlamaya basladi zannediyorumki dügmeden kaynaklı bir sıkıntı var. Dibene kadar basinca dugmeyi kesik kesik vuruyor marş aldigi yerde tutarsam sikinti yok. Motor 8000 kmyi devirdi zincir laçka olmuştu degistirdim şıngırtısı kesildi

  4. #884

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı yunusus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marş işini tesisatta bi zibrtiyi degistirerek çözdüğümü saniyordum ancak daha sonra tekrarlamaya basladi zannediyorumki dügmeden kaynaklı bir sıkıntı var. Dibene kadar basinca dugmeyi kesik kesik vuruyor marş aldigi yerde tutarsam sikinti yok. Motor 8000 kmyi devirdi zincir laçka olmuştu degistirdim şıngırtısı kesildi
    Kumanda paneline şayet basınçlı yıkama yaptırıyorsan, benim'de başaıma geldi, eleman 5-10 saniye oraya su tutunca cımcılık oldu, sağ-sol kendiliğinden yanıyordu, çözümü açıp fön ile kurutarak bulmuştum, tabii oksit yapmaması için bir sprey kullanmak gerek, kontak sprey gibi

    Bide sen amortisörü yükseltmekten bahs etmiştin, nasıl yaptın acaba?, orta amortisörün çift yüsüğü var onu sıkarakmı? gevşeterekmi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------

    Son olarak, halen şaside bulunan boya artıklarını temizlemeye uğraşıyorum, bunaldım artık,

    En başından 3 hata yaptım

    1. iyice yıkayıp yağ'dan temizlemedim şasiyi boya çözücünün gücüne güvendim hata.

    2. Jel 1kg olan çözücüye boşa masraf ettim,fırçayada tabii, en baştan sprey almalıymışım

    3. Diş firçası ebatında ve kalınca tel fırça edinmedim, onlar olaydı ilk günden bitmişti bu iş

  5. #885
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    o vidaları sıkarak, yay sertlestirilerek oturunca çökmemesi saglanarak biraz yukselir.

    tabi konforda azalır.

    yada baglantı yerine uygun tornada ek parca yapılarak toplam amortisör boyuda uzatılabilir
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  6. #886

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Esas merak ettiğim şudur, bu amortisörü yukarı/aşağı kaydırarak maşa/zincir ilişkisini ne derece sağlıklı yapabiliriz, keşke ön dişli'yi büyülte bilse idik, tüm bu sorun oratadan kalkar ve maşa/zinciri daha sağlıklı eşlerdik.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:56 ----------

    Elektrik tesisatı için beynim sulandı, istediğim tipte slikonlu su geçirmez konnektör bulamıyorum, var ancak parça parça birinde 3'lü var, diğer sitede 2'li, diğerinde 1'li uğraşmayacağım, eski tesisatın oksitleri giderip, slikonlayıp kullanacağım, ilerde bulabilrsem tekrar dağıtırım, artık iyice ustalaştık motor üstünde

  7. #887
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esas merak ettiğim şudur, bu amortisörü yukarı/aşağı kaydırarak maşa/zincir ilişkisini ne derece sağlıklı yapabiliriz, keşke ön dişli'yi büyülte bilse idik, tüm bu sorun oratadan kalkar ve maşa/zinciri daha sağlıklı eşlerdik.
    o zaman ben hemen merakını gidereyim

    zincirin masaya sürtmesini azaltmak için motorun arka kısmını yukseltmek değil aksine alcaltman gerek

    ne kadar yukselirse o kadar masa acısı artar ve o kadar fazla sürter.

    ama motorun arkasını yukseltmek alcaltmaktan kolay.

    ya amortisör baglantı yerinin yerini değiştireceksin

    yada daha kısa arka amortisör bulacaksın,

    yada cok daha buyuk arka dişli ,

    yada motoru sasede daha yukarıya baglayıp ön dişliyi yukseltmiş olacaksın
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  8. #888

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Hmmm, şayet arka yükselirse, üst zincir sürtünmesi azalır, ancak bu defa alt zincir gerilip sürter, bu işin tek yolu 17-18 ebatında öndiş ancak ne mümkün, mevcut 13 diş ucu ucuna sığıyor, fantaziye gerenk yohh anlaşıldı, her sene koruma plastikleri değişecek, eriyene değin sprey gress basılacaaah.

  9. #889
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hmmm, şayet arka yükselirse, üst zincir sürtünmesi azalır, ancak bu defa alt zincir gerilip sürter, bu işin tek yolu 17-18 ebatında öndiş ancak ne mümkün, mevcut 13 diş ucu ucuna sığıyor, fantaziye gerenk yohh anlaşıldı, her sene koruma plastikleri değişecek, eriyene değin sprey gress basılacaaah.
    aksine arka alcalacak
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  10. #890

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aksine arka alcalacak
    Kafam karıştı şincik, anladığım yükseltme/alçaltma işleminin yalnızca bir sonucu oluyor, ancak bu sonuç aradığımız her iki yöne(alt üst zincir baskı)'de fayda getirmiyor sadece 1 yolu rahatlatıyor'mu acep?

    Bundan dolayı ön dişin çapının büyüyüp alt/üst zincir yolunun genişlemesi gerekli demi mühendisim? (bi sigara yakayım kafam bulandı )
    cenkito bunu beğendi.

  11. #891
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    carbon zincire yuk üst kısımdan biner cekme yaptıgı için, o yuzden sürttüğü takdirde üst kısmı cabuk asındırıyor.

    oysaki alt tarafda zincir zaten bol sadece temas edip geciyor. üstte ise testere gibi korumaya yuk bindirip yiyor



    sematize etmeye calıstım. makina senin yanında sende gözünde canlandır.

    zincirin korumaya daha az kuvvetle sürmesi için A acısını azaltmak, yada A mesafesini azaltmak lazım,

    ozaman zincir korumaya binen yuk azalacaktır, evet alt kısımda yaklasacaktır

    ama sürtse dahi yuksüz oldugundan o kadar asındırma yapmayacaktır.

    A mesafesini azaltmak amortisör boyunu kısaltmaktan gecer o zaman da B de azalacak motor da komple alcalmıs olacak.

    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bundan dolayı ön dişin çapının büyüyüp alt/üst zincir yolunun genişlemesi gerekli demi mühendisim? (bi sigara yakayım kafam bulandı )
    imkan olsa en temiz çözüm o idi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------

    yada bulunabilirse orjınalden farklı, dikey yönlü et kalınlıgı dar bir arka masa bulmak lazım

    oda ne kadar saglam olabilir tartısılır
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  12. #892

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    carbon zincire yuk üst kısımdan biner cekme yaptıgı için, o yuzden sürttüğü takdirde üst kısmı cabuk asındırıyor.

    pysaki alt tarafda zincir zaten bol sadece temas edip geciyor. üstte ise testere gibi korumaya yuk bindirip yiyor

    http://i.hizliresim.com/rLDkv3.jpg


    sematize etmeye calıstım. makina senin yanında sende gözünde canlandır.

    zincirin korumaya daha az kuvvetle sürmesi için A acısını azaltmak, yada A mesafesini azaltmak lazım,

    ozaman zincie korumaya binen yuk azalacaktır, evet alt kısımda yaklasacaktır

    ama sürtse dahi yuksüz oldugundan o kadar asındırma yapmayacaktır.

    A mesafesini azaltmak amortisör boyunu kısaltmaktan gecer o zaman da B de azalacak motor da komple alcalmıs olacak.



    imkan olsa en temiz çözüm o idi
    Eline sağlık, şimdi tam anladım, motoru topladıktan sonra (sanırım bi 10 gün sürer )raporlarım durumu, alçaltırsam iyi olacak, zaten küheylan gibi cross takımda ucu ucuna yetiyorum, Sm'de yere iyice yapışır, rüzgar direncinden kazanmış olunur zahmet oldu ama şema olmasa halen garip garip düşünecektim varol
    cenkito bunu beğendi.

  13. #893
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200

    yahu ben de olmasam sen ne yapacan
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  14. #894

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu ben de olmasam sen ne yapacan
    He valla, halimiz duman olurdu
    cenkito bunu beğendi.

  15. #895
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    He valla, halimiz duman olurdu
    neyse bu gaz bana uzun süre yeter

    daha fazla yuklenme sakın valla parca kırarım,

    zaten halen tam düzelemedim

  16. #896

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Doktor ne diyeceğimi bilemiyorum, kulaktan dolma duyduğum, bel fıtıkları olanların egzersizle rahatladıkları yönünde, hafif spor, hatta hafif ağırlık antrenmanı, tabi benim dediklerim kulantan dolma şeyler, tez zamanda sıhhate kavuşursun inşaallah.
    cenkito bunu beğendi.

  17. #897
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doktor ne diyeceğimi bilemiyorum, kulaktan dolma duyduğum, bel fıtıkları olanların egzersizle rahatladıkları yönünde, hafif spor, hatta hafif ağırlık antrenmanı, tabi benim dediklerim kulantan dolma şeyler, tez zamanda sıhhate kavuşursun inşaallah.
    insallah carbon düzelirsem zaten benden cekeceginiz var.

    atlayacam kara küheylanıma hooooop sizin oraya

    evet kardesim dogru duymussun.

    spor, cekme-germe hareketleri rahatlatıyor.

    zaten su sıralar rahat sayılırım ama en ufak birşeyde belim tekrar ses veriyor,

    henüz tam düzelme (yada ona yakın) olmadıgından herseyden sakınıyorum.

    eklemleri bozmak kolay ama yapmak cidden cok zor
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  18. #898
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Ellaaaam ellaaam formuller dokulmus tezler yazilmis olayin Adı Koyulmuş
    Pesinen soyleyeyim carbonun motor biter cemin rahatsizligi gecer orta noktada ben varim 4yolda bulusuruz
    cenkito ve Carbondioxid bunu beğendiler.

  19. #899
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı yunusus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellaaaam ellaaam formuller dokulmus tezler yazilmis olayin Adı Koyulmuş
    Pesinen soyleyeyim carbonun motor biter cemin rahatsizligi gecer orta noktada ben varim 4yolda bulusuruz
    insallah en kısa zamanda
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  20. #900

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı yunusus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellaaaam ellaaam formuller dokulmus tezler yazilmis olayin Adı Koyulmuş
    Pesinen soyleyeyim carbonun motor biter cemin rahatsizligi gecer orta noktada ben varim 4yolda bulusuruz

    " 4yolda " İnceee incee hemde çook ince, güzeldi , dee benim hanzo ne zaman biter Allah bilir , ufak tefek şasi işi kaldı sonra boyama, sonra tekrar toplama nasipse, bloğa dokunmuyorum, elektrik tesisatına maalesef dokunamıyorum, istediğim sokaetler ve renkli kblolar yok, başka bahara baalım ne kadar sürer.


    REKLAM ALANI
45. sayfa BirinciBirinci ... 35434445464755 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)