Honda Honda CRF250L Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Dostlar sizce bu motor memleketimize gelir mi?
Motorun ingiltere fiyatı ile CBR250R'ın ingiltere fiyatı aynı.
Eğer Türkiye'ye de CBR250R fiyatıyla gelirse
WR250R'a ulaşamayan yurdum insanına KLX250'nin yanında
hem daha güçlü hem daha uygun fiyatlı
hem de japon kalitesinde bir makine seçeneği daha olur...

2012_Honda_CRF250L_04.jpg


MOTOR
Engine Displacement 250cm3
Compression Ratio 10.7: 1
Max. Power Output 17kW/8,500min-1 (95/1/EC)
Engine Type Liquid-cooled 4-stroke DOHC single cylinder
Bore x Stroke 76 x 55mm
Carburation Programmed fuel injection system (PGM-FI)
Max. Torque 22Nm/7,000min-1 (95/1/EC)
Fuel Consumption 19.9 m/l (90.4mpg - WMTC mode* - Class3-1 - Honda in-house measurement)
Ignition System Full-transistor battery ignition
Fuel Tank Capacity 7.7litres
ŞANZIMAN
Transmission Type Constant mesh 6-speed
Final Drive Chain
Clutch Wet multiplate with coil springs
Primary Reduction 2,807
ÖLÇÜLER VE AĞIRLIK
Frame type Semi-double cradle
Ground Clearance 255mm
Seat Height 875mm
Dimensions (L×W×H) 2,195 x 815 x 1,195mm
Wheelbase 1,445mm
Kerb Weight 144kg
TEKERLEK, SÜSPANSİYON, FREN
Tyre Size Rear 120/80-18 (62P)
Wheels Front Wire Spoke 21 x 1.6
Wheels Rear Wire Spoke 18 x 2.15
Brakes Front Hydraulic disk (256-mm brake disc/2-piston caliper)
Tyre Size Front 3-21 (51P)
Suspension Rear Swing arm (Pro-link suspension system) 40mm diameter cylinder
Brakes Rear Hydraulic disk (220-mm brake disc/1-piston caliper)
Suspension Front Telescopic (Inverted) 43mm diameter slide pipe


Kullanım Kılavuzu
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
29 Nis 2009
Mesajlar
789
Honda güzel motosiklet üretiyo bütün motorları güzel tamamda bizi dışlıyo :) Getirse bi çok motoru bekleyen var cbf 125 olsun cb 150 olsun cbr 150 olsun hiçbiri Türkiyede yok.Bu iş böyle olmaz honda amca :)
 
Katılım
9 Eyl 2007
Mesajlar
1,642
getirmeyi bilmiyor ama ufaktan zam yapmayi biliyor namissizlar :p tum modellere 10TL zammi koydu, kimsenin ruhu duymadi, kose olcaklar bu zamla
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
ya gelmeyen tüm modelleri anlarım ama bu motoru getirse
nasıl Ninja250'yi tahttan indirdiyse KLX250'yi de indirir.
Hatta Çinli makineler bile daha az satar :)
Tamam bir WR250R kadar olmasa da yeterince sağlam makinedir
diye ümit ediyorum...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------


@ otopsici
Ya abi tamam torku düşük gibi ama Kawa'dan yüksek Yamaha'dan düşük.
Yani kendi sınıfı için fena değil sanki...
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
ya gelmeyen tüm modelleri anlarım ama bu motoru getirse
nasıl Ninja250'yi tahttan indirdiyse KLX250'yi de indirir.
Hatta Çinli makineler bile daha az satar :)
Tamam bir WR250R kadar olmasa da yeterince sağlam makinedir
diye ümit ediyorum...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------


@ otopsici
Ya abi tamam torku düşük gibi ama Kawa'dan yüksek Yamaha'dan düşük.
Yani kendi sınıfı için fena değil sanki...
abi zaten seni dağda memnun edecek kısmı tork o da düşükken pek bi zevki kalmaz diye düşünüyorum
onun dışında motor on numara birde su soğutmalı olmayaymış iyiymiş
şeklide iyi
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
@ otopsici
Şehir içini de düşününce hafif güzel makine aslında.
Az yakar çok kaçar.
dediklerinde haklısın da abi
eğer KLX250'ye, çinli pahalı makinelere para ayıracak biri olursa
o zaman bu makineyi de düşünür.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
@ otopsici
Şehir içini de düşününce hafif güzel makine aslında.
Az yakar çok kaçar.
dediklerinde haklısın da abi
eğer KLX250'ye, çinli pahalı makinelere para ayıracak biri olursa
o zaman bu makineyi de düşünür.

çinli 250 ye zaten o parayı veren biraz sıkıntılıdır da honda türkiye biraz daha sıkıntılı herifler burdaki kullanıcıları çok hor görüyor
sadece millete kitlemek istedikleri modeli getiriyorlar türkiye ye inşallah getirirler bunları
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
@otopsici
Bence de...
Tamam hor görse de gendi bindikleri dalı kesmeleri acayip...
Bu motor bir sezonda KLX250nin yıllardır sattığından daha fazla satar eğer adam gibi fiyatlandırılırsa.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
ne canım çekti be olsaydı da şöyle bi başkaleye gelseydik dağdan

gerçekten de abi ya...
enduro gerçekten canmış...
Başkale dağlarının arasından sınıra kadar gittik aşı için
o yollar böyle bir motorla pistten farksız olurdu :)
Ama çok şükür almamışım
Başkale'de yollar buz pateninden farksız
bırak motoru kendimi ayakta tutamıyorum :)
Van merkez daha iyi durumda sanırım?
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Bu sene bakarsınız Fuara gelir.

Cbr125-250 ile yenilik yapan Honda kozlarını sıra sıra tane tane oynamayı sever. Ama bu hard enduro yerine transalp Freevind gibi geniş sele ve on camlı bir yol makinesi olsaydı satışları cbr250 yi de geçebilirdi.

Bizim insanımız gidip dağda ormanda pek motor sürmez bu yüzden satmaz diye düşünüyorlar büyük ihtimial yoksa ÖTV sıkıntısı da yok max 10.500 e ithal edilebilir:cat:
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
@GP500-st
Aslında ben de umutluyum biraz.
Zira 500'lükleri getirmeyecek Honda, bir kaç farklı model getirebilir.
250'lik rahat bir enduro olsa elbette tadından yenmez
ama Honda'nın avrupaya getirdiği ürünlerde elimizde bir bu model var...
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
gerçekten de abi ya...
enduro gerçekten canmış...
Başkale dağlarının arasından sınıra kadar gittik aşı için
o yollar böyle bir motorla pistten farksız olurdu :)
Ama çok şükür almamışım
Başkale'de yollar buz pateninden farksız
bırak motoru kendimi ayakta tutamıyorum :)
Van merkez daha iyi durumda sanırım?

geçen sene Van diğer ilçelerden kötüydü bu sene gayet iyi halen kar yok
bu arada hondanın politikasını çözebilmiş değilim adamlar çok enteresan enteresaan davranıyor
bizim millete cbf 150 den başkasını layık görmüyorlar herhalde
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Ne yazık ki gelmiyor ülkemize,,, gelseydi çok iyi olurdu çok da güzel olurdu ama :pale: 2011 de çıktı bu model, daha da getirmezler herhalde. Ben de beklemiştim bir ara.

tork'u aşırı düşük çok çok düşük
Rakiplerinde WR250 yi saymazsak (ki oldukça pahalı ve özel bir motor) gayet de yüksek bir torku var?? Daha yüksek bildiğiniz bir model var mı? Yani 250cc den bu devirde(bu emisyon şartları altında) bu çıkıyor, yapcak bişey yok...

Bir de hondanın klasik türk esnafı işte. Ankaradaki yetkili servis ve bayisinde

- şu modelin otomatik vites seçeneği TR de yok dimi?
+ Hayır yok.
- Peki getirmeyi düşünmüyor musunuz?
+ Hayır getirmiyoruz.
- Farkını karşılamak kaydıyla özel sipariş versek ?
+ Yok getirmiyoruz
- Parasını, farkını ödiycez sonuçta, ne kadarsa ek masrafı ödiycez, neden getirmiyorsunuz?
+ Getiremiyoruz... (şimdi de şekil değiştirdi, sanki yetkileri yokmuş gibi...)

şeklinde bir konuşma geçmişti... Garip gerçekten. Dünya paran olsa, fazlasıya ödesen yinede istediğin motoru veya seçeneği getirmiyorlar...
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
geçen sene Van diğer ilçelerden kötüydü bu sene gayet iyi halen kar yok
bu arada hondanın politikasını çözebilmiş değilim adamlar çok enteresan enteresaan davranıyor
bizim millete cbf 150 den başkasını layık görmüyorlar herhalde

Abi geçen seneyi bilmem ama, kendimi bildim bileli bu kadar sert kış görmedim :)
Honda Efe Plazayı aradım oradaki görüştüğüm kişi CRF250L modeli büyük ihtimalle gelcek dedi :)
Kesin gelip gelmeyeceği de Şubat ayında belli olacakmış.
Ayrıca gelirse de fiyatı CBR250R ile aynı yada yakın olur dediler.
NC700X alamadığım sürece bu aracı Fuara kadar bekleme kararı aldım.

Benim gözümde bu sınıfın kralı WR250R onunla bu motoru kıyaslıyorum.
Kağıt üstündeki değerler üzerinden bildiğim kadarıyla yorumladığımda;
(rakamları ezberden yazıyorum yanlışım af ola)
bu araç yaklaşık 5 cm daha alçak oturma pozisyonu sunduğu için
boy sorunu bu motorda daha az olur gibi.
Ama yere de 5cm kadar daha yakın motor bloğu :)
Ayrıca tekerler arası mesafe 1,5 cm daha fazla (Hem KLX'ten Hem de WR'den)
bu da sanırım uzun yolda daha fazla denge demek olur.

Motor gücü 30hp değil belki ama WR250R zaten o gücü 10000devir/dk'da veriyor.
Nitekim bu alet 8000devir/dk'da veriyor max gücü.
22HP'de yeter bana zannımca.
Bu durum olumsuz gibi görünse de
motor ömrü açısından olumlu olur gibi bir teselli etme yolu buldum
ama ne kadar doğrudur bilmem sonuçta malzeme kalitesini bilmiyoruz.

Sonuç olarak bu motor gayet eğlenceli
Eğer söylendiği gibi olursa mükemmel bir şey olur...
Benim temel kullanım amacıma sonuna kadar hitap eden makine
gibi görünüyor.

Bir tane de video ekleyeyim.
http://www.youtube.com/watch?v=0Ff-JsQX8VE

Video ekleyemiyorum...

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------

@ syanur
Bana fuara gelme ihtimali yüksek dediler
gelirse kaporayı ilk vereceklerden birisi benim şu anda :)
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
piyasada uygun fiyatlı cross yokki.gelse iyi olurdu,tutardı bence...
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Motor gücü 30hp değil belki ama WR250R zaten o gücü 10000devir/dk'da veriyor.
Nitekim bu alet 8000devir/dk'da veriyor max gücü.
22HP'de yeter bana zannımca.
Bu durum olumsuz gibi görünse de
motor ömrü açısından olumlu olur gibi bir teselli etme yolu buldum
ama ne kadar doğrudur bilmem sonuçta malzeme kalitesini bilmiyoruz.

Sonuç olarak bu motor gayet eğlenceli
Eğer söylendiği gibi olursa mükemmel bir şey olur...

Öncelikle inşallah gelir, biz de seviniriz :)

Yamaha yine Honda ile farkını ortaya koyuyor burada. Daha doğrusu birçok markanın honda ile ayrıştığı nokta burası zaten. Yamaha WR250 yi özene bezene üretiyor, çeşitli özellikler katıyor motora, gücü oldukça yüksek, teknolojisi felan da gayet yeniydi üretildiği yıllarda. Yeni beklentiler oluşturmuştu sınıfta. CRF-L daha "sıradan" bir motor. Bu durum NİNJA-CBR kıyaslamasına bakıldığında yine görünüyor. Honda biraz daha maliyeti düşük, yüksek satış rakamlarından daha fazla kazanacağı modeller peşinde genelde. Neyse bu bir eleştiri değil, sadece bir tespit, hondanın bazı modellerdeki genel politikası bu.

Ve Honda vakti zamanında (taaaaa 1988! de) AX-1 modeli ile (250cc) 8500d/d - 29hp güç, 7500 d/d 26 kg-f tork üreten bir motor zaten yapmıştı. Ki bu motorun arge ve testlerine birkaç yıl öncesinden başladığını da düşünürsek....:santa: Yıl olmuş 2012 ve elde var 22~24 hp !!! Bunun düşük güçlerin en büyük sebebi emisyon sınırlandırmasıdır. Ancak bu da bir yandan gösteriyor ki bir çok üretici, motor verimliliği ve güç üretimi konusunda 1 dama ilerleme kaydetmemişler :farao:(düşük hacimlerden görünen bu). Yani 88 model AX-1 i alsan, euro3-5 emisyon şartlarını neyse uygulasan zaten ~23 hp felan elde edersin en kötü ihtimal. Hatta belki daha fazla...

Ve eminimki 80 ve 90 larda kullanılan malzeme kalitesi günümüzdeki motorlardakinden daha kaliteliydi. Yani uzun ömürlü muhabbeti de biraz muallak artık. 90larda çok sayıda "ölümsüz" denilen motor üretildi. Sorun çıkarmaması ile ünlü olan. Bakamım 2005 sonrası modeller nasıl gidicek...

Bir de bu fiyata (~CBR250) gelmesi mükemmel olmaz. Sadece olması gerektiği gibi "normal" olur. Ama ne yazıkki devlet baba ve dist.ler tarafından öyle kazıklanıyoruz ki, bunu "mükemmel" olarak değerlendirmeni canı gönülden anlıyorum :cat:
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
@ Syanur

Honda AX-1'e baktım da Canon AE-1 gibi birşey.
Yani yıllar da geçmiş olsa bakınca heyecanlanıyor insan...
8500d/dk 29HP gerçekten 88yılını özlemle anasım geldi :)

Malesef normal olan bir şey olduğunda mükemmel gibi algılıyoruz dediğin gibi...

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------

Olumsuz dikkatimi çeken bir özelliği KLX ve WR'den yaklaşık 10'ar kilo daha ağır.
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
118
Makina benimde ilgimi çekti lakin 144kg yanlış okumadıysam.Buda arazide ciddi bir ağırlık demek.inşallah gelir.DRZ 400 135 kg ve 40 beygir.Kıyaslandığında,ciddi fark var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst