Selamlar,
Kaç kaç kaç yıldır
süregelen iki teker hayalim bugün gerçekleşti
Motor edinmek için ayıracak vaktim ve koşullarım kısıtlıydı.
Bajaj Pulsar RS200 almaktan kullanım amacıma uymadığı için,
NS200' ün deposu göbeğime battığı için
En sonunda da niyetlendiğim Bajaj Discover 150S' ten de güvendiğim 4.44 kapandığı için vazgeçtim.
Aynı zamanda Discover 150S' in alternatifleri daha çok aklıma yatmaya başlamıştı zaten.
Sonunda çin çün konusuna razı olarak KT150' yi hedef yapmıştım.
Ankara' da sıfıra yakın KT150 bulamadım. Sıfır çin makina almak istemedim.
Ankara'daki sıfıra yakın tüm makinaları araştırırken CB125 Ace ile tanıştım.
Ömrümde; yıllar önce kısa bir süre scooter kullandım, 200 metre vitesli motor ve ehliyet sınavına hazırlanırken vitesli motsikletle aldığım 12 saat ders... o kadar...
Yıllarım otomobil üstünde geçti, bir ara resmi yarıştım, bi ara caddecilik yaptım ;(, off road yaptım. Mekanik büyük hobim ve oldukçada bilgili sayılır ama motosiklet tecrübem bilgim sıfıra yakın.
Bir iki gün önce satışta olduğunu öğrendiğim 400km' deki 2016 Ace' yi;
sizlerin buradaki
değerli paylaşımlarını okuduktan sonra
Bugün satın aldım
B ehliyetimin üzerine eklettiğim A sınıflı ehliyetimide bugün edindim
Ankara bugün çok soğuktu, kar başladı ve ben o tecrübesizlikle cesaret ettiim, konsantre oldum ve hayatımda ilk kez ciddi sürüşümü Oran'dan Bahçelievler'e yaptım...
Herkes kamyonlardan şikayet ediyor. Ben özellikle aynadan gördüğüm kamyonun yanıma gelmesi için yavaşladım.
Çünkü, geçerken kamyondan sıcak hava geliyor
Kazasız belasız eve ulaştım, park ettim...
Önümüzdeki günlerde yavaş yavaş alıştırmalara başlayacağım...
İlk izlenimlerim:
*Tecrübesiz birisi için vites göstergesi ve devir saati gerekli ama tecrübelendikçe çok elzem değil.
*Disc olmayan frenleri eleştirilmiş ama benim için frenleri yeterli kanımca.
*50' den sonra titreşim ince ince selede ve ayaklarımı gıdıklamaya başlıyor. 70'e kadar devam ediyor. Daha fazla hızlanmadım. Rahatsız edici değil.
*120Kg' yim ve motor kuvveti beni hiç üzmeyecek gibi.
*Honda maraksıyla buluştuğum için mutluyum.
*Kışın motor'a binilmez
*Ne kadar ekmek o kadar köfte
Telaştan güzel fotoğraf yok, yakında inşallah paylaşırım. Renk KIrmızı
Yeniden Merhaba...
Alp...
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:49 ----------
Sizlerin paylaşımlarından çok faydalandığımı ifade etmiştim. Yeniden teşekkür ederim.
Dediğim gibi motorda tecrübesizim, bazı konularda yardımcı olursanız çok sevinirim.
Kısıtlı koşullarım ile mağdur olmamam ve doğru uygulamalarla zamanı verimli kullanabilmem adına cevaplarınıza ihtiyacım var.
1) Satıcıya ikinci plakayı sorduğumda motosikletlerde tek plaka olduğunu öğrenmiş oldum
2) Faturasını ilk ruhsat alınırken emniyet almış. Yani bende fatura yok. Sadece ruhsat var. Bütün noter resmi satış işlemlerini gerçekleştirdik.
Memur olan eski sahibi motoru memleketi başka şehirdeki bayiden almış ve kargo ile Ankara'ya getirmiş. O da tecrübesiz.
Garantiden işlem yaptırmam gerekirse Honda servisi şase numarasından mı garanti durumunu görüyor? Zira dediğim gibi fatura yok...
Arabalarda olduğu gibi garanti kitapçığı gibi bir şeyde yok. Sadece ruhsat.
Garanti kitapçığı olması gerekli miydi? Ne kadar önemli. Mağduriyetim olur mu?
Ankara'daki yetkili servise, bayiye şimdiden sıcağı sıcağına sormam gerekli mi?
3) Titizim ve belgelere önem veririm. Fakat motorun kullanma kılavuzu, bakım kılavuzu vs. gibi bir şeyde verilmemiş. Satıcı güvenilir.
Kullanma kılavuzunu, varsa bakım kılavuzu gibi dökümanları nereden indirebilirim? Veya nereden edinebilirim?
4) Bazı markalarda olduğu gibi, ilk kurulumdan bir süre sonra gevşeyen bir şey vs. ihtimaline karşı bir kontrol, yapılması gereken iş var mı?
5) Motor 420 km'de, yağını kontrol ettim. Mavimsi tertemiz yağ.
Devir saati olmadığı için rodajı nasıl yapmam gerektiğini bilmiyorum. Tarif eder misiniz?
Rodaj bakımı kaç km de? Hangi km' ler arasında nasıl kullanmamı tavsiye edesiniz?
Düşük devirde kullanmak adına; çok hafif çekiş olan mümkün olan en yüksek viteste gazı açarak yürümeye çalışmam motora zarar verirmi?
6) Rodaj zamanında ve rodajdan sonra düzenli olarak şurayı sık, burayı kontrol et gibi tecrübeleriniz var mı?
7) Ankara' da hangi servisi tanırsınız, iyi bilirsiniz?
Selamınızı vs. götürerek refans olarak hangisini, hangi ustayı gösterirsiniz?
8) Rodaj bakımı sırasında nelerin yapılması gerekiyor?
9) Rodaj sonrası yağ değişimleri ne zaman?
Bakım Km' lesi veya önce yılı doldu vs. gibi bir bakım durumu var mı?
10) Hangi bakım zamanında hangi işlerin yapılması gerekiyor.
Mesela, örnek vermek gerekirse, araçlardaki gibi şu km'de trigger değiştir, buji değiştir, buji kablosu değiştir, subap ayarı yaptır vs. gibi bir periodic durum var mı?
11) Arkadaki orjinal demir değişmiş ve top case takılmış. Ben bunu sevmiyorum. Orjinal kısa demiri de verdi sahibi.
Kendim sert top case' i sökerek orijinal demiri takmak istiyorum. Selenin altına gelen demir bağlantılarına ulaşmak için ne yapmam gerekiyor?
Seleyi sökmem gerekiyorsa, nasıl? Tarif eder misiniz lütfen?
12) Heybe çanta kullanmak istiyorum. Tavsiyeniz hangisi olur?
Heybe çantaların ara kuşaklarını gene sele altından geçirebilir miyiz. Nasıl montajını yaparız?
Heybe çanta için yan demirler almam gerekir mi?
13) Yakıt deposu 11 litre denmişti, dimi? Yedek kaç litre?
Yedek deponun dolması için, musluğu yedeğe mi çevirip dolum yapmak gerekiyor?
Yoksa musluk ana depo konumunda iken de yedek gerekli ise doluyor mu?
14) Arka freni bence çok zayıf. Pedal çok aşağıda sertleşiyor. Dozajlamayı iyi yapabileceğime inanıyorum. Kendim fren ayarını yapabilir miyim? Nasıl?
15) Vites'in ucu ayağımın ortasını acıtıyor.
Vites çorabı diye likralı parmak gibi bir ürün buldum. 20 lira isterler. Cimri değilim ama küçücük kumaşa 20 lira vermek ağrıma gitti, almadım. Ayrıca çok da işe yarar gözükmedi?
Kullandığınız, tavsiye ettiğiniz bir yöntem var mı vitesin ayağı acıtmaması için?
Ayrıca, vites benim için çok aşağıda. Ayağımı kolun altına sokmakta zorlanıyorum. Sağlıklı bir şekilde kolu 1.5, 2 cm yukarı nasıl kaldırabilirim?
16) Yanımda alet taşımaktan çekinmem hatta keyif alırım. Tornavida, Yıldız, Kargaburun, izole bant gibi standartlar dışında bu motor için şu numara açık ağız, bu numara lokma, bu numara alyan anahtarı çantanda bulundur gibi bir liste verebilir misiniz?
20)Kullanırken kafamıza o kocama şeyi takmasak olmaz mı?
Cevaplarınız benim için çok değerli. Sabırsızlıkla bekliyorum...
Şimdiden teşekkürler...
Sağlıcakla...
Alp...