Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
05 Şubat 2010, 09:58
#8661
Dün güvenli sürüş teknikleri eğitimine katıldım bilmediğimiz çok şey varmış çok... hayat kurtaran tüm teknikleri bilmekte fayda var arkadaşlar... Biz cadde kullanıcıları sadece arabayı yada motoru kullanıyoruz ama nasıl kullandığımızı bilmiyormuşuz... Kendi adıma konuşuyorum... Herkese tavsiye ediyorum imkanınız varsa mutlaka katılın...
Reklamlar
-
05 Şubat 2010, 11:38
#8662
SAd0 adlı üyeden alıntı
[/COLOR]Ozan, Mehmet inde arka fren sisteminde sorun vardı o cevaplar herhalde kaça yaptırdı hatırlamıyorum tam 200falan diyordu sanki
Abovv..
Yandık valla abi 200tl diye duydum bende ama mecbur alıcaz..
burda bı motorcu 100tlye sıfır takarım dedı ama anlamadım nasıl yapıcak:S
[B]Her beden üzerinde % 5o ölüm ihtimali ; % 5o yaşam ihtimali taşır... [/B][COLOR="Red"][b]!!!!!--HyO--!!!!!:queen:[/b][/COLOR]
-
05 Şubat 2010, 11:48
#8663
challenger25 adlı üyeden alıntı
hava soğutmalı ise yağ radyatörünü niye koymuşlar acep???? haaa dersenki yolda giderken havayla soğuyor ona eyvallah derim
Şimdi bişey diyecektim ama neyse..
Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..
-
05 Şubat 2010, 11:55
#8664
Tahmin ediyordum da bukadar pahalı olacağını hiç tahmin etmiyordum yaw yedek parçalar ateş pahası... bir sinyal 60 TL insafsız adamlar... yazık bize yaw
ozan150zc adlı üyeden alıntı
Abovv..
Yandık valla abi 200tl diye duydum bende ama mecbur alıcaz..
burda bı motorcu 100tlye sıfır takarım dedı ama anlamadım nasıl yapıcak:S
-
05 Şubat 2010, 11:56
#8665
Shorin adlı üyeden alıntı
Dün güvenli sürüş teknikleri eğitimine katıldım bilmediğimiz çok şey varmış çok... hayat kurtaran tüm teknikleri bilmekte fayda var arkadaşlar... Biz cadde kullanıcıları sadece arabayı yada motoru kullanıyoruz ama nasıl kullandığımızı bilmiyormuşuz... Kendi adıma konuşuyorum... Herkese tavsiye ediyorum imkanınız varsa mutlaka katılın...
Deneyimlerini paylaşırsan seviniriz.
-
05 Şubat 2010, 13:13
#8666
bende katılacağım inş yazın bütün kurslara . Dün yine ufak bir kaza sonucu sağ diz kapağımı yaraladım kesinlikle şu aleti düşmeden kullanmayı bütün püf noktalarına kadar öğrenmem lazım
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
05 Şubat 2010, 14:33
#8667
Elbetteki paylaşırım ama her biri okadar önemli olan konuları burada yazarak anlatmak mümkün değil.
Sadece bilmediğim yada bilmediğimiz çok konunun olduğunu söyleyebilirim.
Örnek:
Yanlış : Ön fren kullanma düşersin.
Doğru : Motoru ön fren durdurur!
Yanlış : Panik frende debriyaj çekilmez!
Doğru : Panik frende ilk debriyaj çekilir!
Yanlış : Gideceğin yöne gözlerinle bak!
Doğru : Gideceğin yöne çenenle beraber bak.
Yanlış : Tehlike anında ilk yapman gereken şey hız düşürmek
Doğru : Tehlike anında ilk yapman gereken şey pozisyon almak
Yanlış : Motor kullanmak zor iş.
Doğru : Motor kullanmak kolay, motora hakim olmak zor.
Yanlış : Lastik havalarını her hafta kontrol ediyorum yetmez mi?
Doğru : Lastik havaları her sürüş öncesi kontrol edilmeli!
Yanlış : Motorla sağ viraja girerken yolun-şeridin en sağından girmek gerekir.
Doğru : Sağ viraja soldan girip virajın içine doğru yatırmak gerekir.
gibi...
Aslında aldığım notlardan aklımda kalanların hepsini paylaşmak isterim ama elimden geldiğince yazayım...
Motorda duran bir cisime yada yüzeye 30 km ile vurduğunuzda hayatta kalma şansınız %50 50 ile vurduğunuzda %30 70 km ile vurduğunuzda % 10 70 km üzerinde bir hızla vuruyorsanız.....
Motorda panik fren yapmak nedemektir? Ani durmanız gereken durumlarda (dikkat yavaşlamaktan bahsedilmiyor) önce debriyaj çekilir ardından arka fren kitlenir sonra ön fren progressive şekilde (ezerek) motor en kısa mesafede durdurulur.
Motorların tümü yan ayakta duruduğunda ağırlıklarının dağılımı %50-%50dir. Siz hareket etmeye başladığınız anda ağırlık dağılımı %60 arka %40 ön gibi yayılmaya başlar bu ağırlık dağılımı aslında sizin nasıl sürücü olduğunuzu belirler. Agırlık dağılımını siz gaz ile ayarlarsınız fazla asılırsanız %70-80 arka olur. Motor sürerken en ideal sürüş modu %60 arka % 40 öndür.
Bir diğer konuda görünmez olmamız onu zaten hepimiz yaşayarak görüyoruz. Tecrübe acıdır tecrübe kötü bir eğitmendir o yüzden görünmediğimizi bilelim ve mutlaka defansif sürüş tekniğimizi geliştirelim. Özellikle arabadan sonra motor kullananlar bu konuda kendini geliştirmeli.
Görme ve bakma konusu vardır. Hep en ileriye bakın limit noktasını hep sizinle beraber götürün (limit noktası sizin gördüğünüz en son nokta). Soru viraja uygun hızla mı giriyorum diye sorarsanız en doğru cevap limit noktası eğer yani görüğünüz son noktaya eğer siz yaklaşıyorsanız (yani nokta duruyor siz ona gidiyorsanız) hızlısınız limit noktası ile beraber gidiyorsanız hızınız ideal limit noktası sizden uzaklaşıyorsa artık düzlüge çıktığınızı farz edin işte orada gazlamalısınız...
2 önemli konu var 1-Görüş (bakma anlamında) 2-Yol tutuş
Tekerlerinizin arka ön dahil toplam yere bastığı alan avuç içiniz kadar bir yer... Eğer lastik havanız az yada fazla ise bu alanın değiştiğini bilin. Lastik havası çok önemli ve lastik üreticisinin değil motor üreticisinin manuelde belitrriği değerleri basın. Nitrojeni öneriyorlar ama bulamıyorsanız hava ile takviye yapabilirsiniz denildi eğer nitrojene hava basarsanız üstüne nitrojen basamazsınız tamamen boşaltıp tekrar nitrojen basmalısınız.
Gelelim 0 hatalı sürüşe... Can alıcı nokta burasıydı...
Proses aynen şu şekilde işliyor... Bir tehlike gördünüz neler yapmanız gerekiyor... TEHLİKE VİTESLE HIZLANMA ARASINDA... Önce pozisyon
1. POZİSYON AL
2. HIZ
3. VİTES
4. HIZLANMA
Her sürücünün mutlaka uyması gereken bir konu var...
SÜRÜŞ PLANI
Uzun uzun onuda anlatırım ama şimdi çıkmam gerekiyor.
Umarım faydalı olur...
barisayd adlı üyeden alıntı
Deneyimlerini paylaşırsan seviniriz.
-
05 Şubat 2010, 15:14
#8668
ilhan1154 adlı üyeden alıntı
sen oyle kullanmaya devam et (=
manetın topuzu durmuyormu yapıstırmayı denemedınmı ?
shorin manetin topuzunu kaynattırıver olay bitsin 5 tl ya
-
05 Şubat 2010, 15:37
#8669
yuh
ilhan1154 adlı üyeden alıntı
şaka gıbı fıyatları var egsozun sadece tupu 1900tl (=
fren manetıne 90tl vermekten baska bır yolun yok ancak sınyalı 25-30 tl ye çıkma bulabılırsın ... ben oyle yaptım
arkadaşlar anlamıyorum ya.bizde niye onlara para kazandırıyoruzki sen ben biz sinyali almasak bu fiyatlara ellerinde kalır indırım yaparlar evet bazı parçalarda mecburuz ama alternatifi olan parcaları bence almayalım mesela ben bir sinyale 70 tl yada çıkmasına niye 30 tl vereyim daha önce forumada ekledim üçgen şeffaf sinyal aldım tanesi 3 tl idi sanırım onu takmıstım ve cok daha güzel ve sportif olmustu bence sizde öyle yapın.fren maneti debriyaj maneti vs böyle altenatifi olan şeylere tabi bu benim fikrim uygun uyan başka modellerin kini alırım.
işte bu adresde alternatifler varhttp://www.sahibinden.com/hyosung_sag_siyah_fren_maneti-95WQQaXQQ19921565WQQpXQQdisplayitem?.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:26 ----------
ozan150zc adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar hazır bu yedek parca muhabbetıne gırmısken;
Benim arka fren pompası degısecek sorun var fren tutmuyor Kaça buluruz?
Çıkma bulabılırmıyız Nedir Ne değildir diye bi sorym dedim=)
1-arkadaşım benimde fren pompasında sorun vardı antepde ustam keçelerini vs yeniledi bir poblemim kalmadı cok yumuşaktı ve çok az tutuyordu hidrolikten kacırıyor demişti.
2-başka usta arkadaşımdabu işlemi yapmadan önce başka motorların fren merkezini katabileceklerini uyum sağlayacagını ve fiyat olrak daha uygun olacagını söylemişti.
3-yedek parça konusunda ise www.sahibinden.com bak.şimdi isim ve telefon vermek belki adminlere uymaz bu yüzden vermeyeyim orda muharrem özsoy var arat her parça elinde mevcut. 2, el
-
05 Şubat 2010, 19:25
#8670
arkadaslar merhaba bense sonunda bır turuncu aldım 6 ayda mct ıle 10500 km yaptıktan sonra gt250r aldım motorum 2008 modelş turuncu walla hosuma gıttı motor fakat su anda motorum dısarıda ve ayklıkta duruyor bunun zararı olurmu sureklı ayklıkta durmasının....
-
05 Şubat 2010, 19:26
#8671
shorin verdiğin bilgiler için çok teşekkürler gerçekten önemli bilgiler, bu yazı dizisinin devamını bekliyoruz birde bu kurs kaç para acaba
AZRAİL herzaman artçıdır ona göre kullan, yoksa
-
05 Şubat 2010, 19:33
#8672
-
05 Şubat 2010, 19:34
#8673
[B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:
-
05 Şubat 2010, 19:38
#8674
-
05 Şubat 2010, 22:33
#8675
salih06 adlı üyeden alıntı
arkadaslar merhaba bense sonunda bır turuncu aldım 6 ayda mct ıle 10500 km yaptıktan sonra gt250r aldım motorum 2008 modelş turuncu walla hosuma gıttı motor fakat su anda motorum dısarıda ve ayklıkta duruyor bunun zararı olurmu sureklı ayklıkta durmasının....
kardeş zaten o aparat lastikleri yerden kesmek için yapıldığından bildiğim kadarıyla bir zararı yok bu arada hayırlı olsun Allah kazasız belasız ve trafik cezasız kullanmayı nasip etsin
AZRAİL herzaman artçıdır ona göre kullan, yoksa
-
06 Şubat 2010, 00:54
#8676
Shorin yazdığın bilgiler için teşekkürler. Uğraşıp o kadar yazmışsın. Eline sağlık.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:51 ----------
Salih 06, tekerlerin çok uzun süre yani haftalarca durması tekerin şeklini biraz bozabiliyormuş diye biliyorum. Onun için birkaç günde bir motoru yerinden oynatmakta fayda var.
-
06 Şubat 2010, 01:53
#8677
Arkadaşlar tekrar selam ileri ve güvenli sürüş eğitimi ile ilgili olarak,
Sabah yazdıklarımıda buraya alarak devam etmeye çalışayım. Tüm bahsi geçen konuyu burada anlatmam ne yazıkki mümkün değil ama aklıma gelenleri ve kısa kısa not aldığım konuları buraya yazmaya çalışacağım.
Sadece bilmediğim yada bilmediğimiz çok konunun olduğunu söyleyebilirim.
Örnek:
Yanlış : Ön fren kullanma düşersin.
Doğru : Motoru ön fren durdurur!
Yanlış : Panik frende debriyaj çekilmez!
Doğru : Panik frende ilk debriyaj çekilir!
Yanlış : Gideceğin yöne gözlerinle bak!
Doğru : Gideceğin yöne çenenle beraber bak.
Yanlış : Tehlike anında ilk yapman gereken şey hız düşürmek
Doğru : Tehlike anında ilk yapman gereken şey pozisyon almak
Yanlış : Motor kullanmak zor iş.
Doğru : Motor kullanmak kolay, motora hakim olmak zor.
Yanlış : Lastik havalarını her hafta kontrol ediyorum yetmez mi?
Doğru : Lastik havaları her sürüş öncesi kontrol edilmeli!
Yanlış : Motorla sağ viraja girerken yolun-şeridin en sağından girmek gerekir.
Doğru : Sağ viraja soldan girip virajın içine doğru yatırmak gerekir.
gibi...
Motorda duran bir cisime yada yüzeye 30 km ile vurduğunuzda hayatta kalma şansınız %50, 50 ile vurduğunuzda %30, 70 km ile vurduğunuzda % 10, 70 km üzerinde bir hızla vuruyorsanız.....
Motor belli bir hızdan sonra kendi kendine gidebilen bir araçtır. siz sadece yönlendirirsiniz.
Motorda panik fren yapmak nedemektir? Ani durmanız gereken durumlarda (dikkat yavaşlamaktan bahsedilmiyor) önce debriyaj çekilir ardından arka fren kitlenir sonra ön fren progressive şekilde (ezerek) motor en kısa mesafede durdurulur.
Motorların tümü yan ayakta durduğunda ağırlıklarının dağılımı %50-%50dir. Siz hareket etmeye başladığınız anda ağırlık dağılımı %60 arka, %40 ön gibi yayılmaya başlar bu ağırlık dağılımı aslında sizin nasıl sürücü olduğunuzu belirler. Ağırlık dağılımını siz gaz ile ayarlarsınız fazla asılırsanız %70-80 arka olur. Motor sürerken en ideal sürüş modu %60 arka % 40 öndür.
Bir diğer konuda görünmez olmamız onu zaten hepimiz yaşayarak görüyoruz. Tecrübe acıdır tecrübe kötü bir eğitmendir o yüzden görünmediğimizi bilelim ve mutlaka defansif sürüş tekniğimizi geliştirelim. Özellikle arabadan sonra motor kullananlar bu konuda kendini geliştirmeli.
Viraja girmişseniz hızını bütün viraj boyunca sabit tutmaya çalışın. Eğer virajda acil şekilde durmanız gerekirse yine durma metodunuz debriyaj çekip arka kitlenir ve ön fren progressive şekilde sıkılır.
Çevreden gelecek tehlikeleri heran bekleyin. Sonuçta arabalar etrafına bakarken araba yada büyük araç arayacaktır. İnsanlar neyi ararlarsa onu görürler motor aramadıkları için sizi görmezler. Bilinçsiz körlüge dikkat edin.
Artçı ile biniyorsanız en önemli kural kasklarınız çarpışmamalı...
Nekadar agresif olursanız olun asla en hızlı olamazsınız. Nekadar yumuşak sürerseniz okadar hızlı kullanırsınız motoru... örnek Rossi...
Kontra tekniğini mutlaka öğrenin ve mmutlaka mükemmelleştirmek için çalışın...
Sizin için en büyük yardımcı bir kutu koladır. Tüm alıştırmalarınızda onu kullanın.
Viraj dönerken bir daire çizdiğinizi düşünün 30km hız ile daire etrafında dönerken çizdiğiniz rota ile 40 farklı olacaktır 50 daha geniş bir rota olacaktır. Virajlarda bu dönüşlerin çeyregidir yada belli bir parçasıdır işte o yüzden virajları sabit hızda dönün. Sabir hızda dönebilmeniz için azda olsa gazla haşırneşir olmalısınız.
Görme ve bakma konusu vardı. Hep en ileriye bakın limit noktasını hep sizinle beraber götürün (limit noktası sizin gördüğünüz en son nokta). Soru viraja uygun hızla mı giriyorum diye sorarsanız en doğru cevap limit noktası eğer görüğünüz son noktaya yaklaşıyorsanız (yani nokta duruyor siz ona gidiyorsanız) hızlısınız, limit noktası ile beraber gidiyorsanız hızınız ideal limit noktası sizden uzaklaşıyorsa artık düzlüge çıktığınızı farz edin işte orada gazlamalısınız...
2 önemli konu var 1-Görüş (bakma anlamında) 2-Yol tutuş
Tekerlerinizin arka ön dahil toplam yere bastığı alan avuç içiniz kadar bir yer... Eğer lastik havanız az yada fazla ise bu alanın değiştiğini bilin. Lastik havası çok önemli ve lastik üreticisinin değil motor üreticisinin manuelde belitrriği değerleri basın. Nitrojeni öneriyorlar ama bulamıyorsanız hava ile takviye yapabilirsiniz denildi eğer nitrojene hava basarsanız üstüne nitrojen basamazsınız tamamen boşaltıp tekrar nitrojen basmalısınız.
Gelelim 0 hatalı sürüşe... Can alıcı nokta burasıydı...
Proses aynen şu şekilde işliyor... Bir tehlike gördünüz de neler yapmanız gerekiyor... TEHLİKE aşağıdaki değerlendirmede vitesle hızlanma arasında ... Önce pozisyon
1. POZİSYON AL
2. HIZ
3. VİTES
4. HIZLANMA
Her sürücünün mutlaka uyması gereken bir konu var...
SÜRÜŞ PLANI
Tüm sürücüler motoruna bindiği anda aşağıdakilerini uygularsa riski minimum düzeye indirir ve hatasız şekilde sürüşünü tamamlar.
1.Ne görülüyor?
2.Ne görünmüyor?
3.Ne olması beklenebilir?
4.Hangi tehlikeler daha öncelikli?
5.B planınız nedir?
Umarım faydalı olur...
-
06 Şubat 2010, 02:37
#8678
shorin kardeş ben şu kontra metodunu ve kutu kola olayını anlamadım acaba biraz acarmısın mevzuyu şimdiden teşekkür ederim
AZRAİL herzaman artçıdır ona göre kullan, yoksa
-
06 Şubat 2010, 02:52
#8679
arkadaşlar lütfen bi bakarmısınız? bu motor için adam 2008 model diyor bende 2006 oldugunu yazdım adam hayır 2008 dedi :S sizde bi bakarmısınız?
http://www.sahibinden.com/kazali_ilk...XQQdisplayitem
-
06 Şubat 2010, 02:58
#8680
Serk21 adlı üyeden alıntı
O motorun resmı temsılı bence google kazalı hyosung yazdımda aynı resımde sahıbınden baska bır motor var aynı resımlerı koymus ılanı veren google yazdımız ılandakı motoru 2,600 adam satmıs.altatkı ılana bakarsan anlarsın bende ılgılendım bıraz arastırınca boyle cıktı
http://www.sahibinden.com/bakimli_gt...XQQdisplayitem
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 37 kullanıcı var. (0 üye ve 37 misafir)
Bu Konudaki Etiketler