Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
21 Aralık 2008, 22:25
#901
ii akşamlar beyler. Önceden de dediğim gibi bu motoru almaya karar verdim. Ancak kafamda gene bir sürü tilki var. Kanuniyi de dün yatırdım dizlik yoktu dizi iptal ettik. Motorda pek bişii yok ön mafsal biraz eğildi sanırım. Artçım da vardı arkada neyse buna şükür. Allah kimseye kaza bela vermesin. gelelim mevzuulara motorun ikinci elini alırsam hyosung olduğu için bakım ve yedek parçada sıkıntı çekermiyim. St kanuni olan modeller biraz farklı çünkü mesela tek eksoz siyahı çok hoşuma gitti tek renk hasta oldum. acayip alasım var. Fiyatı 7 400
Sıfırda sissy bar bile yok. Aksesuar içinde birsürü para ayırmak lazım.Dediğim gibi benim bütçemi aşıyo. Asıl önemlisi bu motorun ömrü kaç km dir sizce .. tabi bakıma göre değişir ama genede bi ömrü vardır. ve daha da önemlisi performans git gide düşüyor mu ? O km iken ve 10 000 km den sonra performans değişikliği oldu mu
Bir Tanrım Var Bir Motorum Bu Ankarada Yapyalnızım
Reklamlar
-
21 Aralık 2008, 22:36
#902
iyi akşamlar,ben GV250 yi 22000 de satmıştım ilk günkü performansı,ilk marş süresi,maks. hızı,frenleme,plastik ve krom aksamlar inanın ilk günkü gibiydi.125.000-150.000 km den önce rektefe isteyeceğini hiç sanmıyorum.Serviste 45.000 de gv250 görmüştüm normal bakıma geldiğini söylemişti usta. Normal kullanımda(geziler,uzun yol vs.) yılda 10.000 km yol anca yapılır.Bu da 10 küsür yıl makinenin rektefeye uğramadan rahatca gezebileceğiniz anlamına gelir.Ben Hyosungta parça sıkıntısı çekmediğim için ikinci motorumuda Hysoung düşünüyorum. ST-kanuni ile yapılan anlaşma sonucu bol yedek parça sayesinde hiç parça beklemeden Japonlar kadar meblada parada vermeden bol km ler yapacağız...
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
21 Aralık 2008, 22:39
#903
rektefe denilen şey nasıl yapılıyor? maliyeti çokmu yüksek..
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
21 Aralık 2008, 22:50
#904
otomobillerde olduğu gibi belli bir km den sonra araç, aşınmadan dolayı eski performansını kaybeder,yağ yakmaya başlar ve yakıtı artar.bu durumda rektefe edilmesi şarttır.Komple piston,gömlek,sekman,krank... motorun aşınan parçaları değiştirilmesi gerekir. Bazen satılık ilanlarında "20 yaşında sıfır motor yaptırıldı" şeklinde açıklamalar görürüz bu motor inip rektefeye girdiği anlamına girer.Maliyeti gerçekten yüksektir.Bundan yıllar sonra motorunuz rektefe isterse tutan masraf belkide motorun o yılda ki değeriyle aynı olabilir. Günümüzde çin malı motorlar 350-450 Ytl gibi komik bir parayla rektefe edilebiliyor.Ama çinlilerde 20000-25000 de motor bitiyor.Bunu 100.000 km ye vurursanız yapılan rektefe çinli motorun değerinden fazla olacaktır. Bende motor alırken ömrünü hep düşünürüm ama sırf motor ömrünü düşünerekte motor alınmaz. Bu işler kullanımla alakalıdır.Satılık ilanlarında 93 model, 268.000 de Yamaha Virago gördüm.İlan vidyoluydu ve gördüğüm kadarıyla motor çok diri gürül gürül çalışıyordu..
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
21 Aralık 2008, 23:01
#905
emrah daha öncede sormuştum ama.. benim hoşuma giden 2 motor var sanada söylediğim ve ben 4000 civarında bir gv alabilicem muhtemelen.. bu dediğim 2 motorda 15000 de.. tedirgin oluyorum çokmu fazla diye.. başka hiçbirşeyi kafama takılmıyor ikisininde.. güngören ve pendikteki.. daha sonra senin gv nin 20000 i devirdiğini söyleyince içim rahatladı gerçi.. çünkü alım satım ve aldığım zaman bakım içinde bi miktar para gidicek.. km düşük olsun deyince otomatikman 5000 lirayı geçiyor..
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
21 Aralık 2008, 23:32
#906
Koray temiz bakıldıktan sonra km.ye çok fazla takılma bence. Benim motorda ben aldığımda 12000 km.de sayılırdı. Şimdi 1400'i geçtim yani demem o ki iyi bakılmışsa km.den korkma. Hatta Bostancıda bir GV daha bakmıştım almadan önce, adam fuardan almış 24000 km.deydi ama motordan pek anlamadığım için yanaşmadım o zaman.
Yarın dediğin gibi yağmur yağacak motorla gelmeyeyim ben, sen akşam gelirsen Carrefoura bende bir şekilde gelirim oturur sohbet ederiz. Beni bir yerden almana gerek yok bana yakın zaten gelirim ben. Dönüşte bırakırsın beni orda da motoru gösteririm.
-
21 Aralık 2008, 23:42
#907
tamam anlaştık orhan.. benimde içim rahat etti şimdi.. yarın öğlen, saat için telefonlaşırız..
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
21 Aralık 2008, 23:48
#908
Koray abi 15.000 kmyi kafana takma temiz olduktan sonra. 2000 km de yatak saran adamlar var.Yağına,bakımına iyi bakmışsa neden alınmasın ki!!
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
21 Aralık 2008, 23:53
#909
Tamam Koray yarın öğlen konuşuruz. Yada ben siteyi ara ara gün içinde kontrol ediyorum özeldende mesaj atabilirsin.
-
21 Aralık 2008, 23:55
#910
teşekkür ettim içim rahatladı.. çok km diye rahat rahat hayal bile kuramıyordum pendikteki çok güzel görünüyor umarım orhanla gidip baktığımızdada temiz çıkar..
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
22 Aralık 2008, 00:05
#911
Arkadaşlar bence km den ziyade rodajın nasıl yapıldığı ve periyodik yağ değişimleri.. Sonuçta bu teknolojide 250cc lik motorların en az 100000 km yapması gerekir. Sonuçta kötü yağ kullanımı geç yağ değişimleri, red line kullanımı , muhakkak mekanik parçaları aşındıracaktır. Aşınan bu parçalar motor torkunu düşürecektir. Bunu anlamanın zor olduğunu düşünmekteyim. Sadece çok iyi bir usta yada binici ve o motoru tanımak koşulu ile anlayabilir... Mesela 15 HP lık motora binen birisi 30 HP lık kötü kullanımlı bir GV ye test amacı ile binse ve bu GV 15 HP aşınmadan dolayı güç üretse GV nin normal olduğunu iddia edebilir. Demem o ki; hem o marka motoru bilecek hemde iyi mekanikçi olacak sonuçta bu mekanik parça.. Piston, yatak, krank.. Yağ markası bile çok önemli..
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
22 Aralık 2008, 00:16
#912
benim 2000 model bir hyundaim var.. aldıgımda 20000 deydi. tertemizdi.. arabadanda öyle çok iyi anlayan biri degilim fakat, kötü bir hyundai kullansam onda bir tuhaflık oldugunu anlarım.. yani en azından normalinden farklı diyebilirim.. gv yi almaya giderken muhtemelen yanımda orhan olacak(sagolsun gelirim dedi) bence o bi tur atsa tuhaf bişey olup olmadıgını anlar.. çünkü normalinin nasıl hissettirdiğini biliyor.. tabi sizlerde öyle.. yoksa bu saçma bir düşüncemi?
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
22 Aralık 2008, 00:27
#913
Koray dediğim gibi müsait olursam kesinlikle gelirim seninle motora bakmaya. Elimden geldiğincede anlamaya çalışırım motordan. Biliyorsunuz bu GV benim hayatımdaki ilk motorum, kendi motorumdan başkada GV kullanmadım. Ama önemli bir problemi olsa ben bile kullandığımda anlaşılır sanırım. Buradaki motordan ve mekanikten anlayan deneyimli arkadaşlar daha iyi bilirler tabi.
-
22 Aralık 2008, 00:53
#914
orhan açıkçası benim pendikteki motora içim gidiyor.. 15000 de 4450 istiyor.. hem bana yakın (getirmesi falan) hem sana yakın (taa karşılara kadar senide yormamak için) eğer bide temiz çıkarsa içime sine sine ve kolay bi şekilde alır getiririz seninle.. mekanikten anlayan arkadaşlar derken gösterebileceğimiz senin tanıdığın insanlar var anlamındaysa bu dahada süper olur.. pazarlık yapıp 4 e düşürebilsek.. daha ne ister bu çocuk (sahibindende pendik fiyatı düşürdük diyo) hergün 100 kere bakıyorum en az.. ama hayırlısı tabi.. ben bide bişey sorucam; rodaj ne demek? okuduğum ve anladığım kadarıyla motor yeniykem belli bir hızı geçmemek anlamında.. yada kademeli bir şekilde hızlanma.. tam olarak nedir detaylı bir bilgi verirmisiniz?
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
22 Aralık 2008, 03:10
#915
uyumadan cevap vereyim abi ) Rodaj silindir,gömlek ,yatak ve pistonun bir birine alışma dönemidir.En riskli zamandır motorda.Fazla sıkıştıramalar,ani kalkışlar,yüksek hız,parçaların en fazla aşındığı bu dönemde dikkatli olmayı gerektirir.İlk yağ değişimlerinde yağı elimize alıp ovuşturduğumuzda küçük metal parçacıkları gelir.Talaş gibi görünütüsü vardır.Bu parçaların birbirine alışmasından kaynaklanan bi durumdur. bir müddet sonra parçalar birbirine alışır ve rodaj sona erer.(bu dönemde her yağ değişiminde filtrenin değişmeside çok önemlidir.)rodaj sonunda motordan istediğiniz verimi almak için gazlayabilirsiniz.Ayrıca motorun sığ kalmaması için belli aralıklarla kısa süreliğine yüksek devirlere çıkıp ardından kompresöre alıp teker teker vites küçültmekte ustalar tarafından tavsiye edilir.
Haftanızın iyi geçmesi dileğiyle...
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
22 Aralık 2008, 09:26
#916
Mrock gayet güzel açıklamış rodajı. Ekleyecek birşey yok
Koray aslında benimde öyle tanıdık bildiğim yok ama Kartal Sanayide Altan Motor var kendileri motordan çok iyi anlıyorlar, motoru istersen birde oraya gösterebiliriz. Ben motoru aldığımda oraya götürüp bakımını yaptırmıştım. İnşallah sanada şöyle güzel temiz bir GV buluruzda, sende ermiş olursun muradına
-
22 Aralık 2008, 14:12
#917
emrah ve selka siz iki teker kullanma klavuzu gibisiniz süpersiniz ya.. her soruya anında açıklama teşekkür ederim.. e tabi bu açıklamaların ayvalıkta BALIKlı bir teşekkürüde olacaktır
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
22 Aralık 2008, 15:15
#918
koray naber?ne yaptın?gittiniz mi orhan'la motor bakmayA?pendik'te karar kıldın galiba?
arkadaşlar bu arada gv 250 nin Türkçe kullanım klavuzunu ve servis kitapçığını soft ortamda bulabileceğim bir yer var mı?
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
22 Aralık 2008, 19:04
#919
YÖRÜK adlı üyeden alıntı
koray naber?ne yaptın?gittiniz mi orhan'la motor bakmayA?pendik'te karar kıldın galiba?
arkadaşlar bu arada gv 250 nin Türkçe kullanım klavuzunu ve servis kitapçığını soft ortamda bulabileceğim bir yer var mı?
çoğaltıp kargoyla adrese gönderebilirm veya taratıpta olabilir farketmez.Çok yararlı bir klavuz.Nasıl yağ değişeceğinden,fren,debriyaj ayarlarına,doğru kullanım ipuçlarına kadar faydalı bir GV250 kitapçığı...
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
22 Aralık 2008, 19:30
#920
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler