Durduk yere motosikletim daha az yakmaya başladı ne iş ?
-
Normalde 100km de 4.5-5 litre arası yakan 2006 model bir Regal im var 8500km de. Egsozları tamamen açık bu nedenle yakıt tüketimi fazla biliyorum. Ancak nedense bu aralar 4 litre civarına indi yakıt tüketimi. Kullanım tarzım değişmedi, lastiklerim değişmedi sadece yeni zincir takıldı O ring li. Bunun da yakıt tüketimini azaltacağını hiç zannetmiyorum. Ne oldu da düştü bu tüketim, fikri olan var mı ?
YOU WILL NEVER WALK ALONE
Reklamlar
-
Yakıtımı değiştirdin abi?
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
Valla genelde evime yakın olan bir Total istasyonu var oradan alırım yakıtı ama....
YOU WILL NEVER WALK ALONE
-
valla Motosiklette bilmem ama bisikletimde zinciri değiştirince yada yağlayınca acayip derecede kolay pedal atıyodum bence olay bu olabilir yada daha önceki ölçümünüz yanlış...
-
bi çekiş kaybı var mı?
motor karbüratörlü mü? genelde karbüratörden sonraki motorla olan bağlantılarda bir delik yada hava kaçağı olduğunda, motora havanın bi kısmı karbüratörden geçmeden gittiği için yakıtta azalma, aynı zamanda performansta da düşüş olur.
-
Atahualpa adlı üyeden alıntı
Normalde 100km de 4.5-5 litre arası yakan 2006 model bir Regal im var 8500km de. Egsozları tamamen açık bu nedenle yakıt tüketimi fazla biliyorum. Ancak nedense bu aralar 4 litre civarına indi yakıt tüketimi. Kullanım tarzım değişmedi, lastiklerim değişmedi sadece yeni zincir takıldı O ring li. Bunun da yakıt tüketimini azaltacağını hiç zannetmiyorum. Ne oldu da düştü bu tüketim, fikri olan var mı ?
bence regal imana gelmiştir
şaka bir yana şehir içi 3.5 - 4 litre tüketiyor benim ki şehir dışı rekorum 2.7 - 2.8 litre civarı ama genelde sakin kullanıyorum
İkincilik kaybedenler içindir...
-
Atahualpa adlı üyeden alıntı
Valla genelde evime yakın olan bir Total istasyonu var oradan alırım yakıtı ama....
Bende 91 model bi transalp vardı.
Eskiden Türk Petrolden alırdım,
Daha sonra Shell BP gibi istasyonlar yaygınlaşmaya başlayınca benzinciyi değiştirdim.
100 Kmh'de 0,8 lt gibi farklar çıkmaya başlamıştı.
Veya farklı oktanlarda benzinmi almıştım.
Geçmiş zaman valla tam hatırlamıyorum.
Ama yakıtla alakalı olarak yaklaşık 1 LT kadar düşüş yaşamıştım.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
97 ile 95 oktan arasında belirgin fark oluyo abi hava sıcaklığıda acayip fark ediyor hava soğudukça daha az yakar
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
-
Performans da da bir düşüklük yok, biraz şehir dışı yaptım hafta sonu. Otobandan gittim bir süre yaldır yaldır 120 sabit. E ara hızlanmalar aynı, kalkış iyi. Ölçümde hata yok yaptığım kilometre belli aldığım yakıt belli. Dur bakalım aynı istasyondan kastırayım bir süre.
@Haydar Bıçak
Sen nasıl o kadar az yakıyorsun yahu ? 500Km gidersin bir depo ile şehir dışında o tüketimle. Kaç model senin motor? Egsozların orjinal mi bir de?
@Otopsici
97 oktan mı verdi acaba adam bana kazara ben farkında olmadan. Bir de hava ciddi soğuk bu aralar izmir de. Çok ciddi ayaz var sürekli
YOU WILL NEVER WALK ALONE
-
motorun sıkıştırma oranına bakmak lazım. genelde 10:1 in üstünde ise 97, 10:1'in altında ise 95 daha iyi olması lazım bildiğim kadarı ile. oktan bakımından
-
Atahualpa adlı üyeden alıntı
Normalde 100km de 4.5-5 litre arası yakan 2006 model bir Regal im var 8500km de. Egsozları tamamen açık bu nedenle yakıt tüketimi fazla biliyorum. Ancak nedense bu aralar 4 litre civarına indi yakıt tüketimi. Kullanım tarzım değişmedi, lastiklerim değişmedi sadece yeni zincir takıldı O ring li. Bunun da yakıt tüketimini azaltacağını hiç zannetmiyorum. Ne oldu da düştü bu tüketim, fikri olan var mı ?
o derece etki eder mi bilmiyorum ama yine de zincir-dişli olayını hafife almamak lazım... havalar soğuk olduğu için farkeder mi acaba? pek zannetmiyorum ama soğuk havada az yakma gibi bir durum olmuş olabilir mi?
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
-
otopsici adlı üyeden alıntı
97 ile 95 oktan arasında belirgin fark oluyo abi hava sıcaklığıda acayip fark ediyor hava soğudukça daha az yakar
Soğuk havada verim hadisesi doğru, F1 takımları birkaç sene öncesine kadar soğutarak kullanıyordu yakıtkarı, sanırım verimi ve/veya performansı cüzzi olarak arttırıyordu bunu yapmak. Daha sonra yasaklandı nedenini tam bilemiyorum.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
motosiklet 2006 model ama benden önceki sahibi motor ve şanzumanı sıfırlamış toplam kilometre 25.000
19000 de sıfırlanmış
egzozlardan susturucu çıkartılmış dün akşam Alper_Tim söyledi onuda ama hepsi değil sanırım çünkü çok ses çıkmıyor
ben 20 ve katlarında vites değiştiriyorum arada artçımda oluyor ama çok nadir gaza gelirim trafikle beraber hızlanırım
kısaca sakin kullanıyorum motoru bağırtmıyorum ve motoru ısıtmadan yola çıkmıyorum
---------- Post added at 00:14 ---------- Previous post was at 00:11 ----------
soğuk hava sıcak hava meselesini ben açıklıyım
hava soğuk olunca hacmi küçülüyor birim hacime düşen oksijen miktarı artıyor
motora ne kadar çok oksijenli hava girerse yanma o kadar iyi oluyor
hava ısınınca hacmi artıyor birim hacimdeki oksijen azalıyor bunun sonucunda alınan havada daha az oksijen oluyor ve yanma nispeten kötüleşiyor
1.7 renault flash marka arabama havayı soğutup sıkıştıran bir düzenek eklemiştik sonuç muhteşemdi
İkincilik kaybedenler içindir...
-
Shrieker adlı üyeden alıntı
Soğuk havada verim hadisesi doğru, F1 takımları birkaç sene öncesine kadar soğutarak kullanıyordu yakıtkarı, sanırım verimi ve/veya performansı cüzzi olarak arttırıyordu bunu yapmak. Daha sonra yasaklandı nedenini tam bilemiyorum.
soğuk havalarda, yakıttan ziyade, hava soğuduğu için yoğunlaşıyor. yani normalde 250cc motora, yaz günlerinde 200 cc hava dolarken kış günlerinde 300 - 350 cc yoğunlukta hava girebiliyor. ama karbüratörden akan havanın yoğunluğu artsa da hacmi aynı kalıyor.
bi nevi turbo etkisi
-
Valla ben de bunların hepsini yapıyorum. Benim motoru da ben 3.500km de aldım ( Ahırdan çıkardım yatırmış ilk sahibi) bundan tam 11 ay önce, 8500 e getirdim 11 ay da. Egsoz susturucuları tamamen çıkarılmış ben almadan. Yakıt tüketimi de yukarıda yazdığım gibi hep. Ama teknik verileri incelediğimde de hep fabrika değerleri benim yaktığım kadar görünüyor. Çok iyi seninki. Düz yolda gördüğün maksimum sürat nedir ? Fabrika verileri 110km diyor buna mesela
YOU WILL NEVER WALK ALONE
-
Fakir karışım oluyordur.
-
Atahualpa adlı üyeden alıntı
Valla ben de bunların hepsini yapıyorum. Benim motoru da ben 3.500km de aldım ( Ahırdan çıkardım yatırmış ilk sahibi) bundan tam 11 ay önce 8500 e getirdim. Egsoz susturucuları tamamen çıkarılmış ben almadan. Yakıt tüketimi de yukarıda yazdığım gibi hep. Ama teknik verileri incelediğimde de hep fabrika değerleri benim yaktığım kadar görünüyor. Çok iyi seninki. Düz yolda gördüğüm maksimum sürat nedir ? Fabrika verileri 110km diyor buna mesela
ne zaman son hız denemesi yapsam kıyamıyorum motora 120 de bırakıyorum
geçenlerde rutin 2000 bakımında yağ, hava filtresi, buji değiştirdim 125 yaptı ama aynalarda titreşimden birşey göremedim bıraktım bende
devam etsem 130 başkasının motoru olsa 135 yapardım heralde
İkincilik kaybedenler içindir...
-
Bundan bir %10 düşelim hata payı olarak 122 falan eder. E normal o zaman benim alet de Gps ölçümlerinde bu kadar görüyor. Hoş bir sübap ayarına gireceğim yakın zamanda bir de o zaman bakmak lazım tüketime. Sağolun arkadaşlar.
YOU WILL NEVER WALK ALONE
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)