Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Sert Fren Sonrasında Motor Düşer

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Yine bir Japon - İngiliz sistemi tartışmasına hoş geldik. Arkadaş bu iş bu kadar zor değil. Hepimiz motosiklet kullanıyoruz. Tek yapmamız gereken düz bir yolda aynı hız, aynı noktada debriyajlı ve debriyajsız fren yapıp durduğumuz yerlere bakmak. Hangisi kısaysa onu uygulamaya devam ederiz. 30 la yaptığımız frende anlama imkanımız fazla olmayacaktır o yüzden 70 le denemenizi tavsiye ederim. (Bu arada daha önce frenleme çalışmaları yaptığınızı ve düz bir zeminde motosikletinizi devirmeden acil fren yapabildiğinizi varsayıyorum. İlk kez deneyecekseniz lütfen bir kontrol eğitimi almadan denemeyiniz. )

    Asıl konu panik fren (ben daha çok acil fren diyorum) anında yanlışlıkla gaz açma vs. durumlarına karşı motor gücünü devreden çıkarmak olmalı bence. Ben bu yüzden alışkanlık edinmeye çalışıp durmak için yaptığım tüm frenlemelerde debriyaj kullanırım. Alışkanlık yapmazsanız acil durumda aklınıza gelip gelip çekmek isteseniz bile çekemezsiniz.
    Gökhan YAŞDAL


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1-İleriye bakarak yapılan arka frende motorun mekanik bir problemi yok ise ip gibi dümdüz gider. (Bunu defalarca denedik tersini iddia edenler hep kaybetti)

    2- Son ana kadar frene devam etmeli , yönlendirmeye başlamadan evvel frenleri tamamen bırakmalısın yoksa yönlenmez. Bu durumla ilgili daha önce başlık açmıştım oradan alıntı yapıyorum iyice okumalısın.
    Teşekkür ederim. Ben arka teker üzerinde biraz daha frenleme çalışayım en iyisi... Kitlendiği zaman hafiften gezintiye çıkıyor gibi, belki benden kaynaklıdır...
    #sürenadam

  3. #43
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka tekerde güç olan motor daima dengede durma eğilimindedir.
    Teorik olarak tam doğru bir ifade değil sevgili kardeşim. Tekerlekleri dönmekte olan motor dengede durma eğilimindedir, dersek tam olarak doğru söylemiş oluruz. Tekerleğe güç iletilmekte olup olmaması önemli değildir... Fiziksel açıklamasını öğrenmek istersen jiroskobik efekt ve açısal momentum konularını araştırabilirsin.



    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine bir Japon - İngiliz sistemi tartışmasına hoş geldik. Arkadaş bu iş bu kadar zor değil. Hepimiz motosiklet kullanıyoruz. Tek yapmamız gereken düz bir yolda aynı hız, aynı noktada debriyajlı ve debriyajsız fren yapıp durduğumuz yerlere bakmak. Hangisi kısaysa onu uygulamaya devam ederiz. 30 la yaptığımız frende anlama imkanımız fazla olmayacaktır o yüzden 70 le denemenizi tavsiye ederim. (Bu arada daha önce frenleme çalışmaları yaptığınızı ve düz bir zeminde motosikletinizi devirmeden acil fren yapabildiğinizi varsayıyorum. İlk kez deneyecekseniz lütfen bir kontrol eğitimi almadan denemeyiniz. )

    Asıl konu panik fren (ben daha çok acil fren diyorum) anında yanlışlıkla gaz açma vs. durumlarına karşı motor gücünü devreden çıkarmak olmalı bence. Ben bu yüzden alışkanlık edinmeye çalışıp durmak için yaptığım tüm frenlemelerde debriyaj kullanırım. Alışkanlık yapmazsanız acil durumda aklınıza gelip gelip çekmek isteseniz bile çekemezsiniz.
    Mühendisçeden Türkçeye çevireyim: Nasıl alıştıysanız ve en iyi nasıl yapıyorsanız öyle yapın... Demiş
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)