Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

yokuş aşağı viraj

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    herkese iyi akşamlar;

    motor tecrübem çok az..sadece temel eğitimi iyi bir hocadan aldım ve yol tecrübem de çok az...en çok dikkat edilmesi gereken yerler virajlar..eyvallah, okuyoruz teoriğini pratiğini çalışıyoruz...hızı sabit tutmaya falan çalışıyoruz, fren kullanmıyoruz vs...bütün anlatımlar düz yola göre yapılmış, biri de anlatmamış ki yokuş nasıl inilir, motor freniyle mi yoksa normal frenle mi? hadi onu geçtik yokuş aşağı giderken işin içine virajlar girince ne yapcaz...?

    eymir e ilk defa indiğimde baya bi tırsmıştım açıkçası...

    açıklamalarda bulunursanız sevinirim...cruiser kullanıcısıyım...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese iyi akşamlar;

    motor tecrübem çok az..sadece temel eğitimi iyi bir hocadan aldım ve yol tecrübem de çok az...en çok dikkat edilmesi gereken yerler virajlar..eyvallah, okuyoruz teoriğini pratiğini çalışıyoruz...hızı sabit tutmaya falan çalışıyoruz, fren kullanmıyoruz vs...bütün anlatımlar düz yola göre yapılmış, biri de anlatmamış ki yokuş nasıl inilir, motor freniyle mi yoksa normal frenle mi? hadi onu geçtik yokuş aşağı giderken işin içine virajlar girince ne yapcaz...?

    eymir e ilk defa indiğimde baya bi tırsmıştım açıkçası...

    açıklamalarda bulunursanız sevinirim...cruiser kullanıcısıyım...
    yolu bil bilme mümkün oldugu kadar yavaş dönmeye çalış.... virajda karsına ne cıkacagı belli olmaz...yagmur yagmıstır kumu çakılı yola sermiştir.... herşeye hazırlıklı olmak lazım ve kısaca mümkün oldugu kadar yavaş dönmek lazım....

  3. #3
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    benimde korktuğum bir konu
    güzel noktaya değinmişsiniz

  4. #4
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese iyi akşamlar;

    motor tecrübem çok az..sadece temel eğitimi iyi bir hocadan aldım ve yol tecrübem de çok az...en çok dikkat edilmesi gereken yerler virajlar..eyvallah, okuyoruz teoriğini pratiğini çalışıyoruz...hızı sabit tutmaya falan çalışıyoruz, fren kullanmıyoruz vs...bütün anlatımlar düz yola göre yapılmış, biri de anlatmamış ki yokuş nasıl inilir, motor freniyle mi yoksa normal frenle mi? hadi onu geçtik yokuş aşağı giderken işin içine virajlar girince ne yapcaz...?

    eymir e ilk defa indiğimde baya bi tırsmıştım açıkçası...

    açıklamalarda bulunursanız sevinirim...cruiser kullanıcısıyım...
    Özelden adını ve telefonunu yazarsan yardımcı olabileceğimi düşünüyorum ..

    Sevgiler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  5. #5
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    mesaj attım oocan hocam

  6. #6
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Merhabalar..

    Bu yaz CBF150 ile arkamda babamla beğendik gezisi yapmıştık (yazlık igneada'da) orada sislioba diye bi köy var oraya pek kullanılmayan bi yoldan gitmiştik (dönerken öğrendik tabi bunu ) neyse.. Bu yol yumuşak basılmış toprak ve tamamen bayır aşağı virajlardan oluşan ormanın göbeği bi yoldu o kadar ki navigasyon bile sinyal bulamiyordu.. Bütün yolu 2. Viteste sürekli arka freni pompalama hareketi yaparak inmiştim sağ ayağım resmen kasılmıştı gaz neredeyse hiç vermiyodum ksandigi devir yetiyodu.. Devirin arttığı yerlerde 3 e filan atıyordum ama zevkliydi yani.. Asfalt hakkında sadece bayır yukarı çıktım
    Tam endurocu havasında hissetmiştim kendimi ama alitimizdaki motor CBF150 ydi ah bi Transalpimiz olsa.. Tadından yenmez vallahi..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  7. #7
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Daha bugün bu sorunun cevabını başka bir başlığa yazmıştım , alıntı yapıyorum ...

    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok basit bir şey yapacaksın ,

    VİTES DÜŞECEKSİN

    Nereye kadar dediğini duyar gibiyim , devir saatin ortanın yukarısında kalacak şekilde makul bir sürate düşene kadar vites düşeceksin o dik yokuştan gaz keserek değil zaman zaman gaz vermeni gerektirecek kadar yüksek kompresyonla inecek , aşağı indiğinde bunun çok keyifli olduğunu görüp çıkıp tekrar ineceksin.

    Aman abi ne yaptın o devirle inersem motor aşınır , ısınır , bozulur , çok bağırır v.b. gibi birşeyler söylemeye çalışan olursa fena yaparım , o devirler motorun en verimli ve rahat çalıştığı devirlerdir. Makinalarımız tam o devirlerde çalışmak için tasarlanmıştır .

    Sevgilerimle


    ---------- Post added at 01:37 ---------- Previous post was at 01:34 ----------

    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mesaj attım oocan hocam
    herhangi birşey gelmedi ...
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  8. #8
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha bugün bu sorunun cevabını başka bir başlığa yazmıştım , alıntı yapıyorum ...
    bi konu hortlattım nerelere geldi bee....
    motor kullanmayı bilmeyen adam zaten düz yoldada gidemez...
    motorunu seven insanda rampa inerken ne yüksek devirde bar bar bagırtır nede düşük vitesde motoru zorlar...
    rampayı ineceği hıza uygun vitesde ve devirde iner....
    saygılar -sevgıler- kazasız belasız sürüşler dilerim...

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    tvs apache rtr150 gri (2011)
    kendi doğru bildiğimi ve kullandığımı anlatayım eğer yanlış ise ustalardan birisi yanlışları izah eder.

    yokuş yukarı virajlarda genelde fren kullanmayız gaz keser virajın içinde gazı sabit tutar ve çıkışa doğru açarız. bu yokuş yukarı çıkarken kolaydır. ama yokuş aşağı inerken düzlükte olsa gazı çok açmam. motor hızını 60-65 civarında tutacak olan 3. vitese alır hızımı bu perde de sabit tutarım. virajlara yaklaştığımda normal fren kullanmam gerekiyor ise eğer freni mi yapar virajın içinde gazı çok açmadan mümkünse sadece arka tekerin boşta dönmesini engelleyecek kadar gaz açarım. zaten motor bu süre zarfında yokuş aşağı indiği için virajdan hızlanarak çıkacaktır. ama oldu ya viraj uzadı yokuş dik ve motor gereğinden fazla hızlandı ise eğer mümkün olduğu kadar hafif bir şekilde gazı kapatır hafifçe arka freni kullanır hızı istediğim seviyeye indirir indirmez yine tekerin boşta dönmemesi için çok hafif gaz açarım.

    bi yanlışım yada eksik varsa bende düzeltmiş olurum hatamı.

  10. #10
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı ekremz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi doğru bildiğimi ve kullandığımı anlatayım eğer yanlış ise ustalardan birisi yanlışları izah eder.

    yokuş yukarı virajlarda genelde fren kullanmayız gaz keser virajın içinde gazı sabit tutar ve çıkışa doğru açarız. bu yokuş yukarı çıkarken kolaydır. ama yokuş aşağı inerken düzlükte olsa gazı çok açmam. motor hızını 60-65 civarında tutacak olan 3. vitese alır hızımı bu perde de sabit tutarım. virajlara yaklaştığımda normal fren kullanmam gerekiyor ise eğer freni mi yapar virajın içinde gazı çok açmadan mümkünse sadece arka tekerin boşta dönmesini engelleyecek kadar gaz açarım. zaten motor bu süre zarfında yokuş aşağı indiği için virajdan hızlanarak çıkacaktır. ama oldu ya viraj uzadı yokuş dik ve motor gereğinden fazla hızlandı ise eğer mümkün olduğu kadar hafif bir şekilde gazı kapatır hafifçe arka freni kullanır hızı istediğim seviyeye indirir indirmez yine tekerin boşta dönmemesi için çok hafif gaz açarım.

    bi yanlışım yada eksik varsa bende düzeltmiş olurum hatamı.
    Aman hocam ne yaptın sen. Bu tür tanımlar yapılırken asla sayısal değer verilmez , yarın öbür gün millet 30 ile dönülmesi gereken viraja 3. vites 65 ile dalar haberin olsun .

    Lütfen bu tür şeylere özen gösterelim.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  11. #11
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özelden adını ve telefonunu yazarsan yardımcı olabileceğimi düşünüyorum ..

    Sevgiler
    Ben de özel mesaj attim.
    Ama kime attigimi hatirlamiyom kafam gûzel.
    Burayada yaz bari de telef olmasin mesaj.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #12
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı ekremz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi doğru bildiğimi ve kullandığımı anlatayım eğer yanlış ise ustalardan birisi yanlışları izah eder.

    motor hızını 60-65 civarında tutacak olan 3. vitese alır hızımı bu perde de sabit tutarım.

    bi yanlışım yada eksik varsa bende düzeltmiş olurum hatamı.
    üstad eymir e inerken 60-65 ne demek ya)

  13. #13
    Carbon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yol verdim gitti.
    Vitesliler için anlatılmış scooterlar için nasıl olur peki?

    Yokuş aşağı başlangıcında hızı düşürüp varyatörü boşa geçirip sallanmalı mı yoksa normal şekilde devirli mi? Okan hocam...

  14. #14
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de özel mesaj attim.
    Ama kime attigimi hatirlamiyom kafam gûzel.
    Burayada yaz bari de telef olmasin mesaj.
    Yarasın güzel kardeşim , bir dublede benim için götür.

    Yarın Zarko oralarda Rakıya su katanlarıda içeri atacakmış

    ---------- Post added at 01:56 ---------- Previous post was at 01:54 ----------

    Alıntı Carbon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesliler için anlatılmış scooterlar için nasıl olur peki?

    Yokuş aşağı başlangıcında hızı düşürüp varyatörü boşa geçirip sallanmalı mı yoksa normal şekilde devirli mi? Okan hocam...
    Hiçbir motor boşta inmemeli vitesli veya varyatörlü farketmez , kontrol daima elinizin altında olmalı.

    Ayrıca Eskişehirde Bademlikten başka yerde doğru dürüst yokuşmu var sanki , sen bildiğin gibi gidebilirsin
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    tvs apache rtr150 gri (2011)
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aman hocam ne yaptın sen. Bu tür tanımlar yapılırken asla sayısal değer verilmez , yarın öbür gün millet 30 ile dönülmesi gereken viraja 3. vites 65 ile dalar haberin olsun .

    Lütfen bu tür şeylere özen gösterelim.
    haklısınız özür dilerim biraz anlatım eksikliği olmuş. orada verdiğim hız aralığı yokuş aşağı inerken virajlar arasındaki düzlüklerde çıkacağım maksimum hız. viraja yaklaştığımda tabiki viraja girmeden virajın gerektirdiği hıza düşene kadar frenleme yapıp hızımı virajın gerektirdiği hızda viraja girerim. vites olarak, kullandığım motorum 3. vites de çok geniş bir perdeyi uygun tork ile kullanabilmeyi sağladığı için tercih ederim. bu motordan motora farklılıkta gösterecektir tabiki. daha yüksek cc li motorlar için daha uygun olacak olan 2. vites olabilir sanırım.

  16. #16
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Carbon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesliler için anlatılmış scooterlar için nasıl olur peki?

    Yokuş aşağı başlangıcında hızı düşürüp varyatörü boşa geçirip sallanmalı mı yoksa normal şekilde devirli mi? Okan hocam...

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    tvs apache rtr150 gri (2011)
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad eymir e inerken 60-65 ne demek ya)
    o verdiğim sürat virajın içindeki sürat değildir. anlatım eksikliği için özür dilerim. o verilen sürat virajların arasındaki düzlüklerde bile çıkacağım azami hızdır. viraja girmeden tabiki gereken freni yapıp viraj hızına (gerekiyorsa 25-30 km) düşülecektir.

  18. #18
    Carbon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yol verdim gitti.
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Hiçbir motor boşta inmemeli vitesli veya varyatörlü farketmez , kontrol daima elinizin altında olmalı.

    Ayrıca Eskişehirde Bademlikten başka yerde doğru dürüst yokuşmu var sanki , sen bildiğin gibi gidebilirsin
    Muttalip-Mihalgazi-Sarıcakaya hattına yolun düşerse 100 km boyunca virajın da uçurumun da yokuşun da hasını görebilirsin.

    Genel olarak düzlük bir yerleşim ama benim sürekli şehir içinde olduğumu kim söyledi...

  19. #19
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    rampa aşşağıya viraj almanın teoriği falan bilmem yolun durumuna göre ayarlarım kendimi hızımı oturuş pozisyonu nu basar giderim bu yaz kartependen aşşağıya indim 25 km hayatımda bu kadar zevkli bi 25 km yapmamıştım önümüzdeki yılı sabırsızlıkla çekiyorum moto kross yarşları olur izlemeye giderim dönüşte de gene aynı tatlı virajlar aman allahım sabahlar olmasın
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  20. #20
    Carbon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yol verdim gitti.
    Çanakkalede kuryede çalışırken scooterı yokuş aşağı boşta sallandırmak gayet zevk aldığım bir olaydı.Motor zaten hafif, frenler de iyi manevrada yada ani frende bana bir kayıp yaşatmıyordu.Vitese alırsan eğime göre belli bir hızda kalıyor ve trafik de aktığından sürekli gaz açıp fren yapmak gerekiyor.Heleki otomatiklerde yokuş aşağı gaz açmak çok tehlikeli bir hareket.

    Dediğim rotada ise hiç boşa almadım.Çünkü dibime yanaşan bir araba yoktu.Motor dik konumdayken ön fren, viraja başlayıp motoru yatırmaya başladığım anda ise önü bırakıp sadece arkayı kullandım.Sanırım en doğru hareket bu...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)