Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

600'lükten 1000'liğe geçiş ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Herkese Merhaba,

    Bu konuda daha önce başlık açıldıysa da bulamadım. Bilgi ve tecrübenize başvurmak isterim.

    İlk motor olarak 15.000 km 600'lük hornet kullandım.

    Şimdi 1000'lik SS veya 1000 naked arasında kaldım. Hatta 1000'liğe geçmeli miyim onu dahi bilmiyorum.

    Kawa 1000z için takipteyim ancak yabancı bir forumda yeni kasa zx-10r'nin yeni kasa 1000 rr kadar viraj dengesi olmadığı konusunda kullanıcı tecrübesi okudum. Dolayısıyla da naked 1000z'de dahi aynı sorun olur kaygısı taşıyorum. Onu geçtik fiyatı 1000ss lerle hemen hemen aynı hadi madem öyle 1000 ss bakayım diyorum.

    Diğer taraftan honda'nın "en dengeli" geçinmesi de viraj konusunda bunu pekiştiriyor ki bence de dengeli ancak zaten başka motorda tecrübem yok en dengeli mi bilemiyorum-bu durum diğerleri dengesiz mi demek -ki zannetmiyorum.

    Ayrıca abs olmazsa olmazım.

    2012 1000rr için abs görünüyor fakat gelecek mi-fiyatı ne olur-hiç bir şey tok-TR Honda bile 2012 için lansman açıklaması yapmadı.
    Bakıyorsunuz suzuki bile 1000 naked "virus" çıkarmış, millet almış da modifiye bile etmiş.

    R1 diyorum-aşığım-ancak abs yok ve bilenler "çok sert motor" diyerek büyü de gel -mi- demek istiyorlar? İlanlara bakıyorum R1 fiyatı 45 den 35 e inmiş, motorda mı sorun var-ben mi eski fiyatı(45 tl) yanlış hatırlıyorum bilemedim...:(


    Öbür taraftan 600-1000 sürüş farkı, viraj kabiliyeti kıyaslaması, fren kabiliyet farkı, sarfiyat-gider farkı konularının hiç biri hakkında bilgim yok.

    Söz uzadıysa da affola; dert budur

    Syg.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    hakimim savcım komserim ,

    tüm yazdıklarından sonraki çıkarımım şudur.

    ilk motorunun 600 cc hornet olması (mucize gibi birisi değilsen), mükemmel sürüş için bazı yapı taşlarının eksik kalmış olacağı hissini uyandırdı.

    çabuk öğrenen dikkatli kuralcı vs. birisi olabilirsin ancak direkt 600 cc ile başladığında sürüşünde kendine özgü daha sonradan değiştirilemeyecek alışkanlıklar kalacaktır.

    bu sorunu gs 1-2-3-4 vb. eğitimler ile aştım diyeceğini umarak ,

    1000 cc nin şu an kullandığın motordan seni şaşırtacak derecede yüksek ivmeye sahip olmadığını söyleyebilirim.

    R1 - zx10r ile z1000 üçlüsü içerisinde şahsen z1000 in daha ekonomik ve konforlu olacağını düşünmekteyim.

    teknik olarak fren ve viraj kabiliyeti için motorun yapabileceği pek birşey yok aslında , amacına ve kuralına uygun kullanan yeterli tecrübeye sahip herkes için limit aynıdır.

    virajda ne kadar yatabileceğin ve hangi mesafede durabileceğin tamamen seninle alakalı olduğundan aralarındaki farkın ölçülmesi çok kolay olmadığı gibi gerçekçi de olmaz diye düşünüyorum.

    mesela benim şahsi görüşüm viraj kabiliyeti en iyi motorun BMW R 1200 GS olduğu yönündedir.

    600 cc ile 1000 cc arasındaki yakıt sarfiyatı ise yine kullanıcı ile bağımlı olarak yaklaşık -1 lt fark olacak şekilde düşünülebilir.

    çok uzattım yada sürç-i lisan eyledimse affola
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  3. #3
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    600 lükten 1000 liğe niye geçmek istediğinizi tam açıklamamaışsınız.

    Yani ivmesine alıştınız artık azmı geliyor? yoksa hepimizde olduğu gibi değişiklik isteğimi sadece

  4. #4
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Mrb Takendy,

    "hakimim savcım komserim"
    hitabetini anlamadım?

    Mucize gibi biri değilim.

    Bazı yapı taşlarımın eksikliği hissiniz motor eğitim tecrübem konusunu açmadığım için oluştuysa da cümleyi anlamadım. Soru sormak için moto geçmiş vermek mi gerek?
    GS -1-2-3-4-5-6 vs eğitimi almak motorda "hacı" muamelesi mi görmek demek. Sözüm aslında size de değil ama bu konuyu da hedefe koymak istemiyorum.

    Viraj kabiliyeti konusunda amaç-kural-tecrübe üçlemesi için limit aynıdır demişseniz de anlayamadım.

    r 1200gs konusuna katılmıyorum-viraj motoru değil-çok iyi viraj alıyor olabilir-tartışılmaz.

    Sarfiyat-gider kastım sadece yakıt değildi ama teşekkür ederim.

    Bir başlık altında çok fazla soru-sorun var farkındayım, samimi paylaşımdır, hepsine cevap verilmek zorunda değil.

    Cevap için teşekkür ederim.

  5. #5
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    1200 gs adv işte hayalimdeki motor.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  6. #6
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Mrb GP500,

    Çok basit ve-ama derin bir soru...haklısınız.

    Ben de kendime soruyorum. Aslında bu sorunun cevabı bile gizliden gizliye bu başlık içerisinde sorguluyorum.

    (Hatta 1000'liğe geçmeli miyim onu dahi bilmiyorum.)

    "hepimizde olduğu gibi" aslında temel cevap.

    Anlatsam çok uzar ancak erkek olmanın tabiatı da buna benziyor

    Kimimizin garajında birden fazla var -ki bu da cevabın kendisi

    Syg.

  7. #7
    ferrari_gani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    istanbul/bakırköy
    Motosikleti
    4x4 ruhlu karakaçan enduro&touring&race GETZZZ
    600 hornet kullandım diyosun. 1000liklerin ivmelenmesi 600 ile pek karşılaştırılır gibi değil. en azından ben ilk 1000lik kullandığımda, arkadaşa, sen bunu benden al, benim için fazla tehlikeli diyip hemen geri vermiştim. tabi bu kişisel görüş. bu arada z750 yada 600cc lerde göz önüne alınabilir. hornet ile ss arasında da bayaa fark vardır.
    dünyada her erkeğe 4 kadın düşüyor. benim hakkımı her kim yiyosa haram zıkkım olsun elinde patlasın

  8. #8
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Teşekkür ederim.

  9. #9
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    600 Hornetten sonra,
    arkadaşın da dediği gibi, Z750 veya, 600'lük safkan bir SS makinaya geçsen daha rahat edersin bence.

    Hatta en son olarak litrelik SS düşünüyorsan, bi CBR 600 RR veya R6 düşünürsen,
    elindeki makina ile hemen aynı kilolarda ama safkan ss karakterine sahip bir makina ile
    kendini 1000'lik makinaya daha iyi hazırlarsın gibi geliyor bana.

    Hornet ile R6'yı ele alacak olursak,
    yukarda yazılan doğru belki hızlanmaları arasında çok bi fark yoktur (var aslında ama çok değil denebilir)
    Viraj tepkileri, compresyona verdikleri tepkiler, dengeleri.. oldukça farklı iki motor.
    O yüzden öncelikle naked için z750 SS için 600'lük bir makinaya geçiş yapmanız yerinde olacaktır diye düşünüyorum.. .
    ama bu benim fikrim..

    yani özet olarak, ben aynı konumda olsaydım seninle, böyle yapardım...
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  10. #10
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    k motorunun 600 cc hornet olması (mucize gibi birisi değilsen), mükemmel sürüş için bazı yapı taşlarının eksik kalmış olacağı hissini uyandırdı.

    çabuk öğrenen dikkatli kuralcı vs. birisi olabilirsin ancak direkt 600 cc ile başladığında sürüşünde kendine özgü daha sonradan değiştirilemeyecek alışkanlıklar kalacaktır.

    bu sorunu gs 1-2-3-4 vb. eğitimler ile aştım diyeceğini umarak
    Güzel noktaya değindiniz.

  11. #11
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Bence kullanım açısından bi sıkıntı çekeceğini sanmıyorum.tabiki hemen üstüne oturduğunda hakkını veremeyeceksin ama 250cc den 1000rr a geçmiş arkadaşım var ve kendisini biliyo ona göre kullanıyo ama herkes bir değildir kimisi yıllarca 600cc kullanır yinede 1000cc nin gücüne alışamaz.
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  12. #12
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Sevgili Arkadaşlarım, kardeşlerim, büyüklerim,

    Lütfen bu zaafiyeti bırakalım.

    Ben size 600'lükden 1000'liğe geçiş konusunda danışmak istedim.

    Bir kısım ise hala neden 600'lükle başladın derdinde! Bu kısmı geçelim lütfen.

    Ben ilk motorum dedim. Daha önce gerekli eğitimi aldım, uzmanından-eğitimcisinden de teyit aldım kullanmaya başladım. Aldıktan sonra defaten gözetimine girdim ve teyit aldım. Bedeli mukabili olduğu halde ilişkşn kişi "sen oldun" dedi. "Bu sana yeter" dedi. Hakikaten de yetiyor. Hakkını da veriyorum. Haaa kiminiz bana 10 gömlek fark atar. Bu beni de üzmez. Ama biliyorum ki 10 gömlek fark atana da fark atarlar. Bu işin sonu yok. Öğrenmenin-kendini geliştirmenin sonu yok. Ancak ASGARİ kriterler var. Bende de bunlar var. Ha ben bunları gs-ts vs den almadım. Bu yerlerden haz etmediğimden değil, hayatın olağan akışı dolayısıyla o programlara uyamadığımdan özel eğitim aldım. gs ms vs den daha ucuz yanlış anlaşılmasın. Bana göre de daha da efektif...

    Lütfen direk 600 başlama konusunu kapatalım, konu amacından uzaklaşıyor. Lütfen.


    Syg.

  13. #13
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mrb Takendy,
    hakimim savcım komserim hitabetini anlamadım?
    bunlardan biri yada avukat olduğunuzu aklımın bir kenarına not almışım ama tam hatırlayamadım , çoktan seçmeli olarak yazdım.

    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mucize gibi biri değilim.
    Böyle biri olmamanız tezimi doğrular... ilk motorunuzun 600 cc olması siz ve sizin gibi yüksek cc motorla başlayanlarda görülen yanlış sürüş alışkanlıkların olabileceğini gösterir.

    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı yapı taşlarımın eksikliği hissiniz motor eğitim tecrübem konusunu açmadığım için oluştuysa da cümleyi anlamadım. Soru sormak için moto geçmiş vermek mi gerek?
    hayır gerekmez ancak yorum yapacak/yapabilecek kişilerin doğru bilgiler üzerinden yorum yapabilmesi için gerekli olur. "İlk motor olarak 15.000 km 600'lük hornet kullandım"
    söyleminiz üzerine hissettim ve yazdım

    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GS -1-2-3-4-5-6 vs eğitimi almak motorda "hacı" muamelesi mi görmek demek.

    ne münasebet değil tabiki , zira bu eğitimlerin hiç birini almış birisi de değilim.


    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viraj kabiliyeti konusunda amaç-kural-tecrübe üçlemesi için limit aynıdır demişseniz de anlayamadım.
    kullanılan motorun yapılış ve kullanım amacına , motor tipinin sürüş ve kullanım stiline ve sizin bu konudaki tecrübenize uygun olarak kullandığınızda hangi motora binerseniz binin üst limitiniz aynı olacaktır , herhangi bir motor bu noktada size gözle görülür viraj alma farkı gibi bir değer katamaz.



    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    r 1200gs konusuna katılmıyorum-viraj motoru değil-çok iyi viraj alıyor olabilir-tartışılmaz.
    viraj motorunun ne olduğunu gözümde tam olarak canlandıramadım ancak bence r 1200 gs in ağırlık merkezi ve oturuş pozisyonu itibariyle en iyi viraj yapılabilen motorlardan biridir.

    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap için teşekkür ederim.
    rica ederim.

    saygılar...
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  14. #14

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mrb Takendy,

    "hakimim savcım komserim"
    hitabetini anlamadım?

    Mucize gibi biri değilim.

    Bazı yapı taşlarımın eksikliği hissiniz motor eğitim tecrübem konusunu açmadığım için oluştuysa da cümleyi anlamadım. Soru sormak için moto geçmiş vermek mi gerek?
    GS -1-2-3-4-5-6 vs eğitimi almak motorda "hacı" muamelesi mi görmek demek. Sözüm aslında size de değil ama bu konuyu da hedefe koymak istemiyorum.

    Viraj kabiliyeti konusunda amaç-kural-tecrübe üçlemesi için limit aynıdır demişseniz de anlayamadım.

    r 1200gs konusuna katılmıyorum-viraj motoru değil-çok iyi viraj alıyor olabilir-tartışılmaz.

    Sarfiyat-gider kastım sadece yakıt değildi ama teşekkür ederim.

    Bir başlık altında çok fazla soru-sorun var farkındayım, samimi paylaşımdır, hepsine cevap verilmek zorunda değil.

    Cevap için teşekkür ederim.
    Cevabınızı görünce gülümsedim Arkadaşımız tamamen iyi niyetle ve mantıklı düşüncelerini paylaşmış , bir daha okuyunca sizin tecrübesiz olduğunuzu ima eden bir yazı göremeyeceksiniz.

  15. #15
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Arkadaşlar teşekkür ediyorum. Konuyu kapatabiliriz.

    Syg.

  16. #16
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Kapatamaya dabiliriz

    Ben bu makinelerden pek anlamam ancak anlayan dostlarım S1000RR'ı anlata anlata bitiremiyorlar. Listenizde göremedim...
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  17. #17
    HTBAYDAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yerleşik hayata geçince yeniden olacak...
    Ne alırsan al kazasız belasız kullanırsın umarım... Hepimizin bildiği gibi racing tipi motorlar rahat motorlar değil. Sürat yapmak veya şekil yapmak amacı dışında çok kullanışlı olduklarını düşünmüyorum. Uzun yol yapmayı falan seviyorsan cbf1000 önerebilirim zira çok konforlu ve istendiğinde süratli bir motordur. İvmesi de kuvvetli olsun, rahat da olsun dersen 600f falan kullanabilirsin racinglerin hepsinden daha rahattır. Rahatlık önemli değil gaz daha önemli dersen, yerinde olsam 600lük bir ss makinaya bakardım. Senin motordan daha hızlı ve daha yüksek ivmelidir. En azından racing oturuş pozisyonuna, virajına falan daha rahat alışırsın. Ben sürat ve ivme hastasıyım diyorsan 1000lik ss makinalar bu işin özüdür. Bunun yanına biraz da rahatlık dersen hayabusa veya xx blackbird tavsiye ederim. Ama diyorsan ki şekil de olsun o zaman alacağın motor Ducati 1198 s tricolore. Ha binmeye kıyılır mı bilemem.

    Gel sen 1000lik vstrom, varadero, capanord hatta Ducati multistrada al yüksek motorun keyfini çıkar... Derim ben...
    "in the land of the blind, one eyed is the king..."

  18. #18

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    Z1000 ve 1000 lik ss bence çok farklı. İvmenin de farklı olduğunu tahmin ediyorum. Seçim z1000 olursa çok bir zorluk çekeceğiniz zannetmiyorum. Kullananlar böyle söylüyor. Nitekim bir ara ciddi olara düşündüm ama rüzgar konforu yüzünden vazgeçtim.
    Sizden 30000bin km kadar fazla yol yapmışım. Bunun 10000 i zx6r üzerindeydi. Diğerleri de yine 600 lük motorlardı. Tecrübe konusunda ahkam kesmeyeceğim kesinlikle öyle bir amacım yok. Bende bir ara düşündüm 1000 lik motor. zx6r üzerinde oldukça iyi olmama rağmen cesaret edemiyorum. Devamlı bu işi bilenlerden "daha dur" gibi yorumlar alıyorum. Bunlar forumda yorum yapan arkadaşlarımız değil. Bizzat tanıdığım motorcular. Ha bunu önemsemeyip 1000 liğe geçen yokmu yine var arkadaşlarımdan... Ancak nasıl becerdi bilmiyorum ama 2. haftasında motoru mahvetti ve köprücük kemiğini kırdı. Sebep virajı alamayıp kaldırıma toslamak. 600 lük üzerinde kazası olmayan bir arkadaşımızdı. Bence tecrübenizi biraz daha arttırın. En azından 600 lük ss de biraz tecrübe edin derim. 1000lik korkutucu bir ivmeye sahip. 110 beygirden 180-190 beygire çıkmak kolay bişey değil.

    Diversion f mi yeni sattım. 78 beygir de az bir güç değil. Ama zx6 ile aralarındaki fark belirgin.

    Benden bu kadar.

  19. #19
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Takendy nin takıldığı yere bende takıldım,

    Hornet 600 ilk motorun ise o makinanın ağırlığı ve boyutlarından dolayı birçok temel tekniği denemeyi ve geliştirmeyi düşünmemişsindir bile.

    GS1,2,3,4 motosiklet hakimiyeti için izlenmesi gereken en doğru rotalardan birisidir orada birkaç günde yaşayacağın deneyimi ve birikimi sokakta veya bu forumda kazanman mümkün değildir.

    Şu anda litrelik kulübündeki hiçbir makina seni gücü veya ivmelenmesi ile ürkütmez (aksini iddia eden arkadaşlar Hornet600 ü CBF150 ile karıştırıyorlar derim) . Hatta pekçok SS motorun düşük devirlerde çok cansız olduğunu bile düşüneceksin hayal kırıklığına uğrama .Başlangıçta litrelik makinaları gözünde çok büyüttüğünü düşünebilirsin ama, bütün bunlar litrelik kulübündeki makinaların geç gelen ve çılgınca ortaya çıkan güçleri ile karşılaştığında seni gafil avlayabilir . Bu nedenle öncelikle GS eğitimlerine katılıp "gaz kullanımı" konusunda kendini eğitmenin seni çok geliştireceğine inanmaktayım.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  20. #20
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Ben oyumu Ducati 848 Evo'dan yana kullanıyorum.
    1198 de olabilir.Hatta ve hatta 1199 Panigale bile olabilir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)